Foutje, ja sorry...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Re: Foutje, ja sorry...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:02

Jemig mina, hoe kun je je in hemelsnaam zo vergissen.

Even voor de mensen die ook in de war zijn:

Eland.
man:
schofthoogte: 180-220 cm
gewicht: 320-800 kg

vrouw:
schofthoogte: 150-170
gewicht: 275-375

Afbeelding

Rendier:
schofthoogte: tot 107 cm
gewicht: 70-100 kg
Afbeelding

Niet te geloven dat je daar in kunt vergissen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:06

Daar schrik ik ook behoorlijk van. Dat je je in het diersoort vergist tot daar aantoe, ook al vind ik het wel erg slecht van een DA. Maar je ZIET toch zeker wel dat het dier nooit zoveel kan wegen??? Mijn god wat een sukkel die dierenarts zeg Geen woorden voor...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:42

ik zie hier allemaal reacties staan dat fouten maken menselijk is, maar ga nou eens na als het je eigen beestjes waren?

Zou je dan ook zo reageren?! och tsja fouten maken is menselijk heel jammer dat je mijn beesten omzeep geholpen hebt..

dit kan en mag gewoon niet gebeuren, als ik je buurman was zou ik een fikse schadevergoeding eisen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:51

Ik zie niemand die zegt dat ze het niet erg zouden vinden Suuskipje Verward Wou je zeggen dat fouten maken verboden moet worden voor veeartsen dan ofzo? En hoe wou je dat realiseren? Bij elke veearts een controleur meesturen die checkt of 'ie echt wel de juiste vloeistof en de juiste hoeveelheid gebruikt? Dan wordt dus ook je rekening 2x zo hoog he...

Vooralsnog hoop ik maar gewoon heel hard voor die mensen dat de bok het in ieder geval toch nog overleefd heeft...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:57

Heel erg voor de eigenaar, maar ook voor de veearts. Hij zal zich daar ook beslist beroerd door voelen. Hij heeft zijn fout toegeven, excuus aangeboden. Het blijft een ramp, maar in mijn ogen kan deze veearts niet meer doen. (en hij zal zich voortaan wel beter verdiepen voor hij medicijnen geeft Knipoog )

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:57

waar zie jij dat ik dat zeg Sonja?

ik vind ze alleen vrij nonchalant reageren en dat zat me een beetje dwars...

en ja ik vind dat veeartsen geen fouten mogen maken, evenals mensen (:+ ) artsen.

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:58

Dat is zeker heel vervelend voor de eigenaar..!!
en tja, boos worden kan je doen, maar wat heeft het voor zin!
T kan heel dom zijn van die da, maar hij heeft dit echt niet met opzet gedaan! Hij zal zich er ook rot onder voelen!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:01

nee maar dna ga je je toch afvragen wat voor dierenartsen en veeartsen er tegenwoordig rondlopen als ze het verschil tussen een rendier en een eland niet zien..

het zal wel aan mij liggen, maar van dit soort verhalen gaan mijn nekharen altijd overeind staan..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:02

Foutjes kunnen gemaakt worden, maar dit vind ik toch wel een grove fout hoor!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:04

smokey17 schreef:
Jemig mina, hoe kun je je in hemelsnaam zo vergissen.

Even voor de mensen die ook in de war zijn:

Eland.
man:
schofthoogte: 180-220 cm
gewicht: 320-800 kg

vrouw:
schofthoogte: 150-170
gewicht: 275-375

Afbeelding
Rendier:
schofthoogte: tot 107 cm
gewicht: 70-100 kg
Afbeelding

Niet te geloven dat je daar in kunt vergissen...

Ahum.....Verdiep je beter in de rendier....De rendier komt in zeer veel verschillende gebieden voor en bereikt verschillende grotes en gewichten. Het gewicht van de rendier kan van 60 KG tot 360 (!!!!) kg lopen. Een vrouwtjes rendier kan dus doorgaans het gewicht halen wat een vrouwtjeseland halen kan...! Een elandstier kan klein zijn, maar weegt doorgaans inderdaad meer dan een rendier...

