Genaaid door Informatie Beheer Groep - wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Genaaid door Informatie Beheer Groep - wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:16

Ook ik wens je veel succes! Knipoog

Bij mij klopt het ook niet, ik schijn geen recht te hebben op een OV jaar kaart terwijl ik dat écht heb. Telefoontjes draaien op niks uit.

Heel veel succes, hou ons op de hoogte! Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:40

Rechtsbijstand vond dat het in ieder geval niet klopte, moeten even de brieven laten zien die we hebben gekregen. De eerste school, waarvan we dachten dat ze de verklaring moesten hebbeb, hebben ook nog rechtstreeks een verklaring verstuurd (ook nog!), dus we gaan hen vragen of zij dat nog op 1 of andere manier aan kunnen tonen. Geen idee of we daar wat mee kunnen, maar ze willen het graag allemaal zien. Evenals iets van bevestiging van de school waar het daadwerkelijk om gaat.
Dan kunnen we in ieder geval aantonen dat we wel op tijd waren met reageren, ook al was dat in hun ogen niet de juiste reactie.
Ze kunnen wel elke keer een acceptgiro sturen, maar aangeven dat het niet de informatie is die zij nodig hebben is teveel gevraagd. Verward

Wel vreemd als ik het hier zo lees, dat ze je in principe gewoon allerlei rekeningen onder je neus kunnen schuiven en vervolgens moet diegene maar bewijzen dat het niet klopt.
Ik kan ook zeggen dat ze mij geld verschuldigd zijn en dat zij vervolgens maar moeten bewijzen dat het niet zo is. Zo werkt het helaas niet met die kromme overheidsinstellingen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:40

Relaxed schreef:
Ik vraag me af waarom je na de 1e brief niet meteen ff hebt gebeld om te vragen om welk jaar het ging... Dat had een hele boel ellende bespaard lijkt me..
Dus ja, wiens schuld.... Ik zou zeggen, was iets assertiever geweest en er was niks aan de hand geweest..

Helaas, was het maar zo'n feest, maar bij de IBG werkt dat helaas niet zo!
Wij zijn als sinds juni bezig om de IBG duidelijk te maken dat ik GEEN schuld heb bij hun en dat ik niet hoef te betalen.
In eerste instantie mijn moeder, omdat ikzelf toen nog in Ghana zat, nu zit ik erachter aan...
Ondertussen heb ik schriftelijk en telefonisch te horen gekregen dat de schuld onterecht was, maar heb ik opnieuw een brief gekregen of ik even schuld wil terug betalen!
Communicatie is niet de sterkste kant van de IBG, de 2 afdelingen die met mij bezig zijn, werken totaal langs elkaar heen en ik ben het onderhand spuugzat!!
Nu heb ik opnieuw bezwaarschrift gestuurd en daarbij gezet dat als ze nog een keer mij durven te beschuldigen van het onterecht ontvangen van stu-fi en niet terugbetalen van die schuld, we het aanvechten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:24

ma_rie_tje schreef:
kan je dat neit ergens opgeven ofzo?

Kan je uberhaupt zoiets ergens melden dan ???? Ik zou zo niet weten waar ik of de broer van mn schoonzusje het kunnen melden. Dus als iemand hier weet hoe je zoiets ergens kan melden dan horen we het graag. Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:19

Ach possie, ik zou me er niet te druk om maken, de waarheid achterhaalt haar wel, IBG haalt zelfs geld op bij mensen die hen niets verschuldigd is, dus reken maar dat ze zeker bij de mensen aankloppen waar ze WEL geld van krijgen Knipoog
Wat betreft andere instanties, is er de kliklijn voor bijvoorbeeld onrechtmatig verkregen uitkering.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:03

vooral rustig blijven en je niet op gaan winden.
Even rustig gaan praten met het juridisch loket.
Wel denk ik dat het een moeilijk geheel wordt maar je komt we vast wel uit...

