Herfst.. bah.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Re: Herfst.. bah.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:47

Ik voel me ook behoorlijk k*t. Heb het onwijs druk met vanalles en kan alleen maar negatief denken en d'r zijn een paar dingen waar ik niet overheen kom waar ik depri van ben. Het enige wat op dit moment positief is in m'n leven, is dat ik vorige week m'n puppy heb opgehaald. Die is gelukkig wel de hele dag door vrolijk en maakt me ook aan het lachen maar ik blijf me nog steeds poedersuiker voelen..
Aan de andere kant vind ik de herst zelf wel mooi, die blaadjes enzo.. maar dan wel als de zon schijnt, als het regent vind ik er niks aan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:49

Ik ben op het moment wel vrolijk. Oké ook al heb ik de griep en ben ik niet fit.. Ik kan wel genieten van het weer.. Onze hond die vrolijk is.. Femke (hond) ligt nu aan mijn voeten te slapen. En ze is aan het dromen. Staartje kwispelt vanuit het niets en ligt in zichzelf te blaffen en piepen. Achterpootjes schudden soms mee.. Echt schattig! Haha!

Alleen vind ik het niet leuk dat ik ziek ben, terwijl ik naar het Mega piraten feest ga morgen. Verdrietig

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:52

Sneeuw vind ik ook heel gaaf, totdat je met de auto o.i.d. ergens heen moet en alles voor de deur tot de grote weg 1 grote ijsmassa is geworden .... heel eng.
Dus dat hoeft van mij niet echt.
Maar vorig jaar was er vlak voor kerst 1 dagje dat de bomen vol met rijp zaten. We zijn toen door het park gaan wandelen en het was werkelijk prachtig. Echt genieten.

Daarna komt het voorjaar weer en gaat alles weer ruiken en komen er knoppen in de bomen e.d. Ook weer schitterend.

Jullie zullen dan ook niet verbaast zijn als ik zeg dat ik het verschrikkelijk zou vinden om in een warm land te wonen waar het 365 dagen per jaar ongeveer dezelfde temperatuur heeft. Wat lijkt me dat saai.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:54

LiNdA1986: Om die reden staat onze auto ook in de garage, scheelt een hele hoop 's ochtends. M'n vader heeft er altijd kleden op liggen in de winter.

terorita: Wat voor scheutje? Moet ik ook eens proberen. Nagelbijten / Gniffelen Afgelopen zondag was het echt hondenweer, maar we zaten gezellig bij mijn vriend thuis bij de namaak houtskachel. Dat is dan wel heel erg lekker warm. Zij hebben ook een vrolijk interieur, net of de zon binnen schijnt. Thuis is het wat neutraler.

Durante: Zeker ga ik naar Marum! Op de fiets nog wel, beetje meer dan 10 kilometer. Maar zeker de moeite waard Knipoog

xMendy: Als je met een slecht gevoel de herfst in gaat, krijg je dat ook niet gemakkelijk van je afgeschud, niet zoals in de zomer. Tenminste, dat is mijn ervaring. In ben met een goed gevoel de herfst in gegaan, maar zie mensen om me heen verdrietig zijn om verschillende redenen. Dan ben ik op eens niet meer zo vrolijk, terwijl ik nergens te klagen heb. En veel dingen te doen heb in de winter. Gelukkig heb je een jonge pup, veel daarmee spelen maakt je gelukkig. Omdat je ziet dat zo'n beestje van kleine dingetjes gelukkig wordt, en op die manier ga je dat zelf ook meer waarderen. Dat is mijn ervaring tenminste toen wij een hond kregen. Ik was jong en werd toen erg gepest. Maar die hond maakte alles minder erg. Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:54

xMendy schreef:
Ik voel me ook behoorlijk k*t. Heb het onwijs druk met vanalles en kan alleen maar negatief denken en d'r zijn een paar dingen waar ik niet overheen kom waar ik depri van ben. Het enige wat op dit moment positief is in m'n leven, is dat ik vorige week m'n puppy heb opgehaald. Die is gelukkig wel de hele dag door vrolijk en maakt me ook aan het lachen maar ik blijf me nog steeds poedersuiker voelen..
Aan de andere kant vind ik de herst zelf wel mooi, die blaadjes enzo.. maar dan wel als de zon schijnt, als het regent vind ik er niks aan.

Misschien is lichttherapie ook een idee.
Goed gezond eten, en dus je vitamines goed binnenkrijg en veel buiten zijn, schijnt ook goed te zijn. Een stuk wandelen in het weekend o.i.d.

