ruzie in een relatie moet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: ruzie in een relatie moet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:45

LDRD schreef:
Hier nog iemand hoor die niet begrijpt dat ruziemaken in een relatie 'moet'.

Ruzie maken in een relatie moet ook niet.
Het ligt denk ik maar net aan je persoonlijkheid. Ik ben heel moeilijk Mijn vriend is ook heel moeilijk, allebei zijn we koppig en eigenwijs, en we willen soms beide graag het laatste woord hebben Duivel

En ja dat kan wel eens uitlopen op pittige discussies! Ik ben echt een persoon die een keer op de plaats gezet moet worden, en mijn vriend heeft precies hetzelfde. Wij praten ruzie's altijd eigenlijk wel meteen uit (nou ja discussies dan) En met die slaande ruzie wat ik hiervoor heb gezegd. was na het stappen gebeurt, en ja 5 a 10 minuten later was het ook weer goed, toen stonden we bij elkaar uit te huilen want in eerste instantie, was ik per direct van plan om op te stappen, en niet meer terug te komen.
We hebben afgesproken niet meer aan het vechten te gaan want dat heeft toch geen zin. de volgende keer praten we gewoon, en na deze ruzie hebben we geen ruzie meer gehad.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:58

Ik heb nu ook vrij lang een relatie, en ik vind het soms juist lekker om ruzie te maken.
Klinkt gek, maar af en toe eens even flink tekeer gaan hoe IK ergens over denk en hoe IK vind dat het moet is wel eens goed.
Anders dringt het soms gewoon niet bij elkaar door Haha!

Maar elke dag ruzie vind ik wel te ver gaan.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:05

Ik heb nu 2,5 jaar een relatie.. maar echt ruzie hebben wij nog nooit gehad.. ik ben zo af en toe wel eens kwaad weg gelopen omdat ik dan de confontatie niet aan kan omdat ik bang ben om verkeerde dingen te zeggen.
(terwijl er vaak nix aan de hand is hoor, het ligt vaak aan mij, ik ben in mijn vorige relatie geestelijk en lichamelijk mishandelt,
en nu zie ik wel een problemen die er eigenlijk helemaal niet zijn)

Maar als ik dan trug kom heb ik er even goed over na kunnen denken en tot rust kunnen komen en dan praten we er over..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:08

Ik ga nu een jaar met m'n vriend, wij hebben ook echt nooit ruzie, echt weleens een meningsverschil, maar we zijn beiden vrij rustig, en als me iets echt dwarszit dan zeg ik het gewoon op een normale manier. Hij is echt een ontzettende binnenvetter, meestal merk ik wel als er wat is, maar dat moet ik er dan echt wel uittrekken zeg maar Clown
maar echt enorme ruzie? dat hebben we nooit gehad..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:33

Tsja ik vind dat het er ook aan ligt hoe de ruzie gevoerd wordt...
Mijn vriend en ik hebben ook weleens ruzie, maar blijven daarin wel respectvol naar de ander. Ongeschreven regel bij ons is ook dat niemand zomaar de deur uitgaat voor we het opgelost hebben. Ik merk dat wij eigenlijk nooit slechter zijn geworden van ruzie Tong uitsteken
We hebben altijd na even afgekoelt te zijn een goed gesprek, waarin alles uitgesproken wordt en we veel respect hebben voor elkaar... Dat is het enige leuke moment aan ruzie hebben, dat je daarna zó dicht bij elkaar komt te staan...
Nee hoor, geef mij maar gewoon een relatie met zo nu en dan een knallende ruzie, naar mijn mening krijg je op die manier wel mooi het onderste uit de kan Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:47

bonney4evver schreef:
Ik heb nu ook vrij lang een relatie, en ik vind het soms juist lekker om ruzie te maken.
Klinkt gek, maar af en toe eens even flink tekeer gaan hoe IK ergens over denk en hoe IK vind dat het moet is wel eens goed.
Anders dringt het soms gewoon niet bij elkaar door Haha!

