jaloerse vriend.. tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re: jaloerse vriend.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:12

_Sigrid_ schreef:
@Daphnezz:

Klopt het dat jullie iemand anders dan altijd als een potentiële dreiging zien? Dat is toch niet gezond lijkt me?

Waarom is dat ongezond? Ik heb het zovaak zien gebeuren. Veel relaties gaan kapot doordat mensen vreemdgaan met collega's, klasgenoten, exen...
Ik wil oud worden met mijn vriend, en zeker zijn dat zoiets ons niet overkomt.

_Sigrid_ schreef:
Bovendien, heus niet alle mensen "vallen" op elkaar. Ik heb ook een goede vriend uit mijn middelbare schooltijd, maar daar zou ik echt nooit verliefd op worden. Ook heb ik veel mannelijke collega's en klasgenoten waar ik echt goed mee overweg kan, maar waar ik ook never nooit een relatie mee zou willen hebben. Je hebt trouwens ook nog altijd je gezonde verstand toch?

Ik heb mijn verstand maar verliefdheid heeft niet veel met verstand te maken, ten minste bij mij. Daarom probeer ik altijd te voorkomen dat zoiets zou gebeuren.

_Sigrid_ schreef:
Ik vind dat je hoe meer je elkaar vrij kunt laten, dus hoe beter je jezelf kunt ontwikkelen en ontplooien als mens, hoe meer je voor elkaars kunt betekenen en elkaar leven kunt verrijken. En dingen die "verboden" (lees: contact met andere mensen) zijn altijd veel spannender om te doen Knipoog denk daar maar eens over na!

Daar heb je wel een goed punt, maar ook door elkaar te stimuleren te ontwikkelen en ontplooien kan je vooruit komen. Samen kan je ook veel van de wereld en elkaar ontdekken, wat ook erg spannend kan zijn. Heel erg spannend!!! Bloos Duivel

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:13

_Sigrid_ schreef:
Ik vind dat je hoe meer je elkaar vrij kunt laten, dus hoe beter je jezelf kunt ontwikkelen en ontplooien als mens, hoe meer je voor elkaars kunt betekenen en elkaar leven kunt verrijken. En dingen die "verboden" (lees: contact met andere mensen) zijn altijd veel spannender om te doen Knipoog denk daar maar eens over na!

Tot slot: Als een ander dus toch leuker blijkt te zijn, was de liefde voor elkaar niet sterk genoeg. Weet je dat ook meteen.

Hier ben ik het ècht helemaal mee eens! Ja
Ik heb zelf ook een relatie van 3 jaar achter de rug met een ziekelijk jaloerse gozer, die mij daardoor heel onzeker maakte, en daarom werd ik ook erg jaloers.. Het is nu al veel minder.
Vertrouwen is dé basis voor een relatie, is dat er niet, heb je ook geen relatie..! (vind ik tenminste)

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 00:15

_Sigrid_ schreef:
Wat ik me altijd afvraag en probeer deze vraag alsjeblieft te beantwoorden!!!

Hoe kan je nou verliefd zijn op iemand die je pijn doet?

Als we samen zijn heb ik er geen last van,is hij totaal anders.
gedraagt zich niet stoer tegenover ze vriendjes.

Hoe kan je verliefd zijn op iemand die jou niet vertrouwd?
omdat er eerst wel de vertrouwen waren,tot het 1maal eerder uit ging
en ik veder ging met de one night stand persoon.

Hoe kan je van liefde spreken als er geen sprake is van openheid en eerlijkheid naar elkaar toe?
Niet,want het is de basis...

Ik kom zelf hiervoor uit een andere relatie van 4 jaar,
werd verliefd op dit persoon,en relatie beeindigt.In de hoop dat dit beter ging werken
doordat ik nog maanden bij mijn ex in huis woonde ben ik lichamelijk en fisiek mishandeld.
Ik belde hem altijd op en was toch me steun en toe verlaat..

Denk dat het verliefdheid gewoon al over is,maar ik eerder niet
alleen durf te zijn.Straks de stap om alleen op me zelf te gaan met
me kindje..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:20

lichamelijk en fysiek mishandeld...?

ik weet niet, maar dat zijn 2 dezelfde dingen...
detail..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:20

ik heb alleen de openingspost gelezen maar hier is maar 1 antwoord voor: uitmaken

Die jongen is emotioneel een kleuter

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:25

raketje_ schreef:
Ik kom zelf hiervoor uit een andere relatie van 4 jaar,
werd verliefd op dit persoon,en relatie beeindigt.In de hoop dat dit beter ging werken
doordat ik nog maanden bij mijn ex in huis woonde ben ik lichamelijk en fisiek mishandeld.
Ik belde hem altijd op en was toch me steun en toe verlaat..

