Hoe lunch geregeld op werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re: Hoe lunch geregeld op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:32

Tot twee weken geleden smeerde ik mijn bammetjes thuis. Nu wordt de lunch door de baas betaald. Vooral omdat we een klein bedrijfje zijn die een drukke peeriode tegemoet kan zien (handig om samen te lunchen, kun je tijdens de lunch nog vanalles doorspreken)). Het leuke is dat ik de boodschappen doe dus dat ik bepaal wat we allemaal hebben! De deal was echter wel: als ik shop moeten de anderen de tafel dekken en afruimen, dus ik heb het beste klusje!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:35

Ik vind de E15,- die de TS aangeeft per maand een klein bedrag als je bedenkt dat je daar dan iedere dag van kunt lunchen. Als je zelf iedere dag je lunch koopt red je dat niet voor E15,-.

Bij mijn stage vorig jaar nam ik of zelf brood mee, haalde wat bij het winkeltje of nam een broodje van de afdeling. Ik zou best iedere maand E15,- willen bekostigen voor een lunch Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:39

Bij ons op kantoor kan je via internet opgeven wat voor broodje je wilt, keuze uit snee brood (wit/bruin) pistoletje klein of groot of een waldkornbroodje met verschillende soorten beleg, dit staat dan gewoon klaar tijdens lunchtijd en wordt achteraf ingehouden op je maandloon. Is ideaal en niemand klaagt.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:36

Ik werk in de horeca, betaal 2.05 euro voor een koude maaltijd, dat zijn 2 pistoletjes met beleg. En voor een warme maaltijd betalen we 3.90 euro. Dat zijn alle producten van de warme lijn met uitzondering van de grill producten

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:57

Frank schreef:
Ik ben elektromonteur bij Imtech, werk voornamelijk buiten aan het onderhoud aan verkeerslichten.
Ik heb een soort fobie tegen van te voren gesmeerde broodjes, en neem die dus niet mee van huis.

Vaak eet ik weinig overdag, en als ik echt honger heb haal ik bijv. bolletjes en een pak plakjes kaas.
Wel zorg ik ervoor dat ik minimaal 2 ltr drinken mee van huis heb. Daar hecht ik meer waarde aan, dan aan eten.

Momenteel ben ik al een paar weken 's nachts aan het werk, en er komen nog een paar weken aan. Dan betaald de baas elke nacht het eten en drinken. Prettig geregeld!

Grappig, Imtech komt vaak bij mij op het werk! Haha!

Hier hebben we een 'kantine/restaurant' waar we zelf alles kunnen kopen. Van broodje kroket tot een ontbijtkoekje oid.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:00

Mijn personeel neemt zijn eigenbrood mee.

Ik zorg wel altijd dat er
Thee
koffie
limonade
bronwater
cup a soup
frisdrank
pot met snoep Tong uitsteken

dit is er altijd en mogen ze zo pakken.. vaak als ik naar de bakker ga neem ik ook voor hun mee Sausagebroodje.. Net zoals af en toe een koekie bij de koffie of thee.. Ijsje als het warm weer is etc

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:15

Rijerijerije schreef:
Reken maar s uit wat elke dag een bezoekje aan de bedrijfskantine eigenlijk kost per maand, je schrikt je dood.... Clown

idd! Mijn vriend gaf dagelijks makkelijk 6 euro uit en had dan ook nog 'ns een vieze hap.. Nu koken we altijd voor 3 en de 3e portie gaat mee naar het werk. Soms eten we iets dat niet mee kan en dan eet hij dus in de kantine, maar dan waardeert hij mijn kookkunsten weer des te meer Clown

Ik haalde altijd een broodje bij de kaasboer (2 euro) maar zit nu thuis met een kleine, dus kan makkelijk bammetjes smeren Tong uitsteken (als ik daar aan toe kom tenminste Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:21

ma_rie_tje schreef:
Voor de personeels boodschappen betaald elke fulltimer momenteel 15 euro per maand (parttimers minder). Dit wordt per november 20 euro per maand.

Das nog geen 1 euro per werkdag. Niet iets om moeilijk over te gaan doen mijns inziens...

