heb en/of ben jij wel eens gepest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: heb en/of ben jij wel eens gepest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:20

ik ben op de basischool en ook nog op de middelbare school erg veel gepest en waarom? ik denk omdat ik mijn eigen styl had ik liep niet met de rest mee... als ik alto wou zijn was ik alto wou ik gabber zijn was ik gabber... het heeft mijn zelfvertrouwen niet goed gedaan maar nu een aantal jaar later heb ik weinig tot geen last meer van! maar het zal je altijd blijven achter volgen ik merk ook dat ik er heel slecht tegen kan als mijn nichtjes op schoonzusje worden gepest!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:29

Ik bedenk mij wel dat ik wel ben getreiterd door een leraar duits van de middelbare school! Dat vond ik pas erg! Hij vond mij maar een enorme aansteller omdat ik ernstig ziek was geweest (en daardoor vreselijk veel lesuren (150 uur) en proefwerken had gemist.). Vond hij het blijkbaar nodig om te verkondigen in de klas als ik er wel was, hoe dom ik wel niet was en dat ik nooit iets in mijn leven zou bereiken!
Sja... naar de conrector stappen leverde overigens niets op want die duitsleraar was zijn rechterhand. Het is pas gestopt toen een klasgenoot op stond en voor mij opkwam tegen hem Lachen

Ik snap het nog niet waarom hij zo'n hekel aan mij had, wat voor waardeloze leraar ben je dan als je dat zo uit in een volle klas Verward
Dat heeft er wel degelijk ingehakt... maar ook in positieve zin want ik zou en ik moest laten zien dat ik wel een toekomst had! Dus die man heeft mij ontzettend strijdlustig gemaakt Nagelbijten / Gniffelen

Ik was op de basisschool een vrij verlegen kind, daarom kreeg ik een mavo advies... Terwijl de cito toets uitwees dat ik makkelijk vwo kan doen. Dat is toch ook iets raars? Brugklas net zo, mentor vond mij iets te verlegen en wou mij naar de havo hebben, terwijl ik vwo makkelijk kon doen. Vwo ook gedaan natuurlijk.
Ik wil zo graag nog een keer naar die leraar van de basisschool en hem vertellen dat ik nu op de universiteit zit!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-10-08 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:31

ben ook wel eens gepest
deed andere dingen dat de doorsnee klas
had muziekles zat in een orkest en zat bij de scouting
dus tja dan hoor je er niet echt bij

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:38

Ben al heel mn leven gepest tot m'n 15de.
Ik was dik en lelijk, werd altijd uitgelachen, werden altijd nare dingen naar me geroepen, geslagen, op de grond geduwd etc..

Zat ook nog eens in Belgie op school, wat dus betekende dat ik elke dag naar school moest van half 9 tot half 5.
Het was verschrikkelijk, ik wou altijd thuisblijven en meldde me dan ook vaak ziek..alleen het probleem was dat ik een doktersbriefje moest inleveren elke keer dat ik thuisgebleven was.. en de dokter had op een keer ook wel door dat ik niet altijd echt ziek was. Ach gut
Heb zelfs maanden lang die briefjes vervalst via de computer omdat ze me geen schoolbriefje meer wou geven..

Natuurlijk omdat ik nooit naar school ging, ging ik ook elk jaar een niveau lager, niet omdat ik niet aan kon.. maar omdat ze niet wisten wat voor beoordeling ze me moesten geven.

Fijn.. heel mn schooltijd heb ik dus al grotendeels verknoeid en nu moet ik alleen nog maar langer naar school. Boos!

Nu word ik al 2 jaar niet meer gepest, gaat goed op school en als er iemand gepest word dan zeg ik er gelijk wat van.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:41

Ik ben vooral tijdens de middelbare school gepest, van het door de gang duwen (ik was één turf hoog, en één turf breed dus een makkelijk slachtoffer) tot me opwachten bij het hek, met de mededeling dat ik te laat thuis zou zijn voor sesamstraat.

Toen ik naar de middelbare school ging was ik vanaf de eerste dag de gene waar iedereen om moest lachen, en het meisje dat iedereen aardig en gezellig vond.
Het was/is een houding, door grapjes en leuk te zijn te voorkomen om gepest te worden. Ik ben daarna ook nooit meer gespest, maar heb nog wel de neiging om 'overal maar grapjes over te maken'.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:43

Op de basisschool had ik altijd een super tijd. Het was leuk, kwamen bijna nooit ruzies voor en het was gewoon gezellig!

