omg het zal je maar overkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: omg het zal je maar overkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:12

sorry maar als mijn paard zoiets zou flikken zou ik ook trappen en goed ook een paard hoort te luisteren zowel aan de hand als onder het zadel en dit zijn dus geen grapjes, natuurlijk logisch dat een hengst dit doet maar het is ook een teken dat het paard niet luistert en daar zou die dus ook voor gestraft moeten worden, ik vind zoiezo dat de ruiter wel een wat hardere hand had mogen hebben voor de hengst dan een beetje zielig aan een teugeltje staan te trekken

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:16

idd zo zielig vind ik het niet

die paar schoppen overleeft ie wel hoor
ik zou ook erg kwaad worden en mischien een mep of een trap geven maar niet zoveel natuurlijk

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:59

ik denk dat ik in zo'n situatie ook best wel een schop zou verkopen ik bedoel op de "lievere" manieren reageert de hengst hier niet dus dan zou ik ook zoiets hebben van dan maar voelen!
voor hetzelfde geld waren er veel ergere dingen gebeurt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:12

Denk als het mijn paard was geweest dat ik hem nog wel harder had aangepakt ook.. Maarja daarom..hengsten opvoeden..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:18

Wat een ongelofelijke kneuzen, Dit had voorkomen kunnen worden Clown

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:22

Zeg ook niet dat je hem niet moet afstraffen, maar blijven stampen heeft ook geen nut, vind dat ze zo een paar lellen geven oke, maar die vent om het einde blijft bezig, mss inderdaad om zijn drift af te nemen, daar had ik wel niet aan gedacht:+

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:31

tuurlijk is het niet zielig om op zo'n moment een paard een paar trappen te verkopen,, je verhelpt het probleem er niet mee!!

Verder kan ik mij niet voor stellen dat het de eerste keer is dat de hengst interesse toon voor een merrie , en vind het ten zeerste onverantwoordelijk om hiermee de straat op te gaan,,, en vind dat de ruiter ook wel een schop na had verdiend.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:39

Weet je,ik vind ook dat je met een hengst daar ook niet naar toe moet gaan maar idd,als mijn hengst zo maar die merrie zou gaan bespringen en het nog vertikken om eraf te gaan,zou ik ook best flink kwaad worden hoor,misschien niet per sé schoppen maar zo'n hengsten moeten het nu eenmaal weten dat zo'n gedrag helemaal niet kan,van enkele schoppen gaat het beest ook niet dood en weet 'ie het tenminste..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:56

Ik had hem helemaal de vernieling in getrapt.......... wat een achtelijke mongool zeg!!

maar vooral je hengst hengst blijven houden hoor "want hij is zo braaf"

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:20

KiWiKo schreef:
Ik had hem helemaal de vernieling in getrapt.......... wat een achtelijke mongool zeg!!

maar vooral je hengst hengst blijven houden hoor "want hij is zo braaf"

Jha en waarom een hengst als hengst houden ,, als je hem voor het dekken wilt gebruiken , kun je in 9 van de 10 gevallen deze plezier ritjes wel achterwegen laten ,,,,,,,, het is een wonder dat niet 1 van de paarden uit de 2 span gewond is geraakt !! ze kunnen geen kant op ,,

en stoom afblazen had ik waarschijnlijk ook wel even bij de eigenaar gedaan ipv paard. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:24

Pfffft.... weer zo'n sterk staaltje van totaal niet met een paard om kunnen gaan en veel te laat ingrijpen, ik snap niet waarom ze niet a la minute de zweep erover heen haalden... in dit geval had ik niet geaarzeld om het beest goed af te strepen! Waarschijnlijk is die merrie trouwens hengstig geweest, en is dat het geluk van de ruiter van de hengst. Een merrie die niet hengstig is, is in staat een hengst morsdood te schoppen als die wil dekken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:09

Ik vind dat je in dit filmpje duidelijk kunt zien dat de ruiter die op de hengst reed te traag was. Je zag dat de hengst al pittiger werd en iets van plan was maar de ruiter zat er rustig op te zondagruiteren. Als hij eerder had ingegrepen was er niets gebeurd... Duidelijk een voorbeeld van onkunde van de ruiter dus...

Dat die ene man dat paard een paar schoppen gaf begrijp ik... Het zou je maar eens overkomen...

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:11

jemig kippevel, wordt vooral kwaad op de ruiter hoor. Hoe kun je dit nou laten gebeuren?? Levensgevaarlijk! de paarden hadden flink in de knoop kunnen raken door het tuig of op hol kunnen gaan, gelukkig bleef de merrie rustig maar ze had inderdaad flink kunnen gaan trappen en bokken, dat moet je ook niet hebben voorde kar! Ik vind het vrij slapjes wat ze doen om de hengst eraf te krijgen. En het is ook niet gek dat ze hem daar trappen, dan wordt hij 'wakker' uit zijn dekdrang. Wat een idiote gebeurtenis!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:21