Maar elke dag ruzie vind ik wel te ver gaan.

ik vind het eerlijk gezegd echt gek klinken ja... waarom moet je tekeer gaan om te zeggen wat je zelf vind? Ik zeg altijd wat ik vind en mn vriend ook, hier komt geen ruzie aan te pas. Als je gewoon keihard eerlijk tegen elkaar kan zijn en altijd alles gewoon uit kan praten is er geen enkele ruzie nodig. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat er toch een klein communicatieprobleempje is als het anders niet bij elkaar doordringt...
Mijn vriend en ik hebben nu 5 jaar een relatie waarvan we er 2 samenwonen. In totaal denk ik 2 keer ruzie gehad waarvan eentje berustte op een "trauma" uit mn verleden en een stukje koppigheid van hem. Gelijk erna uitgepraat en nooit weer problemen mee gehad. Uiteraard hebben we meningsverschillen (flink wat eigenlijk) maar dan zijn we het weer met elkaar eens dat we het niet met elkaar eens zijn Haha! Waarom daarover ruzieen? Als je geen ruzie hebt omdat je niet jezelf kan uitten en jezelf wegcijferd... tja dat is helemaal verkeerd. Maar geen ruzie omdat je ruzie zinloos vind en er zonder ook prima uitkomt? Niks mis mee toch?
(trouwens, ik ben wel goed in ruzie maken, met mn ex had ik niks anders dan keiharde ruzies...)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:40

Als je het toch fijn hebt samen dan MOET ruzie toch helemaal niet? Vind dat een beetje dom. Heb zelf heus wel eens ruzie met m'n vriend maar meestal is dat gewoon van een mug een olifant maken na een meningsverschil..

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:13

Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend, waarvan een dik jaar samenwonend, maar wij hebben ook nooit ruzie. Af en toe wel eens een meningsverschil, maar dat is altijd snel weer opgelost. Wij schreeuwen nooit op elkaar en zijn ook nooit écht kwaad. Meestal, wanneer we in een woordenwisseling zitten, begint er één te lachen en dan lacht die ander automatisch mee. Clown

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 02:22

ikke20 schreef:
tja af en toe ruzie is wel goed. maar teveel is juist weer slecht.
had in m vorige relatie gemiddelt 1x per dag ruzie en dan zag ik hem nog nieteens elke dag
[/quote]

hoe krijg je dat voor elkaar zeg haha Tong uitsteken
tja als ik zei die auto is groen
zei hij standaart neehoor die is grijs
dus altijd ruzies over van die stomme dingen(tja hij wa erg moederskindje)

haha ja komt me bekend voor, en t ergste is dat ik t nog leuk vond ook Haha!
was er echt aan verslaafd,vond het gewoon saai als de dag om was zonder een beetje ruzie Clown

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 02:59

Ik heb met mijn vriend heel veel ruzie gehad over het feit dat hij geen ruzie kan maken ROFL

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:08

Nou wij hebben sinds een tijdje nieuwe buren en die doen volgens mij niks anders....
En dan ook gewoon midden in de nacht.... Half 2.... Om vervolgens om half 6 het nog eens gezellig over te doen Rolleyes

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:10

ik heb 6,5 jaar een relatie met mijn vriend en wij hebben de nodige ruzie's gehad. De afgelopen 3 jaar eigenlijk nooit meer, wel eens een menings verschil!
Maar het 3e jaar van onze relatie was een jaar van ruzie...
Je leert elkaar goed kennen, je begint je wat te ergeren aan de ander zijn eigenschappen.. Dus zodoende eindigde dat vaak in ruzie.Maar ik moet zeggen dat wij er sterker zijn uitgekomen!
Daarna eigenlijk nooit echte ruzie weer gehad. Wij hebben daardoor leren praten en geleerd om te geven en niet alleen te nemen.
Hij moest leren wat een relatie nou toch werkelijk in hield. Ik had ook mijn dingen . En praten kon meneer niet. Nou ja dan kom je er niet om altijd maar lief en aardig te doen. Dan zul je toch echt eens op je strepen moeten staan,
En nou is er geen fijnere vent te bedenken!!
Ik heb wel geleerd om er gelijk over te gaan praten als ons iets dwarszit. Want als je dat niet gaat doen, dan barst de bom na een tijd en dan gooi je er alles uit! En dan heb je vaak dikke ruzie.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:24

Ik heb 5 jaar een relatie gehad, zonder ooit ruzie te hebben. En nu het uit is, merk ik dat ik eigenlijk iets heb gemist. Door die ruzies heb je wat dieptepunten, maar dat maakt de hoogtepunten veel en veel beter.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:51

Tulandro schreef:
Ik heb 5 jaar een relatie gehad, zonder ooit ruzie te hebben. En nu het uit is, merk ik dat ik eigenlijk iets heb gemist. Door die ruzies heb je wat dieptepunten, maar dat maakt de hoogtepunten veel en veel beter.

