telemarketing valt me nu ook al op mobiel lastig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine

Re: telemarketing valt me nu ook al op mobiel lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:01

Ik word de laatste tijd ook heel vaak op mijn telefoon gebeld, terwijl ik nergens mijn mobiele nummer heb gebruikt. Ze bellen van Kpn zelf, over mobiel internet en blabla. Mijn telefoon staat op de naam van mijn moeder, dus elke keer vragen ze; spreek ik met... Ik zeg nee, en ik ben ook niet boven de 18. En dan hangen ze op. Ik ben nu al een poosje niet meer gebeld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:05

Ik heb me ook maar aangemeld op die site die genoemd word.

Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk helpt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:05

wij worden maar heel weinig gebeld omdat we niet in bestanden staan, ook niet in telefoongidsen e.d.
Als we dan toch een keer gebeld worden, nemen we meteen het gesprek over: 'hoe komt u aan dit nummer' 'met wie spreek ik? Achternaam en bedrijf ook graag' en meteen erachteraan: 'ik wil nu graag direkt uw leidinggevende spreken'. Bijna altijd verbreekt de telemarketeer dan de verbinding (laf hoor.... Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:06

Ik werd vorige week gebeld door een bedrijf die graag de advertentie afdeling van mijn bedrijf wilde spreken Clown
uhmm mevrouw ik heb helemaal geen bedrijf.
dan graag de advertentie afdeling waar u werkt
mevrouw ik werk op een advocatenkantoor, die hebben geen advertentieafdeling dus u zit helemaal verkeerd
ja maar *groot advertentiebeleid verkooppraatje*
mevrouw.. ik kan u hier helemaal niet mee helpen! hoe komt u eigenlijk aan mijn nummer?
u heeft een advertentie op marktplaats gezet en daarom *verder met verkooppraatje*

man een pittbul was het pffff. heb halverwege gewoon opgehangen ze hield gewoon niet op Gestoord

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:08

ga naar http://www.infofilter.nl dat is ook de site die wij zelf meegeven aan mensen die aangeven niet meer gebeld te willen worden (ik bel voor diverse kranten, landelijk en regionaal) Daarnaast kunnen we idd ook aanvinken van wil niet meer gebeld worden, maar dit geeft helaas niet altijd zekerheid.. (de krant beslist uiteindelijk zelf wat hij met die gegevens wilt, wij bellen er alleen maar voor)
Bellen op mobiele nummers kan bij kranten eigelijk alleen maar wanneer je zelf een keer een mobiel nummer hebt opgeven. Maar het is ook zo dat als je bij bepaalde bedrijven je je gegevens achterlaat, ze die dus weer doorverkopen aan derden (denk aan bedrijven als neckermann) Lees dus op internet altijd even goed de kleine lettertjes, en vink dan altijd aan dat je er bezwaar tegen maakt, dan ben je redelijk 'veilig' voor telefoninsche enquetes en dergelijke.

oja nog kleine tip, meld je 1x per 2a3 maand opnieuw aan bij infofilter(omdat via aankopen via internet etc, je gegevens weer opnieuw openbaar gemaakt worden), daardoor wordt de kans dat je telkens gebeld word ook een stuk kleiner.

ik wil overigens nog wel even kwijt dat niet alle callcenters zo slecht zijn als over het algemeen wordt gezien.. Als wij zo te werk zouden gaan zoals mensen hier zeggen (het pittbull effect 'en maar doorzeiken') worden we per direct ontslagen. Wij werken ook niet op provisie basis, en mijn werkgever wil vooral dat gesprekken vriendelijk verlopen en dat wij dus niet de producten door de klant hun neus gaan boren. We hebben laatst ook een opendag gehad, en opvallend hoe anders mensen naar het callcenter gingen kijken nadat ze onze werkwijze gezien hebben en ook zelf konden uitproberen!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:07

Frouk schreef:
ga naar http://www.infofilter.nl dat is ook de site die wij zelf meegeven aan mensen die aangeven niet meer gebeld te willen worden (ik bel voor diverse kranten, landelijk en regionaal) Daarnaast kunnen we idd ook aanvinken van wil niet meer gebeld worden, maar dit geeft helaas niet altijd zekerheid.. (de krant beslist uiteindelijk zelf wat hij met die gegevens wilt, wij bellen er alleen maar voor)
Bellen op mobiele nummers kan bij kranten eigelijk alleen maar wanneer je zelf een keer een mobiel nummer hebt opgeven. Maar het is ook zo dat als je bij bepaalde bedrijven je je gegevens achterlaat, ze die dus weer doorverkopen aan derden (denk aan bedrijven als neckermann) Lees dus op internet altijd even goed de kleine lettertjes, en vink dan altijd aan dat je er bezwaar tegen maakt, dan ben je redelijk 'veilig' voor telefoninsche enquetes en dergelijke.

