"De ware" vs. "de toekomst"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: "De ware" vs. "de toekomst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:53

tja, in mijn geval zal het niet zoveel uitmaken...zie mn vriend nu ook alleen maar in t weekend (meestal).. iig maar 1 keer per week..( oke true, stiekem ben ik daar ook niet helemaal 'tevreden' mee)

ik denk, dat ik ook voor de studie zou kiezen..
maar zoals hierboven wordt gezegd...inderdaad proberen een tussenweg te vinden..
deeltijds studeren... halverwege gaan wonen... iets in die trant..

ik zou het overigens echt alleen maar doen als het echt een studie/baan is waar ik al heel lang over zou dromen/naar uit kijken, waar ik al heel lang wacht.. dus alleen als het DE kans van je leven is.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 15-10-08 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:53

BraveSpots schreef:
Ik vind het raar dat velen onder jullie beweren dat een relatie niet goed is of niet kan werken als je elkaar wat minder ziet, of dat je dan opeens geen liefde en gelukkigheid meer kan ervaren. Dat heeft toch helemaal niks met alkeer te maken?

hoeft ook niet. ik zie mn lief helft van de maand niet en het maakt de liefde alleen maar groter, dieper en intenser.
maar als ik moet 'kiezen' tussen mijn ware of een baan/studie. kies ik voor de ware. daar ligt mijn toekomst. met hem.
ik ben geen studiemiep, geen carrierevrouw, ik word gelukkig van heel andere dingen Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:54

BraveSpots schreef:
Ik vind het raar dat velen onder jullie beweren dat een relatie niet goed is of niet kan werken als je elkaar wat minder ziet, of dat je dan opeens geen liefde en gelukkigheid meer kan ervaren. Dat heeft toch helemaal niks met alkeer te maken?

Nou ik kan me zo voorstellen dat als ik mijn vriend geruime tijd niet gezien heb en er wandelt iets leuks voorbij Vork Ik vatbaarder ben.
En sowieso zie ik mijn vriend iedere dag, dus vind ik het echt moeilijk om lang zonder hem te zijn

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:56

Hanneke84, Toen was je niet anders gewend. Ik ben gewend dat ik m'n vriend bijna elke dag zie.. Ik ben gewoon niet het type die graag alleen is, helemaal niet als ik dus zou samenwonen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:58

suze_ schreef:
hoeft ook niet. ik zie mn lief helft van de maand niet en het maakt de liefde alleen maar groter, dieper en intenser.
maar als ik moet 'kiezen' tussen mijn ware of een baan/studie. kies ik voor de ware. daar ligt mijn toekomst. met hem.
ik ben geen studiemiep, geen carrierevrouw, ik word gelukkig van heel andere dingen Lachen

Maar in de situatie van de TS moet je toch niet kiezen? Het is alleen tijdelijk dat je elkaar minder ziet.

Als het echt op kiezen aankomt dan ga ik ook voor mijn vriend, maar das toch niet aan de orde hier Lachen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:01

Elaine schreef:
Nou ik kan me zo voorstellen dat als ik mijn vriend geruime tijd niet gezien heb en er wandelt iets leuks voorbij Vork Ik vatbaarder ben.

Dan denk ik gewoon niet dat hij dé ware is. Bij dé ware waar het hier over gaat, denk ik bij iemand waar je onvoorwaardelijk op verliefd bent en waar je heel je leven op zal blijven wachten.

Maar nogmaals, hoeveel meisjes zijn er wel niet heilig van overtuigd dat ze de ware zijn tegengekomen, soms zelfs al meer dan 5 jaar samenzijn, hun hele dromen opgeven (zoals misschien die studie in het buitenland), en na 10 jaar samen toch uit elkaar gaan, de grootste spijt hebbend dat ze al die dingen hebben overgeslaan?
Ik denk gewoon niet dat ik zo'n risico kan nemen, ik geloof er niet in dat ik kan voorspellen als ik voor altijd bij iemand ga blijven, degene die ik heb gezien en die dat wel dachten, hebben er maar weinig het nog altijd overleefd. Als hij echt dé man van mijn leven is, dan moeten die paar jaar op de tanden bijten wel lukken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:02

Ik blijf bij mijn ware liefde Haha!

Ik heb in het verleden de keuze gehad tussen een betere toekomst in een ander land of bij mijn vriend blijven en ben blij dat ik bij mijn vriend gebleven ben!

Betere werkmogelijkheden kunnen zich elke moment wel voordoen, een ware liefde niet...

Daar kun je ook niet zeker van zijn, maar ja, van wat wel Knipoog

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:03

Ik zou voor beide kiezen, zou iig die studie niet laten schieten

Zit zelf momenteel wel een beetje in zo'n situatie, tenminste, vriendje woont 50 km verderop, wat opzich wel te doen is. Maar sinds dit jaar doe ik een erg intensieve master waar ik echt wel 5 dagen per week zoet mee ben, en in het weekend werk ik (2 dagen zelfs momenteel). Hij werkt gewoon full-time.. zie hem nu dus ook eigenlijk niet Clown Niet echt ideaal, maar we zien wel hoe het loopt Knipoog

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:07

Rianne_ schreef:
Hanneke84, Toen was je niet anders gewend. Ik ben gewend dat ik m'n vriend bijna elke dag zie.. Ik ben gewoon niet het type die graag alleen is, helemaal niet als ik dus zou samenwonen.

