Bonnetje vragen bij een cadeautje als je het niet leuk vindt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bonnetje vragen bij een cadeautje als je het niet leuk vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:54

Mensen vragen vaak van heb je het al? Of als het niet past moet je het even zeggen.. Nooit last van dus eigenlijk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 18:17

Plien91 schreef:
moonfish13 schreef:
Met dingen als boeken o.i.d. krijg ik meestal te horen: Als je hem al hebt of je wil het ruilen mag dat gerust, ik heb het bonnetje nog..

Herkenbaar. Maar ik heb nog nooit dingen gekregen die ik al heb eigenlijk.
Maar ik kreeg laatst wel een ketting van mijn oma, en dat ding is echt niet mooi. Maar ze heeft er heel veel moeite in gestoken om hem te kopen (ze is erg slecht ter been de laatste tijd) en ze heeft hem samen met een verkoper uitgezocht bij een toch wat exclusievere winkel. Ik doe hem af en toe om als ik naar haar toe ga. Dit soort dingen durf ik dus echt niet te zeggen..

Dat heb ik dus ook. Heb laatst echt spuuglelijke oorbellen van mijn oma gekregen: ze is er helemaal voor naar Amstelveen gegaan en daarom draag ik ze af en toe als ik naar haar ga.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:27

Focussed schreef:
Plien91 schreef:

Herkenbaar. Maar ik heb nog nooit dingen gekregen die ik al heb eigenlijk.
Maar ik kreeg laatst wel een ketting van mijn oma, en dat ding is echt niet mooi. Maar ze heeft er heel veel moeite in gestoken om hem te kopen (ze is erg slecht ter been de laatste tijd) en ze heeft hem samen met een verkoper uitgezocht bij een toch wat exclusievere winkel. Ik doe hem af en toe om als ik naar haar toe ga. Dit soort dingen durf ik dus echt niet te zeggen..

Dat heb ik dus ook. Heb laatst echt spuuglelijke oorbellen van mijn oma gekregen: ze is er helemaal voor naar Amstelveen gegaan en daarom draag ik ze af en toe als ik naar haar ga.

Maar in zo'n geval is dat toch ook niet zo'n ramp toch? Het is tenslotte je oma.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:18

Citaat:

oei, herkenbaar..
tijdje terug kregen alle kleinkinderen een cadeautje van mn oma, en voor alle meisjes had ze een sieraard gekocht..
mn nichtjes (heel jong) krgen allemaal oorbelletjes (type, heel standaar, met zo'n bling steentje, maar dan geen neppe Tong uitsteken) maar omdat ze eigenlijk niet wist of ik gaatjes in mn oren heb (heb ik dus wel) had ze voor mij een ketting gekocht..
echt....*slik*... lelijk!!! en waarschijnlijk ook echt peperduur!!! ik vond dat echt zo enorm zonde!!
heb m nog nooit omgehad, ten eerste omdat ie echt te en te lelijk is, en ten tweede zou ik denk ik nooit met een ketting om durven lopen wat zoveel geld gekost heeft..
(ben een beetje een slodder vos dus bang dat ik m kapot of kwijt zou raken)..
ding ligt bij ons in de kluis, verkopen oid kan ik niet, het gebaar was heel lief..

verder, als ik een cadeautje krijg vind ik dat altijd lief, ik krijg eigenlijk zelden dingen die ik niet mooi vind of al heb,
en als dat het geval is zeg ik het ook niet. ik waardeer het gebaar, en ach, misschien komt het ooit nog eens van pas.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:03

Nou, ik zal ook niet zo snel om een bonnetje durven vragen of het moet echt afschuwelijk zijn Bloos

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:55

Zelfs als het afschuwelijk is hou ik het nog hoor ROFL .

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:06

anneliesdj schreef:
Barco schreef:
Daarom vind ik het altijd lastig om een boek of cd of zoiets te geven en geef ik altijd (heel ordinair) een waardebon. dan krijg je niet die genante vraag. Of dat ze het in de hoek gooien en niet meer naar om kijken.
Zelf vraag ik niet naar het bonnetje en hou het. (meestal vraag ik naar een waardebon)

Die kun je dus omzeilen door standaard het bonnetje erbij te doen. Knipoog

Vandaar dus de cadeaubon Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 10:08

Ik vraag altijd heel veilig, geld .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:17

Hmmm, dat is best lastig... ik zou niet weten wat ik dan zou doen. Gelukkig heb ik nog nooit een kadootje gehad dat ik niet leuk vond. Het mooiste kado dat ik ooit gehad heb is een prachtig sprookjesboek dat mijn (inmiddels overleden) opa -destijds al aardig op leeftijd en slecht ter been- me ooit gegeven heeft. Niet alleen is het echt een prachtig boek waar ik nog steeds van geniet, maar de wetenschap dat mijn opa heel veel moeite in deze aankoop heeft gestoken en hij dit helemaal zelf heeft uitgekozen maken het nog waardevoller voor mij Lovers . Mijn opa was ook reuze trots dat ik zo blij was met zijn kado. Helaas heeft mijn moeder ooit gedacht dat ze dat boek wel mee mocht nemen naar de school waar ze werkte (omdat ik het toch al gelezen had) en daar is de hele mooie kaft kapot gemaakt en weg gegooid Boos! . Boek heb ik weer terug gehaald en mag niemand ooit van me lenen Haha! . Met andere boeken maakt het me echt niets uit en geef ik me liefde ook een hoop weg, maar hier hangt voor mij een hele hoge emotionele waarde aan vast. Oeps, heel off topic verhaal aan mijn on topic reactie geplakt... sorry... Bloos

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:35

BrittKitt schreef:
Als het te klein of te groot is oid (als het dus om kleren gaat), dan wel evt. Maar niet als het gaat om niet mooi oid Clown
Dat durf ik ook niet.

Idd Nagelbijten / Gniffelen Tenzij het van mijn ouders is. Van hen krijg ik altijd een heel duur cadeau voor m'n verjaardag dus dat is zonde als ik er niet blij mee ben.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:08

Ik zou het alleen vragen als het om te grote/kleine kleren gaat of om dingen die je al hebt. Is toch logisch dat je het dan wilt ruilen Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:33

Ik had destijds voor mijn verjaardag een film gekregen, leek mij ook leuk. Maar het was zo'n afgezaagd verhaal dat ik hem het afschuwelijk vond, dat ik het bonnetje niet durf te vragen. Ik zou het ziezo niet snel vragen.
Behalve aan mijn ouders of broer Lachen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:41

Men mag een gegeven paard niet in de mond (bek) kijken, is mij min of meer altijd geleerd. Dus doe ik dat ook niet.
Ik heb meegekregen dat je blij moet zijn met wat je krijgt.
Tenzij het om een maat gaat, of een dubbel cadeau dan vraag ik om bonnetje, anders echt niet...

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:44

ik zal het houden, het gaat tenslotte ook om het gebaar.
maar mocht iemand een shirtje voor me kopen die te klein is dan kan je die wel een maatje groter gaan halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:53

ik zou het ook houden maar dan beland het na een tijdje wel op zolder...