De vergissing is dus idd een beetje vreemd, hoewel de dosis niet meteen fout had hoeven te zijn, afhankelijk van het soort rendier wat je hebt...Zo is de Caribou ook een rendiersoort en echt HUGE van tijd tot tijd...! :

Afbeelding
Mijn vader (een man van ruim 2 meter en 120 kilo...!) bij zijn Caribou in de Yukon.

Het verschil is immer nog groot, dat snap ik wel, maar ik denk ook niet dat een DA het elke dag te doen krijgt met een rendier...Hooguit eens met een damhertje of edelhert uit een hertenfokkerij...En een hertenfokkerij heb je ook niet overal zitten....Van een DA zou je toch eigenlijk wel verwachten dat hij het verschil kent, maar het is en blijft een mens he...!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:06

Cameee schreef:
Wat stom..maar het is inderdaad wel een foutje, niets expres. Misschien wel een dom foutje, je denkt wel te kunnen vertrouwen op de dierenarts. Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies.. maarja toch zielig voor de diertjes

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:16

Citaat:
en ja ik vind dat veeartsen geen fouten mogen maken, evenals mensen (:+ ) artsen.
Die maken ze ook liever niet..... maar het blijven mensen.
Durf jij van jezelf te zeggen dat je nooit fouten maakt? Ik niet.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:20

Suuskipje schreef:
ik zie hier allemaal reacties staan dat fouten maken menselijk is, maar ga nou eens na als het je eigen beestjes waren?

Zou je dan ook zo reageren?! och tsja fouten maken is menselijk heel jammer dat je mijn beesten omzeep geholpen hebt..

dit kan en mag gewoon niet gebeuren, als ik je buurman was zou ik een fikse schadevergoeding eisen...

Dat zou ik ook doen, maar dat neemt niet weg dat je in kunt zien dat mensen fouten maken Pling

Veel erger is het als een omgekochte DA tegen je zegt dat jouw hond HD variant D heeft en zijn derde levensjaar niet meer zal halen om je fokprogramma te verstoren...! Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:24

Hier kan ik echt niet inkomen hoor. Het verschil is toch heel duidelijk te zien.... Bloos!

Ik heb zelf overigens ook een keer bijna het zelfde meegemaakt met een van onze pony's.
Onze merrie (Welsh A) moest de tanden geveild.
De dierenarts heeft haar toen een verdoving toegediend, dosis: groot paard!!!
Onze merrie (op dat moment ook nog drachtig) werd kortademig, begon te zwalken en ze kreeg het steeds benauwder en benauwder, tot ze begon te piepen.... De schrik sloeg echt om mijn hart.
Gelukkig heeft ze op tijd een andere arts erbij gehaald en hebben ze haar een "tegengif" toegediend.
Gelukkig is het goed gegaan en heeft ze een gezond veulen gekregen. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:25

die boer had ook duidelijk kunnen zijn! maar die veearts had duidelijk moeten vragen WAT het zijn.
fouten maken is menselijk !
Suuskipje: ook als het mijn eigen dieren waren zou ik zo reageren, heb dit al eens meegemaakt... niet iedereen zou zo reageren, maar ik helaas wel.

het is en blijft vreselijk, maar beide partijen kunnen hierin fout zitten!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:25

Desnoods zelfs al twijfel je, dan check je het toch na bij de eigenaar? Nagelbijten / Gniffelen

Het is idd beetje apart dat hij twee soorten verwisseld.
Alsnog is en blijft vergissen menselijk.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:29

Adil18 schreef:
Suuskipje schreef:

Dat zou ik ook doen, maar dat neemt niet weg dat je in kunt zien dat mensen fouten maken Pling

Veel erger is het als een omgekochte DA tegen je zegt dat jouw hond HD variant D heeft en zijn derde levensjaar niet meer zal halen om je fokprogramma te verstoren...! Knipoog

dus dat die dieren doodgaan is minder erg???
ik kan wel inzien dat mensen fout maken, maar ik vind dat het niet mag in dit vakgebied.
(overigens komt dit door een eigen ervaring met mijn schoonvader vandaar dat ik hier zo fiks op reageer Knipoog )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:32