Maar ik ken wel meer mensen hoor die erg last hebben en depri zijn in het najaar.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:55

Janine1990 schreef:
terorita: Wat voor scheutje? Moet ik ook eens proberen. Nagelbijten / Gniffelen Afgelopen zondag was het echt hondenweer, maar we zaten gezellig bij mijn vriend thuis bij de namaak houtskachel. Dat is dan wel heel erg lekker warm. Zij hebben ook een vrolijk interieur, net of de zon binnen schijnt. Thuis is het wat neutraler.

scheutje rum Vingers aflikken Vingers aflikken Stro rum is het lekkerst
pas op das meen ik 60% 3 bekers en je staat op je kop..
toefje slagroom d'r boven op jammmiiiee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:56

mbkaatje schreef:
Jullie zullen dan ook niet verbaast zijn als ik zeg dat ik het verschrikkelijk zou vinden om in een warm land te wonen waar het 365 dagen per jaar ongeveer dezelfde temperatuur heeft. Wat lijkt me dat saai.

Nee, dat zou ik ook niet willen.
Maar druilerig weer is ook absoluut niet oké. Bah.

Waar ik wel heel blij van wordt, is dat als ik uit bed stap en mijn laminaat koud is. En als ik dan beneden kom dat de vloer lekker warm is en de tv aan staat. Iets van vroeger, toen we altijd vroeg uit bed kwamen om tv te kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:57

terorita schreef:
scheutje rum Vingers aflikken Vingers aflikken Stro rum is het lekkerst
pas op das meen ik 60% 3 bekers en je staat op je kop..
toefje slagroom d'r boven op jammmiiiee

Hmm.. toch wel een idee. Lachen
Jaa, ik weet dat je daar mee op moet passen. Heb van het weekend een shotje pistas gehad, en dat is 45%, na enkele wijntjes tikte dat behoorlijk aan en had ik zondag een gigantische kater. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:59

Ik werk onregelmatig,daardoor ben ik goddank niet persé aan de avonduren gebonden om naar stal te gaan...want blegh,die kou,regen en vooral..dat het zo vroeg donker wordt..niks voor mij.
Terwijl ik binnen zitten met een lekker boek/filmpje zo 's avonds best te doen vindt hoor. En ik kan soms ook heerlijk uitslapen,zoals vandaag Haha!
Wel voel ik me altijd wat depri 's winters en in de herfst,het is weer tijd voor mijn lichttherapie met de lamp.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:59

Janine dat was met recht chatteau migrane ROFL

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:00

Al die regen en hele harde wind hoeft van mij niet persé.

Maar alle andere dingen van de herfst vind ik geweldig. Ga eens het bos in zou ik zeggen en kijk, ruik en ervaar de omgeving. Het is echt een geweldige tijd. De bomen lijken wel toverballen elk blad heeft weer zijn eigen kleur. Doordat de bomen wat kalig worden heb je ook meer kans op vogels te zien en andere dieren zoals eekhoorns.
Het is zelfs een ideale tijd om de natuur in huis te halen. Helemaal als je ook nog kinderen hebt. Wat dacht je van al die kastantjes, eikels, bladeren en stukken takken die van de bomen gewaaid zijn. Ideaal spul om mee te knutselen of een mooie herfsttafel/stuk van te maken.

Nee hoor ik vind de herfst niet erg. Kan alleen de regen en de harde wind wat minder warderen maar dat heb in alle andere jaargetijden ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:03

terorita schreef:
Janine dat was met recht chatteau migrane ROFL

Wattes?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:05

Anoniem schreef:
Ik werk onregelmatig,daardoor ben ik goddank niet persé aan de avonduren gebonden om naar stal te gaan...want blegh,die kou,regen en vooral..dat het zo vroeg donker wordt..niks voor mij.
Terwijl ik binnen zitten met een lekker boek/filmpje zo 's avonds best te doen vindt hoor. En ik kan soms ook heerlijk uitslapen,zoals vandaag Haha!
Wel voel ik me altijd wat depri 's winters en in de herfst,het is weer tijd voor mijn lichttherapie met de lamp.

Wat voor lamp heb je daarvoor? Dat is toch meestal zo'n soort gezichtszonnebank.

Thats_Me schreef:
Al die regen en hele harde wind hoeft van mij niet persé.

