Een overval, moet het even kwijt:(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Een overval, moet het even kwijt:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:30

Zo dat is niet niks!
Heel veel sterkte er mee zeg.

Vind het super hoe de werkgever jullie opvangt en alles regelt. Toppie hoor, zie je niet overal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:33

dat zal vast flink schrikken zijn geweest zeg..
wel goed dat er gelijk hulp is geregeld qua opvang enz..
en waren de daders nog opgepakt??of zijn ze er vandoor gegaan.??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:37

Jeetje wat is dat schrikken en je bent zeker NIET DOM!!!!!! belachelijke opmerking ook. Dat je wegrent heeft ene dosis lef nodig. en je handelt in een vlaag van verstandverbijstering dus doe je het eerste wat in je opkomt. Mag ik vragen welke super dit was? is dat die op muntplein (ivm dat standbeeld)? daar heb ik t/m 23e vlakbij gewoond.....

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:40

Wat een nare ervaring is dat voor jou/jullie geweest! Ach gut
Maar hebben jullie dan geen overvaltraining gehad van de baas? De meeste winkels zorgen dat er gemiddeld 1x per jaar een training is. Niet alleen om het risico voor je jezelf te verminderen, maar ook voor je collega's en klanten die er op dat moment zijn. Het is alleen wel verschrikkelijk stom geweest om weg te rennen, gezien je daardoor het plan van de overvallers overhoop gooit en zo het risico veel groter maakt. Regel 1 is altijd meewerken en doen wat ze vragen dan is het het snelst voorbij en is de kans groter dat iedereen er goed uitkomt. Geld wat weg is, is minder belangrijk dan een mensenleven en een nog groter trauma.

Ik heb bij de bank al tig trainingen gehad en als het echt gebeurt valt het nog steeds vies tegen, maar je leert wel rustig te blijven ook al staan er 2 of meerdere mannen tegen je te schreeuwen over geld.
Voor hun ben je alleen een schakel in het proces en ze zullen van jouw niets herinneren, mits je niet opvalt en meewerkt. Pas als je niet meewerkt of dichtklapt dan wordt het gevaarlijk en zullen ze zich wellicht richten naar een collega die wel de door hun gevraagde handeling kan uitvoeren. Daarom altijd meewerken en dan zijn ze binnen 30 sec. de deur weer uit!
Fijn dat er slachtofferhulp is ingeschakeld en praat er veel over met je collega's, sterkte en ik hoop dat je het nooit meer hoeft mee te maken.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:43

Charaz schreef:
Tjee wat heftig om mee te maken, maar wel onwijs dom om weg te rennen! Hierdoor zouden ze weleens in de war kunnen raken en mensen of jou wat aandoen terwijl de planning alleen dreigen was.
Wij hebben altijd te horen gekregen kassa leegmaken en meegeven, zijn ze voor verzekerd.

Jezus wat een heftig verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat jullie flink van slag zijn, en dat dat wel nog ff duurt.
Ik heb zelf ook in een winkel gestaan en ons is ook altijd verteld om gewoon te doen wat ze zeggen. Pak desnoods de kassala en geef die in zijn geheel mee. Maar je weet op zo'n moment natuurlijk nooit hoe je reageert. Is echt een instinct-reactie denk ik.. Dus ben je absoluut niet dom dat je weggerent bent!
Super dat ze meteen een psycholoog geregeld hebben. Gelukkig hebben jullie ook elkaar om het erover te hebben.
Hebben ze de daders al te pakken?

Veel sterkte bij de verwerking hiervan!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:57

Dat is niet niks.. Zal wel met iemand praten erover. Goed dat jullie hulp krijgen maak daar ook gebruik van. Desnoods slachtofferhulp.
Mij is ook ooit zo iets over komen. En zit er nu nog midden in. Alleen heb ik niet echt hulp aangenomen, en daar heb ik spijt van. Nu heb ik toch vaak schrik om de kleinste dingen.
Iig succes..

gelukkig geloven de bokkers jou wel. bij mij was dat wel anders..

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:11

ejj wat heftig zeg!!!
ik heb net 2dagen terug een workshop gehad over diefstal en overvallen.
werk zelf ook bij een supermarkt(ijsselstein dan) en heb toen ook verschillende filmpjes gezien en veel van geleerd.
je moet inderdaad altijd doen wat hun willen.

Veel sterkte veder!!!!

owja,, wat dit bij super de boer Nieuwegein? bij doorslag??

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:17

Jeetje wat heftig zeg, ik werk bij Super de Boer in Schoorl en hoorde het al. Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je er steeds aan denkt. Wij zijn laatst ook overvallen maar dat is gelukkig snachts gebeurd. Nou ja niet gelukkig natuurlijk voor de winkel maar wel voor het personeel.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:21

Jemig meis, wat vreselijk. Lijkt me echt heel naar om mee te maken. Gelukkig kunnen jullie er samen over praten. Heel erg veel sterkte met het verwerken hiervan.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 14:29

Ben net terug van de psycholoog. We hebben met zijn allen door de winkel gelopen, verteld wat we deden en hoe. Net ook op de camera beelden gekeken, was best confronterend om te zien. Je kon de angst van iedereen zijn gezichten aflezen. Bang dat hetzelfde zou gebeuren als bij een andere supermarkt in de buurt pas geleden. Dezelfde overvallers waarschijnlijk, daar moest het personeel op de grond liggen en werden ze opgesloten. Gelukkig is het bij ons anders gegaan. Ze zijn in totaal 2,5 minuten binnen geweest. Het is de Super in de Doorslag Knipoog

http://www.deondernemer.nl/artikel/9076 ... Nieuwegein

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:37

Heel heftig, maar ook heel riskant wat je gedaan heb. Gelukkig is het goed afgelopen. Wij hebben een tijd gehad dat ons alarm voor niets aangezet werd tijdens het afsluiten en dat alles dus uitging (dus dat er mensen zo zichzelf konden binnensluiten). Ons is ook gezegd dat we kalm moeten blijven en gewoon mee moeten werken. Ook zit er bij de kassa waar niemand het kan zien een knop die gelijk de alarmcentrale waarschuwt. Er mag dan ook nooit op die knop gedrukt worden behalve met een overval. Dus zo kunnen wij de politie waarschuwen, terwijl die overvallers denken dat ik geld pak. Bv.