Denk dat het verliefdheid gewoon al over is,maar ik eerder niet
alleen durf te zijn.Straks de stap om alleen op me zelf te gaan met
me kindje..

Ik denk dat je zelf ook niet helemaal jovel bent overigens, als je eerst volgens je eigen zeggen in mekaar getimmerd ben zowel fysiek als mentaal... maar toch bij hem bent blijven wonen...
Steun en toeverlaat? nou ik weet niet in welke wereld jij leeft... ik denk dat je gewoon eerst maar eens moet leren om op eigen benen te gaan staan in plaats van op instabiele/labiele personen te leunen...

of ben ik nou heel erg cru..?

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 00:29

Huiselijk geweld kirstenG Knipoog

De qoute ook even naar ''vriend'' gestuurd..

Hoe kan je nou verliefd zijn op iemand die je pijn doet?

Pijn , wat is pijn , het is eerder de situatie eromheen dat iemand , je negeert
terwijl je die persoon het hardste nodig hebt
Negeren? afstand nemen,wou meneer niet meer elke dag zien,wou even rust in me leven..

Hoe kan je verliefd zijn op iemand die jou niet vertrouwd?

Vertrouwen is moeilijk als iemand een belofte verbreekt , of als er mensen
zijn die continu stoken , je kan iemand pas echt vertrouwen zodra je open en eerlijk bent
over de dingen in je leven die gebeuren
Ik hoef niet mijn hele verleden in 1keer te vertellen vind ik..Belofte? dat ik geen contact
meer mocht met de personen in het verhaal..

Hoe kan je van liefde spreken als er geen sprake is van openheid en eerlijkheid naar elkaar toe?

Openheid is moeilijk als je een relatie hebt met een gesloten persoon , en soms zijn er gewoon hoofdstukken , die je af moet sluiten om verder in je leven te kunnen , maar als het continu door je hoofd spookt en er niet eerlijk over uit durft te komen bang op een reactie van de mensen eromheen die daarna denken wat een raar persoon is dat
maar continu door je hoofd heen wanen
Meneer vind dat ik niet terug mag denken naar me relatie van 4 jr waar ik mee samen woonde,
ik moet dat gedeelte in 1keer afsluiten en niet terug happeren.Heeft ie wel gelijk,maar gaat moeilijk
als ik een relatie gehad heb waar dit niet in speelde..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:30

Citaat:
="KirstenG

nee hoor. Als je steeds in dit soort labiele en potentieel gevaarlijke relaties verzeild raakt en je hebt ook nog de verantwoordelijkheid voor een kind dan moet je in therapie imo.
Laatst bijgewerkt door Waves op 07-10-08 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 00:32

[/quote]

Ik denk dat je zelf ook niet helemaal jovel bent overigens, als je eerst volgens je eigen zeggen in mekaar getimmerd ben zowel fysiek als mentaal... maar toch bij hem bent blijven wonen...
Steun en toeverlaat? nou ik weet niet in welke wereld jij leeft... ik denk dat je gewoon eerst maar eens moet leren om op eigen benen te gaan staan in plaats van op instabiele/labiele personen te leunen...

[/quote]

Iets te cru ineens,ik ben juist weg,omdat het huiselijk geweld de laatste maand speelde
dat ik met hem samenwoonde.Hij heeft hier overigens voor gezeten hoor. Knipoog
Daarvoor ging het namelijk top de hele relatie. Waarom denk je dat ik nu ineens bij me ouders
woon die eigelijk geen ruimte hebben,en ik hier op de bank slaap tot ik eindelijk eens eigen woonruimte heb. Knipoog
En als ik labiel was,woonde ik daar nog en had ik geen aangifte gedaan tegen me ex.Ik wil het beste voor me zelf en de rest.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:35

zo inderdaad zoals hierboven al word gezegt dumpen die Misselijk gast, vind namelijk dat vertrouwen toch wel bovenaan het lijstje staat van een normale relatie.
En als hij dan al gaat dreigen om het uit te maken, vind ik dat je toch wel beter verdien....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:10

