Ingrijpend bezoek, hoe is het mogelijk!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:59

flair schreef:
Hij heeft vaste verzorgsters, en het is idd de schuld van de verpleging, niet kortzichtig maar de waarheid.


Waarom is het dan de schuld van de verpleging? Noem eens op waarom jij vind dat het de schuld van de verpleging is en niet de schuld van het beleid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 20:10

Zijn verzorgsters zijn degene die de moeite niet willen nemen om hem te voeren, aangezien hij niet zelfstandig kan eten. Ze willen de moeite niet nemen om zijn glas op te tillen zodat hij met moeite uit een rietje kan drinken. Eten en drinken is het belangrijkste punt uit zijn verzorging, als daar al niet voor gezorgd word.

Hoe hij erbij zit, mevrouw de verpleegster verteld ons dat hij geen nieuwe rolstoel waar hij steun in heeft WIL, terwijl ze dat hem helemaal niet gevraagd heeft. Wij vragen het hem en het wil het dolgraag, ze hebben gewoon geen zin om de moeite te nemen om de aanvraag bij het RIO te doen. Net als zijn spraakkastje, hij kan alleen ja en nee knikken zonder dat ding, het ding is al maanden stuk. Laten maken? Ho maar. Dan zeggen ze ja het is al een paar maanden in de maak, ik vraag het aan Marcel zelf en het ligt gewoon bij hem in de kamer en helemaal niet in de maak. Dat liegen van ze bewijst voor mij al genoeg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:21

flair"]
Zijn verzorgsters zijn degene die de moeite niet willen nemen om hem te voeren, aangezien hij niet zelfstandig kan eten. Ze willen de moeite niet nemen om zijn glas op te tillen zodat hij met moeite uit een rietje kan drinken.
[/quote]

Het kan ook zijn dat ze onderbezet zijn en gewoon geen tijd hebben. Het kan gewoon een prioriteitenkwestie zijn. Niet goed natuurlijk maar wel logisch. Hij moet gevoerd worden zonder eten gaat hij dood. Die keren die jij mee maakt dat hij niet gevoerd word komt waarschijnlijk omdat de verpleging "hoopt" dat jij die taak even van ze overneemt zodat hun misschien weer wat lucht krijgen.

[quote="flair"]
Hoe hij erbij zit, mevrouw de verpleegster verteld ons dat hij geen nieuwe rolstoel waar hij steun in heeft WIL, terwijl ze dat hem helemaal niet gevraagd heeft. .
[/quote]

Het kan ook zijn dat het zo is zoals ze zegt........Die mogelijkheid moet je ook openhouden. Ik heb zelf veel met MS patienten te maken gehad en er zijn mensen tussen die het niet allemaal meer even goed weten wat er afgesproken is of besproken is. Het geheugen en de werking van de hersenen worden door de medicijnen behoorlijk aangetast.

[quote="flair schreef:
Dat liegen van ze bewijst voor mij al genoeg.


Ik denk dat als er gelogen word dat dit dan door een persoon gedaan word en niet door de hele afdeling. Ik neem aan dat je de vraag bij een persoon neerlegt en dat je ook van een persoon antwoord krijgt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:30

flair schreef:
Wij vragen het hem en het wil het dolgraag, ze hebben gewoon geen zin om de moeite te nemen om de aanvraag bij het RIO te doen.


Even helemaal los van de schuldvraag.
Maar een aanvraag bij het RIO kan ook worden ingediend door de patiƫnt zelf, de familie of de mantelzorg. Duidelijk is dat hij het zelf niet kan, maar misschien kunnen jullie hierop actie ondernemen?
Duidelijk is wel dat aan deze situatie iets MOET veranderen en misschien is het RIO dan iets om mee te beginnen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 21:21

Dat is ook de bedoeling Linda, daar zijn we nu dus mee bezig.

Gijsenkim, het gaat ook om 1 persoon die dat gezegd heeft, hij wordt ook niet verzorgt door een hele afdeling, maar door twee vaste verzorgsters.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:45

flair schreef:
Dat is ook de bedoeling Linda, daar zijn we nu dus mee bezig.


Dat had ik uit je eerdere berichten niet opgemaakt. Ik zeg dit alleen maar om jullie te helpen. Ik heb alleen de indruk dat alles wat ik zeg nu verkeerd wordt opgepakt en dat is niet mijn bedoeling.
Ik hoop oprecht dat jullie iets voor deze man kunnen betekenen en wens jullie daar veel succes bij.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:45

Het enige wat ik dan kan zeggen is praat met de verzorgers desnoods in een bilateraal overleg (een overleg met de verzorgers, behandelende artsen en mantelzorgers) Kijk wat voor hem het beste is. Misschien kan je ervoor zorgen dat die ene persoon iemand anders gaat verzorgen en dat er voor hem een nieuwe komt? En anders gewoon het afdelingshoofd blijven aanspreken over dingen die fout gaan. Er zal ook een overdrachtschrift zijn. Hierin kan jij als bezoek, familie, mantelzorgen of gewoon als vriend opmerkingen maken die te maken hebben met de zorg, vragen stellen over de zorg en aanbevelingen doen over de te leveren zorg. Je moet je gewoon heel sterk maken en je niet met een kluitje het riet in laten sturen. Ik had die verzorgster er ook bijgeroepen als ze had gezegd dat het apparaat in de maak is en ik vind het later in een kast, dan mag ze zich naar mij toe daarover verantwoorden. Dat had ik nooit gepikt. Laat maar zien dat je er bovenop zit, maar daarnaast moet je ook niet vergeten dat de werkdruk heel hoog is in de zorg en dat mensen nou eenmaal fouten kunnen maken, ook qua inschatten.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:19

In de zorg is idd heel veel mis. Ik werk ook in de zorg en heb toen ook vakantie werk gedaan in een woon en zorg-centrum. Ik ben blij dat ik daar niet verder full-time werk. Er is zoveel onderbezetting (vooral in vakanties) en als er dan 1 persoon ziek is is het gewoon een ramp. Het probleem ind e zorg is dat mensen de dingen doen die ze moeten doen, maar een praatje maken met de mensen is geen tijd voor. Ik wil niet goed praten wat er bij deze man gebeurt, want dat is natuurlijk niet normaal. Er moet gewoon veel geld komen voor in de zorg (en goed besteed worden) En ik zou inderdaad op mijn sterpen gaan staan. Zij zeggend at dat appartaat wordt gemaakt, laat het maar zien en vraag er maar naar. Ik vind het super dat jij en je moeder er voor vechten!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 14:37

Linda, ik vat je niet verkeerd op hoor, ik snap jouw punten ook wel. Dit moet je ook gezien hebben wil je geloven dat het er echt zo aan toe gaat.

Het enige dat hij op dit moment wil is daar weg, daar gaan we dus mee aan de gang. Mijn moeder heeft verschillende keren met de verpleging daar gesproken en ze zijn dus echt overtuigd dat het niet aan hun ligt. Daar denken wij en de persoon in kwestie anders over.