Maar alle andere dingen van de herfst vind ik geweldig. Ga eens het bos in zou ik zeggen en kijk, ruik en ervaar de omgeving. Het is echt een geweldige tijd. De bomen lijken wel toverballen elk blad heeft weer zijn eigen kleur. Doordat de bomen wat kalig worden heb je ook meer kans op vogels te zien en andere dieren zoals eekhoorns.
Het is zelfs een ideale tijd om de natuur in huis te halen. Helemaal als je ook nog kinderen hebt. Wat dacht je van al die kastantjes, eikels, bladeren en stukken takken die van de bomen gewaaid zijn. Ideaal spul om mee te knutselen of een mooie herfsttafel/stuk van te maken.

Nee hoor ik vind de herfst niet erg. Kan alleen de regen en de harde wind wat minder warderen maar dat heb in alle andere jaargetijden ook.

Vroeger ging ik ook altijd kastanjes zoeken en daar spinnewebben van maken. Maar nu ik 18 ben, hou ik niet meer zo van kastanjes, want ze drogen op en gegeven moment toch uit. En kinderen ben ik zelf nog niet echt aan toe Nagelbijten / Gniffelen
M'n moeder heeft tegenwoordig ook nog altijd herfststukken, die gaat ze dan maken, ze is erg creatief. Maar doe mij maar gewoon een lichtkleurige roos bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:08

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:

Wat voor lamp heb je daarvoor? Dat is toch meestal zo'n soort gezichtszonnebank. .

ik heb een licht therapie lamp.gekocht bij een speciale winkel(soort thuiszorgwinkel),helpt goed.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:08

Janine1990 schreef:
Wattes?

das niet fijn pijn in je kop wijn Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:09

terorita schreef:
Janine1990 schreef:
Wattes?

das niet fijn pijn in je kop wijn Clown

Duidelijk. ROFL
Even onder de douche, en een paracetamol hielpen erg goed. Het was ook zomaar weer verdwenen.
Had het nog nooit eerder zo erg gehad.
Terwijl ik wel vaker redelijk veel drink.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:12

het herfstKLIMAAT vind ik bah, maar de dingen eromheen: de zonneschijn door de gele beukebomen in het bos, de knisperende blaadjes op de grond, idd de chocolademelk en de kaarsjes 's avonds aan...

Tot zover het romantische gezemel:

* het in het donker weggaan en in het donker thuiskomen KAN ik NIET aan wennen Boos!
* de onrijbare buitenbak KAN ik NIET aan wennen
* de regen die altijd in het weekend valt en nooit als ik op kantoor zit KAN ik NIET aan wennen
* en als klap op de vuurpijl: de wekker om kwart over zes KAN ik nog steeds, na jaaaaaren, NIET aan wennen!!!!!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:18

Rijerijerije schreef:
het herfstKLIMAAT vind ik bah, maar de dingen eromheen: de zonneschijn door de gele beukebomen in het bos, de knisperende blaadjes op de grond, idd de chocolademelk en de kaarsjes 's avonds aan...

* het in het donker weggaan en in het donker thuiskomen KAN ik NIET aan wennen Boos!
* de regen die altijd in het weekend valt en nooit als ik op kantoor zit KAN ik NIET aan wennen
* en als klap op de vuurpijl: de wekker om kwart over zes KAN ik nog steeds, na jaaaaaren, NIET aan wennen!!!!!!!

ROFL

Tot zover heb ik nog wel redelijke mazzel.
Ben veel vrij voor school.
Maar 's avonds op de fiets naar het paard en het is donker? Bah, dan moet je lamp aan.
En als het regent en het is donker, moet je je lamp aan, maar dan slipt mijn dynamo op het wiel. :/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:22

Wat lucht dit eigenlijk al op!
Ik werd vanochtend wakker met een behoorlijke kater, gewoon door een nare droom. En dan het weer, prachtig, het zonnetje schijnt. Maar het is herfst.
En toch vind ik dat ik het wat meer moet gaan waarderen, meteen even proberen met de hond uit.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:26

Om m'n romantische gezemel even weer op te pakken: ben net even in m'n pauze het park in geweest: prachtig! Heeeerlijk weer, zonnetje erbij, prachtig park (een van de mooiere stadsparken die ik heb gezien), even lekker rust en alleen maar vogeltjes en damhertjes....Lachen

Dat lucht idd op....ff m'n hoofd weer helder (door gebrek aan werk (!) zit ik de hele dag al te Bokken, en daar krijg je na een paar uur behoorlijk vierkante oogjes van Tong uitsteken )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:51

Ik heb ook even een frisse neus gehaald, helaas heeft de hond een kussentje gescheurd, en kan hij niet achter een bal aan rennen. Maar even naar buiten is heerlijk. Vooral ook omdat ik nu weer rustig met school bezig kan, zo kan ik me wat beter concentreren.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:52

Rijerijerije schreef:

Ha ha, je hebt wel gelijk hoor. Met name in het donker weggaan en weer thuiskomen, dat vind ik ook verschrikkelijk, maar gelukkig werk ik vlakbij en begin om kwart voor 9. De tijd dat ik ook wegga in het donker, is gelukkig maar heel kort.

