Wat gaat jullie te ver?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Re: Wat gaat jullie te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:10

@gekkesies: dan vind ik je toch weinig tolerant tegenover je vriend. Als dat de manier is hoe hij tegen zijn vrouwelijke vrienden praat, dan vind ik het een beetje raar om te eisen dat ie dat gaat veranderen, terwijl er verder niets aan de hand is. Je kan geen oordeel vellen over 1 simpel smsje. Ik noem mijn vrienden ook lieve schat en zeg kusjes, dan moet ik van de andere helft maar verlangen dat hij het niet meer doet om mijn eigen groene monster in bedwang te houden? Kom nou...

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:11

@ NonaWen: Hoe bedoel je vooraf gebeurd? met haar? niet dat ik weet iig.. hij zegt gewoon ja het is mijn beste vriendin en blabla.
Maar het is beetje banketstaaf.. want tegen mij heeft hij áltijd gezegd, als je iemand op msn schat of mop noemt dan pik ik dat niet..

@ Nakisha: Precies mijn woorden.. ik zei als er niets achter zit, hoef je er toch niet over te liegen.. doen kreeg ik dus als antwoord dat ik altijd te erg overdrijf Nagelbijten / Gniffelen

@ Inujojo: Het is idd zijn beste vriendin.. we hebben al vaker mot om haar gehad omdat hij haar vroeger leuk vond enz. en toch nog veel contact met haar had. Opzich is dat geen probleem, maar ik vond het niet alleen een vriendschappelijk contact.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:13

@ breezy302 : Er zijn idd meer dingen gebeurd in onze relatie dat ik hem niet vertrouw.. het is ook een keer uitgeweest. Maar toen bleef hij toch moeite doen om me terug te krijgen.
Dus daar is mijn vertrouwen al ten schonde gegaan.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:17

Inujojo schreef:
@gekkesies: dan vind ik je toch weinig tolerant tegenover je vriend. Als dat de manier is hoe hij tegen zijn vrouwelijke vrienden praat, dan vind ik het een beetje raar om te eisen dat ie dat gaat veranderen, terwijl er verder niets aan de hand is. Je kan geen oordeel vellen over 1 simpel smsje. Ik noem mijn vrienden ook lieve schat en zeg kusjes, dan moet ik van de andere helft maar verlangen dat hij het niet meer doet om mijn eigen groene monster in bedwang te houden? Kom nou...

Ik denk dat we een beetje langs elkaar doorpraten haha.
In mijn geval is het zo dat mijn vertrouwen enorm verne*kt is door een ander (ik werk er wel aan hoor), mijn vriend weet dat en houdt daar rekening mee. IK zou erg boos worden als hij zo'n sms zou sturen omdat hij wéét dat hij mij daarmee kwetst en onzeker maakt. Niet zozeer om wat hij smst, maar dus meer om het feit dat hij zulke dingen zegt terwijl hij weet dat hij me daarmee kwetst.

Ik kan me best voorstellen dat mensen elkaar gewoon lieve schat oid noemen, maar bij ons is dat gewoon niet zo. Als hij een meisje dan ineens wél zo zou noemen en er dan ook nog over zou liegen zou ik ernstig beginnen te twijfelen ja. Lachen

Maargoed, mijn vriend is echt een trouwe hond en hier schiet TS verder ook niet zoveel mee op. Lachen

(het heeft overigens niet echt met jaloezie te maken, meer met onzekerheid.Lachen )

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:18

Nouja, om het alleen om mop en dikke dikke kus uit te maken of een rel te schoppen gaat mij persoonlijk wat te ver, maar volgens mij ben ik één van de weinige?
Mop, wat is dat nou helemaal?
Dat hij er over liegt is een beetje apart, maarja, als hij weet dat je er heibel over gaat schoppen kan ik het me voorstellen.
Ik weet niet wat er verder in jullie relatie gebeurt dat je hier al op je achterste benen van gaat?

