Ilsemarie schreef:er bestaan voor onze wegen minimum snelheden en maximum snelheden... alles wat onder de minimum snelheid zit moet worden bekeurd, alles wat boven de maximum snelheid zit ook. Alles wat er tussen zit is prima. Je moet zo in het verkeer rijden dat je inderdaad probeert mee te rijden máár je moet ook zo in het verkeer rijden dat je kunt reageren eventuele fouten van andere verkeersdeelnemers.
Als ik ervoor kies om een tijdje achter een rij vrachtwagens te blijven hangen omdat ik in de verte mijn afrit zie naderen, dan moet ik dat toch zelf weten, al rijd ik op dat moment misschien hooguit 100? Wie harder wil moet sowieso al inhalen omdat die vrachtwagens nou eenmaal niet harder gaan, dan maakt het echt niet uit dat ik daar ook rijd, lijkt mij. Voor mezelf en voor anderen ook prettiger dan dat ik eerst op de linker baan ga rijden en dan nog eens vanuit die linker baan moet gaan uitvoegen voor die vrachtwagens langs. Anticiperen noem ik dat.
Wat 80 km-wegen betreft: in het buitengebied (en dan bedoel ik niet de provinciale wegen) zijn de meeste wegen 80 km-wegen. Daar mag je ook komen met paard en wagen.

Eerlijk gezegd heb ik daar nogal schijt aan, ik rij zo hard als toegestaan en ik ga geen boete riskeren omdat zij haast hebben (bovendien vrees ik dat meer dan 120 een beetje teveel gevraagd is van mijn auto
)