Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Maar zijn jullie dan ook allemaal vegetariër? Ik wil de jachtsport echt niet goed praten ofzo, maar zo'n koe/varken/kip heeft het echt niet veel beter dan zo'n konijnEn ik snap echt wel dat jullie de jachtsport zielig vinden, heb ik ook respect voor. Maar als je dan wel iedere avond lekker een biefstukje eet vind ik het een beetje hypocriet.
Het gaat mij erom dat het een totaal ander verhaal is of een dier op een kundige wijze geslacht wordt (ik ga er maar even vanuit dat dit in NL zo is) of dat het voor iemands 'plezier' in een poot wordt geschoten en vervolgens nog een kwartier pijn moet lijden.
Lizzle schreef:@ _Tara_: Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar iedereen heeft een ander moraal, en de een kan het eten van vlees (uit de bio-industrie) voor zichzelf goedpraten. De ander verwijt een vegetariër dat ze ook maar geen leren schoenen moeten dragen.
Ik denk dat het allemaal te maken heeft met confronteren. Als je ziet dat een konijn of een varken wordt afgeschoten zal menig mens daar met afschuw naar kijken. Daarom wordt de jacht verafschuwd en wordt de bio-industrie uit de gedachte verbannen tijdens het eten van dat vlees. Denk ik.
. Mas schreef:_Tara_ schreef:Maar zijn jullie dan ook allemaal vegetariër? Ik wil de jachtsport echt niet goed praten ofzo, maar zo'n koe/varken/kip heeft het echt niet veel beter dan zo'n konijnEn ik snap echt wel dat jullie de jachtsport zielig vinden, heb ik ook respect voor. Maar als je dan wel iedere avond lekker een biefstukje eet vind ik het een beetje hypocriet.
Ik ben geen vegetarier nee, sterker nog, ik ben gek op een stukje vleesHet gaat mij erom dat het een totaal ander verhaal is of een dier op een kundige wijze geslacht wordt (ik ga er maar even vanuit dat dit in NL zo is) of dat het voor iemands 'plezier' in een poot wordt geschoten en vervolgens nog een kwartier pijn moet lijden.
Bovendien vind ik het ronduit barbaars dat er mensen zijn die plezier beleven aan het doden van een ander wezen, daar kan ik echt met mijn verstand niet bij
Mas schreef:Ik lees hier verder dat jagen noodzakelijk zou zijn om het wild 'op peil' te houden, dat vind ik dus ook kolder, de natuur regelt dit zelf. Denk maar aan de myxomatose uitbraken elk jaar als er teveel konijnen zijn, het is naar voor de dieren en een gruwelijke dood, maar op die manier ruimt de natuur zelf het overtollige wild. Mensen hoeven zich hier naar mijn mening niet mee te bemoeien.

Roofvogel zag je wel... maar die beesten vermaakten zich zo goed in de stal dat ze zelden naar buiten gingen. Welshcobfan schreef:Dus ben ik geen haar beter dan de jager die ook dieren vermoord om de populatie in evenwicht te houden...
Dan denk ik: weer 1 minder!
slimmerik schreef:De jagersgroepen die ik ken zijn wel degelijk aan aantallen gebonden. x-aantal fazanten, x-aantal konijnen en reeën. Dus ik noem dat gewoon beheersjacht die mijn volledige goedkeuring heeft.
Nikki__ schreef:Ik heb gemengde gevoelens hierbij.
Ik ken iemand en die is jager van beroep. Doet dus niet aan plezier jacht, maar jaagt dus alleen op dieren die door slechte vokbeleiden in overvloed zijn.
Ook jaagt hij myxemetose konijnen. Dat vind ik dan wel goed!
En het is een goede jager, werkt wel met zijn honden maar die halen het dode wild alleen op en mogen er echt niet achteraan jagen.
Plezier jachten? Die mannen mogen zelf een kogel door hun benen krijgen.
woofie schreef:Tjonge, wel een sterk overdreven topic titel......
Is dat om anderen van jouw gelijk te overtuigen TS?
Als je een discussie over de Jacht(sport) wilt opstarten, kom dan met feiten en niet met onzinnige kreten....