Op de middelbare is het pesten bij mij begonnen. Ik kwam in de eerste in een gemengde klas terecht van jongens en meisjes. Al vanaf dag 1 hadden ze zich gemumt op mij. En waarom? Omdat ik niet rook/blow? Omdat ik mijn huiswerk gewoon altijd af had? Of omdat ik goede cijfers haalde? Ook werden er vaak verwijten naar mij geroepen dat ik stonk naar de paarden. Terwijl dat echt onmogelijk was, ik douchde elke dag en had elke dag schone kleren aan. Maar ze wisten dat ze me daarop konden pakken, en dat gaf ze hoogst waarschijnlijk een kick? Die gasten bleven maar doorgaan. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik wenste dat mijn leven ophield. Dat ik gewoon lekker rustig onder de grond lag zonder geruzie.

Als we naar de mentor gingen werd het óf erger, of het hielp voor een klein weekje, en daarna was het allemaal weer begonnen. Ik blijf mij toch afvragen, WAAROM????????????????????????
Wat geeft in hemelsnaam iemand de KICK OM IEMAND ANDERS IN DE GROND TE STAMPEN?
Dat je elkaar niet mag; Prima. We hoeven niet elkaars vriendjes altijd te zijn.. maar waarom kan er niet normaal gedaan worden? Ik gun het bijna niemand om gepest te worden. Maar als ik mij tot hun niveau zou verlagen, hoop ik dat hún eens lekker worden gepest en eens voelen hoe het is om elke met buikpijn naar school toe te gaan.. Ik kan je vertellen, dat is heeeeeel rot. En slapenloze nachten? Hoe denk je dat dat is? Je hoofd vol zorgen? Maargoed, dat zal hoogst waarschijnlijk niets helpen. Maar ik hoop toch wel eens dat de pesters om hun teentjes worden getrapt en ze daarvan heel veel mogen leren..
Het is ook wel eens zo ver geweest dat ik werd geslagen in mijn gezicht, of een GESCHOPT werd op mijn hoofd, van achteren terwijl ik gewoon op een stoel zat. Of dat er een bal express op je wordt gegooit.. op zulke momenten zak je werkelijk de grond in. Tranen voel je branden, maar wilt ze niet toestaan omdat hun dat nog leuker vinden als ze jou verdriet zien. En wat dacht je, daar kan natuurlijk weer eens smakelijk om gelachen worden in de les..

Toen ik naar de 3de ging en we naar het hoofdgebouw verhuisde hoopte ik en me moeder dat het eindelijk eens over zou zijn met al dat gepest.. Maar niets was minder waar. Onze gedachtens kwamen niet uit.. Ondanks dat we goede hoop hadden omdat daar (Vaak meiden) kinderen zitten die gekózen hebben om dat vak/richting op te gaan. Ik kwam in een klas met alleen maar meiden, waar je ook niet altijd blij mee hoeft te zijn Knipoog. En vanaf het eerste begin begon het weer.. en weer met MIJ!
Waarom ik? Ik ben gewoon een normaal rustig meisje die goed haar werk doet, en nog steeds niet rookt/blowt en niet met de rest mee gaat. Cijfers zijn prima in orde en huiswerk is bijna altijd zo goed als af.. Kleedt me gewoon normaal, en verder zie ik er niet echt punten in waarop ze mij kunnen pakken..

Ik vraag me dat toch nog tot de dag van vandaag af... WAAAAAAAAROM? Wat geeft hen die kick om iemand zo rot te laten voelen dat ze het leven niet meer ziet zitten? Ik zelf ben er dan de dupe van geworden.. maar ik kan zo BOOOSS worden als ik zie dat iemand anders gepest wordt.. Ik steek dan altijd even mijn mening tussen in... Van 'He, jongens laat haar/hem lekker met rust'. Tot nu toe heeft het goddank geholpen.. Maar hoelang bijft het pesten uberhaupt nog door? Vind het zo verschrikkelijk....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:44

ik pest mensen die pesten, ik heb een hekel aan pesters, en die maak ik dan 3dubbel het leven zuur. zelf word ik nooit gepest, gewoon omdat ze de strijd met mij toch verliezen. Ik neem het altijd voor de wat mindere op, maar als de pesters te ver gaan, ga ik nog veel verder.
Grappige is, ik ben slechts 1.49, ben stevig, en heb kort blond haar, en een bril,en draag geen mega mode(wat ik lekker vind zitten draag ik) ideaal matriaal om te pesten zou je denken, maar ik bijt veel te fel van me af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:47

