Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:ja. Dus maak het jezelf gemakkelijk en gooi niet teveel info op 1 hoop want dat is een grote warboel van verwijzingen![]()
Verdeel het onder in alinea's met een subtitel erboven. Bv kopje 'hoe werkt de spijsvertering', 'sporters en hun eetgewoontes' bijvoorbeeld. Dus zoek info bij elkaar, die bij elkaar horen.
Voorbeeld van een verwijzing":
in het boek van jansen en jansen (2001) suggereren de schrijvers dat sporters geen macdonalds willen eten.
Dan zet je in de literatuurlijst de alle info over de titel etc.
Welshcobfan schreef:Staat niet in 1 boek allebei de dingen? Als het het hebt over de tongopbouw en de functies daarvan, zou ik 1 specifiek boek erover zoeken

Welshcobfan schreef:Dan moet je dat toch melden
Dus tong heeft die functies (piet, 2007) en zoveel smaakpapillen (jansen, 2001)

Welshcobfan schreef:En daarom zeg ik: zoek even goed in de bieb met een boek (pak van mij part een geneeskundig boek!) met daarin zoveel mogelijk info. Maak het jezelf niet te moeilijk
Elk stukje info wat je uit een boek haalt en wat je niet zelf hebt bedacht moet je kunnen aantonen dmv een verwijzing.
Haal je bv drie verschillende dingen uit het boek jansen, verspreid over 3 alinea's moet je elke keer weer zeggen:
blabla (jansen,2001).

! 
Ligt eraan wat je pakt
! Zonder jou had ik nu een hoop werk te doen! Ik sta bij je in het krijt

)
Welshcobfan schreef:hahahah blij dat ik kon helpen!
Ik weet hoe vervelend het is als je een heel verslag hebt gemaakt en dat je het terugkrijgt om het over te doen omdat de bronvermelding compleet fout is (en je daarna dus moet spitten in alle boeken wat je waar weg had)
Welshcobfan schreef:Dan moet je even een voorletter erbij zetten