roosje78 schreef:Het heeft inderdaad twee kanten, maar wat ik zo rot vind, is dat je omgeving je erop veroordeelt als je verkering krijgt met iemand die later geschoold is als jij zelf.
Mijn vriend heeft een eigen zeer goedlopend bedrijf met een compagnon en werknemers. Opleidingsniveau: LBO.
Ik zit op kantoor, heb een leuke baan. Opleidingsniveau: HBO.
Mijn vriend verdient het drie dubbele als mij, dus opleiding zegt helemaal niets. We kunnen enorm goed met elkaar praten en hebben ontzettend veel lol met elkaar.
Alleen ziet mijn moeder dat dus niet zo. Zij veroordeelt hem en zijn familie. Zij vindt nl dat een ieder moet studeren, anders ontwikkel je jezelf niet. Zijn moeder is altijd thuis geweest (voor de kinderen) en daarom vindt mijn moeder haar niet op 'niveau'.
En dat vind ik dus best moeilijk. Het is tenslotte je eigen moeder dat dat zegt over je vriend en zijn familie. Maar bij hun kan ik terecht met problemen en bij mijn eigen moeder niet.
mooi voorbeeld, doet me denken aan mn eigen moeder. Ze voelt zich altijd "dom" omdat ze nooit op school heeft gezeten, moest voor het gezin zorgen omdat ze op 16 jaar wees werd. Haar IQ is best hoor waardoor er eigenlijk geen niveauverschil is tussen haar en mn vader (uni), enkel een algemene kennis verschil. Mijn opa veroordeelde dit wel degelijk, ze was niet goed genoeg voor mn vader... Erg jammer!