Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Afgelopen zondag was het echt hondenweer, maar we zaten gezellig bij mijn vriend thuis bij de namaak houtskachel. Dat is dan wel heel erg lekker warm. Zij hebben ook een vrolijk interieur, net of de zon binnen schijnt. Thuis is het wat neutraler.
xMendy schreef:Ik voel me ook behoorlijk k*t. Heb het onwijs druk met vanalles en kan alleen maar negatief denken en d'r zijn een paar dingen waar ik niet overheen kom waar ik depri van ben. Het enige wat op dit moment positief is in m'n leven, is dat ik vorige week m'n puppy heb opgehaald. Die is gelukkig wel de hele dag door vrolijk en maakt me ook aan het lachen maar ik blijf me nog steeds poedersuiker voelen..
Aan de andere kant vind ik de herst zelf wel mooi, die blaadjes enzo.. maar dan wel als de zon schijnt, als het regent vind ik er niks aan.
Janine1990 schreef:terorita: Wat voor scheutje? Moet ik ook eens proberen.Afgelopen zondag was het echt hondenweer, maar we zaten gezellig bij mijn vriend thuis bij de namaak houtskachel. Dat is dan wel heel erg lekker warm. Zij hebben ook een vrolijk interieur, net of de zon binnen schijnt. Thuis is het wat neutraler.
Stro rum is het lekkerst mbkaatje schreef:Jullie zullen dan ook niet verbaast zijn als ik zeg dat ik het verschrikkelijk zou vinden om in een warm land te wonen waar het 365 dagen per jaar ongeveer dezelfde temperatuur heeft. Wat lijkt me dat saai.
terorita schreef:scheutje rum![]()
Stro rum is het lekkerst
pas op das meen ik 60% 3 bekers en je staat op je kop..
toefje slagroom d'r boven op jammmiiiee
terorita schreef:Janine dat was met recht chatteau migrane
Anoniem schreef:Ik werk onregelmatig,daardoor ben ik goddank niet persé aan de avonduren gebonden om naar stal te gaan...want blegh,die kou,regen en vooral..dat het zo vroeg donker wordt..niks voor mij.
Terwijl ik binnen zitten met een lekker boek/filmpje zo 's avonds best te doen vindt hoor. En ik kan soms ook heerlijk uitslapen,zoals vandaag![]()
Wel voel ik me altijd wat depri 's winters en in de herfst,het is weer tijd voor mijn lichttherapie met de lamp.
Thats_Me schreef:Al die regen en hele harde wind hoeft van mij niet persé.
Maar alle andere dingen van de herfst vind ik geweldig. Ga eens het bos in zou ik zeggen en kijk, ruik en ervaar de omgeving. Het is echt een geweldige tijd. De bomen lijken wel toverballen elk blad heeft weer zijn eigen kleur. Doordat de bomen wat kalig worden heb je ook meer kans op vogels te zien en andere dieren zoals eekhoorns.
Het is zelfs een ideale tijd om de natuur in huis te halen. Helemaal als je ook nog kinderen hebt. Wat dacht je van al die kastantjes, eikels, bladeren en stukken takken die van de bomen gewaaid zijn. Ideaal spul om mee te knutselen of een mooie herfsttafel/stuk van te maken.
Nee hoor ik vind de herfst niet erg. Kan alleen de regen en de harde wind wat minder warderen maar dat heb in alle andere jaargetijden ook.
Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Ik werk onregelmatig,daardoor ben ik goddank niet persé aan de avonduren gebonden om naar stal te gaan...want blegh,die kou,regen en vooral..dat het zo vroeg donker wordt..niks voor mij.
Terwijl ik binnen zitten met een lekker boek/filmpje zo 's avonds best te doen vindt hoor. En ik kan soms ook heerlijk uitslapen,zoals vandaag![]()
Wel voel ik me altijd wat depri 's winters en in de herfst,het is weer tijd voor mijn lichttherapie met de lamp.
Wat voor lamp heb je daarvoor? Dat is toch meestal zo'n soort gezichtszonnebank. .
Janine1990 schreef:Wattes?
terorita schreef:Janine1990 schreef:Wattes?
das niet fijn pijn in je kop wijn

Rijerijerije schreef:het herfstKLIMAAT vind ik bah, maar de dingen eromheen: de zonneschijn door de gele beukebomen in het bos, de knisperende blaadjes op de grond, idd de chocolademelk en de kaarsjes 's avonds aan...
Tot zover het romantische gezemel:
* het in het donker weggaan en in het donker thuiskomen KAN ik NIET aan wennen![]()
* de onrijbare buitenbak KAN ik NIET aan wennen
* de regen die altijd in het weekend valt en nooit als ik op kantoor zit KAN ik NIET aan wennen
* en als klap op de vuurpijl: de wekker om kwart over zes KAN ik nog steeds, na jaaaaaren, NIET aan wennen!!!!!!!

) Rijerijerije schreef:het herfstKLIMAAT vind ik bah, maar de dingen eromheen: de zonneschijn door de gele beukebomen in het bos, de knisperende blaadjes op de grond, idd de chocolademelk en de kaarsjes 's avonds aan...
Tot zover het romantische gezemel:
* het in het donker weggaan en in het donker thuiskomen KAN ik NIET aan wennen![]()
* de onrijbare buitenbak KAN ik NIET aan wennen
* de regen die altijd in het weekend valt en nooit als ik op kantoor zit KAN ik NIET aan wennen
* en als klap op de vuurpijl: de wekker om kwart over zes KAN ik nog steeds, na jaaaaaren, NIET aan wennen!!!!!!!
tsja gaat lekker zo.. ahum.
xMendy schreef:@ Janine1990 en mbkaatje; thanks voor jullie reacties. Ik weet dat het niet goed is om zo de herfst en winter in te gaan maar ik kan er vrij weinig aan doen. Er heeft zich in de zomer iets afgespeeld met een jongen en ik kom er maar niet overheen, ik kom niet over hem heen terwijl ik inmiddels alweer een andere vriend heb. Daar heb ik het heel erg moeilijk mee op het moment. Maargoed verder heb ik een drukke agenda, ben alle dagen bezig met of school of werk dus het is niet zo dat ik zielig thuis zit enzo.. ik heb wel afleiding. En nu gaat bijna al mn vrije tijd in m'n puppy zitten (wat ik geweldig vind). Maarja dagen zoals vandaag doen me dan wel weer goed, ik ben net terug van een wandeling met m'n beste vriendin en m'n pup en we hebben een hele tijd op een bankje gezeten in het zonnetje en bijgekletst over vanalles en nog wat met m'n pup die dan aan het ravotten is voor onze voeten. Ja dat doet me dan weer goed, maar zulke dingen komen zelden voor eigenlijk omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen..
Eten is ook een goeie, ik neem niet meer de moeite om goed voor mezelf te zorgen qua voedsel. M'n weerstand is vrij laag merk ik, heb vorige week de hele week op bed gelegen omdat ik griep had.. en afgelopen maandagavond en dinsdag plat gelegen door een migraine aanval..tsja gaat lekker zo.. ahum.
Misschien is lichttherapie wel een idee ja, daar zal ik me eens wat meer in verdiepen. Bedankt