Dan zit ik w.s anders in elkaar Lachen
Mijn vriend zou me uitschelden als ik niet voor mijn dromen zou kiezen, dat duurt misschien een paar jaar en mijn leven met hem ons hele leven. ( Is tenminste wel de bedoeling Knipoog)
En andersom geld dat ook, als hij dat zou willen zou ik hem dat absoluut gunnen.
Je moet je dromen najagen als je dat kan Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:08

Stel, ik zou nog studeren en een relatie hebben en ik krijg de kans om een half jaar in Londen (noem maar wat) te gaan studeren. Dan zou ik dat doen. Echt niet omdat het zo goed zou staan op mijn cv, maar omdat ik graag de ervaring wil hebben van een half jaar in het buitenland wonen - relatie of niet. En natuurlijk kan dat ook 'later' en/of 'met partner', maar je kunt elkaar ook gewoon vrij laten, elkaar de dingen laten doen die de ander graag wil en elkaar in de weekenden en/of vakanties opzoeken. Dat je een deel van een stel bent wil niet zeggen dat je geen individu met eigen wensen meer bent.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:11

xKatleentjex schreef:
Elaine schreef:

Dan denk ik gewoon niet dat hij dé ware is. Bij dé ware waar het hier over gaat, denk ik bij iemand waar je onvoorwaardelijk op verliefd bent en waar je heel je leven op zal blijven wachten.

Maar nogmaals, hoeveel meisjes zijn er wel niet heilig van overtuigd dat ze de ware zijn tegengekomen, soms zelfs al meer dan 5 jaar samenzijn, hun hele dromen opgeven (zoals misschien die studie in het buitenland), en na 10 jaar samen toch uit elkaar gaan, de grootste spijt hebbend dat ze al die dingen hebben overgeslaan?
Ik denk gewoon niet dat ik zo'n risico kan nemen, ik geloof er niet in dat ik kan voorspellen als ik voor altijd bij iemand ga blijven, degene die ik heb gezien en die dat wel dachten, hebben er maar weinig het nog altijd overleefd. Als hij echt dé man van mijn leven is, dan moeten die paar jaar op de tanden bijten wel lukken.

Dat denk ik ook wat xKatleentjex zegt..
En er kan dan ook elke dag een lekker hapje langs lopen, ook als je vriend niet in de buurt is?
Vind het trouwens ook een hele nare uitspraak..uit het oog uit het hart dus?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:12

Mijn vriend kan ook op zijn werk om de hoek een lekker hapje tegenkomen. Daarvoor hoeft hij niet in Verweggistan te zitten. Het is aan hem wat hij daarmee doet.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:13

Dat bedoelde ik ook te zeggen Karin Knipoog

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:16

Ik geloof dat ik toch voor de ware zou kiezen. Van de ware is er maar ééntje toch?!
Dan maar een cursus of iets hier in de buurt volgen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:17

Kan hij niet mee verhuizen? Haha!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:18

Als je je vriend elke dag moet zien omdat anders het gevoel weggaat of omdat je anders misschien een leuker iemand tegenkomt, dan is er iets mis met je relatie lijkt me Nagelbijten / Gniffelen... Ik denk dat ik een middenweg zou kiezen, het ligt ook aan de situatie. Mijn vriend en ik zijn allebei in een andere stad gaan studeren waardoor we elkaar nu alleen in het weekend zien. Ik zou het niet voor eeuwig willen, ik zou later wel bij hem willen wonen, maar voor nu hebben we allebei ook ons eigen leven opgebouwd Lachen En ik weet nu wel dat we er sterk genoeg voor zijn.
Hetzelfde als met elkaar een tijd niet of nauwelijks zien: Ik heb ook de keuze om met mijn studie naar het buitenland te gaan en ook al weet ik dat ik hem ontzettend zou gaan missen, daarvoor ga ik het niet laten, dat zou toch ontzettend zonde zijn?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:19

Overigens zou mijn vriend dat helemaal niet willen dat ik studies ofzo opgeef voor hem.
Als ik vandaag aan zijn deur sta met de boodschap dat ik meer bij hem wil zijn en studies opgeef, krijg ik wsl een (spreekwoordelijke) schop onder m'n kont en vlieg ik weer terug naar Brussel.
Hij vindt het heel belangrijk dat ik mijn dromen waarmaak, en das omgekeerd ook zo. En als het daarvoor nodig is dat we elkaar een tijdje wat minder zien, dan is dat maar zo. Even op de tanden bijten, hij is voor mij de ware dus die drie jaar komen we wel door...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 15-10-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:19

Nee, niet iedere keer als mijn vriend niet in de buurt is. Maar ik denk gewoon dat je na elkaar heel lang niet gezien te hebben (en dan bedoel ik geen week), dat je ook maar een mens bent.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:20