Uit m'n bed komen is sowieso niet m'n sterkste kant, zelfs niet in de zomer. Bloos

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:51

@ Janine1990 en mbkaatje; thanks voor jullie reacties. Ik weet dat het niet goed is om zo de herfst en winter in te gaan maar ik kan er vrij weinig aan doen. Er heeft zich in de zomer iets afgespeeld met een jongen en ik kom er maar niet overheen, ik kom niet over hem heen terwijl ik inmiddels alweer een andere vriend heb. Daar heb ik het heel erg moeilijk mee op het moment. Maargoed verder heb ik een drukke agenda, ben alle dagen bezig met of school of werk dus het is niet zo dat ik zielig thuis zit enzo.. ik heb wel afleiding. En nu gaat bijna al mn vrije tijd in m'n puppy zitten (wat ik geweldig vind). Maarja dagen zoals vandaag doen me dan wel weer goed, ik ben net terug van een wandeling met m'n beste vriendin en m'n pup en we hebben een hele tijd op een bankje gezeten in het zonnetje en bijgekletst over vanalles en nog wat met m'n pup die dan aan het ravotten is voor onze voeten. Ja dat doet me dan weer goed, maar zulke dingen komen zelden voor eigenlijk omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen..

Eten is ook een goeie, ik neem niet meer de moeite om goed voor mezelf te zorgen qua voedsel. M'n weerstand is vrij laag merk ik, heb vorige week de hele week op bed gelegen omdat ik griep had.. en afgelopen maandagavond en dinsdag plat gelegen door een migraine aanval.. Clown tsja gaat lekker zo.. ahum.

Misschien is lichttherapie wel een idee ja, daar zal ik me eens wat meer in verdiepen. Bedankt Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:56

xMendy schreef:
@ Janine1990 en mbkaatje; thanks voor jullie reacties. Ik weet dat het niet goed is om zo de herfst en winter in te gaan maar ik kan er vrij weinig aan doen. Er heeft zich in de zomer iets afgespeeld met een jongen en ik kom er maar niet overheen, ik kom niet over hem heen terwijl ik inmiddels alweer een andere vriend heb. Daar heb ik het heel erg moeilijk mee op het moment. Maargoed verder heb ik een drukke agenda, ben alle dagen bezig met of school of werk dus het is niet zo dat ik zielig thuis zit enzo.. ik heb wel afleiding. En nu gaat bijna al mn vrije tijd in m'n puppy zitten (wat ik geweldig vind). Maarja dagen zoals vandaag doen me dan wel weer goed, ik ben net terug van een wandeling met m'n beste vriendin en m'n pup en we hebben een hele tijd op een bankje gezeten in het zonnetje en bijgekletst over vanalles en nog wat met m'n pup die dan aan het ravotten is voor onze voeten. Ja dat doet me dan weer goed, maar zulke dingen komen zelden voor eigenlijk omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen..

Eten is ook een goeie, ik neem niet meer de moeite om goed voor mezelf te zorgen qua voedsel. M'n weerstand is vrij laag merk ik, heb vorige week de hele week op bed gelegen omdat ik griep had.. en afgelopen maandagavond en dinsdag plat gelegen door een migraine aanval.. Clown tsja gaat lekker zo.. ahum.

Misschien is lichttherapie wel een idee ja, daar zal ik me eens wat meer in verdiepen. Bedankt Lachen

Hebben we ook niet gezegd hoor Lachen
Moet wel zeggen dat ik het heel sneu voor je vind dat je op deze manier de herfst/winter in moet gaan.
Mocht je je verhaal kwijt willen, mijn pb-box staat voor je open hoor. Ik ben verliefd geweest op een jongen, waar ik ook maar niet overheen kwam (ondanks dat hij me zo kwetste), en mij is het uiteindelijk ook gelukt. En je hebt nu een vriend, dat is hardstikke mooi! Over een tijdje denk je er hopelijk niet meer aan.
En voor jezelf zorgen is heel belangrijk, ga eens langs bij een drogist, en koop visoliecapsules. Verhoogt je weerstand, je haar wordt er weer mooi van, en weet ik veel waar het allemaal goed voor is Knipoog

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:58

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt