Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cerilene_ schreef:Idd vermoeiend. En ook zwaar vervelend als je om iets vegetarisch vraagt en er zit kip of ham in, want (vooral in het buitenland) krijg je nog regelmatig te horen: Dat is geen vlees, dat is alleen maar kip/ham:S.
Ook wordt ik regelmatig veganist genoemt, omdat ik geen vlees en geen vis eet. Een echte veganist zou waarschijnlijk zwaar verontwaardigd zijn als ik mezelf veganistisch zou noemen (Ben een practische vegetarier: dus ik eet wel kaas en als iemand mij een snoepje aanbied ga ik niet eerst de verpakking lezen om te kijken of de gelatine erin wel plantaardig is, als er toevallig een leren zooltje in die geweldig mooie schoenen zit koop ik ze wel, maar als ik kan kiezen tussen twee even mooie/dure paren liever niet. Als ik een keer per ongeluk een gerecht krijg waar wel iets van kip of ham inzit omdat mensen dat niet snappen zeg ik er wel iets van, maar eet ik het wel op. Imo is weggooien namelijk veel erger dan het dan maar op te eten.)
en daarom zal ik dan ook alles doen om te voorkomen dat dat gebeurt. Lous schreef:Het zit in onze natuur om vlees te eten.
Leonie schreef:Lous schreef:Het zit in onze natuur om vlees te eten.
Ik wil je nu niet aanvallen, maar kan je mij vertellen waar je dat vandaan haalt?
Leonie schreef:En denk je dat vleeseters geen tekorten kunnen hebben? Vaak wordt de link gelegd tussen ijzer- of B12-tekort en vegetariërs. Toch zijn er evengoed vleeseters die daar een tekort aan hebben.
Citaat:Vegetariërs hier in België/Nederland moeten andere dingen eten dan die wij in onze cultuur gewoon zijn. Ik als vegetariër eet geen enkel vervangproduct.
Nouks schreef:Maar dat je als vegetariër ANDERE dingen moet eten omdat er anders tekorten ontstaan bij de stoffen die in VLEES zitten, zegt toch al genoeg? Dan is je lichaam er dús op gebouwd om vlees te eten.

Citaat:Ongeacht of je zonder kunt overleven of niet; je zult als vegetariër je best moeten doen om toch van alle stoffen genoeg binnen te krijgen zodat er niet bepaalde tekorten ontstaan. Dat je zonder ook prima door kunt leven, zegt nog niet dat je lichaam er niet op gebouwd zou zijn.
(en overschot is trouwens ook goed mogelijk) de gemiddelde vleeseter eet minder gezond dan de gemiddelde vegetarier omdat een vegetarier bewust met zijn eten omgaat. marimba schreef:wat ik persoonlijk niet snap van vegetariërs is dat ze wel leren schoenen dragen maar geen vlees eten twewijl die leren schoenen komen van dezelfde koe die ook gebruikt wordt voor het vlees.
als je geen vlees of vis lust vind ik het logies dat je het niet eet, en ik zal een vegetariër ook respecteren om zijn/haar keuze.

) Een leren jas zal ik dan weer niet aanschaffen, daar zijn genoeg alternatieven voor. patsur schreef:Vreemd eigenlijk dat het alleen bij dieren met oneven tenen geld.. Weet je ook waarom Arabesk?
Leonie schreef:Even een greep uit mijn receptenboek: champignonterrine met rodekool en rijst, veggie/vegan versie van moussaka, chili sin carne, seitanstoverij, wokgerechtjes.
Vooral veel verschillende groenten, fruit, noten en zaden, soms tofu/tempé/seitan/..., quinoa, pasta (in alle verschillende soorten), aardappelen, rijst....
Bij ons thuis is het best lastig geweest in het begin. Ik ben getrouwd met een echte vleeseter en we hebben ook nog een klein jochie rondkruipen die ook geen vlees eet, geen uien, knoflook, pakjes mix uit de supermarkt, zout, suiker etc.. En toch lukt het altijd prima om iets geschikts voor ons allemaal op tafel te zetten. odetteke schreef:Het voordeel van vegetarier zijn in dat je wel heel cratief leert kokenBij ons thuis is het best lastig geweest in het begin. Ik ben getrouwd met een echte vleeseter en we hebben ook nog een klein jochie rondkruipen die ook geen vlees eet, geen uien, knoflook, pakjes mix uit de supermarkt, zout, suiker etc.. En toch lukt het altijd prima om iets geschikts voor ons allemaal op tafel te zetten.