Pfff vreselijk, maar mensen dit kan toch gebeuren. Hij kwam al vrij hard aangelopen en tja als hij erop springt ben je gewoon de pineut. Misschien is dit wel voor het eerst dat die hengst zo doet.
En dat die man hem trapt, lekker belangrijk wat wil je dan? Dat hij er weer op springt en het echt goed fout gaat? Ik had hem echt flinke meppen en trappen gegeven en het had me een rotzorg geweest zijn van wie dat paard dan is, hij móét weg daar en dan dus maar met grofgeweld.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:10

Ik vind dat schoppen niet zo heel erg maar wel dat een andere man hem schopt, het is niet eens zijn paard. Je gaat een paard die niet van jou is toch niet een paar trappen geven?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:41

In dit geval mag je het paard echt heel flink aanpakken want hij negeert totaal de ruiter. Dan is er weinig keuze, of zo aanpakken dat hij het de volgende keer wel laat of castreren. Moet zeggen dat ik de ruiter niet echt vind optreden. Bij het ernaartoe stappen zag je al dat de hengst naar de andere paarden trok en daar had hij al weggestuurd moeten worden. In dit geval lijkt het mij dat de ruiter te laat reageerde.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:15

ollivia schreef:
Ik vind dat schoppen niet zo heel erg maar wel dat een andere man hem schopt, het is niet eens zijn paard. Je gaat een paard die niet van jou is toch niet een paar trappen geven?

Als een passerende hengst mijn aanspanning de vernieling in geholpen had zou ik ook het beest verrot getrapt hebben. Als de eigenaar hem niet aanpakt zal een ander het moeten doen.
Dit is echt een "datdoettieandersnooit"-ruiter, die heeft totaal niet in de gaten wat ze onder de kont heeft....

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:00

wel grappig trouwens dat ruim de helft van de mensen er hier meteen vanuit gaat dat die hengst ook bij het trouw gebeuren hoorde... "hadden ze die hengst maar niet mee moeten nemen" euhh ik weet niet waar jullie dat idee vandaan halen dat die bij het hele gebeuren hoorde maar dat lijkt me stug... overigens kan ik de trap ook wel voorstellen, je moet dat beest er toch op de een of andere manier afkrijgen... voor het zelfde geldt gaat het veel erger mis; zie geparkeerde auto waar het 2 span al bijna tegen op zit, langs rijdend verkeer etc.... en ga me nou niet vertellen dat jullie je paard nog nooit een keer goed op zn flikker hebben gegeven als ie zich echt misdroeg

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:05

lindake schreef:
Ik vind dat je in dit filmpje duidelijk kunt zien dat de ruiter die op de hengst reed te traag was. Je zag dat de hengst al pittiger werd en iets van plan was maar de ruiter zat er rustig op te zondagruiteren. Als hij eerder had ingegrepen was er niets gebeurd... Duidelijk een voorbeeld van onkunde van de ruiter dus...

Dat die ene man dat paard een paar schoppen gaf begrijp ik... Het zou je maar eens overkomen...

helemaal mee eens.
Die hengst was zo afgeleid en had geen oog meer voor de menselijke omstanders - die schoppen had hij nodig om uit die 'roes' te kunnen komen...
Wat een ongelooflijke doos/lozer zeg, van die hengst Hamer

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:11

inderdaad. Met een hengst moet je altijd anticiperen op dit soort dingen. Eigenlijk vind ik een hengst (uitzonderingen daargelaten) ook niet voor amateurs.
Laten we wel wezen, als een hengst dekt tegen de wil van de ruiter, is er toch echt sprake van een dominantieprobleem! Wat die man doet, is heel correct.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:18

Om te beginnen wordt er hier maar van uitgegaan dat het om een hengst gaat. Een laat gecastreerde ruin kan precies hetzelfde doen hoor.
De schoppen waar iedereen hier over valt (ook achteraf) waren nodig om het paard even bij zijn positieven te brengen. De man trapt ook gericht naar zijn geslachtsdeel, op het moment dat de hengst op de merrie zit, maar ook daarna op het moment dat de hengst weer naar de merrie wil. Even wakker worden jongen, even bij de les blijven. Pas door die trappen wordt de hengst/ruin weer wakker.

Tja, wat betreft de ruiter: die stond er idd bij en keer ernaar.

Wat betreft het overleg voordat iedereen zijn paard van stal haalt: je gaat er in dit geval van uit dat ze allemaal van dezelfde stal komen, en dat het paard voor de koets duidelijke tekenen van hengstigheid vertoond. Er is geen voorspel van de hengst(en is het echt een hengst?) te bekennen, hij loopt langs en duikt er meteen op.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:34

Een klophengst is ook nog mogelijk. Ruiter (nou ja ruiter... No Cheer ) dacht misschien op een brave ruin te zitten, die bij nader inzien een slecht gecastreerde hengst is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:36

Zoolgangster, wat is een slecht gecastreerde hengst?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:11

Ballen er af is ballen er af toch?

Een klophengst is inderdaad een ander verhaal Lachen.

Maar hengst of geen hengst, goed gecastreerd of niet, klophengst of niet... Als die ruiter niet zat te zondagruiteren en concequent optrad was dit niet gebeurd...

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door lindake op 25-10-08 21:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:13

Valt in dezelfde categorie als "een beetje zwanger" Haha!