@TS, Jou hart zegt liefde maar je gevoel zegt lozen ? Naar mijn zeggen zit je in een behoorlijke twijfel en kom je een wat te onzeker over.
En dat dat het hem juist maakt dat je even niet weet wat je moet doen. Wat je vriend allemaal doet vind ik echt NIET KUNNEN! Als jij met je vriend zou willen praten dan hoort hij naar je te gaan luisteren, dan hoort ie juist niet boos te worden en dan vervolgens weg te lopen. In mijn ogen vind ik dat ontzettend LAF en laat je vriend weinig tot geen respect voor zijn vriendin tonen.

5 jaar geleden heb ik mijn ex buitenshuis geschopt. Kon me echt niks schelen dat ie dan geen onderdak zou hebben. Dan had ie maar beter moeten weten en al dat gelieg etc voor zich moeten houden en tegen mij open en eerlijk tegen mij had gedaan. Praten ho maar mn ex werd net als jou vriend boos met als vervolg kwaad weg lopen en ging toen naar zijn vrienden!
Ik had het 6 maanden zo vol kunnen houden elke keer weer dat ik niet tot nauwelijks tot hem doordrong om eens samen rond de tafel te gaan zitten en dat ik dan mijn pijnlijke gevoel met hem te bespreken, maar nee meneer werd boos tot gevolge van kwaad weg lopen, en de volgende dag doen dat alles zo normaal is.

@TS, als jij nog zo in twijfel bent zou ik als ik jou was eerst proberen nog tot je vriend door te dringen dmv te praten. Desnoods schrijf je je gevoel op en overhandig je de brief aan je vriend en nadat ie de brief dan gelezen heeft dat jullie dan beiden de punten als ware rond de tafel gaan uitpraten en te bespreken.

Praten is zo goed in je relatie waarneer men alleen maar zijn/haar gevoelens opkropt blijft er levenslang maar in hem/haar van binnen knagen en dat gaat op den duur alleen maar meer pijn doen.
Ik heb natuurlijk ook echt geprobeerd met mijn ex te praten het tot hem door te laten dringen heb hem tig maal brieven geschreven waarin ik mijn pijnlijke gevoel in heb omschreven maar het deed hem werkelijk waar helemaal niets, naja na tig maal te hebben geprobeerd was mijn geduld helemaal op ik was er zo moe van zat vol woede vol haat naar hem toe. En heb hem toen op een avond letterlijk gevraagd zijn spullen bij een te rapen en de sleutels in te leveren en te VERTREKKEN!!! Dat gaf mij toen weer lucht kon weer ademen en kon rustig hetgeen verwerken HEERLIJK!

Sterkte TS.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:02

Jemig, dat is wel lastig, kan je niet nog een keer met hem praten, alleen denk ik niet dat hij zal veranderen, of dat dat heel moeilijk gaat worden.
Als jij je niet prettig voelt bij je relatie moet je zeker niet doorgaan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:52

Dus de ex die je heeft mishandeld is nu wel je beste vriend?

Ik denk dat het beste is deze gozer te dumpen en te werken aan je eigen zelfvertrouwen en zelfbeeld. Je blijft echt niet alleen achter door deze gast te dumpen. het hpoudt een keer op. Je blijft jezelf maar pijnigen. Een relatie mag best wat dipjes hebben, maar verder zou het een verrijking moeten zijn....

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:01

Weg met die gozer,
op een gegeven moment kom van het een het ander.
kan krijg je het spellentje jij wel en ik niet.
dan ga je echt een gevecht aan vooral met een man.
stop er mee en zoek een jongen die je mensen die jij kent wel gewoon laat zien enz enz.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:58

ik zei niet dat jij labiel was, maar dat je op labiele instabiele personen steunt.../leunt..

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:02

Ik zeg: Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:08

TS: Ik denk dat je zelf wel weet wat je hier mee aanmoet, dumpen dus, ik vind dat een relatie evenwichtig moet zijn en gebaseerd op vertrouwen, das precies wat er bij jou mist denk ik...

Daphnezz schreef:
_Sigrid_ schreef:
@Daphnezz:

Klopt het dat jullie iemand anders dan altijd als een potentiële dreiging zien? Dat is toch niet gezond lijkt me?