Suuskipje schreef:
dus dat die dieren doodgaan is minder erg???
ik kan wel inzien dat mensen fout maken, maar ik vind dat het niet mag in dit vakgebied.
(overigens komt dit door een eigen ervaring met mijn schoonvader vandaar dat ik hier zo fiks op reageer Knipoog )

Nee, ik bedoelde met dit voorbeeld te zeggen dat ik het erger vind wanneer de DA een opzettelijke 'fout' maakt Knipoog

Kijk, je hebt er andere ervaringen mee! Dan heb jij natuurlijk een andere achtergrond waardoor je zo reageerd, dat maakt de zaak een stuk duidelijker Haha!

Begrijp me verder niet verkeerd hoor, ik vind het heel erg dat de rendieren dood zijn en ik vind ook zeker dat hier een schadevergoeding tegenover moet staan, hoewel die vergoeding nooit de emotionele waarde kan vervangen....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:36

ja ik denk ik zeg het er maar eventjes bij haha, anders snapt er niemand waarom ik zo reageer...
naar mijn mening mag het gewoon niet, fouten maken als arts... je leert er goed voor, haalt je diploma ne de mensen verwachten dat je vakbekwaam bent en dus hun diertjes red en als je ze dan de vernieling in brengt dan zou ik in ieder geval razend zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:40

Suuskipje schreef:
ja ik denk ik zeg het er maar eventjes bij haha, anders snapt er niemand waarom ik zo reageer...
naar mijn mening mag het gewoon niet, fouten maken als arts... je leert er goed voor, haalt je diploma ne de mensen verwachten dat je vakbekwaam bent en dus hun diertjes red en als je ze dan de vernieling in brengt dan zou ik in ieder geval razend zijn.

Kan ik me goed voorstellen, natuurlijk zal die man ook kwaad zijn, vooral omdat hij mooi optijd reageerd, de DA belt en nu zijn dieren alsnog kwijt is door iets waar hij niks aan kan doen....Ik zou ook pissed worden...!

Offtopic....Is dat Jacoby Shaddix??? Bloos (je Avatar...?)
(Hij zoooooooo lekker...! Clown )

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:57

offtopic
ja klopt Haha! <3333

iig ts laat je ons nog weten hoe het met de bok gaat en of je buurman nog stappen gaat zetten???

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:03

Jeetje, dat een DA daar het verschil niet tussen heeft gezien.. Echt erg! Bloos!
Arme beestjes...... Ach gut

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:09

Erg vervelende situatie. Maar helaas is een dierenarts ook een mens en fouten maken hoort daar nu eenmaal bij. Enig idee hoeveel mensen overlijden door dergelijke fouten?

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:16

BraveSpots schreef:
Canis schreef:
Nou de dierenarts was even in de war geweest... Het waren toch elanden??!! Hij had de rendieren de dosis voor een eland gegeven. Frusty Ja sorry, foutje... kan gebeuren.

Heeft de DA dat zo letterlijk gezegd dat ie de dieren niet goed had herkent? Of had ie de verkeerde dosis gegeven en leid jij daaruit af dat ie de diersoort niet goed had erkent...

Wat is op noem zijn feiten, geen speculaties.... en ja dat heeft de dierenarts gezegd. En een fout is menselijk, je hoeft van mij geen dingen 100% goed te doen, maar dit lijkt meer op 100% fout. Dat verwacht ik dus niet van iemand die er voor heeft gestudeerd.

De bok heeft het inmiddels ook niet gered. Echt heel sneu. Je staat echt machteloos, je wilt van alles doen om het leed te verzachten, om het ongedaan te maken, maar dat kan niet. Natuurlijk voelt de DA zich schuldig en het zal ook vast wel juridisch correct worden afgehandeld.... Maar toch
Onbegrijpelijk DOM! Zo zonde.... Verdrietig

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:18

Ik zou op zijn minst voor een schadevergoeding van de dierenarts pleiten. Een fout die levens kost kan niet afgedaan worden met 'foutje, sorry'