Mijn werk: verschilt waar ik werk etc. Grote uitgeverij waar ik veel heb gewerkt: inpandig bedrijsrestaurant. Ik was gemiddeld tussen de 3 en 5 euro kwijt per lunch. Mensen die meer eten vanzelfsprekend meer.
Klein mediabureau: haal gewoon zelf wat tussen de middag (ff naar supermarkt), 1,60 voor een belegd broodje met hartig beleg naar keuze of duurder als je salade wilde. Twee broodjes plus wat te drinken: 4 euro ofzo? Af en toe werd er (samen) soep gehaald of ter plekke wat geregeld/groot ingekocht ofzo...

Zelf meenemen van huis: paar boterhammen met beleg naar keuze Tong uitsteken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:32

Nouks schreef:
ma_rie_tje schreef:
Voor de personeels boodschappen betaald elke fulltimer momenteel 15 euro per maand (parttimers minder). Dit wordt per november 20 euro per maand.

Das nog geen 1 euro per werkdag. Niet iets om moeilijk over te gaan doen mijns inziens...

Mijn werk: verschilt waar ik werk etc. Grote uitgeverij waar ik veel heb gewerkt: inpandig bedrijsrestaurant. Ik was gemiddeld tussen de 3 en 5 euro kwijt per lunch. Mensen die meer eten vanzelfsprekend meer.
Klein mediabureau: haal gewoon zelf wat tussen de middag (ff naar supermarkt), 1,60 voor een belegd broodje met hartig beleg naar keuze of duurder als je salade wilde. Twee broodjes plus wat te drinken: 4 euro ofzo? Af en toe werd er (samen) soep gehaald of ter plekke wat geregeld/groot ingekocht ofzo...

Zelf meenemen van huis: paar boterhammen met beleg naar keuze Tong uitsteken

Inderdaad. Gister is het hier dus besproken. Lunchgeld wordt 20 euro per maand.

Een aantal mensen waren het er heel erg niet mee eens... vandaag dus WEER een overlegd....
Ik doe dus 1 keer in de week de boodschappen, en heb nu heel duidelijk aangegeven dat ik geen gezeur wil hebben (dan doe ik geen boodschappen meer, maar moet elke afdeling 1 keer in de 4 weken boodschappen doen). Er is in overleg een boodschappenlijst gemaakt met hoeveelheden die er per keer gehaald worden (eignlijk wat er aangevuld moet worden in de koelkast) en daar moeten ze het maar mee doen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:35

Werkte eerst als bijbaantje op een vakantiepark in een pannenkoekenhuis/snackbar en daar mochten we eten/drinken wat we wilden op kosten van de baas.
Nu loop ik stage als fysiotherapeut en neemt ieder zn eigen eten mee. Aan het begin van de week stoppen we de koelkast vol met broodbeleg en drinken wat je zelf meeneemt. Verder is er wel een magnetron en een tostiemaker.
Thee en koffie kunnen we onbeperkt pakken, ook voor de patiënten Lachen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:36

klassiek geval, van brooddoos mee van huis. Dus zelfcatering.
En er staat hier een koelkastje, dus daar kan je je verse beleg in parkeren.
De hagelslag van mij en mijn collega, staat in een kastje op kantoor.

koffie/thee van de baas.

Er zijn hier op kantoor prima bedrijfs kantines, echter beetje economisch
verantwoord winkelen, gaat in de supermarkt een stuk beter.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:39

Dat hebben wij hier ook wel, 2 koffie automaten van DE in eentje zit ook cappuchino. Daarnaast nog ruime keuze uit thee, een grill, combi magnetron/oven, tosti apparaat en broodrooster.
Zelfs de afwas hoeft niet gedaan te worden (afwasmachine).

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:48

Bij ons op het werk ( Gamma ) is het zo dat je je lunch zelf moet regelen. Als je van 13 tot 21 moet werken kun je een maaltijd uit de vriezer halen en die in de oven doen. Mocht je trek hebben in wat anders, allemaal prima maar dat moet je dan wel zelf bekostigen. Koffie, thee, cappuchino, soep etc is allemaal aanwezig en hoeft niet voor betaald te worden.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:49

Frank schreef:
Ik ben elektromonteur bij Imtech, werk voornamelijk buiten aan het onderhoud aan verkeerslichten.
Ik heb een soort fobie tegen van te voren gesmeerde broodjes, en neem die dus niet mee van huis.

