_Sigrid_ schreef:@Daphnezz:
Klopt het dat jullie iemand anders dan altijd als een potentiële dreiging zien? Dat is toch niet gezond lijkt me?
Waarom is dat ongezond? Ik heb het zovaak zien gebeuren. Veel relaties gaan kapot doordat mensen vreemdgaan met collega's, klasgenoten, exen...
Ik wil oud worden met mijn vriend, en zeker zijn dat zoiets ons niet overkomt.
_Sigrid_ schreef:Bovendien, heus niet alle mensen "vallen" op elkaar. Ik heb ook een goede vriend uit mijn middelbare schooltijd, maar daar zou ik echt nooit verliefd op worden. Ook heb ik veel mannelijke collega's en klasgenoten waar ik echt goed mee overweg kan, maar waar ik ook never nooit een relatie mee zou willen hebben. Je hebt trouwens ook nog altijd je gezonde verstand toch?
Ik heb mijn verstand maar verliefdheid heeft niet veel met verstand te maken, ten minste bij mij. Daarom probeer ik altijd te voorkomen dat zoiets zou gebeuren.
_Sigrid_ schreef:Ik vind dat je hoe meer je elkaar vrij kunt laten, dus hoe beter je jezelf kunt ontwikkelen en ontplooien als mens, hoe meer je voor elkaars kunt betekenen en elkaar leven kunt verrijken. En dingen die "verboden" (lees: contact met andere mensen) zijn altijd veel spannender om te doendenk daar maar eens over na!
Daar heb je wel een goed punt, maar ook door elkaar te stimuleren te ontwikkelen en ontplooien kan je vooruit komen. Samen kan je ook veel van de wereld en elkaar ontdekken, wat ook erg spannend kan zijn. Heel erg spannend!!!