Moeder wil niet stoppen met roken? wat kan ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: Moeder wil niet stoppen met roken? wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:56

Wanneer je een goede band hebt met je moeder, accepteer je haar met haar goede en slechte eigenschappen. Wanneer mijn dochter zou willen uitmaken wat ik zou moeten doen of laten, dan kan ze wat mij betreft wegblijven. Naarmate je ouder wordt, wens je door niemand meer de les gelezen te worden en zeker niet door je eigen vlees en bloed Duivel

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:01

Het enige wat je kan doen is je moeder verbieden in jou huis te roken. Het is een volwassen vrouw en kan heel goed voor zichzelf beslissen of ze wel of niet wil roken. Scheve mond

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:00

whow..
Ik heb opzich wel wat te zeggen als mijn moeder zou roken..
Euh ik ben toch geen hondje?!
Alsnog bepalen mijn ouders samen tenslotte wat er gebeurd in huis.. maar als mijn moeder zou roken, en ik mijn vader en ik bijv zouden er last van hebben, zou ze in huis wss niet mogen roken, en als ze buiten rookt, zorgen dat die geur niet hier in huis terecht komt ofz.
In bijna elk gezin wat ik ken hebben kinderen hun mening wel mogen geven en die ook wel meetelt..
ten slot bepalen de ouders samen het dus zeg maar..
als dus meerdere mensen er last van zouden hebben, en het zou geld kosten ( dat is eigenlijk al een reden om te stoppen)
dan is het eigenlijk wel logisch dat ze zou stoppen! (lijkt mij )
het heeft alleen maar na delen.. en het is al helemaal niet van levensbelang
je moeder is toch je meesteres niet?! Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:30

Ik snap het niet goed, woont ze nu bij jou in huis of niet?

In dat eerste geval verbied je haar te roken in je huis, het is tenslotte jou huis. Anders zet je haar maar buiten ofzo.

Als ze zelf een huis heeft, tja, dan heb je er nietss op te zeggen. Volwassen mensen doen soms (veel) stomme dingen, moet ze zelf maar weten als ze later wat krijgt door het roken...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:32

opala schreef:
Wanneer je een goede band hebt met je moeder, accepteer je haar met haar goede en slechte eigenschappen. Wanneer mijn dochter zou willen uitmaken wat ik zou moeten doen of laten, dan kan ze wat mij betreft wegblijven. Naarmate je ouder wordt, wens je door niemand meer de les gelezen te worden en zeker niet door je eigen vlees en bloed Duivel

Ben ik blij dat ik jouw kind niet ben, als je al niet eens een opmerking mag maken omdat je inzit met je moeders gezondheid?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:39

dit gaat wel wat verder als een opmerking. Zoals het op mij overkomt wil ze het haar moeder gewoon verbieden. Dat is niet normaal als kind zijnde

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:40

BraveSpots schreef:
Ben ik blij dat ik jouw kind niet ben, als je al niet eens een opmerking mag maken omdat je inzit met je moeders gezondheid?

Je mag gerust een opmerking maken, maar daar moet het bij blijven Sigaar .

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:50

opala schreef:
Je mag gerust een opmerking maken, maar daar moet het bij blijven Sigaar .

Vind je dat kinderen het recht hebben ouders verbieden te roken in hun eigen huis (van de kinderen dus) ?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:51

Groot verschil tussen je mening geven en willen verbieden. Heb zomaar het idee dat TS haar mening al duidelijk gelucht heeft bij haar moeder, en niet 1-malig...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:09

Eponastable schreef:
Van mijn vader mag ze niet binnen roken in hun eigen huis.

Dat zeg je goed ja, het is hun eigen huis. Dus niet jouw eigen huis, niet jouw bezit. Dat betekent dat je moeder kan roken wat ze wil in haar eigen huis, tenzij haar partner dat niet wil (wat het geval is..)

Jij hebt hierin dus niks in te brengen. Je kan hoogstens zeggen dat je je zorgen maakt om haar gezondheid, maar ik vind het bijna brutaal dat je je moeder jouw mening zo op legt..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:39

Esther-Sonja, even voor alle duidelijkheid, dochterlief woont dus ergens anders dan moeder, maar is bezig moeder te verbieden in het huis van moeder te roken, dus niet in huis van de dochter.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 05:09

Hoi mijn o zo lieve medebokkers!

