Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:24

Ik erger me ook mateloos aan fietsers die niet opletten. Ze gaan er maar gewoon van uit dat jij hun gedachten kan lezen en dus weet dat ze willen afslaan. Tegenwoordig fiets ik zelf weer vaak, en ik moet zeggen dat ik dan wel altijd mijn best doe om op te letten en hand uit te steken (niet dat ik een heilig boontje ben ofzo)
Maar ik kan me ook heel erg ergeren aan automobilisten. En niet alleen als ik op de fiets zit, maar ook als ik zelf achter het stuur zit. Vooral op rotondes

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:30

Denk dat er vele er geen erg in hebben dat het handig is om zelf op je leven te letten. IPV dat aan andere over te laatte...

Rotonde´s is altijd heel goed op fietsers letten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:31

Ok ik wist niet dat er 2 soorten scooters waren, excuses daarvoor. Voor mij is scooter dat ding waarmee je op de weg moet en 45 mag en een helm moet dragen Huilen van het lachen

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:33

3 soorten

snorscooters
bromscooters
motorscooters

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:35

Nouks schreef:
Ok ik wist niet dat er 2 soorten scooters waren, excuses daarvoor. Voor mij is scooter dat ding waarmee je op de weg moet en 45 mag en een helm moet dragen Huilen van het lachen

Nou ik geef toe, dat dacht ik ook altijd.
Tot ik m'n theorie moest leren en een scooter wilde Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:42

Nouks schreef:
Als Miss_m een snorbrommer zou hebben, dan zou ze dat toch wel zeggen in plaats van "de scooter"? Ik snap niet waarom jullie me nu allemaal gaan vertellen dat je met sommige andere bromdingen wél op het fietspad mag want dat is niet aan de orde want ze zegt zelf "scooter".

Ik heb ook een scooter en het is verplicht om buiten de bebouwde kom op het fietspad te rijden. Of heb je we eens gezien dat er een scooter 45 rijd op een 80 weg? Inderdaad, net wat je zegt, je kan het zeker even vragen of je er langs mag, maar zie mezelf niet echt mijn helm eerst af doen en dan schreeuwen. mag ik er een langs omdat ze me anders niet kunnen horen. Nope sorry, daar pas ik voor.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:46

ik vind scootermensen dus juist irritant. Dat gevlieg met die dingen overal tussendoor... achter je, ineens links naast je, rechts inhalen, enz enz. Bah bah.
Fietsers erger ik me over het algemeen niet zo aan.. Wel aan mensen die geen richting aangeven op een rotonde (fietsers en automobilisten)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:37

Nouks schreef:
Miss_m schreef:
nee fietsers die naast elkaar fietsen en geen centimeter opzij gaan als je ze wilt inhalen met de scooter.
Ze schijnen niet te begrijpen dat ik niet met 10 km per uur achter hen kan blijven rijden als ik haast heb...
En boos dat ze worden als je toetert!

Maar indd fietsers die zomaar oversteken zijn ook irritant ! Vandaag had ik er een bijna onder mijn scooter Vork

Dat je niet achter ze WIL blijven rijden als je haast hebt of dat het niet KAN? Volgens mij KAN het namelijk best... Vaak genoeg scooters met fietsers op zien rijden.

Boos worden als je toetert... Je kunt toch ook even vriendelijk vragen of je even mag inhalen? Ik zou d'r ook niet van gediend zijn als er een of andere scoot-miep achter me zit te drukken en te toeteren.

Bovendien, wat doe je eigenlijk op het fietspad?

Ooit gehoord van snorscooters ?
Kan wel vragen of ze opzij willen gaan maar de helft van tijd horen ze het niet..
Ik wil er indd niet achter rijden want dat is gewoon strontvervelend bovendien als je de weg ziet die ik moet rijden kan je dat best begrijpen als er op die weg bussen,vrachtwagen, auto's motors, scooters, brommers, trekkers en alles rijden en het maar een heel smal dorpsweggetje is met aan alle kanten uitritten en parkeerplaatsen.
Als ik dus niet kan inhalen is dat levensgevaarlijk soms.

Edit : lees nu je post hierboven je hebt er nu dus wel van gehoord Knipoog

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:46

ik haat fietsers.
dit komt na een aanrijding met een fietser.
ik reed op een paralel weg 40 km pu.
en wil een fietser in halen slaat hij zomaar af dus ik raakte hem vol.
ben me rot geschrokken maar het ergste vond ik nog dat hij me echt begon uit te schelden nou hij wenste me van alles toe.
heb gelukkig wel de rechtszaak gewonnen omdat er genoeg getuigen waren maar fietsers die ontwijk ik liever.
ben er gewoon bang voor geworden

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:53

Sinds ik idd auto heb gereden fiets ik heel anders. Ik kijk veel meer en geef veel meer aan waar ik naartoe ga. Maar ik kan me ook ergeren aan de automobilisten hoor, dan halen ze me in om vervolgens naar rechts te gaan, zodat ik volop moet remme Verward Haal me dan niet in!!