Ik ben trouwens blij dat er bij ons op school de mediators werden opgericht: groepje opgeleide medescholieren die tijdens een ruzie of pesten met beide partijen om tafel zat. Werkte erg goed, want je stapt makkelijker naar zo'n iemand toe, dan naar een mentor oid. Want die is toch een stuk ouder en weet vaak niet helemaal wat er leeft. Zorgde bij ons op school voor veel wederzijds begrip, want pesters zijn ook maar enorm onzekere mensen... vaak nog onzekerder dan de gepeste... en als dat eenmaal op tafel lag en de gepeste en de pester toch wel veel gemeen hadden was het pesten eigenlijk wel over (en zocht de pester ook geen nieuw slachtoffer uit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:55

Ik ben zowel op de basisschool als op de middelbare behoorlijk gepest. Details laat ik even achterwege maar het was echt gruwelijk, tot de politie,aangiftes en een rechtzaak aan toe.
Helaas bleek het schoolbeleid op beide scholen niet toereikend.

Maargoed, het is al een paar jaar geleden alweer en ik ben inmiddels een heel stuk sterker geworden Ja Toen kon ik dat niet geloven maar het is toch gelukt Haha!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:57

Op de basisschool ben ik erg veel gepest. Ik zou: te dik zijn, ik droeg geen merkkleding etc. etc.

Nu ik op de middelbare zit, heb ik er absoluut geen last van, heb geleerd flink van me af te bijten, en de meeste weten hoe fel ik kan zijn, dus die durven niet eens een ruzie tegen mij te beginnen.. Bloos

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:03

Op de basisschool en 1ste en 2de klas op middelbare werd ik ontzettend gepest.. Op den duur is dat zo ge-escaleerd dat ik in de 1ste klas lichtelijk wat te keer gegaan ben tegen alles en iedereen die ook maar 1 nare opmerking maakte.. heb 1 jongen een gebroken neus geslagen (was ook echt een treiterkop), wat klasgenootjes onderuit gehaald, of ik daar spijt van heb? Nee niet bepaald, 2de klas was het al een stuk gezelliger.
3de en 4de klas naar andere school gegaan, en ik wist niet dat school zo leuk kon zijn!, Ik hoorde er bij zoals ik was.. Pesten zelf heb ik niet echt gedaan geloof ik..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:11

Ik ben zelf gepest en ik heb gepest... dat ik zelf gepest heb schaam ik me heel erg voor..
Ik ben in de eerste tot de 3e van het vmbo gepest. Waarom? echt... geen flauw idee. Ik durfde mijn mond toen niet open te trekken en er zat eren groepje bij mij in de klas die dit deden. Ik ging van schrik altijd dicht bij de leraar zitten en nog deden ze het en de leraar deed hier niets aan terwijl hij dit wel zag. Heel smerig, gingen ze echt dingen in je oren fluisteren waar ik echt bang van werd en ze douwde me altijd in de bosjes.. het ging door totdat ik weg bleef van school en me ziek melde en mijn ouders wisten hier van. de school deed er helemaal niets aan..

totdat ik weer naar school ging en de maat vol was. Ik heb een van die meisjes zo een harde rechtse gegeven en heeft nooit meer haar mond open getrokken. sinds dien heb ik zelf best een grote waffel Haha! ik ben heel mondig geworden en ik gaf overal mijn mening over.. opeens deed iedereeen aardig tegen mij, kreeg ik vrienden en wasik het helemaal in de klas. naja dan krijg je op eens zo een ego dat je andere mensen die kwetsbaar zijn gaat klieren. Verschrikkelijk kinderachtig want ik weet zelf ook nog goed dat het mij verschrikkelijk veel pijn heeft gedaan.. Ik ben blij dat ik veranderd ben. Ik accepteer echt iedereen, ik kan met iedereen goed opschieten, ben heel spontaan geworden en heb nog steeds (in positieve zin) een grote mond Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:14

Marlou_ schreef:
Ik ben zelf gepest en ik heb gepest... dat ik zelf gepest heb schaam ik me heel erg voor..
Ik ben in de eerste tot de 3e van het vmbo gepest. Waarom? echt... geen flauw idee. Ik durfde mijn mond toen niet open te trekken en er zat eren groepje bij mij in de klas die dit deden. Ik ging van schrik altijd dicht bij de leraar zitten en nog deden ze het en de leraar deed hier niets aan terwijl hij dit wel zag. Heel smerig, gingen ze echt dingen in je oren fluisteren waar ik echt bang van werd en ze douwde me altijd in de bosjes.. het ging door totdat ik weg bleef van school en me ziek melde en mijn ouders wisten hier van. de school deed er helemaal niets aan..

