Model staan, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Re: Model staan, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:58

Essiie schreef:
En hoe zit het met de pukkeltjes haha?

Goeie foundation in goeie kleur, evt. wat extra camouflage voor oneffenheden.
Zorg dat het mooi egaal opgebracht wordt, niet teveel en neem je nek ook mee zodat je geen streep op je kaaklijn krijgt.
Afwerken met een matte poeder en dan de rest...
Je gezicht moet niet glimmen, dat lijkt niet mooi op de foto..

Kun je zelf een beetje leuk opmaken?
Ik had geluk dat ik zelf goed mijn visagie kon doen als ik geen visagiste had (waar ik wel voorkeur voor had)... maar anders voor mooi resultaat vragen om visagie.. evt weet de fotograaf zelf wel iemand.

Kleding mooie sets meenemen die goed te combineren zijn, niet teveel sierraden, vooral in het gezicht zo "kaal" mogelijk.

Als hij met de pc goed kan nabewerken dan kan ie je pukkeltjes dan ook nog weghalen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 20-10-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:58

Essiie schreef:
Miracle_ schreef:
[NM] Undercover in Nederland.

eerst even dit lezen Lachen lijkt me verstandig Knipoog

Als je het topic heb doorgelezen zie je al dat mijn vader mee gaat.

Ja, dat las ik, maar dan kan hij de eerste keer wel 'officieel' doen, maar dan kan het alsnog uit de hand lopen als je vader er niet bij is, toch?
Of overdrijf ik nou Clown

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:59

En wat je met je haar kan doen?

* Krullen met mousse
* Krullen met krultang
* Hier en daar paar krullen maken in je haren
* high volume ponytail
* Schuine scheiding en dan in een staart
* Opgestoken

Tja er is zoveel

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:00

Je hebt ongetwijfeld contactgegevens van deze fotograaf gekregen, ik zou hemzelf benaderen via telefoon of mail om tips te vragen wat je doet met haar n make-up.
Wellicht is er visagie aanwezig? Pukkeltjes kunnen ze weghalen nadat de foto's genomen zijn.
iedereen een perzikhuidje Haha!
Vraag ook de kosten eens na.
Beter nog; laat je vader deze informatie opvragen.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:00

Haha nee het is waarschijnlijk maar eenmalig.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:00

Jeetje mensen lees het topic eens! Meid zegt in de beginpost al dat ze haar vader mee neemt. Ze vraagt om tips voor kleding, niet om tips over hoe ze misbruikt kan worden, of hoe ze hier naar solliciteerd. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou, indien meneer om speciale kleding/kleur heeft gevraagt, zo natuurlijk mogelijk gaan. Make-up is natuurlijk prima maar houd het rustig en gebruik neutrale kleuren. Zo kan hij voor je eerste shoot een mooi beeld maken. Lachen Mocht hij wel wat meer kleur willen zien kun je altijd een 2de set kleding mee kunnen nemen die wat meer kleur hebben, evt. bijbehorende make-up ook.

Succes, en geniet er vooral van, hij geeft je vast aanwijzingen! Ja

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:23

Bedankt voor jullie reacties!

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 15:16

Weet er misschien ook iemand waar je in de omgeving het liefste Almelo, aparte kleding kunt huren voor de shoot?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:22

Ben wel benieuwd of je een naam van deze fotorgaaf hebt Essiie, aangezien we heel dichtbij elkaar in de buurt wonen. Lachen

Ben erg benieuwd naar de resultaten. Ik zou indd ook contact opnemen met de fotograaf, hem vragen of hij bepaalde beelden/ideeën in zijn hoofd heeft. Je kunt ook meerdere sets kleding meenemen en een paar accessoires meenemen. Zou zelf niet teveel met make-up gaan smeren.
Veel plezier iig!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:27

hoi,

ik ben Freelance Model en heb regelmatig shoots. normaal gesproken als ene fotograaf je uitnodigd moet hij alles regellen dus ook de visagie, dus zouden jullie normaal gesproken niks aan je haar op make-up zelf hoeven te doen, maar word het gedaan voor je.... en zo neit, dan moet je goed afspreken met de fotograaf wat voor thema jullie doen, dan is het makkelijker om te weten hoe je je haar of make-up meot doen Knipoog Ook moet je j make-up dikker op doen dan dat je normaal zou doen, op de camera valt je make-up weg en daarom oet je het wat dikker op smeren. ook poeder meenemen want van foundation gaat je huid glanzen en word het heel lelijk op de foto Lachen succes
Laatst bijgewerkt door xxxNaatjuhxx op 20-10-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:28

Ga voor je eerste shoot gewoon lekker in kleding waar jij je prettig en/of sexy in voelt! Mooie broeken die mooi om de billen vallen maar niet te strak zitten, een leuke blouse of top in een kleur die jou goed staat. Zorg ook voor mooi ondergoed, dat niet knelt en dat niet te zien is onder je outfit (tenzij je dat natuurlijk graag wilt) en natuurlijk iets van een leuk rokje of jurk. Qua schoenen raad ik iets met een hak aan, daar word je houding mooier van!

Zorg dat je een paar leuke basis kapsel kunt maken,die je snel kunt veranderen. Zorg dan wel dat je met los haar begint, zodat je niet de afdruk van je elastiek in je haar blijft zien.

Zorg ook dat je geen knellende kleding aan doet, dat je bijv sokken aan hebt en je later in een jurkje met mooie schoenen gaat poseren, dat je de afdruk van je sokken nog in je enkels hebt staan. Veel meiden doen ook een elastiek om hun arm, niet doen, laat drukplekken achter!

Ga optijd naar bed, sta optijd op, zodat je er fit en uitgerust uitziet. Visagiste is leuk, maar vaak wel duur, dus doe gewoon een lekker basis make-up je op. Als je een gave huid hebt zou ik er niets aan doen, als je glimt kun je denken over een cream foundation met wat bronzing powder voor kleur. Gebruik eerder een iets lichtere foundation dan een te donkere, anders ziet dat er heel erg raar uit!

Natuurlijk ook leuk om wat assesoires (rot woord, ik schrijf het fout) mee te nemen, leuk tasje, sjaaltje, mooie sieraden, etc. En oefen voor de spiegel wat leuke houdingen en gezichtsuitdrukkingen.

Maak je niet druk over die fotograaf, als paps mee gaat komt het wel goed! Ik heb al best wat shoots gedaan en met meer dan 20 fotografen samengewerkt en als hij gewoon een portfolio/website heeft en hij het niet erg vind als er ouders mee gaan, zal hij best te vertrouwen zijn!

Mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een PM. Veel plezier!

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:51

Hij vond het niet erg als ouders mee gingen.

Ik heb verder geen site ofzo van hem, hij gaf ons wel zijn emailadres. Ik heb dus even een mailtje gestuurd wat precies de bedoeling is qua kleding, make up etc. Dus nu is het afwachten. Lachen

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:23

Nog een tip: neem verschillende setjes kleding mee, je kan je dan even in de wc ofzo verkleden, maar als je begint met je haar vast en daarna met een nieuw shirtje je haar los dan lijkt het alsof je weer helemaal nieuwe foto's hebt..

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 07:52

Inguhh schreef:
Nog een tip: neem verschillende setjes kleding mee, je kan je dan even in de wc ofzo verkleden, maar als je begint met je haar vast en daarna met een nieuw shirtje je haar los dan lijkt het alsof je weer helemaal nieuwe foto's hebt..

Ja dat zijn we ook van plan, verschillende setjes mee nemen. Lachen