Huh!? Daar sta je dan even van te kijken (Kaassoufflé )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Re: Huh!? Daar sta je dan even van te kijken (Kaassoufflé )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:16

@ lady_xx: eet je op feestjes en etentjes dan wel vlees?

Dat doe ik niet. Ook niet als ik bij iemand eet die iets met vlees erin gemaakt heeft, dan eet ik wel een broodje Knipoog
Trouwens degenen bij wie ik vaker eet, weten het wel en hebben meestal wel wat vegetarisch in de vriezer liggen Tong uitsteken
Mijn ouders zijn trouwens ook bijde vegetarier. Dat is misschien voor mij wat makkelijker.
Trouwens geen idee of ik anders ook vegetarier was geweest..
Het is wel mijn eigen keus hoor, voordat iedereen daarover valt. Vroeger hadden we wel altijd vlees in huis voor mijn broertje en mezelf (die is nu ook vegetarier Knipoog )

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:18

xSiep schreef:
@ lady_xx: eet je op feestjes en etentjes dan wel vlees?)

Nee! Absoluut niet. Maar het ging mij er meer over dat als je zegt op feestjes ofzo dat je wel vis eet maar geen vlees, je zo'n enorme discusie op gang brengt. (op feestjes eet ik trouwens ook bijna nooit vis, liever groente ofzo). Dus daarom zeg ik voor het gemak wel vegetariër.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:19

xSiep schreef:
Ik denk trouwens dat die dieren (voor gelatine en dierlijks striemsel) niet perse gedood worden zodat ze kaas kunnen maken, maar omdat dat 'afvalproducten' zijn van dieren die al geslacht zijn voor het vlees. Eigenlijk is het dan 'mooi' dat ze alle stoffen die erin zitten benutten, dat ze toch nog ergens voor gestorven zijn Knipoog
Maargoed dat is mijn mening.

Ik begrijp je op zich wel, maar ik heb er toch m'n twijfels bij. Van gelatine, stremsel en E-nummers is het namelijk nog maar een kleine stap naar knakworst en kroket, in mijn ogen eigenlijk ook afvalproducten. Knipoog

xSiep schreef:
Dus misschien vind jij me niet een 'echte' vegetarier, maar vegetarier zijn gaat erom dat je weet waarom je het doet. En iedereen kan dat voor zichzelf bepalen Knipoog
Er zijn geen regels waar je aan moet voldoen ofso.

Daar ben ik het mee eens! Haha!

xSiep schreef:
Ik ga trouwens nu gelijk checken of er vlees in onze kaassoufflees zit Bloos

Misschien zijn het wel kaassouvlees. *LOL*

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:21

xSiep schreef:

Misschien zijn het wel kaassouvlees. *LOL*[/quote]

ROFL

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:21

Wel, dat klopt. Ik ben nu nog vegetariër, maar eet zoveel mogelijk veganistisch. Waarom? Ik voel me erg schuldig als ik melk of eieren eet. Nu, echt 100% veganist zal ik waarschijnlijk nooit worden, maar ik doe mijn best.

Over het vis eten omdat het moet, dat herken ik van bij mijzelf. Ik was nog net geen 14 toen ik vegetariër wou worden, maar mijn moeder vond dat ik toch maar vis moest blijven eten zolang ik thuis woonde. Na 3 maanden heeft ze dat al opgegeven. Knipoog

Bij mij ligt het wel iets anders dan bij jou, omdat ik hier de kok in huis ben en mijn ouders 's avonds ook mee vegetarisch eten.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:36

goeroe schreef:
xSiep schreef:

Misschien zijn het wel kaassouvlees. *LOL*

Nagelbijten / Gniffelen
Kaassouflé's, kaassouflées, kaassoufflees whaterver Knipoog

Bij ons zit er trouwens geen vlees in Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:53

kaasoe vlees

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:55

Een kaassoufflé hoeft toch niet per definitie vegetarisch te zijn? het is gewoon een kaassnack...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:35

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:11

Had ik geen idee van, het smaakt verder ook niet naar vlees.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:53

7%??? wat belachelijk zeg in een kaassoufle.
gelukkig hou ik er al niet zo van, nu zal ik ze niet meer kopen in een snackbar

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:36

suuzepuus schreef:
OK dan! Afgod leonie enne vergeet de gelatine in bijv. drop en pudding ed niet!! (dat wordt gemaakt van koeienbotten....) ik ben het helemaal met je eens!!