oja nog kleine tip, meld je 1x per 2a3 maand opnieuw aan bij infofilter(omdat via aankopen via internet etc, je gegevens weer opnieuw openbaar gemaakt worden), daardoor wordt de kans dat je telkens gebeld word ook een stuk kleiner.

ik wil overigens nog wel even kwijt dat niet alle callcenters zo slecht zijn als over het algemeen wordt gezien.. Als wij zo te werk zouden gaan zoals mensen hier zeggen (het pittbull effect 'en maar doorzeiken') worden we per direct ontslagen. Wij werken ook niet op provisie basis, en mijn werkgever wil vooral dat gesprekken vriendelijk verlopen en dat wij dus niet de producten door de klant hun neus gaan boren. We hebben laatst ook een opendag gehad, en opvallend hoe anders mensen naar het callcenter gingen kijken nadat ze onze werkwijze gezien hebben en ook zelf konden uitproberen!

ja hier ook Knipoog
ik werk ook niet op provicie basis en ook mijn werkgeven geeft de voorkeur aan vriendelijke gesprekken, als ik bv het pitbull effect zou gebruiken lig ik er binnen een week uit Haha!
Ik zou het niet eens kunnen dus ben blij dat ik bij een callcentrum werkt die daar ook niet van gedient is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:11

kan zijn, maar ik vind het al heel onaangenaam dat je steeds gestoord wordt onder het eten en dat je vervolgens zelf actie moet ondernemen om dat te voorkomen.
Het zou toch andersom moeten zijn, hoe kan het dat je gegevens ongevraagd worden doorgespeeld aan marketingbedrijven??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:11

ik heb ons ook 2 weken geleden bij die infofilter neergezet en ik kan je echt zeggen dat het werkt Pling wij hadden voornamelijk last van dat de telefoon 1 of 2 keer overging (komt ook door callcenters) en eerst werden we 2 keer in de week gebelt ofzo maar nu al 2 weken helemaal niks meer Haha!
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 12-10-08 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:23

ik heb me 7 september op infofilter aangemeld.Sindsdien heb ik ook geen telefoontjes meer gehad! Echt een verademing.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:29

het is echt een verademing ja!

snap ook eigenlijk niet dat dat zomaar allemaal mag mensen lastig vallen met van alles en nog wat via telefoon...

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:34

beantsje schreef:
kan zijn, maar ik vind het al heel onaangenaam dat je steeds gestoord wordt onder het eten en dat je vervolgens zelf actie moet ondernemen om dat te voorkomen.
Het zou toch andersom moeten zijn, hoe kan het dat je gegevens ongevraagd worden doorgespeeld aan marketingbedrijven??

een marketing bedrijf haalt de telefoonnummers vooral weg bij een neckermann.otto of wehkamp Knipoog
hoe dat precies zit staat mischien wel in de voorwaarden als je iets besteld en je nummer invoert?
het fijne weet ik er ook niet van maar goed.
Als je er echt helemaal zat van bent kan je altijd na een beetje aandringen de telefoniste zeggen dat ze niet meer gebeld willen worden door marketing bedrijven (niet zeggen alleen hun) en dat je in het info filter wilt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:35

Debsey schreef:
een marketing bedrijf haalt de telefoonnummers vooral weg bij een neckermann.otto of wehkamp

en als je nooit bij zulke bedrijven bestelt hebt? wij werden echt platgebelt Clown

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:44

dannehh..... Clown
het kan ook zijn( waar ik werkt komt het dus bijna altijd bij de neckermann of otto vandaan., wij hebben dan ook meteen de naam adres gegevens en de hele mikmak) dat de computer random nummers invoert, na het opnemen kan het zijn dat de telefoniste ergens aanvinkt in de computer, 'wil in de toekomst nogmaals benaderd worden'.
Dan gaat het nummer in die grote opslagruimte en word het dus gebruikt voor meerdere callcentra.
Andere callcentra's kopen die nummer of huren die nummers enzo doende word je dus vaker gebeld dan jezelf lief is Knipoog

hier staat er wel iets over geschreven
http://www.cbpweb.nl/documenten/inf_va_ ... ens_dm.htm

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:53

Hier nog iemand die de telefoon niet opneem als er gebeld wordt zonder id, heb er echt een bloedhekel aan, ik moet wel zeggen dat infofilter goed werkt, wordt nu bijna niet meer gebeld joeppie Lachen

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:04

op infofilter kun je niet niet je mobiele telefoon blokkeren voor marktonderzoek, moest perse een vast nummer opgeven.....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:47

Het privé nummer dat mij elke keer belde bleek de Disney Club te zijn. Heel erg leuk maar kwam nogal ongelegen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:13