Waarom is dat ongezond? Ik heb het zovaak zien gebeuren. Veel relaties gaan kapot doordat mensen vreemdgaan met collega's, klasgenoten, exen...
Ik wil oud worden met mijn vriend, en zeker zijn dat zoiets ons niet overkomt.

Wow, hier schrik ik wel van! Mag er dan niemend bij jou vriend komen (of geen vrouwen)? Je kan toch niet altijd iedereen weghouden van je vriend, 24/7? Of heb ik dit stukje verkeerd begrepen?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:33

Mijn vriend heeft dat in het begin ook gehad, we zijn nu bijna een jaar samen, maar OMG ik weet het nog goed in het begin. Met vrienden van mij praten tijdens uitgaan, stond hij al te kijken van wtf is dat etc? Er hoefde maar een jongen tegen mij te praten op msn en het was weer van ; wie is dat en wat moet hij van jou? Ik heb daar een heeeel goed gesprek over gehad, meerdere malen en hij was bang om mij kwijt te raken aan een ander, dat ik vreemd zou gaan etc. Nu is dat wel over, alleen af en toe kan hij nog wel jaloers uit de hoek komen, maarja na vele gesprekken weet hij nu wel, dat als ik hem zou willen naaien, ik dat al veel eerder gedaan zou hebben en dat ik ook nooit vreemd zou gaan, omdat hij gewoon degene is die bij mij hoort Lachen

Maar TS; Klinkt niet goed, ik heb gehoord van ziekelijk jaloers zijn, maar dat is echt wel erg, als praten niet meer helpt, tja is er een mogelijkheid, maak het uit en zoek iemand waarbij je wel een vrij leven hebt Lachen

Daphnezz; Ik snap jou ook heel goed hoor Ja Ik wil ook oud worden met mijn vriend en ik zou het niet tof vinden als een ander dat even zal verpesten Knipoog Ik zeg niet dat er geen vreemde meiden bij hem in de buurt mogen komen, maar als ze weten dat ik zijn vriendin ben en ze gaan nog proberen om hem te versieren of zn nummer te krijgen dan zijn ze voor mij Knipoog Ben trouwens echt ziekelijk jaloers, maar dat heeft te maken met vorige vriendjes en hun streken Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:48

sharoontje schreef:
Daphnezz; Ik snap jou ook heel goed hoor Ja Ik wil ook oud worden met mijn vriend en ik zou het niet tof vinden als een ander dat even zal verpesten Knipoog Ik zeg niet dat er geen vreemde meiden bij hem in de buurt mogen komen, maar als ze weten dat ik zijn vriendin ben en ze gaan nog proberen om hem te versieren of zn nummer te krijgen dan zijn ze voor mij Knipoog Ben trouwens echt ziekelijk jaloers, maar dat heeft te maken met vorige vriendjes en hun streken Knipoog

Maar het helpt toch helemaal niets als je dat doet? Als je vriend er voor open staat om je te bedriegen met een ander kan hij dat toch op elk moment doen, zelfs op weg naar de supermarkt ofzo?
Ik vertrouw mijn vriend volkomen omdat ik geloof dat ie mij niet gaat bedriegen, dat betekent niet dat ik het graag heb dat (vreemde) meiden geintereseerd zijn, maar ik weet gewoon zeker dat er toch niets gebeurt dus maak ik er me niet druk in...

Trouwens, bij mijn vriend hebben ze helemaal geen kans om echt te gaan flirten ofzo, als ie dat in de gaten krijgt is het gesprek meteen afgelopen. Hij moet helemaal niks hebben van meiden die toch nog flirten terwijl ze weten dat ie een vriendin heeft...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:52

Ja meteen uitmaken dus he,
Zoiezo, wie is HIJ dan om te bepalen met wie jij omgaat??? geintje zeker???
Liever alleen dan zo doorgaan, want geloof me meid, t gaat van kwaad tot erger, en zulke gozerts gaan je stax ALLES verbieden, zelfs om met je eigen vriendinnen om te gaan..
Je zal het zelf moeten zien, zelf je ogen moeten openen, maar ga hem nou asjeblieft niet nog 20 kansen geven, laat m lekker stikken!

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:04

Ik heb ook meer dan 1 jaar lang zo'n vriend gehad.
Ik kon niet eens meer met mijn vriendinnen uitgaan, omdat meneer niet mee wou gaan.
En aangezien wij elkaar alleen de weekende zagen , ging ik dus ook nooit meer uit. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik door ging met deze relatie, want ook ik twijfelde heel erg, of ik er wel of niet door mee moest gaan.

