Klein bedrag pinnen mag, Yeah right

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Klein bedrag pinnen mag, Yeah right

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:09

Bij mij in het dorp is het alleen nog zo bij de Bruna, waar ze heel gierig zijn. Je krijgt ook nooit een tasje enzo mee daar alleen als je voor meer dan €20 ofzo koopt. En volgensmij geven ze jongeren ook minder snel een tasje. Nors opkijken
Heb trouwens zelf wel eens gehad dat iemand 4 cent bij moest pinnen Clown (kocht een blikje cola van 14cent ofzo).

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:15

Bij de bakker hier in de buurt pinnen mensen zelfs voor een brood of een bolletje, dan is de winst van de ondernemer gelijk weg hoor. Mijn vader heeft een bedrijf, en hij moet wel degelijk ook betalen per transactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:23

Ik werk ook in een winkel waar we extra rekenen voor pinnen.
Zijn nu al van 25 cent naar 10 cent gegaan omdat iedereen er zo over liep te zeuren. Ik heb het ook niet breed maar kom óp zeg, 25 cent.

Wat ik nog het meest nutteloos vind ik dat mensen dan serieus dingen bij gaan kopen om maar boven de tien euro uit te komen en niet dat extra geld te hoeven betalen. Ben je toch alleen maar meer kwijt? Huilen van het lachen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:32

Daar moet ik altijd wel om lachen, vind het best, hoe meer omzet hoe beter....

Maar krijg wel wat van die mensen die binnenkomen: Doe maar zo'n zakje krentenbollen van de reclame van 95 cent, wil het graag pinnen en kan er een tasje om? Kan je het net zo goed gratis weg geven....

Of ook een goede: Ik wil morgen vier gebakjes, kunt u het bezorgen want ik kan het niet zelf halen, ben zo slecht ter been.....
Ja hoor mevrouw, dat kan, bezorgkosten zijn 4,50 euro.
Oh, dna komt mijn hulp wel even, die komt hier toch langs.....
Hoe bedoel je, mensen zijn erg makkelijk......

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:12

Van de site van de Nederlandse Vereniging van Banken: de gemiddelde prijs die een winkelier betaalt voor een PIN transactie was in 2006 circa 5 cent (bron: Nederlandse Mededingingsautoriteit, Monitor Financiële Sector 2006), en daalt nog steeds.

Afstorten van contant geld kost ook geld (hoeveel precies weet ik niet) maar uiteindelijk scheelt het dus nauwelijks of een ondernemer een PIN-transactie doet of contant geld ontvangt.

Als je dan nog een stukje veiligheid incalculeert als winkelier door weinig contanten te hebben , begrijp ik dus echt niet dat het geld moet kosten. Nors opkijken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 05:56

Dan heb je het wel over pintransactie Fitzroy, dan is de huur/afschrijving van het pinapparaat dus niet meegenomen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:21

Twinklebel schreef:
maline schreef:
Pinnen wordt niet per transactie betaald. Bovendien kost contante betalen ondernemers ook geld, bijna net zoveel als pinnen. Dat zeiden ze tijdje geleden bij radar ofzo..

Moet jij mijn baas toch eens uitleggen waarom het dan wel bij hem wordt afgeschreven....Radar kan dat wel zeggen, maar wat als het in praktijk anders is?

Volgens mij ligt dat ook aan het abbonement enzo wat je hebt.
wij betalen namelijk een vast bedrag per maand voor de pin, en dan maakt het niet uit hoeveel er gepint is en kleinere bedragen betalen we ook niets extras voor zover ik weet. Bij ons mag je dus alles pinnen, al is het 10 cent.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:26

Fitzroy schreef:
Van de site van de Nederlandse Vereniging van Banken: de gemiddelde prijs die een winkelier betaalt voor een PIN transactie was in 2006 circa 5 cent (bron: Nederlandse Mededingingsautoriteit, Monitor Financiële Sector 2006), en daalt nog steeds.

Afstorten van contant geld kost ook geld (hoeveel precies weet ik niet) maar uiteindelijk scheelt het dus nauwelijks of een ondernemer een PIN-transactie doet of contant geld ontvangt.

Als je dan nog een stukje veiligheid incalculeert als winkelier door weinig contanten te hebben , begrijp ik dus echt niet dat het geld moet kosten. Nors opkijken

Het magische woord hier is natuurlijk gemiddeld. Als de grootwinkelier een bulkcontract krijgt waarbij hij helemaal niet voor een transactie hoeft te betalen, dan doet dat wonderen met de gemiddelde prijs. De kleinwinkelier die wel per transactie moet betalen heeft aan zo'n gemiddelde-berekening dan weinig boodschap - die zit er dan alleen maar steeds ruimer boven.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:31

ik wilde een keen chippen bij de blokker, het apparaat deed dat niet. Ik heb toen moeten pinnen hier moest ik wel pinkosten over betalen Boos! .
Bij ons is het pinnen ook gratis, men verontschuldigd zich wel eens dat ze voor een klein moeten pinnen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:32

Nathalie schreef:
wij betalen namelijk een vast bedrag per maand voor de pin, en dan maakt het niet uit hoeveel er gepint is en kleinere bedragen betalen we ook niets extras voor zover ik weet. Bij ons mag je dus alles pinnen, al is het 10 cent.