Ik wordt er ook helemaal gek van....heb me vorige week ofzo afgemeld, maar wordt nu steeds vaker lastig gevallen..net belden ze op m'n mobiel met de mededeling dat ik ergens had aangegeven dat ik het belangrijk vond dat mijn uitvaart goed was geregeld Verward
Ik denk daar echt niet over na hoor...maja...zal wel

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:19

Daarom neem ik 'onbekende' nummers (prive/geblokkeerd) niet op, helemaal niet op mijn mobiel. Iedereen(vrienden/bekenden) die me belt heeft nummerherkenning.
Als een enqueteburo mij thuis belt, dan vragen ze altijd eerst spreek ik met mevrouw......, dan zeg ik nee die is op vakantie en ik ben de oppas, bel over 2 week maar weer Haha! En dan weet ik gelijk dat ik toch echt die onbekende nummers niet op moet nemen!
Trouwens ik heb me thuis bij infofilter opgegeven, maar er zijn nog altijd een paar van die buro's die bellen Koe
Laatst bijgewerkt door haan op 15-10-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:19

Rianneke schreef:
ik heb ons ook 2 weken geleden bij die infofilter neergezet en ik kan je echt zeggen dat het werkt Pling wij hadden voornamelijk last van dat de telefoon 1 of 2 keer overging (komt ook door callcenters) en eerst werden we 2 keer in de week gebelt ofzo maar nu al 2 weken helemaal niks meer Haha!

Dat klopt, dat 1 of 2 x over gaan komt idd door callcenters, door het systeem wat zij gebruiken, het is namelijk een computer die automatisch de nummers draait Lachen

En via het telefoon nummer van infofilter kun je daar niet ook je mobiele nummer blokkeren?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:20

haan schreef:
Daarom neem ik 'onbekende' nummers (prive/geblokkeerd) niet op, helemaal niet op mijn mobiel. Iedereen(vrienden/bekenden) die me belt heeft nummerherkenning.
Als een enqueteburo mij thuis belt, dan vragen ze altijd eerst spreek ik met mevrouw......, dan zeg ik nee die is op vakantie en ik ben de oppas, bel over 2 week maar weer Haha! En dan weet ik gelijk dat ik toch echt die onbekende nummers niet op moet nemen!

totdat je de pecht hebt dat die mensen tot wel 5 of 6 weken vooruit kunnen bellen omdat het een nieuw bestand is en ze je dan rustig weer terug bellen, want dat gebeurt ook Knipoog

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:25

Ik vraag me sterk af of die infofilters wel helpen. Als ze je telefoonnummer eenmaal hebben bij zo'n bedrijf sta je in dat bestand en die bestanden kunnen weer doorverkocht worden..

Heb zelf ook een tijd in een callcenter gewerkt dus weet wel een beetje hoe dat er aan toe gaat.

Ik word hier thuis (of op mn mobiel) overigens bijna nooit lastiggevallen! Terwijl we geen geheim nummer hebben o.i.d. Geluk denk ik Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:30

infofilter werkt, tot op bepaalde hoogte. Infofilter haalt je wel uit het bestand, maar op het moment dat jij weer het 1 of ander op internet besteld en je leest niet goed de kleine lettertjes waardoor je er zelf voor zorgt dat je gegevens weer aan derden verkocht worden, begint het hele riedeltje van voor af aan.
Wij geven tijdens het telefoneren ook echt aan dat mensen er verstandig aan doen zich elk kwartaal opnieuw aan te melden op infofilter omdat ze zo op die manier de kans het kleinst maken dat ze weer gebelt zullen worden.
Medewerkers van een callcenter vinden het ook vervelend dat zij het niet echt stop kunnen zetten, maar het enige wat zij kunnen doen is aanvinken in het computer scherm dat men niet meer gebeld wilt worden en daarna is het aan de werkgever voor wie je belt wat hij of zij met die gegevens doet.

De schuld ligt dus niet bij de callcenters, maar bij de werkgevers van de callcenters.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:50

Het callcenter waar ik gewerkt heb, heeft een bestand waar je niet uitkomt als je bij een site aangemeld staat hoor. Dat bestand staat gewoon 'vast' zegmaar. En die ging soms wel maanden mee.. Daar kwamen ze aan telefoonnummers door mensen die hun telefoonnummer op 1 of andere site hadden ingevuld..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:00

Ja maar dat komt dus wel doordat mensen zelf hun nummer hebben ingevuld.. maar ik heb tot nu toe nooit klachten gehad van mensen die zeiden dat ze zich regelmatig af bleven melden bij infofilter, maar toch weer gebeld worden. Wel dat ze 1x hadden afgemeld en daarna niet weer. Ik ben dus niet bekend met die vaste adressen..
Wordt zelf overigens ook bijna nooit gebeld door callcenters, ook omdat we er dus zelf erg sterk op letten dat we dus niet aankruisen of de boel aan derden verkocht mag worden. Ben overigens niet ingeschreven bij infofilter.