totdat ik weer naar school ging en de maat vol was. Ik heb een van die meisjes zo een harde rechtse gegeven en heeft nooit meer haar mond open getrokken. sinds dien heb ik zelf best een grote waffel Haha! ik ben heel mondig geworden en ik gaf overal mijn mening over.. opeens deed iedereeen aardig tegen mij, kreeg ik vrienden en wasik het helemaal in de klas. naja dan krijg je op eens zo een ego dat je andere mensen die kwetsbaar zijn gaat klieren. Verschrikkelijk kinderachtig want ik weet zelf ook nog goed dat het mij verschrikkelijk veel pijn heeft gedaan.. Ik ben blij dat ik veranderd ben. Ik accepteer echt iedereen, ik kan met iedereen goed opschieten, ben heel spontaan geworden en heb nog steeds (in positieve zin) een grote mond Knipoog

Maar vind/vond je het niet een beetje raar dat toen jij je mond opentrok je opeens 'vrienden' kreeg? Lachen Lijkt mij eerlijk gezegd niets veelzeggends.. Zou dat niet echt willen denk ik.. Of zag je dat toen niet? Omdat je juist wou dat je gelieft werd?
Geen aanval hoor, gewoon interesse in hoe jij daar toen over dacht..

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:19

Ik ben in het middelbaar (eerste 2 jaar) gepest geweest. Nu ben ik veel assertiver (verbaal en lichamelijk) en laat niet meer met mij sollen!

Ik vind het erg dat kinderen elkaar pesten, ze weten niet wat voor een verdriet en pijn dit aan anderen berokkend!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:53

SFCAP schreef:
Ik ben in het middelbaar (eerste 2 jaar) gepest geweest. Nu ben ik veel assertiver (verbaal en lichamelijk) en laat niet meer met mij sollen!

Ik vind het erg dat kinderen elkaar pesten, ze weten niet wat voor een verdriet en pijn dit aan anderen berokkend!

Nou dat weten ze heus wel..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:59

take_one schreef:
SFCAP schreef:

Nou dat weten ze heus wel..

Ja, achteraf. Als het al te laat is.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:05

Ik ben op de middelbare school ook veel gepest. Het waarom weet ik nu nog niet. Ik gedroeg mij, voor zover ik weet, normaal. Oke, ik was/ben altijd een behoorlijk rustig en vrij stil persoon, maar niet zo dat er nooit een woord uit mij kwam of dat ik nooit geintjes uithaalde ofzo. Qua uiterlijk is er ook niks raars aan mij, gewoon normaal...
Dus ja, dat is altijd een raadsel geweest. Anyway, dat pesten uitte zich in schelden en sneue opmerkingen, met zware tassen op je hoofd slaan, trappen/klappen in je buik, schoppen, karatetrappen op je uitproberen (leukste is, als je stalen zenuwen hebt, want het ging ze er vooral om om je aan het schrikken te maken, om zonder ook maar met je ogen te knipperen te blijven staan en ze strak aan te kijken. Die uitdrukking op die rotkoppen is dan goud waard) en nog wel meer dingen.
Ik liet dat eerst altijd wat over me heen komen tot ik er een keer ZO genoeg van had, dat ik heel hard teruggeslagen heb.
Daar zijn ze toen wel heel erg van geschrokken, het had er alleen niet voor gezorgd dat het pesten ophield, helaas. Voor mijzelf luchtte het wel heel erg op.

Helaas zie ik mijn pesters nooit meer, had ze graag nog eens 1 voor 1 keihard teruggepakt.

Zelf iemand gepest heb ik nooit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:38

Nee, ik ben nooit echt gepest, en heb er ook niet aan meegedaan.
Dat wil niet zeggen dat ik iemand ben die zich terughoud en dus niet opvalt, helemaal niet juist.
Toen ik 'klein' was had ik geen grote mond, maar altijd wel het juiste weerwoord, waardoor de pesters hun mond al snel tegen mij hielden. Tot nu toe heeft het vaak in mijn voordeel gewerkt.
Maar daarnaast, pesten is voornamelijk gemene woorden te horen krijgen.
Woorden die ik niet wíl horen, neem ik ook niet aan. En dat is voor sommigen lastig, maar het is fijner dat je ze niet persoonlijk opvat.
Een vriendin van me vat alles persoonlijk op, en wordt daardoor snel onzeker, waardroor pesters haar sneller pakken dan een heel zelfverzekerd iemand.

