TNT, wie snapt het nog.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: TNT, wie snapt het nog.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:42

Die mensen van de DHL zijn altijd chagerijnig Vork
Ooke lekker banketstaaf dat de ontvanger de boete krijgt..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:48

Babsiej schreef:
Daarom doe ik dat ook niet...

Ik plak gewoon niks, en de boete moet je gewoon niet betalen komen ze toch nooit meer voor Clown

Dus iets uit de winkel jatten doe je ook regelmatig? Het is gewoon diefstal namelijk.
Je verzoekt een bedrijf jou een dienst te verlenen, en natuurlijk verwacht het bedrijf daarvoor een bepaald bedrag terug.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:53

lies schreef:
Babsiej schreef:
Daarom doe ik dat ook niet...

Ik plak gewoon niks, en de boete moet je gewoon niet betalen komen ze toch nooit meer voor Clown

Dus iets uit de winkel jatten doe je ook regelmatig? Het is gewoon diefstal namelijk.
Je verzoekt een bedrijf jou een dienst te verlenen, en natuurlijk verwacht het bedrijf daarvoor een bepaald bedrag terug.

In een winkel controleren ze of je wel betaald, bij de TNT niet, dus ja, dat kunnen ze wel verwachten vind ik.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:54

ik krijg het ook vaak van mensen zonder zegel.... en dan krijg je een kaartje, dat je 1,60 ofzo moet betalen ...

Nou dat doe ik niet hoor, das een vergoeding voor alle keren dat de post/pakketjes niet of te laat aankomen ...

Had laatst nog een pakketje, 2 dagen op het sorteercentrum gelegen, nou goh lekker netjes Sigaar
Dit is de schadevergoeding, kosteloos brieven sturen Haha! Haha! Clown

@ sanniejj vind ik dus ook ze laten het er zelf bij zitten Haha!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:57

GLS is ook een ramp, dus mócht je het via een andere koerier willen doen, dan raad ik je aan NIET via de GLS te versturen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:58

De tnt heeft het over een tijdje wel weer inorde dus opgepast.. En tot die tijd kun je kiezen..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:58

Ik ga volgende keer een pakketje via DHL proberen.
Zit ook een punt voor hier in t dorp ... en is nog goedkoper ook geloof k Bloos Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:02

Het kost 1,70 minder, mits wel online betaald en weggebracht naar het servicepunt Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:04

Babsiej schreef:
ik krijg het ook vaak van mensen zonder zegel.... en dan krijg je een kaartje, dat je 1,60 ofzo moet betalen ...

Nou dat doe ik niet hoor, das een vergoeding voor alle keren dat de post/pakketjes niet of te laat aankomen ...

Had laatst nog een pakketje, 2 dagen op het sorteercentrum gelegen, nou goh lekker netjes Sigaar

Joh, als jij voor jezelf, wat krom is, recht kan praten.. Prima hoor. Ach gut
De gelegenheid maakt de dief, zeggen ze wel eens. Klopt hier maar weer eens.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:17

@ Lies en jij doet zeker nooit niet iets wat niet mag!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:19

Toen ik nog een armlastige 15-jarige scholier was - in het pre-internettijdperk - had ik penvriendinnetjes met wie ik echte brieven uitwisselde. Op een gegeven moment kwam er eentje op het idee om postzegels te gaan gebruiken met plakband erover. Die knipte je dan uit de envelop, je veegde het stempel eraf en je gebruikte 'm nog een keer. En nog een keer. En nog een keer.

Totdat er een briefje aan een brief hing met een vriendelijk doch dringend verzoek van de postbode om dit NIET meer te doen, het was namelijk fraude. En hij had nog gelijk ook. We zijn toen maar netjes weer nieuwe postzegels gaan gebruiken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:20

Wij deden er vroeger prittstift overheen Lachen Werkte ook Ja

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:23

TNT = Traag Naar Toezender. Ik had laatst een rijbroek besteld, donderdags was die op de post gedaan en de woensdagavond daarop lag die pas in de bus. Boos!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:25

lies schreef:
Babsiej schreef:

Joh, als jij voor jezelf, wat krom is, recht kan praten.. Prima hoor. Ach gut
De gelegenheid maakt de dief, zeggen ze wel eens. Klopt hier maar weer eens.

Als jij dat zo ziet prima, t wordt gelukkig niet van jou salaris ingehouden Haha!

