Word steeds gekker!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MegChicken

Re: Word steeds gekker!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:03

omdat er niet genoeg geld is voor vaste krachten.. die mag je alleen op omzet aannemen en als je omzet er niet naar is om iemand aan te nemen heb je dus een probleem! Ik weet overigens niet hoe hun uit betaald krijgen. Ik weet wel dat ze maar 100 a 200 euro in de maand over houden.. omdat de uitzendbureaus alles op slokt..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:05

beetje vreemd idd ..
zorg dan in ieder geval dat er voor elke 1 a 2 personeelsleden een begeleider in de buurt is die wel nederlands spreekt..

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:08

er is toch genoeg nederlandspersoneel in de buurt....

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:11

als zei zo lang moet zoeken naar personeel dat nederlands spreekt geloof ik niet dat er daar genoeg van zijn ..

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:14

bij ons loopt 8 man nederlands persooneel rond behalve in de pauze dan zit je op 4. maar daar moeten mensen ook respect voor hebben.. hoe het in andere filialen zit weet ik natuurlijk niet.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:18

en mensen het niet vinden kunnen dan moeten ze naar maar beklag van maken of ergens anders gaan winkelen.. Je kunt wel zeuren maar daar gaan die buitenlandse medewerkers echt niet van weg..

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:22

sorry ik vind dit echt weer iets voor de action. Ik weet dat ze alleen zo goedkoop kunnen blijven als ze ook goedkope krachten in diens nemen.
Maar om nu polen aan te nemen die niet eens klanten te woord kunnen staan vind ik wel wat ver gaan.
Het voordeel is wel dat je ze zo weer kan weg sturen.
Echter er zijn genoeg mensen die graag willen werken hier in nederland. Ook voor deze mensen zijn projecten, ze werken met behoud van uitkering. Zet deze mensen dan in, ze verdienen geld, en ze leren ook nog hoe het is om in een winkel te werken.
Vaak spreken deze mensen wel nederlands.

Vind het een beetje te zuinig van de Action.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:26

Ik heb bij de Action gewerkt. Werd echter na 4 dagen ontslagen omdat ik het niet kon? (neuh vind je het gek als je net de winkel kent). Ik vind het zowiezo van de zotte dat wij nederlanders engels moeten praten in ons eigen land. Als wij naar het buitenland gaan passen wij ons aan en dat doen die mensen niet. Eerst Nederlands praten en dan gaan ze maar praten over een uitkering Knipoog Ik ben nu ook weer werkeloos, dus moet als een gek kijken hoe ik aan me geld kom. Ik sprak ook altijd nederlands tegen die afrikanen toen ik nog bij de supermarkt werkte. En die mensen mij maar raar aan zitten te kijken.
Laatst bijgewerkt door purny op 15-10-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:26

Ik zie het probleem niet zo.
Een hoop mensen vinden Action een goede winkel omdat het allemaal zo goedkoop is.
Wil je goede service en goede uitleg moet je niet naar de Action gaan.

De Action filialen hier in de buurt hadden een jaar lang constant advertenties hangen waarop personeel werd gevraagd, volgens mij
is het dus niet zo makkelijk om geschikt personeel te vinden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:27

Dat is dus de reden waarom héél veel mensen naar Nederland komen. Hier krijg je, of een uitkering, of je krijgt direct een baan aangeboden, in Polen niet. En wat voor de Nederlanders die geen baan kunnen vinden??

Ik ga me er verder maar niet over uitlaten want zal dan veel mensen hier tegen mij krijgen denk ik. Maar vind dit wel heel vreemd! Die buitenlanders zijn natuurlijk lekker goedkoop ja, maar ondertussen... Clown

Om even echt ontopic te gaan: Als men niet eens de klanten kan helpen, wat doe je er dan??

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:48

vooral allemaal niet meer naar action gaan dan Lachen. oplossing is dan vrij simpel lijkt mij als het zo slecht is..

