Wanneer tijd om op jezelf te gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Wanneer tijd om op jezelf te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:12

ik heb bewust gekozen om pas op mijzelf te gaan na de afronding van mijn studie. ik ben nu net 24 geworden en woon sinds augustus op mijzelf.
had in juli mijn diploma op zak en meteen een huisje kunnen vinden.
ik had nog best een tijdje thuis kunnen wonen qua gezelligheid, maar vind het zo ook erg leuk.
belangrijk was dat ik mijn vaste lasten zelf zou kunnen dragen eer ik op mijzelf zou kunnen wonen, en dat kan

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:30

Ben 18 bijna 19 woon op mezelf op kamers, en me paard is ook meeverhuist naar stal in de buurt, me ouders wonen 30 km. vederop, in een dorp, maar ik miste de stad verschrikkelijk en was er aan toe op mezelf, ik studeer nog wel dus me ouder betalen maandelijks wel een deel meevoor me.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:32

Ik moest wel. Toen ik ging studeren was het 2 uur enkele reis van deur tot deur. Daarnaast was ik ook wel toe aan iets anders, dus ik ging op kamers in Utrecht. Met stufi en een bijbaantje was dat heel prima te doen.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:00

Ik ben niet meteen op kamers gegaan toen ik ging studeren. Ik was toen 17 en dat vond ik nog wel erg vroeg. Daarnaast wilde ik thuis ook nog helemaal niet weg en vond ik het wel prima zo. Mijn reistijd was ook maar 1 uur dus dat was goed te doen. In de 3de ging ik echter voor een half jaar naar het buitenland. Ik heb toen op kamers gewoond en dat beviel mij eigenlijk heel erg goed. Toen ik terug kwam vond ik het ook heel erg moeilijk om thuis te wonen. Maar omdat ik ook vaak bij mijn vriend was (die woonde bij een vriend samen) was het nog wel te doen. Toen mijn vriend een eigen appartementje kon huren ben ik daar eigenlijk meteen bij gaan wonen. In eerste instantie was dat helemaal niet de bedoeling maar het liep gewoon zo.
Ik was inmiddels een vervolg studie begonnen in Utrecht (2 uur enkele reistijd) maar voelde niet de behoefte om daar om kamers te gaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 06:50

Ik ben 19 jaar en ik ben nu naar huisjes aan het kijken om samen te wonen met mijn vriend..
Ik heb het een beetje gehad hier thuis en voel gewoon dat ik er klaar voor ben om op mijn zelf te gaan wonen. Lachen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:00

Je voelt het vanzelf aan.
Toen ik begon met mijn HBO (toen was ik net 17) was ik dr echt nog niet aan toe, dus ging ik iedere dag op en neer van omgeving Zwolle naar Groningen. In mijn laatste studiejaar (heb dr 5 jaar over gedaan Knipoog ) merkte ik steeds vaker dat er kleine spannningen waren, ik dingen zelf wou doen enz. Toen ben ik nog even in huis gebleven, want na mijn studie in Gronigen verhuisde ik naar Belgie voor studie. Zo was ik 23 dat ik uit huis ging...
Kenmerken zijn denk ik ook bij iedereen anders. Weet wel dat ik toen dr tijd letterlijk dacht "ik wil uit huis"