Als TNT weer foutloos en netjes te werk gaat ( heb 3x wat nabezorgt moeten krijgen omdat het stuk was wat erin zat door smijten ermee Boos! een pakje wat er 3 dagen over doet door 2 dagen op het sorteercentrum te blijven liggen etc) dan ga ik weer netjes postzegels plakken.. Ik ga niet betalen voor een dienst die waardeloos is... En als ze te lui zijn achter hun eigen geld aan te gaan, dan is dat niet mijn probleem.

Ik ben gek om iets te betalen wat niet hoeft Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:26

Tuurlijk. Het is toch ook zonde van je geld wanneer je een treinkaartje hebt gekocht en er komt niemand controleren? Koe

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:26

Karin schreef:
Toen ik nog een armlastige 15-jarige scholier was - in het pre-internettijdperk - had ik penvriendinnetjes met wie ik echte brieven uitwisselde. Op een gegeven moment kwam er eentje op het idee om postzegels te gaan gebruiken met plakband erover. Die knipte je dan uit de envelop, je veegde het stempel eraf en je gebruikte 'm nog een keer. En nog een keer. En nog een keer.

Totdat er een briefje aan een brief hing met een vriendelijk doch dringend verzoek van de postbode om dit NIET meer te doen, het was namelijk fraude. En hij had nog gelijk ook. We zijn toen maar netjes weer nieuwe postzegels gaan gebruiken.

Die is ook wel erg slim bedacht Haha! Jammer dat de postbode erachter kwam Clown Haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:27

Karin schreef:
Tuurlijk. Het is toch ook zonde van je geld wanneer je een treinkaartje hebt gekocht en er komt niemand controleren? Koe

Als de trein een half uur te laat is, dus de dienst niet op orde, kan je je kaartje ook declareren Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:28

En jij snapt niet dat dat iets totaal anders is?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:29

Dat vind jij.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:29

Je komt zelf met de vergelijking Clown Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:35

Citaat:
@ Lies en jij doet zeker nooit niet iets wat niet mag!

Ik steel niet in ieder geval!!

Babsiej schreef:
Als jij dat zo ziet prima, t wordt gelukkig niet van jou salaris ingehouden Haha!

Als TNT weer foutloos en netjes te werk gaat ( heb 3x wat nabezorgt moeten krijgen omdat het stuk was wat erin zat door smijten ermee Boos! een pakje wat er 3 dagen over doet door 2 dagen op het sorteercentrum te blijven liggen etc) dan ga ik weer netjes postzegels plakken.. Ik ga niet betalen voor een dienst die waardeloos is... En als ze te lui zijn achter hun eigen geld aan te gaan, dan is dat niet mijn probleem.

Ik ben gek om iets te betalen wat niet hoeft Clown

Je MOET het dus wel betalen. Dat je er onderuit kan komen, is wat anders. Dat kan je in de winkel ook. Maar daar betaal je toch ook gewoon als je een trui koopt? Overigens wordt het grootste deel van jouw port al betaald door het bedrijvenpostverkeer, want je denkt toch niet dat een brief voor 44cent, zoveel trajecten kan doorlopen en ook nog winst geven? Triest dat je nog niet bereid bent om 44 cent te betalen om je brief ergens te laten bezorgen.

Maar goed, nogmaals.. Een hoop blabla om het recht te praten, het is gewoon ordinair jatten wat je doet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:37

Och ja. En als je een nieuw zadel bestelt, er wordt afgesproken dat het op datum X klaar is en het wordt een week later, dan betaal je toch ook gewoon niet? Moeten ze maar volgens afspraak leveren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:49

Karin schreef:
Och ja. En als je een nieuw zadel bestelt, er wordt afgesproken dat het op datum X klaar is en het wordt een week later, dan betaal je toch ook gewoon niet? Moeten ze maar volgens afspraak leveren.

Hahaha, dan moet je MINSTENS een gratis dekje eisen!! Haha! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:50

Dat is een tegemoetkoming, dat vind ik wat anders.

Op eigen houtje besluiten dat je niet betaalt terwijl een dienst wel wordt uitgevoerd maar te laat vind ik diefstal.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:54

Ik heb dus nog nooit een tegemoet koming van tnt gezien, das nu net het probleem.

Dus dan maar zo Haha! Snap best dat je je er aan irriteert hoor Clown

Dat mijn bankstel door problemen later kwam heb ik ook gewoon korting geeist... op een bank van 1300 300 korting en 5 jaar verzekering erbij gekregen.
Tegemoetkoming of niet, doen ze het niet mogen ze t houden Clown
Zo gaat dat als je een goede dienst levert, dan mag je geld vragen niet voor half werk ...