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:55

lucienne schreef:
Een hoop mensen vinden Action een goede winkel omdat het allemaal zo goedkoop is.

De Action filialen hier in de buurt hadden een jaar lang constant advertenties hangen waarop personeel werd gevraagd, volgens mij

ze vragen behoorlijk wat van de mensen die ze aannemen. En als het blijkt dat ze toch nog iemand kunnen vinden die goedkoper is, zoeken ze gewoon een reden om je te ontslaan. Er zijn actions die je ontslaan om dat de bedrijfsvoerder je niet mag.
Alleen zijn ze dan te dom om te denken dat je het niet door hebt.
Hoewel de action goedkoop is en je dus geen service mag verwachten, wordt dit wel van het personeel verwacht. Terwijl je direct in het diepe wordt gegooid.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:59

MRmichiel schreef:
Booooo schreef:
Dat is toch te gek voor woorden, dat je in je eigen land in een winkel buitelands moet praten Nagelbijten / Gniffelen

Dan ga je de volgende keer toch naar een winkel waar je wel een normale prijs betaald, de Action is niet voor niets zo goedkoop. Ik vind dat je een beetje aan het zeuren bent. Voor service betaal je nou eenmaal geld.

Dit komt er een beetje op neer dat het service is dat je in je eigen land je eigen taal kunt spreken? Kom op zeg ROFL
Je gaat toch je werknemers ook geen extra geld geven omdat ze nederlands spreken? Huilen van het lachen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:01

lucienne schreef:

Omdat iedereen er zomaar voor niks uitgegooid wordt. Je kunt toch niet verwachten van iemand die er net 4 dagen werkt, al functioneerd voor iemand die er al veel langer werkt. Ze wilde mij eigelijk al er na 2 dagen ontslaan. En Action heeft volgens mij de naam al dus dan wil niemand er meer werken. Ik ga ook zeker niet in een winkel werken waar Polen werken, dus dat ik gewoon Engels moet spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:06

In antwerpen kan je ook alleen in het engels bij de mac bestellen of je moet goed arabisch kunnen.
Ik vind dat zo lastig.En je verstaat ze ook praktisch niet als ze antwoord geven

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:10

wel vreemd, maar ik snap wel dat ze poolse mensen ook wat geld gunnen...

Alleen zouden ze miss. toch beter even een cursus nederlands kunnen volgen Tong uitsteken

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:13

Ik vind het werkelijk hilarisch dat er hier mensen zijn die 'geholpen worden in het Nederlands' in een Nederlandse winkel service noemen. Dat is geen service, dat is standaard (of zou het moeten zijn). En voor de mensen die sarcasme niet herkennen: met hilarisch bedoel ik diep- en dieptriest.

De Lidl, de Zeeman en de Aldi zijn óók goedkope winkels, net als de Euroknaller, maar daar word je wél in het Nederlands geholpen. Waarom kan het daar wel en bij de Action niet?

Kijk, dat je een Pool aanneemt als aardbeienplukker kan ik me voorstellen, die aardbeien hoef je niet eerst te woord te staan. Maar een winkel, die is toch afhankelijk van z'n klanten? Dat je service en uitleg niet hoog in je vaandel hebt staan is één ding, maar personeel aannnemen dat niet eens met je klanten kan práten, waar ben je dan mee bezig?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:37

MRmichiel schreef:
Booooo schreef:
Dat is toch te gek voor woorden, dat je in je eigen land in een winkel buitelands moet praten Nagelbijten / Gniffelen

Dan ga je de volgende keer toch naar een winkel waar je wel een normale prijs betaald, de Action is niet voor niets zo goedkoop. Ik vind dat je een beetje aan het zeuren bent. Voor service betaal je nou eenmaal geld.

Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken hè.