Misschien moet je mijn reactie es lezen op de vorige pagina Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:47

een tijdje terug hoorde ik idd dat pinnen geld kost voor de ondernemer, maar contant kost het ook geld, alleen heb je dit niet zo door als ondernemer zijnde. Pinnen zou veel goedkoper zijn voor de ondernemers, maar dit is vaak niet duidelijk. Het fijne weet ik er ook niet vanaf, maar enkele maanden terug is hier een hele docu over op tv geweest.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:40

maar 25 cent, hmm ja dat dacht ik eerst ook, maar als je nagaat dat duizenden mensen dat per dag doen? En waar gaat het geld heen Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:41

Sophie_midas schreef:
Nathalie schreef:

Misschien moet je mijn reactie es lezen op de vorige pagina Knipoog

Toch zijn wij maar een kleine onderneming hoor. 1 klein winkeltje. Haha! En wij betalen dus gewoon een vast bedrag per maand....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:44

Ik vind pinkosten sowieso belachelijk.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:26

Ook wij vragen 20 cent pinkosten wanneer men een bedrag van onder de 10 euro moet betalen, geheel logisch naar mijn mening. Elke dag de pin-automaat aanmelden kost geld, en wanneer je op een maandag dan slechts 5 pinnende klanten hebt kost het haast meer qua aanschaf en afschrijving dan dat het verkochte product oplevert, dan schiet natuurlijk niet op.

Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat er iets bijkomt, hoe klein is de moeite om wat contant geld in mijn portomonnee te hebben?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:32

Ik vind het eigenlijk een stuk service naar je klant toe, om ze gewoon gratis te laten pinnen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:33

weet je, bij mij in de winkel hebben we een luxe pin automaat, een draadloze namelijk.
Hiervoor betalen we 13 euro per dag + 35 cent per transactie, wij rekenen geen kosten hiervoor door aan de klant, maar het ding kost ons dus handen vol geld!
Ikj begrijp dus best dat sommige ondernemers dit wel doen.

(dat zij zo'n luxe hebben is nou eenmaal nodig, een minder luxe ding kost een hoop minder, maar even ter illustratie)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:12

Nathalie schreef:
Toch zijn wij maar een kleine onderneming hoor. 1 klein winkeltje. Haha! En wij betalen dus gewoon een vast bedrag per maand....

Hmm dat is opzich wel vreemd! Maar het verschilt natuurlijk ook per leverancier van pinapparaten. Mijn uitleg was even over het algemeen gezien Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:40

Bij ons hebben we echt liever dat je pint.. kleingeld dat besteld moet worden kost meer dan mensen die pinnen! Wij hebben altijd een chronisch tekort aan kleingeld. en pinnen gaat gewoon veel sneller..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:44

Bij de kleinere ondernemingen kan ik het nog begrijpen. Wij zijn een onderneming met ongeveer 60 winkels en wij laten mensen zelfs pinnen voor zeg maar 0.10euro.

Is gewoon een service. Dat bakje kost immens veel geld, maar als grote onderneming haal je dat er wel uit. De kleine zelfstandige kan zich dat niet echt veroorloven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:05

Sara_N schreef:
De kosten voor het pinnen is voor ondernemers heel hoog.
En persoonlijk denk ik dat de winkels die het pinnen van kleine bedragen promoten, deze kosten op een andere manier verrekenen.
Dus dat de artikelen net iets duurder zijn ofzo.
Maar door die hoge kosten voor het pinnen is het voor kleine ondernemers natuurlijk niet altijd mogelijk om het gratis te maken voor de klant.
Ookal zou het veiliger zijn.

Onzin. Het extra bedragje over pinnen is destijds ingesteld voor de aanschafkosten van de pinautomaat te compenseren.
En het mag niet eens meer, is sinds vorig jaar ofzo een wet ingesteld dat pinnen overal gratis moet zijn.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:14

Plien91 schreef:
Sara_N schreef:
De kosten voor het pinnen is voor ondernemers heel hoog.
En persoonlijk denk ik dat de winkels die het pinnen van kleine bedragen promoten, deze kosten op een andere manier verrekenen.
Dus dat de artikelen net iets duurder zijn ofzo.
Maar door die hoge kosten voor het pinnen is het voor kleine ondernemers natuurlijk niet altijd mogelijk om het gratis te maken voor de klant.
Ookal zou het veiliger zijn.

Onzin. Het extra bedragje over pinnen is destijds ingesteld voor de aanschafkosten van de pinautomaat te compenseren.
En het mag niet eens meer, is sinds vorig jaar ofzo een wet ingesteld dat pinnen overal gratis moet zijn.

???? Waar heb je deze info vandaan? Kan je mij vertellen waar die wet geschreven staat?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:17

Op de reclame is te horen dat alle supermarkten in Nederland hieraan mee werken...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:19

er was een tijdje terug bij kassa zo'n item en wat blijkt
gewoon met geld betalen is voor de winkelier veel duurder het geld moet geteld worden en naar de bank gebracht worden
dus het is volslagen onzin dat je moet betalen voor het pinnen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:20

xxelviraxx schreef:
Ondernemers moeten aan de bank betalen als er gepint wordt. Dus elke keer als er bij hun gepint wordt kost hun dat geld. Vandaar dat ze meestal bij een klein bedrag die 25 cent vragen.

nee hoor, ze betalen een vast bedrag, niet per transactie.