Ach, Nederland is maar een klein klote landje; zelfs als je beiden aan verschillende kanten van het land woont dan woon je imo nog best dicht bij elkaar Haha! . Mijn vriend komt uit Australie dus onze relatie heeft ook stand gehouden toen we beiden voor elkaar nog aan de andere kant van de wereld woonden... Nagelbijten / Gniffelen Ik zou er dus geen probleem mee hebben als 1 van ons omwille van de toekomst tijdelijk ergens anders woont... Lachen Ik zou het misschien niet leuk vinden; maar als het onze toekomst ten goede komt, dan zoudenwe zeker voor een dergelijke constructie kiezen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:21

Elaine schreef:
Nee, niet iedere keer als mijn vriend niet in de buurt is. Maar ik denk gewoon dat je na elkaar heel lang niet gezien te hebben (en dan bedoel ik geen week), dat je ook maar een mens bent.

Dat zou toch voor mij niet gelden eigenlijk..
Ik heb die drang of behoefte nog nooit gehad.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:22

Ik geloof eigenlijk niet dat er maar 1 ware bestaat. Ik zou dat kiezen, waar ik helemaal achter sta. Zeker als het iets is waarmee ik mijn dromen kan verwezenlijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:25

mijn moeder zei altijd: toekomst komt voor de man Tong uitsteken

en dat zit er goed in Nagelbijten / Gniffelen

Dus ik zou zeker voor die studie gaan als dat echt mijn droom is Lachen Dat is een gemiste kans als ik daar niet op in zou gaan, niet vanwege het geld later maar omdat ik altijd zou denken als ik het niet had gedaan: wat als....
Bovendien, een relatie die uitgaat vanwege de 200 km die er misschien tussen zit dan was die relatie sowieso wel uitgegaan. Want dan zit er toch iets niet helemaal goed.

Maar de kans dat ik in mijn uppie helemaal aan de andere kant van het land ga zitten is erg klein, want ik heb snel heimwee Nagelbijten / Gniffelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:27

Toen ik 17/18 was heb ik voor mijn studie gekozen. Dat vind ik eigenlijk heel normaal. Ik had toen ook 2 jaar een vriend en het is eigenlijk heel snel uitgegaan toen ik zo ver weg woonde.

Maar nu ik eenmaal wat ouder ben, vast werk en een huis gekocht heb, ga ik dat niet zomaar opgeven voor mijn droombaan.

Ik kan niet zeggen dat het werk wat ik nu heb, mijn droombaan is. En ik weet dat er bijvoorbeeld in de Randstad meer banen te vinden zijn in de richting die ik echt zou willen.
Maar ik ben niet iemand om mijn baan achterna te reizen. Ik woon in de buurt van mijn familie, heb een lieve vriend die hier ook graag woont.

Ik ga nu niet meer weg. Ik ben tevreden met wat ik heb.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:11

Ik zou op dat moment op mijn gevoel afgaan, ik zou nu nooit kunnen zeggen wat ik zou kiezen
Ik heb altijd gezegd: je moet zelf gelukkig zijn voordat je een ander gelukkig kunt maken. Stel dat ik ervoor kies bij mijn vriend te blijven, en later spijt krijg dat ik die kans niet benut heb? Ik word ongelukkig in mijn werk en dat leidt uiteindelijk tot een breuk...

Andersom kan het ook zo zijn dat die afstand, hoeveel je ook van elkaar houdt, niet te overbruggen valt wanneer je voor die studie kiest. Je groeit uit elkaar, je krijgt andere levens...

Hoe dan ook, ik denk niet dat je bij voorbaat kunt zeggen hoe het zal lopen Lachen Mijn vriend is militair, ik zie hem in het weekend en soms ook weken niet, ivm oefeningen. Er kan een moment komen waarop hij een half jaar op uitzending moet. Hij heeft daarvoor gekozen, al voordat hij voor mij koos, hij was al militair toen ik hem leerde kennen. Ook ik heb daarvoor gekozen en weet dat het dat met zich meebrengt Ja Wat het ons in de toekomst zal brengen: we weten het niet en we zullen het wel zien! Ik kan ook niet garanderen dat mijn relatie stand houdt als hij een baan van 8 tot 5 heeft en hier om de hoek werkt Lachen

Ik kan alleen maar zeggen: op het moment dat je voor zo'n keuze staat, volg dan je gevoel en kies altijd voor jezelf! Als jij die studie écht wilt doen, dan zullen jij en je vriend daar samen uit moeten komen. Staat hij er niet achter, dan weet je ook hoe ver zijn steun en liefde gaat. Kies je ervoor om te blijven, dan moet je dat ook voor jezelf doen, omdat jou het gevoel geeft dat je gelukkig bent Ja

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:27

Als je echt een goede relatie hebt en je krijgt de kans om een studie verder weg te doen, dan gun je dat elkaar in een relatie en heb je het voor elkaar over om elkaar dan maar even wat minder te zien, zo denk ik erover Knipoog