relatie over, woonde samen, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: relatie over, woonde samen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 08:04

teruggaan naar mijn ouders is (nog) geen optie... die wonen aan de andere kant van het land en ik wil eerst mijn opleiding afronden. gelukkig duurt dat nog maar tot juni, denk wel dat ik tegen die tijd weer richting het oosten ga...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:05

Idd, Velsen-Noord en IJmuiden zijn relatief goedkoop. Daarboven (Beverwijk, Heemskerk) is het al weer een stuk duurder.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:07

Jeetje, zoiets komt heel hard aan, zeker als je het niet zag aankomen. En dan alle praktische rompslomp ernaast waar je niet op zit te wachten.

Ik zou je graag willen helpen, vrees alleen dat ik dat niet kan, ik woon in haarlem maar weet niemand die je snel aan een huisje kan helpen. En ja, Haarlem is heel duur, zeker in de vrije sector. Wat anderen inderdaad al zeggen: probeer het in kleinere plaatsjes daarbuiten: ijmuiden, beverwijk, misschien amsterdam noord?

Heel veel sterkte in elk geval, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Enne... als je een behoefte hebt aan een buitenstaander in de buurt om erover te praten (of erover te praten): m'n pb-box staat voor je open.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:10

LiSSy schreef:
teruggaan naar mijn ouders is (nog) geen optie... die wonen aan de andere kant van het land en ik wil eerst mijn opleiding afronden. gelukkig duurt dat nog maar tot juni, denk wel dat ik tegen die tijd weer richting het oosten ga...

dan zul je inderdaad iets voor tijdelijk moeten kunnen vinden, succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:14

Hoi! Vervelend allemaal zeg.. iig veel sterkte!

Amsterdam wordt moeilijk, Haarlem ook, zeker omdat je daar gewoont hebt in een koopwoning maak je daar minder kans. Kun je niet bij studiegenootjes etc (iedereen die je kent daar) vragen of zij iets weten? Via via misschien? Je komt via via het snelste aan een woning meestal. Misschien bij een particulier ofzo.. Misschien een vriend(in) van een studiegenootje die een kamer vrij heeft? Succes! Neem niet aan dat je ergens ingeschreven staat?

Misschien hier iets te vinden: http://www.woninghuren.com/ ?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:24

weet nite of je in bezit bent van een auto ?
anders heb je in noordwijkerhout nog een aantal bungalowparken die in de winter hun huisjes verhuurt tot aan hoogseizoen dacht ik.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:48

www.martinderegt.nl

Heeft meestal wel een aantal betaalbare appartementen of zomerhuisjes in zijn assortiment staan.
Sterkte meis!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:03

Jeetje meis, wat heftig! Zo onderwachts voor jou..

Ik heb geen tips voor je voor een woning maar volgens mij zijn er al heel wat bruikbare links gegeven Lachen. Ik wilde je alleen heel veel succes en sterkte wensen. Ach gut

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:41

Jeetje, sterkte meis!
Antikraak niet te vinden in de buurt? En inderdaad een advertentie op MP zetten.

Succes!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:56

Ik wens je heel veel sterkte! Dit is niet niks en om dan ook nog alles te moeten regelen rond een nieuw huisje!

Ik weet niet hoe het in het westen geregeld is maar hier krijg je een afstandsbonus en voorrang in de stad studeerd. Als jij nu ingeschreven staat bij je ouders zou je in ieder geval voor een afstandsbonus in aanmerking komen (als dat systeem wordt gebruikt). Ik hoop dat je snel wat vindt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:06

Ach gut Wat een rot situatie zo zeg LiSSy.... het is natuurlijk al erg dat hij met je wil breken, maar zo als je zelf al zegt komt er nu zo veel bij kijken. Logisch dat je even niet weet hoe je dit op moet gaan lossen.

