Hoe meer hoe beter? Wat is tegenwoordig een normale relatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Re: Hoe meer hoe beter? Wat is tegenwoordig een normale relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:00

Als mensen er zelf tevreden mee zijn vind ik het ook prima Haha! Maar ik zou het zelf zeker niet kunnen.
Mijn vriend is voor mij de enige en dat wil ik ook voor hem zijn. Ik kan en wil hem met niemand delen!

Ik hoor in ons dorp ook wel eens van die verhalen. Een jongen die ik ken werd verliefd op een getrouwde vrouw. Zij en haar man leefden ook als broer en zus en uiteindelijk is die jongen ook bij hen ingetrokken.
En ik ken ook een gezinnetje van man, vrouw, 2 kinderen en 2...uh....'huisvrienden' Zij gaan ook gewoon gezellig met z'n 4en stappen enzo....

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:00

Ben het helemaal met je eens, kinderen staan absoluut op de eerste plaats.
Maar ik heb wel een andere mening dan jij, zo kan een gezin met 2 mannen of 2 vrouwen (of meer) gelukkiger zijn dan een getrouwde man en vrouw met kids.
Hoe vaak heb ik mn moeder vroeger gevraagd of ze alsjeblieft konden scheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:11

als ouder heb je de plicht om te zorgen dat je kind zich veilig voelt. en veilig opgroeit.
of mijn moeder echt verliefd was durf ik niet te zeggen. Ik denkpersoonlijk dat ze het leven dat ze leefde een beetje saai vond en daarom een andere weg is ingeslagen. maar ik heb hierdoor heel veel schade ondergaan enzoals ik net als zei had zij mij daarvoor moeten behoeden. moeten zorgen dat ik me veilig voelde. ze had heel goed nog 2,3 jaar kunnen wachten totdat ik sterk genoeg was om op mijn eigen benen te staan ipv me aan mijn lot over te laten.

(toevoeging: ik en mijn moeder hebben het uitgepraat en we hebben nu een goede moeder dochter relatie. neemt niet weg dat die pijn vereeuwigd is.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:13

Ik vind niet dat je als ouder je complete leven op moet geven omdat je een kind hebt. Sommige mensen zijn gewoon poly, dat is niet iets zieks of onnatuurlijks (juist niet). Als je als moeder aan je kind uit kunt leggen dat een mens niet een beperkte voorraad liefde heeft en dat mamma nu van twee meneren houdt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:15

Als ouder heb je ervoor gekozen voor je kinderen te zorgen tot dat ze sterk genoeg zijn om op hun eigen benen te staan. en tot die tijd heb je als ouder een plicht en kan je niet zomaar doen wat je leuk vind of beter voor jezelf lijkt.
persoonlijke mening dan he.. als ik zie hoeveel schade het mij heeft aangericht, dat gun ik geen enkel kind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-08 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:17

Share schreef:
Als ouder heb je ervoor gekozen voor je kinderen te zorgen tot dat ze sterk genoeg zijn om op hun eigen benen te staan.

Wat niet inhoud dat je je dan in een perfecte maatschappelijke mal moet gieten. Kinderen kunnen best veel begrijpen, en ik denk niet dat het een kind hoeft te schaden als je meer dan 1 liefde hebt.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:19

Ben blij dat het uitgepraat is met je moeder Ja en ben het er denk ik ook wel mee eens dat ze dan beter had kunnen wachten, helemaal als ze waarschijnlijk niet eens echt verliefd was.

maar net zoals bij elke situatie ligt het er ook wel aan hoe de mensen zelf zijn, en hoe je met bepaalde dingen om gaat. en leeftijd van het kind zal denk ik ook wel een rol spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:20

Helaas is dat bij mij anders gegaan dan.
en ik ken vele waarbij het niet anders is gegaan.

Er zullen best situaties zijn die goed uitpakken. maar die zijn wel nihil

Elina, dat ben ik met je eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:24

Elma_ schreef:
@ menino.. Ze bedoelt een kind KRIJG je.. die neem je niet Knipoog
En ik moet dr niet aan denken om in zo'n situatie te zitten.. dan maakt het me denk ik echt niet meer uit of mn ex nou in een kartonnen doos slaapt of niet.. dr uit! Tong uitsteken

wat is het verschil tussen krijgen en nemen?
Het is in de meeste gevallen een bewuste keus, dan spreek ik over nemen..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:27

Maar dan moet het nog wel lukken en helemaal goed gaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:09

Ik vind het alletwee hele rare situaties. Of je nou kinderen hebt of niet.
Kom op zeg, zoiets gaat toch niet werken Verward

Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen maar ik zou dat dus écht niet willen/kunnen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:52

Ik vind het wel heel grappig om de reacties te lezen.
Zo totaal verschillend.

Ik ben echt veel te bekrompen voor dit soort rariteiten.
Polygamie is dan zgn natuurlijk... maar wie heeft dat verzonnen? Er zijn ook dieren die levenslang bij elkaar blijven en met al zo'n overbevolking op de wereld is polygamie uit voortplantingsoverwegingen ook echt niet nodig (geweest Lips are sealed ).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:03

corine1981 schreef:
Zo totaal verschillend.

Polygamie is dan zgn natuurlijk... maar wie heeft dat verzonnen? Er zijn ook dieren die levenslang bij elkaar blijven en met al zo'n overbevolking op de wereld is polygamie uit voortplantingsoverwegingen ook echt niet nodig (geweest Lips are sealed ).