Idg heel erg veel sterkte. hoop dat het geen blijvende gevolgen voor je heeft.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:14

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:55

zo heftig allemaal Boos! ik hoop dit nooit mee te maken bij ons in de supermarkt .. wel goed geregeld allemaal bij de super

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:05

netjes hoe het geregeld is zeg!
en gelukkih camera beelden
is denk ik een paniek reactie, je ziet gevaar en wil gewoon weg, niks geks aan

reachtie op andere bokker die, zei dat diefstal minder gevaarlijk is, maar ik heb ook el eens iemand tegenover me gehad staan met een mes en een schroevendraaier, een gewone winkeldief, geen overvallen
dat ze niet voor de kassalade gaan, betekend niet dat het ongevaarlijk is

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:07

Oh bah nieuwegein is nog in de buurt ook Scheve mond

jemig ts, wat heftig en wat een lef om weg te rennen. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:12

Ohh wat heftig!! Ik zeg ook altijd tegen mijn baas, ik geef alles mee als we overvallen zouden worden!!

Vind het wel erg goed geregelt van de super, jullie worden erg netjes opgevangen!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:17

wow wat eng, wel super stoer dat je naar buiten bent gerent!!
ik denk dat ik alles meegeef als er wat gebeurt maar op het moment heb je geen tijd om na te denken.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:18

hoop dat die kloo tzakken gauw gepakt worden en levenslang krijgen.
ze bezorgen de andere wel een trauma voor het leven.
wij hebben het in de dierenwinkel 2 mei mee gemaakt en me moeder heeft nog angst om alleen in de winkel testaan.
en me vader laat ook mee moeder niet meer alleen in de winkel.
als hij weg moet dan ben ik er of me broertje
maar voor me moeder is het net zo gegaan als jou ook gevlucht onder het mes door en die dief was op de kassa aan het rammen tot me pa uit de hoek kwam en hem een flinke harde trap tegen zijn ribben gegeven.
toen vloog de dief de winkel uit.
voor hij binnen kwam was er zo een zelfde soort man de winkel in geweest en ging met niks de winkel uit en heeft waarschijnlijk een zzeintje gegeven dat er niemand binnen was en 2 seconde later kwam die dief binnen.

ok genoeg gelu lt
dit is jou topic.

meis heel eel sterkte als je iemand nodig heb om tepraten dan mag je me een pm sturen hoor want praten is heel goed na zo een gebeurtennis

sterkte voor jou en je collegas en baas. Ach gut

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:21

best dom dat ze je leren om al het geld te geven, zo gaat het toch alleen maar door de hele tijd! Dan denken ze: ach die mensen zijn toch verzekert..

Ik vind dat je super veel lef hebt gehad!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:22

liever het geld weg dan een mes tussen mn ribben!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:23

Helemaal niet dom.
Want als je dat niet doet worden ze boos en opgefocked en dan krijg je alleen maar ergere gevolgen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:27

Wij hebben ook altijd geleerd in de winkel dat als er een overval is, dat we de overvallers goed moeten onthouden, kijken naar wat ze aanhebben etc. En op het knopje drukken zodat de politie komt. En absoluut het geld meegeven, je weet niet of ze de wapens die ze mee hebben ook echt gebruiken. Liever geld weg dan een mes tussen je ribben inderdaad

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:41

Heel veel sterkte meid, wat een afschuwelijke ervaring..denk je rustig aan het werk te zijn, gebeurd er zoiets.
Dat je wegrent, iedereen handelt weer anders in zo'n situatie, men heeft overlevingsdrang..ik zou niet weten wat ik zou doen. Vroeger op mn werk veel angst hiervoor gehad, gezien we om 22.30 pas dichtgingen en ik altijd met een bulk geld alleen moest sluiten en dan donkere enge weg met gespuis over moest naar mn auto..

Ennuh, Esperance, heb een stukje van jouw topic gelezen, schandalig hoe het daar is gegaan, walgelijk..mss dat het hier nu wel goed gaat, omdat men van jouw topic geleerd heeft, laten we dat maar hopen.
Ook nog veel sterkte voor jou!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:52

Jeetje! Dat is niet niks Ach gut
Hoop voor je dat het met de psycholoog wat helpt Ja

En erg lief dat je je baas een bos bloemen hebt gedaan!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:20

jeetje amy!
ik hoorde wel dat de super overvallen was,maar niet dat jij ook bedreigd was!
wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! wel heel erg goed dat jullie opgevangen worden.
en nu? moet je nog een keer naar die psycholoog of word je thuis opgevangen ofzo?
en wanneer moet je weer werken?

als er iets is kun je mij altijd pb-en, mailen, etc..

groetjes kim (je weet wel wie ik ben)