En fietsers die maar breed uit blijven fietsen op een smal fietspad erger ik me ook aan.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:56

Ik heb een hekel aan fietser die zo ineens van de andere kant van de rotonde erop komen vliegen, tegen het verkeer in Boos!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:09

Fietsers die met vier naast elkaar op de weg fietsen en je er niet langs laten met de auto, door rood fietsen, geen hand uitsteken en dat soort dingen... Levensgevaarlijk!

Aan de andere kant, als fietser zijnde, erger ik me aan auto's die geen richting aangeven en je rakelings inhalen. Ik ben ook een keer geschept door een auto, terwijl ik op een voorangsfietspad reed. Die vrouw reed vrij hard de bocht om, terwijl het daar best onoverzichtelijk is. Ze raakte me vol van opzij, en ik ben met mijn ribben op het stuur geklapt. Ik kon echt geen adem meer krijgen, was helemaal van de kaart. Gelukkig niks gebroken, maar mijn fiets was helemaal krom. Het frame was zo krom dat eht tegen de trappers aanzat. Het stuur was dubbelgevouwen.
Als fietser ben je zo kwetsbaar op de weg. Het is goed om je daar bewust van te zijn en er niet vanuit te gaan dat iedereen je altijd ziet.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:30

Waar ik me ook aan erger: helemaal in het donker gekleed, geen verlichting en dan ineens opduiken voor de auto.

Als fietser; sinds ik mijn rijbewijs heb ben ik veel bewuster gaan fieten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:34

Bij jou steken ze de arm nog uit Huilen van het lachen

Ik steek altijd m'n arm uit, maar rem nog wel eerst af om te zien of er niets afkomt. Maar dan heb je natuurlijk ook de automobilisten die dan liefst van al nog eens extra gas geven om toch voor die fietser te zijn of een gevaarlijk manoevre maken.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 09:44

Goei plan toch ?? Binnen een paardagen geen overtredingen meer...
Alleen beetje extreem onmenselijk dus doen we maar niet.

Afbeelding

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:54

Ohw jah vreselijk!!! hier kijken ze ook echt niet op of om.. Frusty
Maar ik heb een geheim wapen! Duivel
Ik heb zo'n mooi doosje met knopjes in de auto met geluiden van diverse sirene's ROFL
(Ja ik weet dat het eigenlijk niet mag) Maar als ik weer achter zo'n groepje jongeren rijd die geen cm opzij gaan en ineens de weg oversteken kan ik het echt niet laten hoor!
Dan gaat keihard de sirene loeien en moet je zien die gezichten!! hahah ze weten niet hoe snel ze aan de kant moeten! whahahaha ROFL ROFL Huilen van het lachen
En als je dan in je spiegel kijkt Zie je de verbaasde gezichten als er geen politie te bekennen in. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:02

Vreselijke hekel aan brutale onoplettende fietsers hier Boos! Boos! Boos!

Van de week zelfs nog een op de motorkap gehad, ik kwam van rechts, en wilde na stilstaan weer aanrijden, rijd ze vol tegen mij aan Boos! Ergste is dat een fiets een zwakkere verkeersdeelnemer is, en dus ik met de sores zit. Schade aan mijn auto : 840 euro. Schade aan de fiets : nieuwe voorband ...
De fietser had niks gelukkig. Maar waardeloos hoe het hier is geregeld in nl.

Anoniem

Re: Fietsers; hebben jullie er ook zo'n hekel aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:18

Ik heb geen hekel aan fiesters als ze zich netjes aan de verkeersregels houden.
Wel aan jong%lui; fietsers die hun handen niet uitsteken als ze afslaan, fietsers die voorrang némen ipv even te wachten (Wat is dat toch staat het stom ofzo om te wachten tot een auto voorbij is, staat het stoerder als ze met hun giegel op strata liggen?)
Fiesters jong&lui die met zn drieen of meer naast elkaar fietsen,
Fietsers die de weg blokkeren omdat ze niet netjes voor sorteren.
Maar waar ik nog meer een hekel aan heb zijn jong&lui op een scooter, dat laatste is echt soms te triest voor woorden.
Zet die oom agent van hierboven maar neer!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:21

daar kan ik nog een beetje tegen, maar ik vind echt iritant als er opeens eentje in komt gehalen terwijl de weg is heel smal en hij belt niet Boos! en dan ook nog, als jij berg af gaat, en de fietsers bergop, en dan gaat de 2e de 1e inhalee oooo dat is zooo iritant zeg Boos!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:32

Hier ook zo leuk.. mensen die uit een straat komen en het fietspad op slingeren zonder te kijken waardoor je ze bijna aanrijd. Of mensen die heel langzaam in het midden gaat fietsen omdat ze naar links willen.
Ook leuk is als mensen niet achter zich kijken, had ik laatst. Ik kwam aanrijden op mijn scooter en voor me reden 2 meisjes op 1 fiets. Gingen ze heel langzaam over het midden rijden, zonder arm uitsteken of iets. Ik haal via links af, ik rij er bijna naast, en gaan ze opeens naar links!! ik kon niet remmen dus reed maar door, moest ook uitwijken voor een stoep ook nog. Dus dit had best fout af kunnen lopen, en alleen door een fout van een ander, omdat die te beroerd is om achterom te kijken en een hand uit te steken.

