Aanvullende ziektekosten betalen, basis zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Aanvullende ziektekosten betalen, basis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:30

horseylove schreef:
dipstaartje schreef:
als ze nu geen gebruik van de aavullende mag/kan maken hoef je deze niet te betalen
tot het moment dat de ts weer bij is met betalen dan moet ze de aanvullende opnieuw aanvragen

ik ken iemand die had precies hetzelfde en omdat die langer dan 6 maanden achterstond is die uit de aanvullende gezet
toen diegene bij was met betalen moest ze opnieuw een aanvullende aanvragen en die kreeg ze ook

de ts moet gewoon de verzekering bellen en vragen hoe het zit
wellicht dat de tandarts niet alles kan zien
wat zou kunnen die van ons ziet dat ook niet of bemoeit zich daar niet mee
je krijgt de rekening en die moet je binnen 14 dagen betalen en of je dat dan zelf doet of via de verzekering dat is aan jouw

De TA heeft er erg weinig mee te maken
meer het azivo

heb al zovaak gebelt maar ze zeggen ja jammer voor je gewoon betalen.
zit er aan te denken om een kort geding aan te spannen.

Waarom bel je je verzekering niet? Het is heel erg normaal dat aanvullende dingen niet worden uitbetaald als jij achterloopt...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:44

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je een betalingsachterstand hebt, dat die reden geeft voor ze om alert te zijn (het gaat niet om één keertje vergeten te betalen begrijp ik).

En terecht dat als je hun geen premie hebt betaald, ze jouw die aanvullende diensten niet dekken. Voor je het weet kunnen ze naar hun premiegeld fluiten en hebben ze ondertussen jouw ook nog geld toe gegeven ook.

Misschien kun je er eens achteraan gaan of je alsnog aanvullend verleende zorg vergoed kan krijgen uit je aanvullende verzekering, als je tenminste weer bij bent met je premie. Misschien kun je als je betreft betaling weer bij bent, alsnog het één en ander declareren ofzo.

In ieder geval, even navragen bij je zorgverzekeraar (neem evt. iemand anders in de arm die je een beetje kan helpen/ bijstaan en coachen als je dat nog niet hebt, die kan je misschien helpen met keuzes om zo snel mogelijk weer van je betalingsachterstand af te komen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:50

@horseylove: ik denk dat het verstandiger is als je gewoon hulp zoekt hierin. In Nederland is het verplicht om je te verzekeren tegen ziektekosten. Wel is het zo dat je onder bepaalde omstandigheden gebruik kunt maken van bepaalde potjes om dit soort kosten te betalen. Misschien is het handiger om eens contact te zoeken met een geschikte instantie (maatschappelijk werk, sociaal raadslieden etc) om eens te bekijken wat je hier allemaal mee kunt doen.
Met een kort geding ga je weinig bereiken ben ik bang. En als je het verliest gaat het je ook nog eens geld kosten...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:00

Horseylove het zal de zorgverzekeraar echt niets schelen of je nou op straat hebt gezeten of dat je niet betaald hebt omdat de service slecht was, je hebt een betalingsachterstand en daarmee is het voor de zorgverzekeraar over en uit met de aanvullende diensten.
Zou een mooie bak wezen, geen premie betalen en dan toch er gebruik van maken.

Waarschijnlijk is het mogelijk om wanneer je de schulden hebt afgelost de nota's in te dienen met terug werkende kracht maar daar kan niemand zo antwoord opgeven, dan moet je gewoon je zorgverzekeraar bellen.

Een kort geding aan spannen zal ook niets uithalen, de verzekering staat gewoon in zijn recht, vraag me ook af waarom je dat zou willen doen?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:30

@TS, Je kan maar beter hulp zoeken (zoals hierboven ook al is omschreven). Want zo werk je je eigen alleen maar meer in de nesten. Het is natuurlijk erg vervelend maar je zorgverzekering kan er zeker niks aan doen, hun doen alleen hun werk wat ze moeten doen en dat is dat ze willen dat jij gewoon je achterstand inhaalt en dan pas krijg je je aanvullende weer terug (heeft mn schoonzusje ook gehad een tijdje terug was ze gewoon weg niet verzekerd).

Misschien denk je er wel te makkelijk over maar een verzekering betaald/vergoed wel alles maar daarvoor moet je wel wat voor terug doen en dat is elke maand netjes je premie blijven betalen, en bij achterstand dan wissen ze je voor even er tussen uit totdat je je schuld ingelost hebt bij ze, zo was het ook bij mn schoonzusje.

Veel succes! (Heb je al gebeld met je verzekering vanmiddag??????)