Broertje van vriend wil mee op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selket

Re: Broertje van vriend wil mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:38

beetje raar dat die moeder jullie met haar kado opscheept.. Kan ze hem niet met een stel vrienden op examenreis sturen? Voor hemzelf ook leuker lijkt mij?

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:40

Ik vind het een apart verhaal. Je zegt dat je vriend vanaf zijn 17e geen contact meer heeft met zowel zijn moeder als zijn broertje. Hoe komt ze er dan bij om zoiets voor te stellen? Hoe hebben jullie het dan te horen gekregen, heeft ze jou vriend gebeld om het te vragen? En hoe heeft hij toen gereageerd als hij zijn moeder toen weer voor het eerst sprak??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:09

Wat een rare situatie. Ik zou gewoon nee zeggen...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:51

Apart, maar ik zou er echt niet op zitten te wachten.. wat zegt je vriend er eigenlijk van?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:56

Zoals alle anderen kan ik ook alleen zeggen: wat een apart idee!

Ik zou het dus ook echt niet doen, je kent hem niet/amper. het moet niet gekker worden he. Ik ben ook benieuwd wat je vriend er van vind, misschien wil die hem wel beter leren kennen, maar dan kunnen ze beter een keer samen een weekendje weg lijkt me..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:02

Ik zal er ook niet op zitten wachten.
Ik zal het gewoon zeggen hoe je erover denkt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:40

IK zou er ook allesbehalve blij mee zijn. Lekker met vriendje samen op vakantie, komt er ineens een minderjarige onbekende bij, echt niet Haha!
Mocht het nou zo zijn dat jullie verblijf ook binnen eht cadeau valt zou het een ander verhaal zijn, voor een gratis vakantie wil ik best voor oppas spelen, maar nee niet van m'n eigen centjes en spaarse vrije tijd.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:42

Laat hem eerst is gewoon langs komen, kijken hoe het klikt tussen hun.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 10:56

puma schreef:
Ik vind het een apart verhaal. Je zegt dat je vriend vanaf zijn 17e geen contact meer heeft met zowel zijn moeder als zijn broertje. Hoe komt ze er dan bij om zoiets voor te stellen? Hoe hebben jullie het dan te horen gekregen, heeft ze jou vriend gebeld om het te vragen? En hoe heeft hij toen gereageerd als hij zijn moeder toen weer voor het eerst sprak??

Nee je leest niet goed. Hij heeft vanaf z'n 9e geen contact meer, tot ie 17 werd. Sindsdien hebben ze weer contact met elkaar. Zijn moeder heeft dus gevraagd aan mij en m'n vriend of z'n broertje mee mag op vakantie met ons want zij zelf gaan nooit op vakantie. Mijn vriend vind het wel leuk en dan zegt ie nou dan nemen we nog een vriend mee, is toch makkelijk? Ik zie het echt niet zitten nee, heb ik ook al een paar keer duidelijk gemaakt.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:47

fjordjes schreef:
puma schreef:

Nee je leest niet goed. Hij heeft vanaf z'n 9e geen contact meer, tot ie 17 werd. Sindsdien hebben ze weer contact met elkaar. Zijn moeder heeft dus gevraagd aan mij en m'n vriend of z'n broertje mee mag op vakantie met ons want zij zelf gaan nooit op vakantie. Mijn vriend vind het wel leuk en dan zegt ie nou dan nemen we nog een vriend mee, is toch makkelijk? Ik zie het echt niet zitten nee, heb ik ook al een paar keer duidelijk gemaakt.

Oke maar je zei in je beginpost dat hij sinds zijn 17e geen contact meer heeft. Anyway .. ik zou het niet doen als je het zelf niet leuk vindt. Een vakantie doe je meestal maar 1 keer per jaar en moet helemaal zijn zoals jij/julllie hem willen, anders zou ik het zonde van het geld en mijn vakantiedagen vinden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:56

Als ik met mijn vriend op vakantie zou gaan, ik zou er zo hard naar uitkijken, heerlijk met zijn tweetjes alleen, met niemand rekening houden...en dan plots een puber mee die je helemaal niet kent? Haha! .

Laat maar vlug zijn, alleen al om de verantwoordelijkheid. Ik zou me ontzettend verantwoordelijk voelen over het broertje, meer bezig zijn met 'babysitten' (en dan is het maar te hopen dat het een lief broertje is en geen rebel met grote mond), en heel die leuke vakantie valt sowieso in het water.
Als ik zoiets toch zou moeten doen, dan zou het pas zijn als ik het broertje goed ken, hij wat ouder is en ik er dus niet zo op moet letten, en als hij zelf ook nog een vriend/vriendin meeneemt zodat ik toch mijn vrije tijd kan doorbrengen met mijn vriend.
Maar zoals de situatie nu? Nee, ik zou hem niet meenemen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:25

fjordjes schreef:
puma schreef:

nou als ik jou was zou ik er dan gewoon eens goed met je vriend over praten dat je dat toch eigenlijk helemaal niet ziet zitten.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:26

ik zou er niet aan beginnen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:49

lekker meenemen, hoe meer zielen hoe meer vreugd, je laat je vakantie niet in het water vallen want ik vind echt dat je het leuk moet maken voor jezelf. Ik zou echt niet bang zijn voor ruzie. behandel hem als een soortgelijke, maak lol met hem, en met z'n alle. Ik denk verder ook dat het een goed begin is Knipoog