Voor de rest ga ik mee met Traiectum. Vind het gewoon belachelijk als je in een winkel in NL gewoon niet kan worden geholpen in het NL

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:39

Fijn, dat je dalijk in je eigen land een andere taal moet gaan spreken om boodschappen te kunnen doen. Clown

Maar, ik zou het zelf wel fijn vinden als ik in noem eens wat, spanje boodschappen zou doen en er zijn daar wél mensen die engels (of nederlands) spreken. Maar ze kunnen die mensen dan beter eerst een curses nederlands geven zodat ze EN engels EN nederlands kunnen.

Ook hangt het een beetje af van de stad. In Amsterdam/Rotterdam, waar ook veel toeristen komen zou ik er bijvoorbeeld minder van opkijken dan in een boerendorpje ergens in de middel of no where Clown

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:44

dat is ook zou bij de outlet stores in Roermond. Daar word je standaard in het duits aangesproken...heb een keer iet wat bot gereageerd met de woorden hoezo duits wij zijn toch in NEDERLAND...o u spreekt nederlands was het antwoord....ja gek he als je Nederlandse bent!!!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:47

Zo belde ik laatst met servicelijn van Esprit, omdat ik iets wilde weten over een bestelling. Er wordt opgenomen, en ik doe mijn verhaal. Krijg ik als antwoord: I'm sorry, can you repeat in English??
Dus ik in m'n allerbeste engels vragen waarom ik geen Nederlands sprekende medewerker aan de lijn krijg als ik een Nederlands servicenummer bel... Nou, omdat het druk is Rolleyes

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:48

Ik vind het belachelijk!!!
En als ze hier werken laat ze dan lekker Nederlands praten, als wij daar zijn moeten we ook hun taal spreken, dus waarom hun hier niet...

Nederland slaat door!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:52

welshje68 schreef:
dat is ook zou bij de outlet stores in Roermond. Daar word je standaard in het duits aangesproken...heb een keer iet wat bot gereageerd met de woorden hoezo duits wij zijn toch in NEDERLAND...o u spreekt nederlands was het antwoord....ja gek he als je Nederlandse bent!!!

Laatst stond er in de supermarkt een duitse vrouw voor mij. De kassamedewerker sprak haar aan in het duits, waarop de vrouw in keurig nederlands vertelde dat zij niet in het duits aangesproken wilde worden. ze was immers in Nederland. Zelf werkte ze in duitsland in een winkel, en hoewel zij zelf ook zowel nederlands als duits sprak, hielp zij in de winkel in duitsland, nederlandse klanten gewoon in het duits. OK dan!

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:55

purny schreef:
Omdat iedereen er zomaar voor niks uitgegooid wordt. Je kunt toch niet verwachten van iemand die er net 4 dagen werkt, al functioneerd voor iemand die er al veel langer werkt. Ze wilde mij eigelijk al er na 2 dagen ontslaan. En Action heeft volgens mij de naam al dus dan wil niemand er meer werken. Ik ga ook zeker niet in een winkel werken waar Polen werken, dus dat ik gewoon Engels moet spreken.

Toen ik de post las dat er al iemand naar 4 dagen al ontslagen was dacht ik bij mezelf misschien een incident. Maar nu er steeds meer mensen reageren die negatief zijn over het personeelsbeleid van de Action stel ik mijn mening bij. Ik vind het nog steeds geen probleem om in het engels aangesproken te worden. Maar als ze zo met hun personeel omgaan is het toch wel schandalig.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:57

Mystica schreef:
Laatst stond er in de supermarkt een duitse vrouw voor mij. De kassamedewerker sprak haar aan in het duits, waarop de vrouw in keurig nederlands vertelde dat zij niet in het duits aangesproken wilde worden. ze was immers in Nederland. Zelf werkte ze in duitsland in een winkel, en hoewel zij zelf ook zowel nederlands als duits sprak, hielp zij in de winkel in duitsland, nederlandse klanten gewoon in het duits. OK dan!

Dat is daarom wel een uitzondering hoor, maar zeker OK dan!

In dat geval hebben duitsers bij mij een probleem, want ik kan dat taaltje echt niet hè ROFL