Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:crossmonster schreef:Op Schiphol ga je gewoon de cel in als je zonder paspoort aankomt dus wat dat betreft scheelt het niet zoveel.Pfoeh hee bah ja daar is het niet zoals in nederland, belachelijk dat ze je als crimineel behandelen. Maar anderzijds begrijpelijk, geen paspoort betekend illegaal , hier in nederland ontvangen ze je dan met open armen, in het buitenland ben je een crimineel.
KimJenda schreef:ten eerste geef ik niemand de schuld, begrijp ook dat dat de regels zijn.
Maar wat mij boos maakte was de manier waarop ze met je om gaan. Niemand komt bij je om informatie te geven, heb niemand gezien van het consulaat of reisbureau. Heb alleen maar moeten wachten in onzekerheid. En dat maakt je echt wanhopig.
Polivy schreef:Jemig, wat een rotverhaal.
Maar konden jullie dan niet een Nederlandse Ambassade zoeken die jullie kon helpen?
Liezel1 schreef:jesito schreef:Wat een verhaal zeg, maar ik snap echt niet dat jouw vriend je daar achter heeft gelaten.
Mijn man was mee terug gegaan naar nederland en had me zeker niet in die cel laten zitten.
En waar hadden de kinderen dan moeten blijven?
Welshcobfan schreef:En die politiechef heeft gelijk: our country, our rules! Dus klacht indienen heeft geen zin. Elk land heeft zijn eigen regels en daar word je geacht je aan te houden![]()
In Nederland wordt je inderdaad ook aangehouden als je zonder paspoort door de douane wil, maar met 1 voordeel: de cellen zullen wel wat frisser zijn.
Welshcobfan schreef:agenten dreigden haar niet plat te spuiten, maar die gaven haar een keus om zelf voor zo'n spuit te kiezen voor haar eigen gemoedsrust (en niet die van de agenten).
MandyR schreef:Stel je voor dat je je pas verliest nadat je door de douane bent gegaan. Dan zou je dus nooit meer terug naar NL kunnen.