Maar ik snap niet wat je er tegen kan hebben? Als zij nu gelukkig zijn, doen ze toch maar? Als ze teminste niemand schaden ermee...Het is wat raar, maargoed, ieder z'n eigen keuze toch?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:12

Waar je je druk om kan maken zeg. Als mensen maar gelukkig zijn en anderen geen kwaad doen.

Liever zo dan 2 mensen die elkaar niet meer kunnen luchten.
Het is veel erger als je de vader of de moeder van je kind afwijst. Dan voelt het voor het kind alsof je de helft van hem afwijst.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 14:26

Het zou mij ook een rotzorg zijn, mits er geen kind bij betrokken was, wat er duidelijk onder leidt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:10

corine1981 schreef:
Zo totaal verschillend.

Er zijn veel meer dieren die niet levenslang bij elkaar blijven. Daar komt nog eens bij dat door verzinsels van de mens (hygieëne, gezonde voeding, zorg voor de zieken) de wereld overbevolkt is geraakt. Het is compleet natuurlijk, om als vrouw de aller beste vader voor je kind te willen (groot, sterk) die er op dat moment is.

Sophie_midas schreef:
Kom op zeg, zoiets gaat toch niet werken

Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen maar ik zou dat dus écht niet willen/kunnen.
Kom op zeg, zoiets gaat toch niet werken Verward

Waarom zou het niet kunnen werken? Waarom kun je wel met 2 personen van elkaar houden, maar niet met drie (of nog meer)? Waarom zou je niet een heel succesvol gezin kunnen hebben met 3 mamma's en 2 pappa's en 8 kinderen?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:16

Lastige situatie....
bij ons in de straat waren er 2 gezinnen die op zolder een soort draaideur tussen de twee huizen gemaakt hadden en vrolijk overstaken, schandaal in de buurt hier. Granted, dat was in de jaren '80, maar die kinderen zijn wel allemaal bij de psychiater terecht gekomen (nou was er daar nog meer aan de hand, zoals sekte-volging etc). Lijkt me toch niet echt de bedoeling hoezeer je ook van je kinderen houdt, ze kunnen er zo beschadigd door raken. Communicatie met het kind lijkt me in zo'n geval nog het beste, zodat het kind in ieder geval er nog iets van begrijpt.

En natuurlijk heb je nog het gepest door leeftijdsgenootjes, wil niet zeggen dat je perfect huisje-boompje-beestje-mannetje-vrouwtje moet leven, maar denk wel aan wat je je kind aandoet denk ik dan..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:41

Nu ja, daar heb je nog een punt Mirr84, de communicatie naar het kind toe.
Want die weet eigenlijk nog niet eens dat mama en het eerste vriendinnetje uit elkaar gaan, wel weer dat mama er een tweede bij heeft... Die moet echter van het weekend gaan verhuizen, dan komt het eerste vriendinnetje ernaast wonen en is ze in principe voor de vorm weer alleen... En beide (ex)vriendinnen lopen zelf al bij een psych, ik zou er ook niets meer van snappen Lips are sealed

Bij het andere voorbeeld trouwens, blijkt dat de ex-vrouw die erbij moet gaan wonen helemaal niet zo vrijwillig gaat, maar gedwongen door schuld en dreigementen van de man...

Nu ja, ieder zijn meug, maar ik geloof dat het niet gezond is voor de kinderen.

En Vjestagirl: hij heeft (of had) al 4 mama's en 2 papa's Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:43

corine1981 schreef:

Maar dat kan. Jullie doen het allemaal klinken alsof het perse slecht is voor dat kind. Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn voor het kind, mits de ouders het gewoon uitleggen en daar de tijd voor nemen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:44

Nou, dat uitleggen vind ik absoluut waar en is bij mijn stiefzoontje ook erg goed te doen, is ie slim genoeg voor.
Maar dat gelieg en bedrieg en gedraai doet hem geen goed.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:19

Dan ligt de fout toch niet bij de relaties, maar bij de mensen die het liegen, bedriegen en draaien doen? Dat zou net zo goed zijn als het een 'normale' situatie zou zijn geweest. Als papa en mama nog wel bij elkaar waren geweest, maar zouden liegen en bedriegen. Dan was het net zo goed schadelijk geweest, dat bepaald niet de vorm van de relatie.

Ik vind dat je moet doen wat jij prettig vindt, óók als je een kind houdt, als je maar rekening met dat kind houdt en het ook uitlegt (bv. mama houdt van 2 mensen, dat kan ook).

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:25

Veel mensen gaan er ook gelijk van uit dat kinderen erom gepest worden.

maar ik kan me goed herinneren dat wij in groep 4 een nieuw meisje in onze klas kregen en die had 2 moeders. reuze interressant maar niemand die haar daarom peste

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:43

ik wil mijn vriend niet delen, no way Nagelbijten / Gniffelen

maar als je kijkt hoeveel procent er vreemd gaat in een vaste relatie zou het me niet verbazen als het in de aard van de mens ligt om niet zijn hele leven monogaam te zijn. het is een keuze die je maakt.

als ik een knappe man zie denk ik ook: oehhhwww, daar kan ik wel een beschuitje mee eten Vingers aflikken Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:57

Vjestagirl schreef:
corine1981 schreef:

Maar dat kan. Jullie doen het allemaal klinken alsof het perse slecht is voor dat kind. Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn voor het kind, mits de ouders het gewoon uitleggen en daar de tijd voor nemen.

tja ik vind het wat anders als een ouder aan z'n kind vraagt van 'hoe zou jij het vinden, als er hier nog iemand komt wonen waar mama/papa verliefd op is' ofzoo.. Dan geef je het kind iig het gevoel hem erbij te betrekken... Maar als het kind dan zegt dat die het niet wil. Vind ik gewoon dat je daar als ouder respect voor moet hebben.