Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:52

Ik vind dat je er nog best luchtig mee om gaat. Hij heeft je geslagen hoor! Maar ach, hij was dronken en hij had er zo'n spijt van dat hij moest huilen (en terecht!). En anders doet hij nooit zo, wel eens stem verheffen maar dat maakt niet uit. Klinkt niet echt als een gezonde relatie eigenlijk!

Je kan nog zoveel van iemand houden, maar sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:57

Ik vind negatieve gedragsveranderingen na het drinken van alchol echt not done. Stem verheffen of verbaal agressiever zijn dan zonder drank vind ik al te ver gaan. Als je weet, of er door anderen op wordt gewezen, dat je minder leuk bent met drank op: Niet Doen!

Je moet duidelijk maken wat je ervan vond en dat je bang bent dat het weer gebeurt. Zo open moet een relatie wel zijn toch? Ik vind het niet meer dan normaal dat hij voorlopig of altijd minder drinkt dan dat hij zou willen. Alles om zulke acties te voorkomen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:31

Maar jongens, als iets gebeurt en je weet van te voren niet dat het kan gebeuren omdat het de eerste keer is, dan is dat toch een moment om er iets aan te veranderen? Voor haar vriend zelf toch ook? Moet dat dat persé direct door weg te gaan en alles op te geven?

Ik vind ook dat hij fout is geweest, het is absoluut niet goed te praten, maar ik denk wel dat ze hem best nog een kans mag geven, maar daarbij wel heel goed in de gaten moet houden dat ze zichzelf niet voor de gek houdt. Haar vriend moet laten zien dat hij er aan werkt en moet inzet tonen door niet meer te drinken en dan kan het toch prima nog 25 jaar goed gaan bij wijze van spreken?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 09:48

Heb het er nogmaals met mijn vriendover gehad gister.
Hij zei zelf al dat ie niet meer dan 2 of 3 biertjes zou drinken maar als ik liever heb dat ie helemaal niet drinkt doet ie dat ook niet. naja die 3 biertjes mag ie van mij hebben, hij kan best goed tegen alcohol, maar zaterdag was niet gewoon drinken maar echt coma zuipen wat ie gedaan had, sloeg nergens op.
Hij weet ook donders goed dat ie kan vertrekken als dit nog een keer gebeurt en dat wil ie absoluut niet.
Goed iedereen verdient een 2e kans vind ik dus hij ook in dit geval, maar ik ben er echt wel bang voor dat het nog een keer gebeurt. bah wat een gedoe. Boos!
Als ik nou niet zo veel van hem hied was de keuze makkelijk, wist niet dat liefde zoveel met je doet *zucht nog een keer diep*

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:50

Ik denk dat je het goed doet. Je bent duidelijk geweest in hoe je erover denkt en je geeft hem nog een kans om te bewijzen dat hij ook anders kan zijn. Ik hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurd!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:51

Mijn vriend is ook erg vervelend als hij dus dronken / aangeschoten is.
Het is niet zo als bij jou dat hij me gaat slaan ofzo maar ruzie etc krijgen we wel.. En goed ook..
Ik heb hem gezegd dat hij echt niet meer dronken thuis moet komen. Het is al een paar keer voor gekomen en hij weet dat ik dan weg ben..
Nu doet hij dat dus ook niet meer. Hij mag van mij best drinken maar niet te veel..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:53

Wat maakt het dat je denkt dat deze situatie nog eens gaat voordoen?
En wat is zijn persoonlijkheid?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:01

Wat maakt mij bang dat het nog een keer gebeurt?
Vooral mijn eigen onzekerheid denk ik. Hij weet er zelf echt niks meer van, dus weet ook niet waarom ie het deed. Dus als hij weer zover heen is (is mijn gedachte dan) dat ie het dus zo weer kan doen. Misschien slaat het ook wel nergens op, maar ik ben er echt zo ontzettend van geschrokken...

