Wonen in een recreatiewoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wonen in een recreatiewoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:43

Cayenne schreef:
Die huisjes zijn toch helemaal niet zo goed geisoleerd? Dat lijkt me echt megaduur in de winter.

Dat ligt aan de leeftijd van de woningen. Je wilt niet weten hoe veeleisend huurders (vakantiegangers) zijn op die parken tegenwoordig. Van frituurpan tot draadloze internetverbinding aan toe. De jongere huizen zullen beter geisoleerd zijn dan de oudere woningen.

Er wordt hier ergens opgemerkt dat je je woning uit moet en dan moet verhuren. Dit is natuurlijk kul. Dan ben je helemaal niet verplicht.

Een recreatiewoning als hoofdwoning gebruiken is bij de wet verboden. Dit mag niet, ookal mag er het hele jaar door gerecreerd worden op een park wil dit niet in houden dat je er het hele jaar mag wonen. Er zijn wel genoeg regeltjes om dit te kunnen omzeilen, maar bij de wet mag het niet!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:55

ben ook bezig geweest met een recreatiewoning maar de gemeente waar ik wou gaan wonen is heel streng
en stuurt elke maand een controleur...
de eene gemeente gedoogd het wel maar de andere dus niet..
vorige week heeft er nog een heel stuk in de krant gestaan over recreatie woningen op de veluwe, daar
zijn ze dus ook super streng..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:02

nou nogmaals ik woon op de veluwe en heb nog nooit iemand gezien.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:20

Staat me iets van bij dat je op een woonwagenkamp woont breitling, klopt dat? Lachen

Dat heeft namelijk bestemming wonen en geen recreatiebestemming meer, dus is dan ander verhaal volgens mij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:41

Nee net niet. Het grootste gedeelte van mijn familie woont op het kamp. Omdat dat kamp te klein is voor alle familie zijn we uitgeweken naar een camping met wagens. Mijn opa en oma en mijn neefje en zijn vriendin wonen hier ook. Dat is dus wel echt een camping.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:59

Misschien is dat in overleg met de gemeente zo gegaan ofzo?

En uiteraard zijn er altijd wel uitzonderingen Knipoog

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:34

Ik woon er in 5 kamer super tuin grote bad kamer, groter als ons vorige huisje. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:11

Nee geen overleg. Het is gewoon een camping met een stuk of 25 chalet woningen. En ik denk dat 99 % hier al jaren woont.
Mijn post adres is trouwens wel gewoon bij mijn ouders ook al hebben we hier ook een eigen brieven bus.