Heb trouwens zelf wel eens gehad dat iemand 4 cent bij moest pinnen
(kocht een blikje cola van 14cent ofzo). Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

(kocht een blikje cola van 14cent ofzo).
Twinklebel schreef:maline schreef:Pinnen wordt niet per transactie betaald. Bovendien kost contante betalen ondernemers ook geld, bijna net zoveel als pinnen. Dat zeiden ze tijdje geleden bij radar ofzo..
Moet jij mijn baas toch eens uitleggen waarom het dan wel bij hem wordt afgeschreven....Radar kan dat wel zeggen, maar wat als het in praktijk anders is?
Fitzroy schreef:Van de site van de Nederlandse Vereniging van Banken: de gemiddelde prijs die een winkelier betaalt voor een PIN transactie was in 2006 circa 5 cent (bron: Nederlandse Mededingingsautoriteit, Monitor Financiële Sector 2006), en daalt nog steeds.
Afstorten van contant geld kost ook geld (hoeveel precies weet ik niet) maar uiteindelijk scheelt het dus nauwelijks of een ondernemer een PIN-transactie doet of contant geld ontvangt.
Als je dan nog een stukje veiligheid incalculeert als winkelier door weinig contanten te hebben , begrijp ik dus echt niet dat het geld moet kosten.
.Nathalie schreef:Volgens mij ligt dat ook aan het abbonement enzo wat je hebt.
wij betalen namelijk een vast bedrag per maand voor de pin, en dan maakt het niet uit hoeveel er gepint is en kleinere bedragen betalen we ook niets extras voor zover ik weet. Bij ons mag je dus alles pinnen, al is het 10 cent.
Sophie_midas schreef:Nathalie schreef:Volgens mij ligt dat ook aan het abbonement enzo wat je hebt.
wij betalen namelijk een vast bedrag per maand voor de pin, en dan maakt het niet uit hoeveel er gepint is en kleinere bedragen betalen we ook niets extras voor zover ik weet. Bij ons mag je dus alles pinnen, al is het 10 cent.
Misschien moet je mijn reactie es lezen op de vorige pagina
En wij betalen dus gewoon een vast bedrag per maand.... Nathalie schreef:Toch zijn wij maar een kleine onderneming hoor. 1 klein winkeltje.En wij betalen dus gewoon een vast bedrag per maand....
Sara_N schreef:De kosten voor het pinnen is voor ondernemers heel hoog.
En persoonlijk denk ik dat de winkels die het pinnen van kleine bedragen promoten, deze kosten op een andere manier verrekenen.
Dus dat de artikelen net iets duurder zijn ofzo.
Maar door die hoge kosten voor het pinnen is het voor kleine ondernemers natuurlijk niet altijd mogelijk om het gratis te maken voor de klant.
Ookal zou het veiliger zijn.
Plien91 schreef:Sara_N schreef:De kosten voor het pinnen is voor ondernemers heel hoog.
En persoonlijk denk ik dat de winkels die het pinnen van kleine bedragen promoten, deze kosten op een andere manier verrekenen.
Dus dat de artikelen net iets duurder zijn ofzo.
Maar door die hoge kosten voor het pinnen is het voor kleine ondernemers natuurlijk niet altijd mogelijk om het gratis te maken voor de klant.
Ookal zou het veiliger zijn.
Onzin. Het extra bedragje over pinnen is destijds ingesteld voor de aanschafkosten van de pinautomaat te compenseren.
En het mag niet eens meer, is sinds vorig jaar ofzo een wet ingesteld dat pinnen overal gratis moet zijn.
xxelviraxx schreef:Ondernemers moeten aan de bank betalen als er gepint wordt. Dus elke keer als er bij hun gepint wordt kost hun dat geld. Vandaar dat ze meestal bij een klein bedrag die 25 cent vragen.