Ik kom helaas niet uit je regio, heb geen idee hoe het daar in zijn werk gaat, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte en succes met het vinden van een passende oplossing toewensen! Ach gut

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:31

Jeetje lissy, wat een vreselijke ervaring. Ik woon in zaandam en hier is het ook niet zo duur. Ik zal voor je rondkijken. Ik heb het ook meegemaakt afgelopen jaar. zelfs al 2 X. sterkte de komende tijd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:41

bedankt allemaal voor het meedenken en de lieve woorden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:54

Ik denkt dat je kwa afstand even niet te kieskeurig moet zijn. Ik rijd elke dag 50 km heen en 50 km terug om op mijn werk te komen en sta daarbij ook nog in de file en dat doe ik al bijna 2 jaar en is prima te doen.
Al is het voor jou maar voor tijdelijk om het te overbruggen. Beter als de 170 km naar je ouders.
Ik zou kijken naar omliggende goedkopere plaatsen en dan even een iets grotere afstand nemen.
Hier in de buurt zie je ook veel dat mensen met een koophuis gewoon 1 kamer verhuren je hebt dan alleen wel gezamelijke badkamer. Weet niet of ze dat daar in de buurt ook hebben?
Recreatie woningen zijn over het algemeen heel duur dus die zou ik overslaan.
sterkte en hoop dat je snel wat vind!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:55

50km heen en 50km terug is voor mij financieel niet te doen. ik krijg namelijk alleen een schamelijke stagevergoeding en geen kmvergoeding of wat dan ook.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:04

oww dan is het inderdaad een anderverhaal.
Een woning zoeken is altijd moeilijk zeker op korte termijn.
Misschien kun je in supermarkten etc een briefje op hangen? zie ik hier ook vaak hangen! Misschien zijn er bokkers in de buurt die wat voor je weten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:10

ik heb op marktplaats en kamernet al op een paar woningen gereageerd, hopen dat ik snel reactie krijg.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:57

heb je deze site al geprobeerd

http://www.woonhart-noordwijk.nl/

deze hebben woningen van haarlem tot den haag geloof ik in ieder geval de hele bollenstreek en haarlem

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:43

Hee jakkes, allereerst sterkte!!

In de regio Haarlem (w.o. IJmuiden enz.) wordt ook wel veel anti kraak verhuurd. Veel huizen staan op de nominatie om gesloopt te worden en worden tot die tijd verhuurd, misschien is dat iets om tijdelijk te betrekken? Is ook niet zo duur!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:01

Zou idd kijken of je niet antikraak iets kan vinden, als het toch maar tot juni is. Vriend van me heeft ook anderhalf jaar antikraak gewoond Ja

Sterkte!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:58

zoals ik al eerder had gezegt, wat vervelend voor je en vooral omdat het zo uit de lucht komt vallen..
misschien is particulier huren wat voor je of is dat niet in die regio?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:14

Sterkte meid!
Ik hoop dat je snel woonruimte gevonden hebt. Hoeveel kun je missen per maand? Dan ga ik even rondvragen voor je.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:41

ik kan zelf 400 euro missen per maand, als ik samen met mijn vriendin wat zoek (dus 2 slaapkamers en een woonkamer) dan komen we op 800 euro inclusief

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:46

LiSSy schreef:
ik kan zelf 400 euro missen per maand, als ik samen met mijn vriendin wat zoek (dus 2 slaapkamers en een woonkamer) dan komen we op 800 euro inclusief

Heb je al gekeken op www.directwonen.nl ?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 01:16

jemig meis. wat moet dit hard aangekomen zijn voor je. Voor nog geen paar maanden terug zag ik een topic van je, en toen dacht ik nog jemig die zit echt fijn daar in haarlem, en had echt diep respect omdat ik zeker dacht dat je je plekje daar echt had gevonden. Elke dag heen en weer reizen is geen optie. Ik heb een tijdje barwerk gedaan daar als cocktailshaker bij bar arc in de reguliersdwarsstraat, werkte de nachten en reisde elke dag heen en weer. dit heb ik een maand vol kunnen houden! voordat het me allemaal opbrak, en geloof me ik was echt gebroken. Kon daar geen woning krijgen ook nog eens niet. Ja of een leuk appartement voor 800 tot 1600 in de maand en dat is in je eentje niet te doen, ook niet als je fulltime werkt Knipoog

Ik zal toch gaan kijken voor iets samen met die vriendin van je. echt hoor ik denk dat dit een van de beste opties is.. Of anders inderdaad, een kamer, voor enkele maanden.

Meis je weet mijn pb staat voor je open en zal ook een beetje voor je rondkijken want heb aardig veel contacten opgedaan daar in die omgeving als barman..