Daar ben ik het helemaal mee eens...
Ik vergelijk het weleens met paardrijden... ik kan mijn paard heerlijk laten lopen als ik weinig van haar vraag, maar om haar écht te kunnen laten knallen moet ik soms weleens de druk opvoeren... dat geeft eerst een beetje weerstand, maar daarna is het zooo heerlijk Haha!
Dat vind ik hetzelfde in een relatie Tong uitsteken

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:56

Mijn man en ik kennen elkaar al 20 jaar. We zijn allebei erg dominant en koppig, dat zorgt nog wel eens voor meningsverschillen. Zowel hij als ik hebben iemand nodig die tegenstand kan bieden, anders walsen we er zo over heen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:05

NaNi schreef:
Ik heb met mijn vriend heel veel ruzie gehad over het feit dat hij geen ruzie kan maken ROFL

hier nog 1 haha ben al 18 jaar samen,en heb mij er bij neergelegd dat ruzie niet in onze relatie hoort haha
al maak ik me nog zo druk ergens over,die man van mij zegd dan altijd..... het kan altijd erger dus waar maak je je druk om,kan ik wel boos om worden,maar hij blijft altijd heel rustig,alleen als hij echt ergens niet mee eens is (en dat is echt zeldzaam hoor)dan laat hij dat weten door het gewoon te zeggen,en lossen het dan gelijk op zonder ruzie.
de aller eerste ruzie zou dus nog moeten gebeuren,maar ik zou niet weten waarover.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:21

Goedmaaksex, daar kan ik me dus niks bij voorstellen, want ik heb helemaaal geen zin in sex nadat ik ruzie heb gehad...

Ik heb de eerste 1 - 1,5 jaar van m'n relatie ook bijna geen ruzie gehad. Nu we samen wonen wel vaker, over de dagelijkse dingetjes - wie doet wat in het huis, en doe ik niet meer dan mijn partner (stel je voor!). Haha! Of als we allebei moe zijn van werk / school en allebei geen puf hebben voor iets dat toch gedaan moet worden. Of een fout maken (zo had m'n vriend laatst van een of andere boekenserie een proef besteld omdat het zo goedkoop was, maarja, dat soort dingen zijn net als timelife CD's, je krijgt vervolgens een hele stapel thuisgestuurd met een rekening, nadat je het al hebt afgezegd Nors opkijken ) aangezien hij 20 is en ik 21, dus de beginnersfouten gebeuren. Knipoog En soms ben ik dan dus wel even boos als hij iets doms doet, ook is het zijn geld, hij moet er toch mee leren omgaan voor 'later'. Bloos (als ik mee ben met boodschappen pak ik ook nog regelmatig de spaghetti van 1 euro uit het mandje en leg die van 30 ct ervoor terug, hihi)

Maar m'n vriend is eigenlijk vrij rustig, ik ben zelf wel vrij stressgevoelig, dus het is wel fijn om een 'rots in de branding' te hebben Haha! -- en soms frustrerend dat hij zich nergens druk om maakt, ook als ik iets wel belangrijk vind en me daar druk om maak Nagelbijten / Gniffelen en dus ook niks in het huishouden doet behalve als ik het hem vraag, omdat hij zich daar óók niet druk om maakt Haha!

Edit: Om op de vraag uit te komen, ik denk niet dat het móet. Maar als je eenmaal samenwoont of getrouwd bent zal je denk ik sowieso weleens woorden wisselen over dingen in je huishouden of administratie... (maarja, of dat dan 'echte ruzie' is, zal wel meevallen.. Lachen ) Échte ruzie heb ik denk ik maar een keer of 2 gehad met m'n vriend in de 2,5 jaar samen, maar dan ging het uiteindelijk om iets heel onbenulligs (kan me nieteens meer herinneren wat Clown).

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:30

Ik heb in mijn huidige relatie ook geen ruzie, volgens mij hebben we 2 x een klein meningsverschil gehad en lang boos blijven op mijn vriend kan ik toch niet, want dan maakt ie me weer gewoon aan het lachen Haha! ....