Ik kan het je sterker vertellen: ik was onlangs bij een leerlooierij en daar werd met verteld dat van alle 80.000 kg koeienhuiden per dag!!!! er maar 70% werd verwerkt tot leder en de resterende 30% voor gelei, gelatine en aspic producten wegging. Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:41

Leonie, ik ben toch echt ook vegetariër, en ik eet geen vlees, maar wel kaas, patat ed.. Veganist is iemand die niks gebruikt van dierlijke afkomst (dus waar dieren voor gestorven zijn). Die redeneren bijvoorbeeld dat een potentieel kuiken gestorven is als jij een ei eet. Vegetariër daarentegen is gewoon iemand die geen vlees eet. In mijn geval ook geen vlees van een vis, maar dat verschilt. Dus, wat jij zegt is niet helemaal waar.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:55

Juul schreef:
Leonie, ik ben toch echt ook vegetariër, en ik eet geen vlees, maar wel kaas, patat ed.. Veganist is iemand die niks gebruikt van dierlijke afkomst (dus waar dieren voor gestorven zijn). Die redeneren bijvoorbeeld dat een potentieel kuiken gestorven is als jij een ei eet. Vegetariër daarentegen is gewoon iemand die geen vlees eet. In mijn geval ook geen vlees van een vis, maar dat verschilt. Dus, wat jij zegt is niet helemaal waar.

Beter lezen. Knipoog

Citaat:
Wel, dat klopt. Ik ben nu nog vegetariër, maar eet zoveel mogelijk veganistisch. Waarom? Ik voel me erg schuldig als ik melk of eieren eet. Nu, echt 100% veganist zal ik waarschijnlijk nooit worden, maar ik doe mijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:09

Leonie schreef:
Ik ga hier nu waarschijnlijk levenslang een slechte reputatie aan overhouden, omdat ik weeral begin te 'zeuren' over vegetarisme, maar toch.

Volgens de regel eten vegetariërs geen producten waarvoor dieren gestorven zijn (dus: geen vlees, vis!!!, gevogelte, schaaldieren, gelatine, E-nummers van dierlijke afkomst en kaas van dierlijk stremsel). Nu, veel mensen weten niet dat er vaak voor het maken van kaas dieren gedood worden. Dit heeft als gevolg dat kaasburgers veelal aangeprezen worden als vegetarisch of 'vleesvervanger' (wat haat ik die term).
Patat is trouwens ook niet altijd vegetarisch, als het vet wat ervoor gebruikt wordt dierlijk is.

Veganisten gebruiken helemaak geen dierlijke producten, dus ze eten geen zuivelproducten of honing, maar gebruiken ook geen leer, zijde, wol of producten die op dieren getest zijn. De enigste uitzondering die daarop gemaakt wordt, is het gebruik van geneesmiddelen. Die moeten bij wet getest worden op proefdieren.

Ik wil toch ook nog één keer duidelijk zeggen dat mensen die vis eten, géén vegetariërs zijn. Deze groep mensen zijn de zogenaamde 'pescotariërs'.

Meer informatie: http://www.vegetarisme.be ; http://www.wikipedia.org ; de sites van Vegatopia, de NVB en de NVV.

Dus, ik lees wel goed. Lachen Of jij snapt m'n post niet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:28

Muisbal schreef:
Een kaassoufflé hoeft toch niet per definitie vegetarisch te zijn? het is gewoon een kaassnack...

