
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Kwikfit is helemaal drama. Zelfs bij Radar geweest!!Balen altijd met die garages. Ik heb mijn auto ook bij een BOVAG erkende garage gekocht. Na 2 weken ging the waterpomp kapot. Nou ja kan gebeuren, dus ik terug. De vervanging van de waterpomp koste niks. Maar ze moesten wel gelijk de distributieriem vervangen. Dat was bedrijfspolicy. En dat moest ik dan wel betalen en ook de vloeistoffen die er weer inmoesten. Was ik nog een hoop geld kwijt. Oh ja en wat ze niet gezien hadden was dat de uitlaat ook doorgerot was. Die begon ook al heel snel te brommen. Die heb ik dus maar door de kwikfit laten vervangen. Ik vertrouw ze niet.
wendyashley schreef:een goede vriend van mij heeft ook jaren in een garage gewerkt en die zei al dat zo'n kogel in een uur vervangen is, en dat ze alleen het wiel moeten verwijderen en niet zoals de garage zegt....je hele auto ligt al uit elkaar. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad met keuringen,helaas is mijn vaste garage verhuist.
Chiqa schreef:wendyashley schreef:een goede vriend van mij heeft ook jaren in een garage gewerkt en die zei al dat zo'n kogel in een uur vervangen is, en dat ze alleen het wiel moeten verwijderen en niet zoals de garage zegt....je hele auto ligt al uit elkaar. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad met keuringen,helaas is mijn vaste garage verhuist.
Dat is niet waar, het ligt aan de staat van de auto. Fuseekogel vervangen kunnen zo zo twee uur zoet mee zijn.
Even wat dingen.
*Een draagarm breekt idd niet zomaar, heb jij het gebroken onderdeel gezien?
*Was het de bovenste of de onderste fuseekogel? Ik ga uit van de onderste die slijt meestal,
dan kan je nota wel kloppen, is op zich niets mis mee.
Een draagarm kost rond de 200-300 euro (Ligt aan het type auto), ligt eraan of het de bovense of de onderste is.
Dus tip voor iedereen; vraag naar je onderdeel wat gebroken of vervangen is, een goede garage doet dit vaak uit zichzelf maar is geen regel.
wendyashley schreef:Ik heb echt totaal geen verstand van auto's maar de draagarm was niet rot, het is gebeurd door het slaan op de kogel.
Sammie schreef:Hmm.. weet je.. Een auto moet wel veilig zijn. Hoe goedkoper betekend niet dat het net zo veilig is.
Sjonny en Achmet laten dat kleine roestplekje op je uitlaat misschien zitten of plakken er kit op, de garage vervangt een stuk. Ookal is het op dat moment niet cruciaal, het moet ooit wél een keer gebeuren.
Enkel bij de Sjonny's en Achmetten langsgaan komt je misschien ooit wél een keer duurder te staan. (achterstallig onderhoud).
Een auto moet veilig zijn, voor jezelf en voor je medeweggebruikers!
wendyashley schreef:eveline_B schreef:Een uurtje of 10 zal het niet zijn als je uitgaat van een uurloon van 60 euro per uur.
Denk dat ik ook maar in een garage ga werken met zo'n uurloon
Cookies schreef:Balen altijd met die garages. Ik heb mijn auto ook bij een BOVAG erkende garage gekocht. Na 2 weken ging the waterpomp kapot. Nou ja kan gebeuren, dus ik terug. De vervanging van de waterpomp koste niks. Maar ze moesten wel gelijk de distributieriem vervangen. Dat was bedrijfspolicy. En dat moest ik dan wel betalen en ook de vloeistoffen die er weer inmoesten.