Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) 
Frouk schreef:ga naar http://www.infofilter.nl dat is ook de site die wij zelf meegeven aan mensen die aangeven niet meer gebeld te willen worden (ik bel voor diverse kranten, landelijk en regionaal) Daarnaast kunnen we idd ook aanvinken van wil niet meer gebeld worden, maar dit geeft helaas niet altijd zekerheid.. (de krant beslist uiteindelijk zelf wat hij met die gegevens wilt, wij bellen er alleen maar voor)
Bellen op mobiele nummers kan bij kranten eigelijk alleen maar wanneer je zelf een keer een mobiel nummer hebt opgeven. Maar het is ook zo dat als je bij bepaalde bedrijven je je gegevens achterlaat, ze die dus weer doorverkopen aan derden (denk aan bedrijven als neckermann) Lees dus op internet altijd even goed de kleine lettertjes, en vink dan altijd aan dat je er bezwaar tegen maakt, dan ben je redelijk 'veilig' voor telefoninsche enquetes en dergelijke.
oja nog kleine tip, meld je 1x per 2a3 maand opnieuw aan bij infofilter(omdat via aankopen via internet etc, je gegevens weer opnieuw openbaar gemaakt worden), daardoor wordt de kans dat je telkens gebeld word ook een stuk kleiner.
ik wil overigens nog wel even kwijt dat niet alle callcenters zo slecht zijn als over het algemeen wordt gezien.. Als wij zo te werk zouden gaan zoals mensen hier zeggen (het pittbull effect 'en maar doorzeiken') worden we per direct ontslagen. Wij werken ook niet op provisie basis, en mijn werkgever wil vooral dat gesprekken vriendelijk verlopen en dat wij dus niet de producten door de klant hun neus gaan boren. We hebben laatst ook een opendag gehad, en opvallend hoe anders mensen naar het callcenter gingen kijken nadat ze onze werkwijze gezien hebben en ook zelf konden uitproberen!

wij hadden voornamelijk last van dat de telefoon 1 of 2 keer overging (komt ook door callcenters) en eerst werden we 2 keer in de week gebelt ofzo maar nu al 2 weken helemaal niks meer
beantsje schreef:kan zijn, maar ik vind het al heel onaangenaam dat je steeds gestoord wordt onder het eten en dat je vervolgens zelf actie moet ondernemen om dat te voorkomen.
Het zou toch andersom moeten zijn, hoe kan het dat je gegevens ongevraagd worden doorgespeeld aan marketingbedrijven??

Debsey schreef:een marketing bedrijf haalt de telefoonnummers vooral weg bij een neckermann.otto of wehkamp

En dan weet ik gelijk dat ik toch echt die onbekende nummers niet op moet nemen!
Rianneke schreef:ik heb ons ook 2 weken geleden bij die infofilter neergezet en ik kan je echt zeggen dat het werktwij hadden voornamelijk last van dat de telefoon 1 of 2 keer overging (komt ook door callcenters) en eerst werden we 2 keer in de week gebelt ofzo maar nu al 2 weken helemaal niks meer

haan schreef:Daarom neem ik 'onbekende' nummers (prive/geblokkeerd) niet op, helemaal niet op mijn mobiel. Iedereen(vrienden/bekenden) die me belt heeft nummerherkenning.
Als een enqueteburo mij thuis belt, dan vragen ze altijd eerst spreek ik met mevrouw......, dan zeg ik nee die is op vakantie en ik ben de oppas, bel over 2 week maar weerEn dan weet ik gelijk dat ik toch echt die onbekende nummers niet op moet nemen!