Ja, maar kaas is toch niet 7% varkensvlees?
Leonie en Juul, houden jullie het wel gezellig?
Jullie dwalen wat af van het onderwerp.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:34

maar hoeveel veganisten hebben wel een foto album of drukken hun foto's af op foto papier...
tja, dat mooie glaslaagje op de foto is ook ooit een dier geweest

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:06

Mja, ok, daar heb je een punt. Maar weet jij een manier om het beter te formuleren?

Buiten het kalfje (mogelijk, indien niet geschikt voor melking) of het kuiken (wat niet is, aangezien de eieren niet bevrucht zijn) dat gestorven is voor de productie van zuivel, is er toch niets verkeerds aan mijn 'definitie'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:10

Gewoon: volgens de regels eten vegetariërs geen vlees. Tong uitsteken

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:12

Maartje1990 schreef:
MArl0esJuh schreef:
Kaassoufles zijn sowieso niet 100% vegetariers omdat er in kaas dierlijk stremsel verwerkt zit. Knipoog

dat kan men tegenwoordig gewoon maken Knipoog vroeger was dat inderdaad zo dat men voor kaas een bepaald 'iets' nodig had volgens mij van de binnenkant van een kalvenmaag ofzo? afijn, tegenwoordig kan men dat maken Ja ik vind 't wel héeeeellll raar trouwens dat er vlées zit in een kaassoufle... persoonlijk zou ik bijna de behoefte hebben om dat merk eens te mailen oid?

Inderdaad, ik vind het maar belachelijk , denk je iets te eten zonder vlees..
Ik at laatst bij een vriendin ook kaassoufflés en eerlijk gezegt proefde dat ook een beetje naar vlees maar ik dacht, ach zal wel aan mij liggen. Bloos!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:02

Beschouw je gelatine en stremsel ook als vlees dan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:53

_Tivoli_ schreef:
Er wordt weer wat door elkaar gehaald:

Vegetarisch = geen vlees eten
Veganistisch = geen dierlijke producten gebruiken

Als er stremsel in kaas zit (wat dus geen vlees is) blijft kaas gewoon vegetarisch verantwoord Rolleyesnope, normale kaas is niet vegetarisch, je hebt ook vegetarisch gestremde kaas, daar word geen kalf voor gebruikt, die is dus wel vegetarisch, gewoon gestremde kaas is niet vegetarisch
en ja ik ben dus ook vegetarier
vegetarisch gestremde kaas is steeds meer te krijgen btw

(and I know,want ik eet zelf vegetarisch).

Ik kijk ook wel eens op verpakkingen,maar heb echt nog nooit vlees gezien in een kaasoufflee.Zou ook niet weten waar dat in moet zitten?
Varkensvlees kan niet voor de kaas gebruikt zijn,want voor stremsel gebruiken ze rund. Paneermeel is ook maar paneermeel,en het deeg is meel met water.
Waar zit het vlees dan?
je kijtk er idd af en toe vreemd an o[p waar ze vlees of afgeleide producten in gebruiken
ik gok toch bijna dat het dan in het deeglaagje zou moeten zitten, daar gebruiken ze vast ook een vet voor , misschien varkensvet ?

overt wat nu wel; en niet vegetarisch is , dat is een discussie die een eeuwigheid kan duren , maar in de regel
"vegetarisch = geen dingen eten waar een dier voor heeft moeten sterven, dus ook geen gelatine en niet vegetarisch gestremde kaas "
"veganistisch= niets eten/gebruiken wat van een dier afkomstig is , dus ook leer en wol mijden etc "

maar er zijn zoveel verschillende versies van vegetarisch en veganistisch als dat er mensen zijn, de 1 eet geen vlees maar wel vis, of geen vlees en vis maar wel drop met gelatine etc , en ga zo maar verder