Pesten, Waarom??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Pesten, Waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:18

Nou, ik ben zelf vroeger ook een 'pester' geweest.. niet heel extreem ofzo..
maar waarom toen? ik verhuisde, kwam op een nieuwe school(basisschool), en werd vrienden met de 'populaire' groep.. ik wilde mezelf een soort van veiligheid geven denk ik.. tot ik een keertje ruzie kreeg met de 'populaire' groep en zag ik hoe evil t was als ze met zijn alle tegen je waren.. sindsdien heb ik echt zo een hekel aan pesten, en mensen die beweren popiejopie te zijn.. ben jezelf, wordt vrienden met degene die je echt aardig vind, en denk niet om je status..

hier was dus pesten van mijn kant uit een onzekerheid..
nu wil ik natuurlijk geen uitbrander van bokt dat ik dat nooit had moeten doen, en dat pesten slecht is. ik weet het..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:34

Ik vind het juist dapper dat je het vertelt Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:49

inderdaad, ik begrijp je heel goed Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:07

Anthea schreef:
Nee, dat vind ik niet.
Fijn dat diegene een laag zelfvertrouwen heeft oid, maar dat hoef je niet op mij af te reageren. Van mij mag je je eigen leven verpesten, maar blijf van dat van mij af.

Ik heb mijn mening, en jij die van jou. Lachen

Helaas werkt het niet zo simpel en als je je zou gaan verdiepen in de (groeps)spychologie zou je denk ik wat meer van een afstand en objectiever kunnen kijken naar het pestproces.
Ik begrijp je woede, ben zelf ook gepest maar ik werk nu eenmaal als pedagogisch hulpverlener dus heb de theoretische kennis en de obectieve kijk er op. wil niet zeggen dat pesters het in hun hoofd hoeven te halen om te pesten, want ik ben goed fel erop.

kijk maar naar maikeMo, klassiek voorbeeld van meeloper, waarschijnlijk uit onzekerheid om buiten de boot te vallen. wens ze zulke mensen de dood toe? ik vind het erg ondoordacht en cru om te zeggen, ik vind dat je dat niet kan doen. maar dat is inderdaad mijn mening. gelukkig ben ik de hulpverlener en jij niet Knipoog

ohno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:26

ik word de laatste tijd gepest door mijn beste vriendin, waarom? ze zegt dat ze t leuk vind, ik heb vaak gevraagd of ze er mee wil stoppen maar ze gaat maar door en als ik iets vraag zegt ze: STEL JE NIET AAN!... weet niet echt wat ik hier mee moet

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:27

Kinderen pesten om zelf niet gepest te worden.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:49

ohno schreef:
ik word de laatste tijd gepest door mijn beste vriendin, waarom? ze zegt dat ze t leuk vind, ik heb vaak gevraagd of ze er mee wil stoppen maar ze gaat maar door en als ik iets vraag zegt ze: STEL JE NIET AAN!... weet niet echt wat ik hier mee moet

Hmm lekkere beste vriendin heb je dan, ik bedoel ik pest me vriendinnen wel eens voor de gein, maa ik pest niet als ze het niet leuk meer vinden.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:58

Ik denk dat veel mensen pesten omdat ze bang zijn buiten de groep te vallen... Dat hoor je erg vaak en ik denk ook wel dat dat zo is, want je ziet vaak, als die persoon die pest alleen is pest ie niet meer...

ohno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:41

Farouche schreef:
Hmm lekkere beste vriendin heb je dan, ik bedoel ik pest me vriendinnen wel eens voor de gein, maa ik pest niet als ze het niet leuk meer vinden.

ja voor de gein kan wel, maar ik weet niet hoe zij t bedoeld, voor de gein of echt om me te pesten...

ohno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:58

ik ben een mogool ik weet heus wel dat ze me niet echt pest, ze haalt gewoon wat geintjes uit ik stel me gewoon aan ik weet ook niet waarom ik t daar neer heb gezet