paix schreef:Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..
Ik heb genoeg problemen heb 4 jaar geleden hulp gezocht en zou intern gaan (dus opgenomen worden) Heb toen gekozen voor een 3 daagse intensieve psygo-therapie bij het IPD in Assen waar ik nu alweer een half jaar in groepsverband al die problemen stuk voor stuk uitpraat uitpraat uithuil uitpraat soms schreeuw en ik rook overgens niet. Wel geprobeerd trouwens maar ik merkte al snel dat ik daar niet minder depressief van werd dat de angsten niet minder werden en dat alles eigelijk nog net zo klote was.. en het roken was nog smerig ook (iedereen heeft het wel eens geprobeerd) Dus nope, ik denk er niet anders over en als ervarings deskundige op het gebied van probleem oplossend roken kan ik je vertellen dat het absoluut niet werkt. (maar dat betekend niet dat je hoeft te stoppen met roken Paix, roken is goed voor de nederlandse staat
ik wil er alleen maar op duiden dat het niet werkt)
zo lossen ook genoeg mensen het op door te gaan drinken, ook dat wil ik best gaan doen als ik daardoor probleemloos door het leven kan gaan.
Dus nee, ik snap best dat de rokers onder ons zich er beter door gan voelen omdat voor hun het roken zo goed voelt, maar dat wil niet zeggen dat het de problemen ook oplost (hoe veel je ook rookt, als je auto in de prak is gereden door je zoon van 3 kun je paffen wat je wil.. die auto blijft kaduuk)