Vaak eet ik weinig overdag, en als ik echt honger heb haal ik bijv. bolletjes en een pak plakjes kaas.
Wel zorg ik ervoor dat ik minimaal 2 ltr drinken mee van huis heb. Daar hecht ik meer waarde aan, dan aan eten.

Momenteel ben ik al een paar weken 's nachts aan het werk, en er komen nog een paar weken aan. Dan betaald de baas elke nacht het eten en drinken. Prettig geregeld!

Ik werk bij de concurent Tong uitsteken Bij GTI.

Tegenwoordig zit ik op kantoor, maar daarvoor als electromonteur in de buitendienst (industrie)

Ik neem altijd zelf brood mee. Vroeger op karwei zelfs wel eens spagettie die ik dan opwamde in de magnetron.

We hebben hier ook een kantine waar je broodjes kan kopen.
Dat is allemaal voor eigen kosten.
De baas zorgt wel voor koffie/thee/ warme choco uit van die koffie apparaten die op verschillende plaatsen in het pand staan.

Bij voerwerk word er wel voor eten gezorgd. Meestal word dat dan besteld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:10

Ik werk in de gehandicaptenzorg en eet dus samen met de bewoners mee. Moet wel zelf mijn ontbijt/lunch of warme maaltijd meenemen, als ik op werk mee eet kost dit geld en dit kan ook alleen met de broodmaaltijden want de warme maaltijden komen via een centrale keuken. Alleen de bewoners kunnen voor eventuele gasten extra maaltijden bestellen. Broodmaaltijd mee eten kost 1,65 per maaltijd. Echt belachelijk want een broodje met soep in de kantine op de hoofdlocatie kost nog geen 1,50 (en is veel lekkerder dan een gewoon broodje met beleg). Ik was in het begin echt verbaasd dat ik mijn eigen eten mee moest nemen want andere organisaties waar ik gewerkt heb zat het eten van het personeel verrekend in het huishoudbudget. Uit bezuinigingsoverwegingen hebben ze er bij de organisatie waar ik nu voor werk voor gekozen om dit niet meer te doen. Ik vind dit niet helemaal terecht, omdat ik op het moment dat ik eet zelf geen pauze heb.

Maar het kan nog gekker, ik heb een ooit een bijbaantje gehad waarbij personeel de koffie en thee ook zelf moest betalen, per keer een kwartje in de koffie automaat.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:12

Bij ons is eenbedrijfskantine waar je echt vanalles kan kopen. Ikzelf smeer mijn bammetjes en kijk per dag of de soep mij aanstaat dan koop ik die voor 30 cent en melk kan je zoveel pakken als je wilt.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:00

Ik werk bij een grafimedia-/printbedrijf en alles wat wij aan kantinevoorzieningen hebben is een snack/blikautomaat, een tosti-ijzer en een magnetron. Oja, en we hebben een koelkast voor de versproducten (schrijf hier wel je naam op, anders zijn ineens je tomaten weg ROFL )
Met andere woorden: Bij ons doen we vooral aan zelfcatering. En denk maar niet dat we daar een vergoeding voor krijgen hoor... Knipoog
Toen ik nog fulltime werkte nam ik meestal brood mee en zorgde ik voor beleg op kantoor, en als er iets over was van het avondeten nam ik dat ook nog wel eens mee. Een keer in de week gingen we met collega's bij de mac eten en HEEL af en toe bestelde ik op vrijdag wel eens een broodje bij onze cateraar..

Cateraar? Jawel, de productie gaat bij ons van maandag 6 tot vrijdag 22 uur volcontinue, en voor de avonddiensten word wel een maaltijd geregeld bij de cateraar.. Hiervoor word elke maand een vast bedrag op de salarissen ingehouden.. Wil je hier geen gebruik van maken krijg je een vergoeding...