Ik heb ook een discussie gehad met de IBG en heb ze meteen gebeld na de eerste brief. Daarin stond namelijk of ik even € 1365,- terug wilde betalen wegens onrechtmatig verkregen stufi. Volgens hun woonde ik niet samen en had ik dus geen recht op een uitwonende beurs. Echter ik woonde tijdens mijn studie wel samen. Dit moest ik mar bewijzen door kopies te sturen van alle keren dat ik de hypotheek had betaald. Dit ging niet werken want ik betaalde alleen de boodschappen en de sport van de kinderen. Dan moest ik maar komen met een document waarbij in stond dat ik mede eigenaar van het huis was. Dit was ik ook niet. Al met al na weken discussieren hebben ze genoeg genomen met een verklaring van mijn ex dat ik die maanden bij hem ingewoond had en ingeschreven had gestaan...
Later nog een brief gehad dat de schuld ondertussen opgelopen was maar netjes achter aan gebeld met de vraag waarom ik die brief kreeg en het was opgelost....

Vooral veel bellen met de IBG en als je bij de ene je antwoord niet krijgt hang je op en bel je nog een keer. Krijg je vanzelf wel een andere telefoniste aan de lijn die er misschien wel wat vanaf weet.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:59

XoNo schreef:
We hebben de brieven niet aangetekend verstuurd, had een aardige kostenpost geworden na 7 brieven.

Voortaan echt alle belangrijke brieven aangetekend versturen! Ook brieven waarin je abbonementen of andere dingen opzegt enzovoorts.
Dat zou trouwens geen grote kostenpost zijn geworden, want dat hoef je maar 1 keer te doen. Het is namelijk daarna onmogelijk voor hun om te zeggen dat ze niets hebben ontvangen!

Ik heb zelf ook erg veel problemen gehad met IBG en het heeft me een jaar geduurd voordat ik de 900 terug heb gekregen.. Ze hielden het namelijk in van mijn huidige StuFi.

Veel succes ermee en niet opgeven!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:31

plagom schreef:
XoNo schreef:
We hebben de brieven niet aangetekend verstuurd, had een aardige kostenpost geworden na 7 brieven.

Voortaan echt alle belangrijke brieven aangetekend versturen! Ook brieven waarin je abbonementen of andere dingen opzegt enzovoorts.
Dat zou trouwens geen grote kostenpost zijn geworden, want dat hoef je maar 1 keer te doen. Het is namelijk daarna onmogelijk voor hun om te zeggen dat ze niets hebben ontvangen!

Toch is mijn vertrouwen na de laatste aangetekende brief tot een dieptepunt gezakt wat betreft aangetekende brieven. Ik kreeg hem na 4 weken weer terug namelijk. Hij was 2 keer aangeboden, niemand thuis, vervolgens zijn ze hem in de 3 weken dat hij op het postkantoor ligt nooit op komen halen, dan krijg je hem dus gewoon terug! Boos!
Hoe moet je dan zorgen dat je post aankomt? Het persoonlijk afleveren zeker?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:34

XoNo, dan heb je nog geen garantie. Dan word je weggestuurd met de mededeling dat het in de Postbus gedaan moet worden en het niet persoonlijk aangenomen wordt. Koe

We leven in een fijne maatschappij he?? Frusty

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:40

Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken met aangetekende brieven.. Het enige bewijsstuk dat je dan nog hebt is dat je de aangetekende brief wel daadwerkelijk ooit hebt opgestuurd. Daarmee ligt de schuld bij het bedrijf dat niets ontvangen heeft lijkt mij.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 15:02

Ja, de maatschappij is ronduit K*t, zeker met die overheidsinstellingen, die kunnen alles maken.

Plagom: precies, dat vinden wij, maar vindt de rechter dat ook Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:41

Misschien kan je de school een verklaring laten opstellen waarin ze aangeven de gegevens te hebben verstrekt. Dat kan nog een beetje bewijs zijn.

Ik ga met dit soort dingen altijd tot het naadje, maar soms zijn de organisaties zo stug dat het vechten is tegen de bierkaai...

succes iig!