.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Ik werk te hard volgens school

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:32

Oh wat frustrerend... ik herken het.... Boos!

Bij mij kwam er een met de opmerking: MEVROUUUUUW?!?!? IS EEN KOE EEN JAGER?! Koe

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:23

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:24

magda_90 schreef:
moonfish13 schreef:
Misschien kan je voor jezelf er wat meer werk van maken: Ga op de dingen is wat uitgebreider in als hetgene wat ze vragen. (dat doe ik ook.)

Dat snappen ze niet. We hadden laatst een toets waar de vraag in voorkom welke anti-vlooi middelen je moet gebruiken bij een hond die nierproblemen heeft. Dan moet je externe middelen gaan gebruiken, en geen spul wat je dus intern doet of in het bloed opgenomen heeft.

Dat was volgens hun dus hartsikke fout Misselijkoll (stond letterlijk in mijn boek maar dat telt niet mee).

Ik zal echt blij zijn als ik over 2.5 jaar van die school af ben.

Haha! Die klopt wel Tong uitsteken Spul wat intern werkt, werkt pas als de vlo al gebeten heeft, bij een allergie meot je dus juist voorkomen dat de vlo steekt, dus uitwendige middelen, maargoed off-topic Tong uitsteken

Maar dit probleem heb ik dus ook.
Ik heb zelf wel de havo af (wil hier verder geen commentaar op van 'zonde' o.i.d. is mijn eigen keus geweest en is ook goed over nagedacht), maar verveel me nu echt te pletter.
Ik zit in het 2e jaar van niveau 4, maar heb het mbo echt gigantisch overschat. Motivatie is 100% weg, ik leer alleen iets in de 6 uur dier die ik heb en de praktijk, de rest van de tijd is gewoon tijd verdoen. Gevolg is dus dat ik bij 9 van de 10 vakken gewoon voor lig op de rest, maar ervoor gewaardeerd worden? ho maar! 'Ja dames, dat is gewoon pech'. Misselijk verder gevolg: helft van de tijd zit ik thuis opdrachten en verslagen te maken. Frusty Is ook echt de bedoeling van school, niet dus! Frusty

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:28

.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:17

Klopt inderdaad, ik was even de nierproblemen vergeten, had alleen de allergie meegenomen Clown Daarnaast werken interne pas als de vlo gebeten heeft, en het kwaad al geschied is Tong uitsteken

Ik ben dus net goed in economie Haha! Maar om even te zeggen waar het op staat: ik leer alleen nog wat in de dier-vakken, voor de rest leer ik niks. Ben gelukkig niet de enige, vriendin van mij heeft hetzelfde probleem, en we willen kijken dat we nog kunnen switchen naar een bbl-opleiding, hebben het idee dat wij in de praktijk meer zullen leren dan op school Knipoog Maar goed, het blijft frustrerend dat je motivatie zo steeds minder wordt.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:05

wat raar zeg! kun je anders niet kijken of je de opleiding versnel kan dus met je studie adviseur op school??? en anders inderdaad kijken voor bbl

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:36

.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:09

Wij gaan idd ook na de vakantie praten, weet dat vorig jaar een jongen halverwege is overgestapt bbl naar bol, dus hoop dat et andersoom ook gaat. Denk zelf dat het het moeilijkste wordt om een baan te vinden... Haha! Ben wel benieuwd wat er bij jou dan uitkomt Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 16:45

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:52

tja als het nou opdrachten waren die je in een groepje moest doen en dat je medestudenten er last van hebben, dan begrijp ik het best.
Maar gewoon individuele opdrachten? Tong uitsteken Dat is wel beetje grappig als ze dat zeggen. Denk dat het ermee te maken heeft dat als jij het
inlevert de leraren binnen bepaalde periode het weer terug moeten geven nagekeken en wel. Als jij het dus eerder inlevert kunnen leraren
daar best last van hebben. Maarjah dan kunnen ze dat toch gewoon zeggen.. ?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:56

Lekker motiverend.. Waarschijnlijk willen ze dat je blijft zitten zodat hun 1 jaar meer schoolgedl verdienen, sorry das de enige redeen die ik kan verzinnen Nagelbijten / Gniffelen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:03

MBO is toch net iets anders dan HBO, misschien zit je wel bij mensen in de klas die net iets langzamer zijn met opdrachten dan jou. En denkt je lerares dat je de opdrachten afraffelt?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:08

Vreemd Magda! Wij hadden het ook al, ik wou een aantal opdrachten in 1 keer aftekenen maar volgens de leraar 'kon dat nu niet'. Dat moest de week erop dan maar....
Toen heb ik ze allemaal af laten teken dus ben er nu wel vanaf maar vind het toch een vreemde bedoeling.