In mijn vorige relatie had ik continue ruzie, we zagen elkaar alleen woensdag en de weekenden, 9 van de 10 x hadden we wel ruzie als we elkaar zagen. Ook als we alleen belden op de andere dagen heeft hij het merendeel van de tijd gewoon de hoorn erop gegooit....
Ik vraag me af waarom ik het toch bijna 3 jaar met hem heb volgehouden. Rolleyes

Nu ben ik gelukkig en heb bijna geen ruzie, is ook maar goed want ik kan helemaal niet tegen ruzie!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:08

Een ruzie moet helemaal niet
ik heb bijna 5 maanden een relatie, en nu voor t eerst ruzie , om iets stoms, en ik baal er gruwelijk van!
Op zo'n manier hoeft het voor mij niet, dan ben ik nog liever vrijgezel!
ruzie is zonde van je tijd!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:16

amazone77 schreef:
NaNi schreef:

hier nog 1 haha ben al 18 jaar samen,en heb mij er bij neergelegd dat ruzie niet in onze relatie hoort haha
al maak ik me nog zo druk ergens over,die man van mij zegd dan altijd..... het kan altijd erger dus waar maak je je druk om,kan ik wel boos om worden,maar hij blijft altijd heel rustig,alleen als hij echt ergens niet mee eens is (en dat is echt zeldzaam hoor)dan laat hij dat weten door het gewoon te zeggen,en lossen het dan gelijk op zonder ruzie.
de aller eerste ruzie zou dus nog moeten gebeuren,maar ik zou niet weten waarover.

Yep, ik ook Lachen zijn nu alweer 3,5 jaar samen en wonen nu ruim een jaar samen, en na een paar maanden van regelmatig wat geschreeuw van mijn kant, en gezwijg van zijn kant, hebben we op wat meningsverschillen en discussies na over het huishouden en mijn schoenentic Nagelbijten / Gniffelen nooit ruzie Haha!

En tja, wat is ruzie.. Ik ben vrij snel geagiteerd en ik flap altijd alles er uit, maar als ik een keertje nijdig ben op m'n vriend wil dat nog niet meteen zeggen dat we ruzie hebben Knipoog

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:14

als je geen ruzie in je relatie hebt is er iets toch niet goed.

het is heel normaal om ruzie te hebben.
kan er in mee spreken Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:33

horseylove schreef:
als je geen ruzie in je relatie hebt is er iets toch niet goed.

het is heel normaal om ruzie te hebben.
kan er in mee spreken Haha!

dan vraag ik me af wat ruzie bij jou inhoud?

mijn man en ik hebben in 20 jr misschien 4x echt ruzie gehad en dat was in de verkeringstijd Haha!
maar een menings verschil is bij mij geen ruzie, dat kan je normaal bespreken zonder ruzie over te maken

waar heb jij dan zoal ruzie om?

ik kan me er niets bij voorstellen eerlijk gezegt, wij vinden ruzie onnodig

kinderen maken ruzie maar volwassenen praten het uit. Sigaar

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:47

Ruzie moet niet, hoewel ik ook wel eens een echt enneh...overtrokken meningsverschil met mijn vriend heb gehad...

Tja, je wordt er niet slechter van naar mijn idee, als je raltie daar onder gaat lijden zit het niet helemaal goed...

'Goedmaaksex' is het enige voordeel ervan volgens mij... Bloos En meestal leer je ervan voor de volgende keer...meestal Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:48

Volgens mij zegt ruzie niets over hoe goed je relatie is, ofwel je moet constant ruzie hebben, dan is er natuurlijk wel wat mis Knipoog

Mijn ouders zijn al meer dan 30 jaar samen en hebben eigenlijk nooit ruzie, soms een meningsverschil maar ik heb ze nog nooit wat lelijks horen zeggen. Mijn zusje had in haar relatie eigenlijk ook nooit ruzie, dus ik wist niet beter dan ruzie=slecht.

Grote schrik dus toen vriendlief en ik voor het eerst echt goed ruzie hadden, ik dacht echt dat dit het begin van het einde was. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn, sja onze karakters zijn gewoon beide zo dat we weleens een heftige discussie/ruzie hebben. Dat komt echt wel weer goed een uurtje of wat later Ja

Overigens doe ik niet aan goedmaakseks, dat zou ik echt niet kunnen. Doe mij maar gewoon eerst helemaal goed maken en dan even rust Haha!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:49

Ik heb sowiezo nooit echt ruzie, ook niet met vrienden.
Met mijn vriend heb ik ook nog nooit ruzie gehad, alleen wel eens een meningsverschil, maar dat is echt zelden.
Ik word alleen chagarijnig als ik honger heb, maar inmiddels weet mn vriend dat Nagelbijten / Gniffelen