Ik zoek haarscherpe TV-provider of schotel - Digitenne eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Ik zoek haarscherpe TV-provider of schotel - Digitenne eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:32

Dat is dus alleen de LNB, aan de andere kant zit dus de schotel. Je hebt een kabel nodig, die plug je van de LNB naar de decoder. Als je een decoder gaat halen zit er eigenlijk altijd een kaart bij van Canal digitaal. En daar zit een info pakket bij wat voor zenderpakket je kunt kiezen. Je hebt inderdaad eenmalige instapkosten geloof ik. De Duitse zenders zijn FTA (free to air) zenders. Die kun je dus altijd ontvangen. Kijk meer eens op de site van canal digitaal. http://www.canaldigitaal.nl/ Hier kun je een hoop info afhalen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:37

Overigens vind ik het filmpakket van Canaldigitaal echt naadje!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:50

Maya schreef:
Hopelijk denk ik er vanavond nog even om om het allemaal voor je na te kijken (zit nu op werk).

Het is niet dat wij sneeuw of ruis hebben. Wij hebben óf beeld, óf geen beeld Clown En meestal uit zich dat in vlak er voor stotterend beeld geven of vervormd beeld. Moet zeggen dat sinds we het ding een paar m opzij verhuisd hebben, we wel minder storingen hebben gehad. Storingen doen zich voor bij énorme regenbuien, onweer. En dat kan zowel bij ons thuis zijn, als 'daar' waar de verzender staat ofzo. Want soms is het bij ons helemaal niet zulk bagger weer, en hebben we toch geen beeld.

Wel is het zo, dat als we beeld hebben, het gewoon scherp en duidelijk is. Maar weet niet wat jij zoekt omdat je specifiek haarscherp wenst?

Haha! uuuhhhm nou.....
De symptomen die jij omschrijft heb ik met digitenne. En dat met onweer valt het nog wel mee maar als je langs het apparaatje loopt of staat, valt het beeld en geluid weg. Zo triest.
Ik heb niet eens zin om te omschrijven wat ik allemaal gedaan heb om goed beeld te krijgen (ook op advies van Digitenne a 0,90 ct de minuut)

Enige optie is dat apparaatje in de fik steken, zo'n hekel heb ik nu aan Digitenne. Ik kijk zelden tv maar ALS ik kijk, werkt het niet. Zoooo frustie Scheve mond

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:52

Nikka schreef:
Overigens vind ik het filmpakket van Canaldigitaal echt naadje!

Spannende mededeling Nikka.
Het zou nog spannender zijn als je ook OMSCHRIJFT waarom......
Daar heb ik (en lezers) veel meer aan. Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:54

Je kan ook gewoon zeggen: Waarom? zonder sarcastisch te worden.
Veel oude films, weinig spannende en goede nieuwe films, films die nieuw zijn kan je de rest van het jaar zien terugkomen. Kijk misschien 1 x per maand naar een film op canal 1/2/3. Gezien de kosten per maand loont dat niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:59

Ja dat klopt. Ik heb het wel eens een maand gratis gehad. Ik geloof dat ik in de maand 1 film bekeken heb. Dus dat loonde de moeite niet om zo'n duur filmpakket te nemen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 16:58

Nikka schreef:
Je kan ook gewoon zeggen: Waarom? zonder sarcastisch te worden.
Veel oude films, weinig spannende en goede nieuwe films, films die nieuw zijn kan je de rest van het jaar zien terugkomen. Kijk misschien 1 x per maand naar een film op canal 1/2/3. Gezien de kosten per maand loont dat niet.

Het is maar net HOE jij het wil lezen Nikka.
Als jij het sarcastisch oppakt....
Want met die intentie heb ik het niet gepost en had ik ook niet gevraagd of je het wilde onderbouwen.

Dus Canal Plus komt regelmatig met herhalingen waar je voor betaald? Dan is dat inderdaad ook niets voor mij. Heb ook begrepen dat ie best duur is ten opzichte van WAT je krijgt, klopt dat?
Welke provider heb jij nu dan? (heet het wel een "provider"? vraag ik mij nu af... Clown )

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:09

Provider? Geen idee, ik zit bij Canal digitaal. Je betaalt in ieder geval ongeveer 20 euro per maand extra voor de films. Daarvoor kan je beter een paar leuke films bij je videotheek halen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:13

Nikka schreef:
Provider? Geen idee, ik zit bij Canal digitaal. Je betaalt in ieder geval ongeveer 20 euro per maand extra voor de films. Daarvoor kan je beter een paar leuke films bij je videotheek halen.

Donder: 20 euro PER MAAND extra.....
Dan haal ik ook liever wat bij de videotheek. Zelfs dat heb ik al jaren niet meer gedaan.

En wat is je huidige abonnement dan? Hoeveel betaal jij per maand en welke zender (of hoeveel) heb je dan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:22

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:06

Bedankt voor jullie bruikbare tips Ja
Heb net even op canaldigitaal gekeken. Ik moet nog even nadenken welk pakket ik wil want er is keuze genoeg Duivel

Ik moet mij eerst maar gaan orienteren op wat voor schotel ik moet nemen. Dat vind ik nog best moeilijk. Vooral omdat ik niet weet wat GOEDE zijn en iedere winkelverkoper mij een schotel zou kunnen verkopen en erbij zeggen dat ie "goed" is.

Het valt mij op dat het erg duister is voor wat betreft de prijzen en dat er weinig prijzen getoond worden van de schotels.

Decoders die erbij moeten..... Is de decoder weer afhankelijk van het soort abonnement wat je neemt? Dan ben ik toch niet gelijk afhankelijk van Canaldigitaal?

Komt het er nou op neer dat iedereen een schotel heeft (als ze geen digitenne of kabel hebben? )

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:03

Ik geloof wel dat je je decoder kan kiezen. Ik was namelijk bij de "decoderboer" en zag toen meerdere types liggen.