Het pesten zelf doe ik ook niet. Mensen nemen zoals ze zijn vind ik echt belangrijk.
Dat deed ik eerder nooit, en veel mensen om me heen nog steeds niet. Maar iemand pesten op uiterlijk is zó gemakkelijk, en dat wordt ook ontzettend snel gedaan. Probeer maar eens te pesten op iemands innerlijk, dan kom je er ook achter dat het nergens op slaat en het zinloos is.
Mensen die pesten hebben een te kort aan zelfvertrouwen, en waarom? Omdat je een ander weer moet wijzen op zijn minpunten, waardoor diegene zich onzeker gaat voelen, en dat haalt een machtig gevoel in je op. Als je zelfvertrouwen hebt, dan heb je dat machtige gevoel al bijna niet meer nodig.
Ik weet zelf niet wat ik hiermee wil zeggen, maar voor de mensen die gepest worden:
Je bent zoals je bent, en dat hebben anderen te accepteren. Je moet blij zijn met wat je hebt, en ook al klinkt dit heel goedkoop, je hebt vaak meer dingen waar je trots op moet zijn dan je denkt. En de negatieve kanten van iemand zijn áltijd makkelijker te vinden, en het is dan juist de 'kunst' om je positieve kanten eruit te halen. Zodat je in jezelf gelooft, en je ook niks aantrekt van de pesters. En natuurlijk is pesten niet leuk, helemaal niet. Maar wat bereik je met pesten? Niks. En wat bereik je met alles maar persoonlijk opvatten? Uiteindelijk niks, alleen een heel ongelukkig leven. En dat wil niemand.

Iemand in zijn waarde laten is belangrijk. Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:53

Ik ben ook altijd veel gepest. Op de basisschool groep 7 en 8 en de middelbare school de eerste 2 klassen.
Ik was mollig/dik, had een bril, daarna een beugel. Tja dan ben je het pispaaltje. Ik werd ook geschopt en geduwd en vreselijk naar beneden gehaald door opmerking over hoe lelijk dik varken ik wel niet was.

Ik heb er nu soms nog last van, het laat echt zn sporen na. Ik heb veel bevestiging nodig, twijfel snel aan mezelf.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:38

Jeetje als ik zo die verhalen lees krijg ik echt wel een brok in mn keel.. Echt erg hoe kinderen/jongeren met elkaar om kunnen gaan..
En inderdaad vraag ik me bij jullie allemaal af hoe jullie de pispaaltjes geworden zijn.. Als ik in de profielen kijk zie ik alleen maar leuke meiden?

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:23

ben vanaf groep 3/4 gepest, tot en met de 2 klas van het VMBO,

de basisschool was echt verschrikkelijk, er niks lichamelijks tegen mij gedaan, want ze wisten donders goed dat als ze iets lichamelijks tegen mij deden, dat dat de enige manier was waarop school iets tegen hun deed,
ik werd gewoon genegeert, ik was lucht voor hun, behalve als ze zich verveelde, dan kwamen ze met van die kleine dingetjes,
ik weet nog maar een paar dingen, van verstoppertje spelen en dat mij dan 'vergeten', of gewoon beginnen met schelden omdat ik iets deed, het heeft me echt geraakt, ik heb er zelfs nou nog zoveel schrik voor die mensen, dat ik met de eerste les van autotheorie een angstaanval kreeg en flauw was gevallen, omdat ik bang was dat er daar iemand van die klas zat wat dus niet zo was...

in de 1e en 2e van het VMBO dacht ik tjee... nou moet ik toch wel eens over zijn met het gepest. maarnee hoor..
het ging zelfs zo ver dat ik naar huis fietste, en dat was 3 kwartier fietsen, er 2 jongens zijn mee gefietst, om een spug wedstrijd te houden, juist op mij ja.. school deed niks, want werd immers ook niet gepest, was namelijk verlegen en leed aan faalangst...
heb het nog tot de 2e volgehouden daar op die school en ben naar dat jaar naar een andere school gegaan..

was de beste keus die ik kon maken, begon weer een heel klein beetje vertrouwen in mensen te krijgen, en begon ook weer een beetje zin te krijgen in school, ben toen afgestudeerd met de hoogste cijfers..