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:21

@ gekkesies: Het heeft idd veel met mijn onzekerheid te maken, ik ben vréselijk onzeker.. en als ik dat lees word ik al helemaal gek.vooral omdat ze veel knapper is.. Nagelbijten / Gniffelen

@ ladymagic: Hij heeft ook een keer met een ander meisje stiekem in de wc lopen smsen toen we een avondje gingen stappen.. ben er vervolgens achtergekomen doordat dat meisje nóg wat smste ( had hij niet verwacht )
Hij liegt nogal veel..
En zo zijn er nog een hoop dingen gebeurd, dus het maakt het allemaal niet echt gemakkelijk

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:23

jeetje, ik zou hier ook jaloers van worden Bloos
en mn vertrouwen zal ook heel ver te zoeken zijn!
Iemand ander Mop noemen, en dan afsluiten met dikke dikke kus, nee, dat gaat er bij mij niet in!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:24

hmm, zeker als hij veel liegt zou ik echt gek worden!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:37

Ik zou hier ook wel denk ik jaloers van worden.
Iemand anders Mop noemen en vervolgens afsluiten met dikke dikke kus. Nou nee dat gaat bij mij net iets te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:39

Ik ben blijkbaar ook heel slecht en moet ook nodig gedumpt worden, want ik heb ook vrienden die ik Lieffie noem en ik sluit ook regelmatig sms of mail af met een dikke kus of een knuffel.

Ik zie het probleem niet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:41

tis moeilijk oordelen over een woordje...
moppie hoeft niks te betekenen, moppie kan alles betekenen.
het gaat er om of jij je vriend vertrouwt Lachen en zo nee of hij je echt gegronde redenen daarvoor geeft of dat je eigen onzekerheid op hem projecteert. dat is waar je eerst achter moet zien te komen.

beetje jaloers, soms onzeker. dat is geen een mens vreemd Lachen
maar luister goed naar jezelf.. waar komt het vandaan? is het een groen stemmetje? of is het je innerlijke stem, je intuïtie die zegt er klopt iets niet. dat verschil horen is soms moeilijk, maar als jij graag met hem samen een goede relatie wilt op basis van vertrouwen, liefde en respect, moet je daar wel achter komen Lachen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:41

Ik zou hier ook flinke buikpijn van krijgen, uit jaloezie, dit gaat me ook te ver.. Ik zou doorgraven: Heb je wat met haar..? Waar ken je haar van. Zoiets.. In idergeval laten merken dat het je niet aantstaat! Knipoog

@sonja, bij meiden is het heel wat anders dan bij mannen Knipoog

Edit: Hij lóóg erover dat hij het niet vaker zij, later zij hij van wel.. Dat wil wel wat zegggen volgens mij..!
Laatst bijgewerkt door watdanhe op 16-10-08 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:42

moppie vind ik een minder groot probleem dan 'dikke dikke kus', dáár zou ik dan toch minder blij mee zijn...
ik weet niet wat voor inhoud 'mop'/'moppie' in jou 'streek' heeft maar bv schat/lieverd kan soms ook gewoon heel vriendschappelijk bedoeld worden. Maar dat dikke kus gedoe vind ik toch wat vaag, dat stuur ik als vrijgezel niet eens naar vrienden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:44

watdanhe schreef:
Ik zou hier ook flinke buikpijn van krijgen, uit jaloezie, dit gaat me ook te ver.. Ik zou doorgraven: Heb je wat met haar..? Waar ken je haar van. Zoiets.. In idergeval laten merken dat het je niet aantstaat! Knipoog

niet generaliseren Lachen ieder mjens is anders man of vrouw.
mijn lief zegt tegen vrienden ook vaak zat lieverd, darling of wat dan ook.
doe ik ook tegen mijn vrienden.
je kan ook op andere manieren van anderen houden en zulke woorden gebruiken zonder dat er bijbedoelingen achter zitten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:45

watdanhe schreef:

Ben bang dat het andersom niet veel beter is Nagelbijten / Gniffelen
En we menen het wel, vinden elkaar ook lief, maar het 'betekent' verder niets...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:45

Maar lieg jij er dan ook over?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:48

Maar zoals ik dus al zei: Hij loog erover, dat wil dus wel zeggen dat hij dus liever niet wilde dat zijn vriendin dat wist.. en dus dat het wat meer betekende..! Tenminste zo vat ik dat op hoor...!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:48

Nee, want ik stuur aleen x.my naar me vriendje en naar me vriendinnen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:49

poes schreef:

Niet bewust. Maar ik kan me voorstellen dat Dick ooit heeft gevraagd of ik Marc een lekker ding vind. Dan heb ik daar nee op gezegd. Maar als hij me nu zou vragen of ik Marc wel vaker 'lekker ding' noem, dan zou ik zeggen 'ja altijd'.
Snap je wat ik bedoel? Je zegt dan heel iets anders, maar als je partner wat onzeker is, dan kan die iets héél anders horen en word je beticht van liegen en zowat vreemdgaan, terwijl er niets aan de hand is.

Ik zeg overigens niet DAT er niets of iets aan de hand is, dat is niet te beoordelen zo. Maar van de woorden op zich zou ik niks krijgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:50

Ik wel omdat ik weet dat mijn lief dat soort woorden niet zomaar gebruik. Ik dan weer wel maar dat weet hij ook, maar niet zo extreem van kusje en zo...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:50

Wat betekent mop/moppie dan?, ken het woord niet echt (Belg Clown ).

Je moet alles wel in hun context zien hoor. Dikke kus zend ik ook wel eens naar mijn vrienden, als ze iets liefs/leuk hebben gedaan voor me, of gewoon om wat te grappen...
Als er meer een liefdes betekenis achter zit, tja das anders natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:51

Sonja schreef:
poes schreef:

Niet bewust. Maar ik kan me voorstellen dat Dick ooit heeft gevraagd of ik Marc een lekker ding vind. Dan heb ik daar nee op gezegd. Maar als hij me nu zou vragen of ik Marc wel vaker 'lekker ding' noem, dan zou ik zeggen 'ja altijd'.
Snap je wat ik bedoel? Je zegt dan heel iets anders, maar als je partner wat onzeker is, dan kan die iets héél anders horen en word je beticht van liegen en zowat vreemdgaan, terwijl er niets aan de hand is.

Ik zeg overigens niet DAT er niets of iets aan de hand is, dat is niet te beoordelen zo. Maar van de woorden op zich zou ik niks krijgen.

Ja

moppie is zoiets als schatje Lachen

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:52

Ik zou sowieso gaan janken als mijn vriend het woord mop/moppie gebruiken *LOL*
Echt een fout Sjonnie woord IMO Schijnheilig

Maar nu ff serieus, volgens mij zit je meer met het feit dat hij dat meisje smst en dat hij liegt dan dat hij haar zo noemt of niet?
En terecht, wat hij doet kan ook niet...
Leuke vriend heb je als hij tegen je liegt en zo doet...
Denk dat je wel wat beters kunt krijgen meid.

Mijn vriend noemt overigens iedereen en alles schat Nagelbijten / Gniffelen
Van zijn hond tot zijn moeder, (mannelijke) vrienden en kennissen.
Vraag me niet waarom Huilen van het lachen
Maar ik vind het ook niet fijn dat hij dat doet (tegen meiden) en hij doet het nu ook veel minder, bijna niet meer.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:58

TS: volgens mij is er veel meer aan de hand dan een smsje met moppie en kus. Jij hebt geen vertrouwen meer in je relatie en das imo wel een serieus probleem.
Daar moet je wel dringend aan werken, want zo'n relatie loopt anders vroeg of laat altijd scheef.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:18

Idd.. maar ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aanmoet.
Mijn vertrouwen is gewoon weg in hem, en weet nou niet of ik verder kan met hem.. Nagelbijten / Gniffelen