Lekker uitgeraasd allemaal???
Nu is het mijn beurt om nog eens wat te zeggen...

Wil iedereen is opnieuw gaan lezen wat onderaan in de beginpost staat???
Dank u!

Ik weet niet wie het hier zo in zijn kop heeft gekregen om te zeggen dat ik mijn moeder iets GA VERBIEDEN?????????????
Ik noem geen namen maar het is niet moeilijk haar te vinden Knipoog

Ik vroeg enkel overtuigingtips...
Dus dames, leer me de les niet ...
Ik aanvaard volledig jullie opmerkingen, maar over het verbieden van iets aan mijn ouders... geen haar op mijn lichaam die daar aan denkt!
Jullie kunnen toch zo grof zijn é!
Mochten die opmerkingen dan nog iets properder zijn?
Men leest altijd te vlug... en zeker zo'n domme opmerkingen!!!

Ik heb nu even geen tijd om te zoeken voor jullie wat het verschil is tussen VERBIEDEN en OVERTUIGEN.
IK zoek het wel even op als ik er tijd voor vrij maak.

Mocht er nog iemand iets willen zeggen naar mij toe... je mag het via PM doen want eerlijk gezegd heb ik leukere dingen te doen...

Post hier maar nog lekker maar ik doe echt geen moeite meer om te komen kijken er zijn leukere verhalen op bokt.nl

Nou prettige dag verder!!!!

doeiiii

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 05:47

Eponastable schreef:
Hoi medebokkers,

Deze keer heb ik wat hulp of tips nodig...
Mijn mama is een dikke 10 jaar gestopt met roken, vorig jaar kwam er zo'n chinees op bezoek bij hun op het werk, hij had allerlei leuke spullen mee van China voor zijn collega's uit België, nu zaten daar natuurlijk ook chinese sigaretten tussen... enn ja ze heeft haar laten overtuigen en ervan gerookt...
Resultaat is dat ze nu nog steeds zware sigaretten rookt sindsdien.
We zijn ook allen onlangs verhuisd en heb haar gesmeekt te stoppen eens ze in haar nieuw huisje zou wonen... ging ze doen maar natuurlijk heeft ze dat niet gedaan.
Nu doet ze mijn schoonma al na (die hier een week bij ons is ingetrokken) om onder de dampkap te roken... Mijn haar kruipt er omhoog van!! En de geur hangt toch in het huis!
Ik heb haar deze week nog aangesproken dat ik haar plafond niet ga herverven binnen 10jaar (beetje overdreven maar bon) als er daar nicotine aanslag op plakt(heb een hele volle week geverfd bij mijn ouders Gaaaap )
Dus ik vraag haar maar mooi om buiten te gaan roken want het stinkt dan toch als ze binnen roken onder de dampkap...
Ik heb al meerdere malen gevraagd om voor mij te stoppen zoals ik voor mijn partner ben gestopt met roken...
Maar zelf voor mij wilt ze niet...
Gisteren had ik er weer is genoeg van...
Maar als je haar aanspreekt krijg je zo'n reactie van ''ben je tegen mij bezig'' en loopt ze toch weg met een sigaret in haar handen...

Ze rookt niet zo zo veel maar we zijn het allemaal wat beu...

Hoe krijg ik ze in godsnaam overtuigd om niet te roken???

Graag geen onnodige commentaar, die mij er niet op vooruit helpt,zoals ''ze doet wat ze wilt'', ''daar beslis jij niet over''
Ik zit in met haar gezondheid dus zoek een oplossing maar van haar kant krijg ik geen medewerking.

Alvast bedankt voor de tips!

Wat verwacht je voor commentaar, ik ben zelf moeder en 48 jaar zou 1 van mijn kinderen eens moeten doen om mij zo te betuttelen, hoe durf je tegen je moeder, dan kan je wel in je begin post zeggen dat je dit niet wil horen maar sorrie hoor dit zijn de feiten, kan best dat jij over haar gezondheid in zit, maar leven houd nou éénmaal risco's in, en als je moeder wil roken en jij ergert je daar aan is het jouw probleem en niet de hare.
Ik vind het al triest dat ze onder een dampkap gaat roken. Boos!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:51

BraveSpots schreef:
Vind je dat kinderen het recht hebben ouders verbieden te roken in hun eigen huis (van de kinderen dus) ?

Dat recht hebben ze en dat zou ik zeker respecteren en dus buitenshuis roken.