en dan denk je dat je alles hebt gehad, kom je in de eerste van het MBO, heb je een leraar die je niet mag,
heb afgelopen jaar echt een rot jaar gehad, kon namelijk door een ongeluk niet lang op school zijn, en als ik er al was kon ik niet goed stil zitten van de pijn, maar wou het jaar halen, dus toch maar gegaan om te redden wat er te redden valt,
die leraar gaf mij alleen maar onvoldoendes, omdat ik het was, en dat weet ik zeker, want heb een keer van ontwerp geruild met de 'beste' en ik kreeg weer de onv. en hij kreeg een goed voor mijn werk,
maar ik moest aan het einde een presentatie houden, en ik vind het al moeilijk om voor een grote groep te praten, en hij begon dus te lachen, wat er toen gebeurt is zeg ik maar niet, maar het kwam er dus op neer dat ik van school af moest..

zit nou in het eerste jaar van dierverzorging en heb het supper naar mijn zin, maar merk het zeker wel dat ik gepest ben, en denk dat ik er altijd wel last van blijf hebben, maar hoop wel dat het een beetje 'slijt'

sorry voor het lange verhaal, maar toen ik eenmaal was begonnen..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:09

Nerwen schreef:
Helaas zie ik mijn pesters nooit meer, had ze graag nog eens 1 voor 1 keihard teruggepakt.

Eén van mijn 'ergste pesters' werk nu in een snackbar is ontzettend dik en nog veel lelijker...
Ik wist wel dat ze vroeg of laat zou worden gestraft Vork

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:17

Kristie schreef:
Eén van mijn 'ergste pesters' werk nu in een snackbar is ontzettend dik en nog veel lelijker...
Ik wist wel dat ze vroeg of laat zou worden gestraft Vork

*LOL*

Gelukkig ben ik zelf nooit gepest én ben ik zelf ook geen pester (geweest).
Als ik de verhalen hier lees van mensen die voeger gepest zijn moet dat vreselijk zijn geweest.
Kinder zijn zo ontzettend hard voor elkaar, zonder het besef van de latere gevolgen.
Ik zeg nu wel kinderen, maar volwassenen zijn trouwens net zo. En vaak gaat het dan nét wat gemener en achterbakser..
Zie het om me heen vaak genoeg gebeuren!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:23

In groep 1 werd ik al gepest, ik werd bv. Na schooltijd door 2 jongens in mijn gezicht gespugt. Mijn moeder zag dat en nodigde ze uit op mijn kinderfeestje, heel raar, het ging de goede kant op en ik was toen zegmaar wat 'populairder' dan anderen en had veel vriendinnen. Had een leuk vriendje (kalverliefde Clown haha)
Eind groep 6 heb ik het uitgemaakt en in groep 7 had ik het wel gemerkt. Hij begon eerst alle jongens tegen mij op te zetten.
Het was nog wel te harde, maar toen in groep 8 kreeg hij het voor elkaar om iédereen tegen mij op te zetten, ik had niemand meer en mijn laatste bassischool jaar was een grote hel!! Tot een meisje te horen kreeg dat ze bij mij in de klas kwam op het VMBO en die werd toen wel aardig. 1e klas, leuk dacht ik een nieuw begin.. Nee hoor, die jongen zat ook weer bij mij in de klas en het begon weer van voor af aan, gelukkig stonden de meiden grotendeels aan mijn kant en waren de jongens voornamelijk vervelend.
In de 2de kwamen er jongens terug van HAVO, die waren eerst aardig en ik kon echt met ze lachen, totdat ze met hém omgingen.. Toen gingen ze mij ook pesten.. Naar de 3de klas, geen zin in, maar: Hij bleef zitten!! Haha! geen last van hem, want de 1e & 2de en 3de & 4de jaars hebben appart pauze. Eindelijk begon ik weer prettig in mijn lijf te zitten, maar nog steeds waren er jongens die rot opmerkingen maakte, maar dat deed me niks meer. De 4de klas heb ik super in mijn vel gezeten en nu zit ik in het 2de jaar MBO en dat is héél anders.. niemand wordt gepest en iedereen hoort erbij Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:28

Heftige verhalen hier..

Ik ben nooit gepest, en heb eigenlijk niet gepest. Op de basisschool was een groepje met meisjes die allemaal een redelijk grote muil hadden, waren ze voor je had je geluk, maar als ze tegen je waren had je een probleem. Heb het nooit echt voor een gepesten opgenomen. Ik dacht van binnen altijd; wat ontzettend poedersuiker voor die kinderen. Maar heb nooit het lef gehad om het voor ze op te nemen.