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:11

De vrouw van de directeur maakt altijd hele lekkere broodjes voor ons en die eten we gezamelijk. Mijn directeur vindt het namelijk heel belangrijk dat we gezamelijk eten. We werken met 6 personen op kantoor, dus altijd gezellig. Ik ben alleen meestal de spelbreker want ik gun mezelf geen tijd om te eten, rook wel een sigaret extra hahaha....Drink wel een kopje thee mee met ze.. koffie etc staat altijd klaar... Pling

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:14

Ik werk in de kinderopvang/naschoolse opvang, en lunch wordt betaald door de baas Knipoog 's Middags eet je met de kids mee, vers brood met allerlei soorten beleg. Later op de middag krijgen de kinderen nog fruit, crackers of snack en dan kun je ook gewoon meeeten. Geldt ook voor koffie/melk/thee/cupasoup/limonade etc. Heerlijk, geen kleffe meuk meer van thuis Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:55

Ik werk momenteel in zo'n groot bedrijf dat we een inhouse bedrijfskantine hebben.
Ik heb voor ongeveer €1,50 2 sneden vers gebakken brood dat je zelf mag afscheiden(de bammetjes zijn dus eigenlijk altijd 2x zo dik als een normale boterham Nagelbijten / Gniffelen ), 2x beleg(vleeswaren, verschillende soorten kaas, allerlei soorten zoet) boter en een kop melk. Daarnaast kan ik het natuurlijk zo duur maken als ik zelf wel met verse soepen, verse smoothies, warme maaltijden, salades etc.
Ik hou het gewoon keurig bij 2 boterhamen met melk. anders loopt het snel qua bedrag de spui gaten uit. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:59

Wij zijn maar met zn 9en en betalen per persoon 2,- per keer dat je mee eet. Eet je 5 dagen in de week mee, dan betaal je dus 10,- per week. Maar wordt er onverwachts een keer iets anders gehaald, dan blijft het bedrag van die dag staan voor de week erna. Van dit bedrag wordt dan elke dag vers brood bij de bakker gehaald en 2x in de week vleeswaren,groentes,soepjes e.d.

1x in de 2 weken lunchen we buiten de deur op de kosten van de baas (welke zelf dan ook mee gaat).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:14

Ik eet op kosten van de baas, heb een half uur en k kan kiezen uit:
Pistolet gezond, kaas, ham, ham/kaas al dan niet uit de oven
Frites met een snack
Pannenkoek appel, kaas, naturel, spek
Omelet met kaas, ham of naturel

Of een combinatie van bovenstaanden. Meestal eet ik een omelet kaas met frites, of een broodje kaas ui met frites. Drinken (frisdrank, appelsap, chocomel en fristi, water) gaan op kosten van de baas. Na het werk krijgen we een drankje naar keuze. Zo nu en dan krijgen we een ijsje, een stuk kaas, of iets in die richting.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:41

Ik moet gewoon mijn eigen lunch meenemen van huis. Er is wel een kantine waar je broodjes en frituurzooi kan halen, maar dat is niet te betalen (3,00 euro voor een pistoletje kruidenkaas gaat mij iets te ver).

Verder zijn er ook wel blikjes en snoepautomaten, maar ook dat is voor eigen rekening.

Wij krijgen 4 kopjes koffie per dag van de baas, verder is alles voor eigen rekening.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:04

Op mijn stageplek wordt er altijd ingekocht op rekening van de baas Haha!. Lekkere bolletjes, veel salades en yoghurtdrank Knipoog. Prima geregeld dus!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:54

ik heb geen fulltime baan, maar een bijbaantje.
meestal maak ik korte dagen, maar als ik een langere dag heb waar een pauze in zit, mogen we lunchen op kosten van de baas.

ik werk namelijk in de kantine van een verzorgingstehuis.
elke dag hebben we een andere soep (erg lekker altijd), en een andere snack.
die dingen kun je dan gewoon pakken.
ook dingen als brood (veel soorten brood. donker/bruin/wit, bolletjes, zonnepuntjes, vanalles en nog wat), beleg, melk, karnemelk enz mogen we nemen.
natuurlijk moet je het niet te bont maken en 5 kroketten achter elkaar naar binnen werken. (is me nooit gezegd dat dat niet mag, maar het lijkt me nogal logisch dat je zoiets niet doet).

ook als ik geen pauze heb maar gewoon aan t werk ben eet ik vaak nog even een kopje soep.
er blijft altijd soep over dus als het rustig is eet ik even lekker een kopje. soep moet ik daarna toch weg gooien.

edit:
alleen t kantine/keuken personeel mag bij ons gratis eten halen in de kantine.
het verzorgende personeel moet gewoon betalen.
overigens zijn de prijzen best wel laag bij ons, dus goed te doen nog.