Tot dat ik me oma hoorde zeggen dat ik zo veranderde en zo terug getrokken was, ging er een knop om en zag ik het opeens duidelijk en helder.. Hij had me geisoleerd, van me vrienden en stukje bij beetje ook van me familie..
En het enige wat hij voor mij deed was alles bij elkaar liegen en bedriegen en dan als we weer is gingen praten, zeggen dat hij het weer gedaan had, en ja hij had het gedaan, hij was de gene die loog en zo super jaloers was, hij was de gene die wel met meisjes leuk mocht doen maar ik niet met me beste vriend, terwijl ik heel veel voor hem heb opgegeven.

Het heeft heel veel pijn en verdriet gedaan om de stap te nemen, maar ik kan je zeggen dat het de beste geweest is in me leven.
Mijn ex was zelfs zo erg dat hij me nog zeker een maand lang heeft gestalkt en ben blij dat hij nu een nieuwe vriendin heeft, die het miss allemaal wel pikt wat hij doet, maar dat zoeken ze zelf maar uit.

Maar mij nooit meer gezien, met zo'n jaloerse vriend.
De enige tip die ik je ook kan geven is DUMPEN die hap.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:10

Jup, ik heb dr ook zo een gehad..
De druppel was toen hij op een gegeven moment durfde te zeggen dat ik maar lange truien of een sjaaltje over mn kont moest dragen.. want stel je voor dat er IEMAND naar mn kont keek..
Maar zoals ik al zei, meid je moet het zelf zien.. iedereen kan roepen maar pas als jij t zelf ziet kan je het ook echt definitief uitmaken..

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 23:27

Merylin,Nee daar heb ik gelukkig! geen contact meer mee.

Ik heb hem zelf in twijfel gezet,gezet dat die vrienden waar ik niet mee om mag gaan hier waren afgelopen zondag.Hij was pist.Heb gezegt dat ik er niet meer van gedient was en me eigen leven lijd.
Hij zegt geen ruzie meer te willen,maar praten/contact hebben met exen mag nog steeds niet.

Voor mij is het over,als ik hem morgen spreek gaat er een punt achter,hoe moeilijk ik het ook vind.Maar dit is geen leven meer..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:56

BraveSpots ; Zoals ik al zei ben ik gewoon ziekelijk jaloers, maar de rede daarvan is de ervaring met vorige vriendjes Knipoog Betekend niet dat ik hem niet voor de 100% vertrouw, maar ik hou er niet van als er andere meiden bij hem in de buurt komen, meestal zijn het meiden die zowel mij als mn vriend kennen, dus dan weten ze ook dat hij een relatie heeft en nog proberen ze het om hem te versieren Knipoog Zelf moet hij er ook niks van weten en zegt meteen dat hij al een vriendin heeft en dat ze dat wel weten Knipoog Maargoed zoals ik al zei ben ziekerlijk jaloers en daar kom je niet zo 123 vanaf, hoe makkelijk het ook te zeggen is Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:09

Ik bemoei me normaalgesproken niet snel met de relatie van een ander, maar....

TS, kijk uit. Deze jongen zou er weleens zo één kunnen zijn die je graag isoleert. Omdat dit soort mannen een veel te lage eigenwaarde heeft en ontzettend onzeker is, proberen ze controle te verkrijgen. Je vast te houden, te dirigeren.

Dit type is óók het type dat bij gebrek aan ontwikkeling zijn frustraties in geweld omzet, en daarmee de vicieuze cirkel van de eigenwaarde doorzet, waardoor er meer frustratie komt etc..

Iemand met een gezond ego zou erop durven vertrouwen dat je echt wat in hem ziet en dus niet naar een ander taalt. Daar heeft deze jongen kennelijk moeite mee en hij vertoont al controle dwang: je straffen als je iets doet dat hij niet wil, hij probeert zelfs (nu al!) te bepalen met wie je omgaat (en met wie niet).

Dat hoort niet thuis in een gezonde relatie...

Kijk uit, het sluipt er ongemerkt in en als je eenmaal vast zit, wordt losbreken steeds moeilijker....

Sterkte - luister naar jezelf en zorg goed voor jezelf. Je hebt een man niet nodig om voor je te bepalen wat je doet en laat.