Was ook gisteren, een hele groep jongeren op fietsen midden op het fietspad. Ze stonden allemaal stil en blokkeerden de weg. Ik kwam aanrijden met mijn scooter, ze zien me al van ver aankomen maar gaan nog niet aan de kant. Ik ben er gewoon doorheen gereden langzaam, ik raakte iemands achterband aan maargoed, ga dan aan de kant en ga niet stom als een dooie koe kijken en geen actie ondernemen!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:38

Serendipity1 schreef:
ik vind scootermensen dus juist irritant. Dat gevlieg met die dingen overal tussendoor... achter je, ineens links naast je, rechts inhalen, enz enz. Bah bah.
Fietsers erger ik me over het algemeen niet zo aan.. Wel aan mensen die geen richting aangeven op een rotonde (fietsers en automobilisten)

Als fietsers gewoon rechts blijven fietsen is er ook geen reden om rechts in te halen. Ik heb ook vaak dat mensen helemaaaaaal links gaan rijden waardoor scooters hun niet links in kunnen halen.
Het is voor scooterrijders niet leuk om steeds hard op de rem moeten staan of met maar 10 kilometer per uur achter een fiets aan moeten gaan rijden. Je koopt een scooter om een reden (snelheid, knieklachten waardoor je niet kan fietsen, lange afstanden ed) en dan wil je toch niet de hele weg achter een fiets aan blijven rijden omdat die te beroerd zijn om opzij te gaan?
Als ik inhaal, dan maak ik gebruik van de ruimte die ik heb. Heb ik veel ruimte? Dan ga ik er ruim omheen. Heb ik weinig ruimte maar kan ik erlangs? Dan doe ik dat ook.

Als ik aankom rijden en zie ruim van te voren mensen die de weg blokkeren dan toeter ik alvast zodat hun rustig de tijd hebben om achter elkaar te gaan fietsen waardoor ik er normaal langs kan rijden. Ik ga niet heel dicht op ze rijden waardoor ik hun ook nog is nerveus maak, om vervolgens scheeuwend onderhand moet vragen of ze me erlangs kunnen laten gaan., Hierdoor voelen de fietsers zich ook niet meer op hun gemak als er een brommende scooter dicht achter hun rijd.

En een toeter zit er niet voor niets op.. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:42

Miss_m schreef:
nee fietsers die naast elkaar fietsen en geen centimeter opzij gaan als je ze wilt inhalen met de scooter.
Ze schijnen niet te begrijpen dat ik niet met 10 km per uur achter hen kan blijven rijden als ik haast heb...
En boos dat ze worden als je toetert!
Maar indd fietsers die zomaar oversteken zijn ook irritant ! Vandaag had ik er een bijna onder mijn scooter Vork

idem hier!! sommige fietsers schijenen te denken dat ze de baas in het verkeer zijn....

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:47

Latruda schreef:
Ohw jah vreselijk!!! hier kijken ze ook echt niet op of om.. Frusty
Maar ik heb een geheim wapen! Duivel
Ik heb zo'n mooi doosje met knopjes in de auto met geluiden van diverse sirene's ROFL
(Ja ik weet dat het eigenlijk niet mag) Maar als ik weer achter zo'n groepje jongeren rijd die geen cm opzij gaan en ineens de weg oversteken kan ik het echt niet laten hoor!
Dan gaat keihard de sirene loeien en moet je zien die gezichten!! hahah ze weten niet hoe snel ze aan de kant moeten! whahahaha ROFL ROFL Huilen van het lachen
En als je dan in je spiegel kijkt Zie je de verbaasde gezichten als er geen politie te bekennen in. Haha!

Geweldig! Huilen van het lachen

Al zijn ze hier ook niet echt op van een toeter, fietsen dan gewoon door.
Tja, vinden ze gek dat ze boze mensen achterzich aan krijgen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:50

Een gloeiende hekel! Mochten ze hun hand wel uitsteken, dan kijken ze verder niet. Ze gaan er maar vanuit...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:50

Ik vind mezelf niet zo irritant...! :p Maar ik snap niet waarom mensen gaa ntoeteren als ze er mákkelijk langs kunne? Ik kijk altijd netjes achterom hoor.. Clown