Normaal is het echt de allerlievste en geduldigste jongen die je kan bedanken en heb ik respect voor het feit dat ie met mij kan samenleven, ik ben echt niet de makkelijkste (komt door mijn verleden)
Maar ik vroeg hem alleen of het slim was om op de bank te slapen ivm kotsgevaar, we hebben boven namelijk geen wc. Zie daar niet echt iets kwaads in eigenlijk, dat gebeurt een enkele keer vaker dat ie op de bank slaapt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:12

Volgende keer toch maar een emmer met een laagje water naast het bed dus? Haha!

Maar wat als hij het nou nog eens doet? Ben jij dan sterk genoeg om er uit te stappen? Een derde kans gaat in mijn ogen te ver, ik weet niet hoe jij daar over denkt?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:18

nee als het nog een keer gebeurt is het overm hoeveel ik ook van hem hou.

Enne now way dat er voor dat doel een emmer in de slaapkamer komt.
Die lucht blijft best lang hangen en ik hoef echt niet mee te genieten van die geluiden. hij zeft zelf ook altijd dat hij dat absoluut niet in de slaapkamer wil. Ik heb zelf een zwakke maag ofzo maar ik moet met de regelmaat van de klok over me nek en dan word ik ook naar de bank gestuurd (en terecht) Haha!
En hij feit dat ie een volledig bos omzaagt als ie zoveel gedronken heb denk ik nog maar ff niet aan aan dus dan hoeft ie echt niet in bed. Zijn we het normal altijd over eens en nooit een punt van discussie geweest,tot nu toe dan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:27

Drank maakt meer kapot dan je lief is.. zeggen ze.
Ik zou zo'n slapjanus die zich met drank niet beheersen kan en zelfs tot agressie over gaat, echt niet hoeven! Vind jij jezelf zo weinig waard dat je bij zo iemand blijft hangen?
Meid geeft die vent een schop en zoek een vent die zich niet laveloos drinkt - tranen komen altijd te laat!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:15

Hallo, hij heeft je geslagen! Je vertrouwt hem dus niet meer en dan durf je dat niet te zeggen omdat je dan zeurderig overkomt?

Doe wat aan je zelfrespect en laat hem hier niet zo makkelijk mee weg komen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:24

Ik heb zelf een vriend gehad die niet tegen drank kon en dan agressief werd. Hij ging al snel nijdig doen, ruzie zoeken (met mij dan, tegen anderen was hij gewoon normaal), mij negeren, en het kwam ook regelmatig voor dat hij me wat te hardhandig beetpakte, en hij heeft me ook wel eens geslagen. En ondanks dat ik wist dat het niet goed zat, bleef ik bij hem. Zonder drank vond ik hem toen erg lief. (nu ik er op terug kijk, was hij dat niet echt hoor, maar liefde maakt blind en dat was bij mij ook zeker het geval).

Hoevaak hij wel niet bij me stond te huilen als er weer eens wat gebeurt was.. En ik trapte er elke keer weer in. Ben blij dat het uit is nu, ik wil het ook nooit en nooit weer. Zodra iemand zo begint, kan hij weg gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:54

Ik heb mijn vriendjes in het verleden altijd meteen duidelijk gemaakt dat 1x slaan voldoende is.. Buiten dat ze klappen terug krijgen, ben ik direct weg Lachen

Ik snap de TS zeker wel en ik ben blij dat ze er over kan praten Lachen Ik had zelf echter al weg geweest Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:04

Ik zou tegen hem zeggen dat hij best mag drinken op dat feestje maar dat hij het niet in zijn hoofd moet halen jou weer te slaan. Doet hij het wel zou wat mij betreft de relatie over zijn. Bij mij krijgt het vaak één kans een tweede kans is wat mij betreft echt 1 te veel. Hoeveel moet je er dan nog geven, voordat je helemaal in elkaar gemept wordt?