huizen RAMP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: huizen RAMP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:31

mystery1980 schreef:
misschien een troost dat de huizenprijzen zullen dalen in de toekomst. verder kan ik ook niet anders zeggen dan succes en sterkte

Helemaal met je eens. Als jullie geen of heel moeilijk een hypotheek kunnen krijgen dan zal dit ook voor een hoop andere potentiele huizenkopers gelden. De verkoop van woningen zal stagneren, met als gevolg een daling van de verkoopprijzen. Zoals nu de verwachting is blijft de rente bevoren. Heb nog een paar maanden geduld, als je een half jaar verder bent, is er meer te overzien.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:32

LimaMambo schreef:
Heino schreef:
Ik snap dat dit je ontzettend frustreert! *aai*
Vriend en ik hebben via heel heel veel zoeken een particulier, betaalbaar huisje gevonden in Den Haag. Staat op Funda niets interessants aan huur?

zit dagelijks op funda te neuzen.. en heb al wel het een en ander gezien maar dat is OF heel duur OF al verhuurd...

Als je op de site van de makelaar van een leuk huisje klikt, hebben ze soms nog veel meer staan dan wat alleen op Funda staat Lachen En wat is jullie budget (als je t wil zeggen) en wat je eisen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:37

Zelf advertenties zetten (bijv. op MP). Ik dacht eerst dat dat zinloos zou zijn maar wij hebben zo een heerlijk huisje midden in het centrum van een stad gevonden (gewoon particulier, zónder makelaarskosten oid en geen torenhoge huur).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:37

budget is zo'n 1000 euro per maand
en eisen zijn een tuin en ongemeubileerd Knipoog

en op een normale fiets afstand van mijn werk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:40

LimaMambo schreef:
en op een normale fiets afstand van mijn werk

En daarmee ga je al denk ik. Want voor veel mensen is fietsafstand toch hoogstens een km of 5. En daarmee beperk je je in een stad als rotterdam toch wel behoorlijk...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:41

En een tuin is ook behoorlijk hoge eis Lachen Dan kom je denk toch in de duurdere, betere wijken terecht, waar helaas ook een duurder prijskaartje aan hangt Boos!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:43

Denk het ook Ja
Ik kreeg het hier wel voor elkaar, maar woon dan ook in het oost'n Clown Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:43

ik wil best een stuk fietsen hoor dat maakt me niet uit.. als het maar niet over enge wegen is in het donker..

en ik neem ook genoegen met een balkon maar vriendlief niet helaas..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:54

tja woningen liggen niet voor het oprapen. Je bent niet de enige die daar last van heeft. Ik sta inmiddels al 5 jaar ingeschreven en de wachttijd is hier 8 tot 10 jaar. Dus met 3 jaar ben je net onderweg. Als andere meer punten hebben dan heb je gewoon pech.

Mijn vriend en ik kunnen ook nog geen hypotheek krijgen en zitten nu zolang op een camping in een chalet.
Niks aan te doen het is nu eenmaal even niet anders.
Tegen de tijd dat ik voor een huurhuis in aanmerking kom hoop ik toch wel een huis te kunnen kopen.

wil je wel wat op korte termijn zul je je eisen moeten aanpassen ben ik bang

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:02

LimaMambo schreef:
en particulier een huis huren is zo godsonmogelijk DUUR niet normaal!!

Wat vind je duur dan deze huizen moeten beginnen vanaf de huurgrens dus 662,50. Wij huren een huis Ijsselstein nasst utrecht ook erg duur voor 688,50 voor de grote en rest is het niet duur. Met een hypotheek was ik meer kwijt.

Mijn broer heeft ooit tijdelijk daar een 4 kamer flat gehuurd voor een lager bedrag als de huurgrens erg leuke woning. Zou daar eens mee beginnen hebben trouwens de meeste moeten doen. Je kan altijd nog groter gaan.
Gewoon inschrijven bij diverse makelaars en vastgoed verhuurders zitten echt wel redelijke tussen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 21:46

weet iemand een loods te huur in omgeving rotterdam? Tong uitsteken

we denken dat we toch maar hier blijven zitten totdat we wel een huis kunnen kopen..
alleen staan er hier nu echt onwijs veel spullen van zijn moeder, dus vandaar de vraag om een goedkope opslag plaats.. schuur bij boerderij ofzo..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:56

Je kunt voor opslag ook terecht bij bedrijven als box inn of shurgard, zij verhuren opslagruimte van kluisgrote tot enkele tientallen kubieke meters. Hebben wij ook gebruik van gemaakt toen we samen gingen wonen in mijn kleine flatje en ineens met heeeeel veel spullen zaten. Is niet zo duur en heel felxibel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 22:09

maar wat is niet duur? want zoiets als city box is best duur moet ik eerlijk zeggen..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 06:51

Hier in Eindhoven maken ze reclame, al vanaf 2 euro per maand ofzo. Dus dat valt mee. Je kunt altijd eens informeren natuurlijk.

Ik snap je frustratie trouwens goed. Ik heb met hetzelfde probleem gezeten. Ook drie jaar ingeschreven maar hier is de wachtlijst 6 tot 7 jaar geloof ik. Kopen kon ik ook niet dacht ik, maar het is me toch gelukt. Dus blijf neit denken dat kan ik niet, ga toch eens praten met een hypotheekadviseur ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:52

Limamambo, kijk gewoon even op Funda.nl en dan huur, dan zie je garages te huur staan voor misschien 125 euro...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:39

Pff ja een betaalbaar huis in een leuke buurt vinden is echt een drama, vertel mij wat Bloos

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:40

BCS schreef:
Limamambo, kijk gewoon even op Funda.nl en dan huur, dan zie je garages te huur staan voor misschien 125 euro...

daar had ik gister ook al op gekenen maar kreeg niks naar voren.. of ik zoek verkeerd.. ik zocht op berging en dan huur..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:44

Je wilde toch een garage box?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:44

Eengezinswoning mét tuin op circa 20 autominuten van Rotterdam te koop voor 199.500! Wij krijgen volgende maand de sleutel van ons nieuwe huis en hebben ons oude huis te koop staan. Hoekwoning in centrum dorp, alle voorzieningen op loopafstand, normale omgeving, geen criminaliteit, erg weinig buitenlanders.....

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:45

je kunt niet alles willen, je koopt nu een huis wat je bevalt, en die baan die kun je aan passen, dus dan zoek je een baan naar je zin dichter bij je huiszaken geregeld zijn (hypotheek). Volgens mij is het praktisch onmogelijk om met die criteria een huis te vinden naar je zin, creatief denken en vooral flexibel zijn. Dan het eerste half jaar maar een uur fietsen Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:45

BCS schreef:
Je wilde toch een garage box?

nee een loods of grote schuur bij bv een boerderij Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 14:47

pebbels75 schreef:
je kunt niet alles willen, je koopt nu een huis wat je bevalt, en die baan die kun je aan passen, dus dan zoek je een baan naar je zin dichter bij je huiszaken geregeld zijn (hypotheek). Volgens mij is het praktisch onmogelijk om met die criteria een huis te vinden naar je zin, creatief denken en vooral flexibel zijn. Dan het eerste half jaar maar een uur fietsen Knipoog

ff lezen.. we hebben intussen al een andere 'oplossing' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:58

Hoeveel spullen moet je in hemelsnaam kwijt dat je niet in een garagebox kwijt kunt dan?

Gewoon een kwestie van stapelen...