Arabesk schreef:Laatst stond er een heel artikel in de banenkrant van de Volkskrant over mensen die gestudeerd hadden, maar geen zin hadden in de bijbehorende baan.
Eentje was buschauffeuse geworden omdat ze geen zin had in een kantoorbaan. Verdient nu minder dan haar exmedestudenten, maar is reuze gelukkig.
Eentje was afgestudeerd econoom en werkte nu als bakker.
En de laatste was ook afgestudeerd iets commercieels/economisch en heeft nu z'n eigen klusbedrijf.
Ik geef ze groot gelijk. Een exklasgenoot van me van het vwo studeerde rechten en staat nu in de viswinkel van z'n vader. Zelf heb ik wetenschappelijk onderzoek gedaan, daarna bij een adviesbureau gewerkt en toen gillend gek weggerend vanachter het bureau waar je van 9 tot 5 bent veroordeeld.
Wie is er nog meer iets 'met z'n handen' gaan doen terwijl je HBO of uni hebt gegaan?
ik zelf heb gewoon een normaal iQ en werk ook gewoon bij me vader in de viswinkel snap niet waarom
erachter moet. Aangezien je nog verrekt veel moet leren voordat je je klanten alles kan uitleggen over 1 van de vele soorten. (das te vergelijken met paardenhouderij)maargoed. een aantal jaar terug was er een jongen in apeldoorn en die had de hoogste cijfers van dat jaar behaalt op het landelijke examen van het VWO. alleen maar 10en en een 9 geloof ik. maar hij wil net als zijn vader buschaufeur worden. je moet toch doen wat je leuk vind ongeacht of je veel hoger kan

als ze het hadden geweten hadden ze me op zeker tegen gehouden
...

Aan de andere kant vind ik het ook niet erg om "onder mijn niveau" te werken, als ik het maar leuk vind en er gelukkig van word. Helaas valt het werk dat me tot nu toe werd aangeboden niet in die categorie, maar wie weet komt er wat op mijn pad.