@ Eknein: Bij het inleveren van een opdracht valt dat toch wel wat mee? Er is een uiterste inlever datum dus ook de 'langzamere' leerlingen moeten het dan af hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:12

.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:15

Santigo_ schreef:
Wij gaan idd ook na de vakantie praten, weet dat vorig jaar een jongen halverwege is overgestapt bbl naar bol, dus hoop dat et andersoom ook gaat. Denk zelf dat het het moeilijkste wordt om een baan te vinden... Haha! Ben wel benieuwd wat er bij jou dan uitkomt Knipoog

Ik doe BBL. Vork
Ik heb alleen 1 uur coachuur of weet ik hoe dat heet 1 keer per 3 weken.
Praktijk heb ik 1 x per 3 weken techniek, de rest is dier.
En 3 uurtjes theorie.
Ik ga maar 1 dag per week naar school.
En ik heb maar 10 boeken. (waarvan 2 encyclopedieen, en een opzoekboek.)
De rest zijn van die nog-geen-cm-dik-boekjes.
Dus ik heb de onzin van economie en wiskunde enzo allemaal niet.
Ik zou echt gillend gek worden als ik 3 dagen naar dat mbo zou moeten. Clown
(zeker als ik hoor hoeveel tijd ze liggen te slapen. Dromen )
Daarnaast werk ik nog 4 daagjes van 8 tot 1.

Ja ik heb het heel zwaar. Ziek

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:17

Die baan is het moeilijkste ja, op heel dier zitten er maar 3 die bbl doen hier.
Ja ze willen allemaal die goedkope stagiares wel..... Dromen
Ik heb wel een contract, ik word ook gewoon betaald.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:19

magda_90 schreef:
Jullie ook al Nagelbijten / Gniffelen

Het zijn inderdaad individuele opdrachten waar je ongeveer 3 tot 8 weken de tijd voor krijgt.

Klopt, en iedere week krijg je er een opdracht bij. Als je het precies volgens schema doet lever je gewoon iedere week 1 opdracht in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:20

jep ik krijg ook elke week 1 opdracht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:40

.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:18

Individuele opdrachten heb ik ook eiegenlijk wel altijd als eerste af, met groepsopdrachten heb ik geluk dat mijn hele groepje snel is Lachen
@ moonfish: Op zich maakt het economie en wiskunde me niet zo heel veel uit, maar wel dat ik dus alles al heb gehad en niks meer te doen heb, maar we mogen niks regelen ofzo dat we iets anders kunnen doen of op onms eigen tempo. Nee dames, dan hebben jullie pech, krijg je dan te horen... Daarom hadden we (een vriendin en ik) zoiets van, kunnen we beter bbl gaan doen dan leren we tenminste nog wat meer Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:34

Het verschil tussen VMBO en HAVO is heel erg groot. Daar waar VMBO heel erg ondersteund wordt, heb je op de HAVO veel meer eigen verantwoordelijkheid en wordt je dus veel gestimuleerd om die verantwoordelijkheid te nemen.
Je zit nu op het MBO, wat in principe na het VMBO komt. De meeste leerlingen die daar komen zijn dus gewend aan heel veel begeleiding, daar zijn de docenten van het MBO dus op ingespeeld. Jij daarentegen bent meer gewend dingen zelf op te pakken en verantwoordelijkheid te nemen. Tel daarbij op dat het tempo op de HAVO veel hoger ligt dan op het VMBO, dus ook met het afhebben van praktische opdrachten. En je krijgt dit.

Jij pakt je praktische opdracht op, vind het leuk, maakt het direct af en levert het in. De docenten zijn echter niet gewend aan deze manier van aanpak door leerlingen en zijn een soort van overdonderd. Met deze reactie als gevolg.

Dit is simpelweg het verschil tussen MBO en HAVO waar jij nu tegenaan loopt. Hier zal je óf aan moeten wennen óf weer naar een niveau hoger moeten gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:13

Op het mbo is het alleen maar herhaling de stof die je krijgt.
*waarvan je dus sirieus denkt: dit heb ik toch op de basisschool al gehad!?*

Maarja dit maakt voor mij toch niet uit, ik hoef alleen 2 jaar te overbruggen omdat ik leerplichtig ben..
Ik baal als een stekker dat ik nu op deze school zit.
Dan ga ik naar barneveld voor de opleiding hoefsmid. Ja Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 18:31

.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:36

Kun je de opdrachten niet gewoon maken, maar dan pas later inleveren?
Dan kun je de resterende tijd besteden aan de vakken die je moeilijker vindt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:11

@ magda, dat is dus een van de reden waarom ik voor mbo heb gekozen. Alleen theorie trek ik niet, wilde praktischer en beroepsgerichter bezig zijn. Daarnaast idd al die vakken op de havo waar je gewoon niks aan vind.
sjonniej, het verschil tussen vmbo en havo EN havo en mbo is gewoon overduidelijk VEEL te groot. Daarnaast is ook de overstap havo naar hbo te groot, maar daar gaat het hier niet over.
Ook bij mij op de havo vond ik dat je aan het handje gehouden wordt, en op het mbo is het zo mogelijk nog erger. Je leert totaal niet zelfstandig te worden, wat dus ook 3/4 van de klas niet is. Ik weet dat dit echt persoonlijk is, maar ik kan me daaraan ergeren. Je zou, aan het eind van de opleiding, klaar moeten zijn voor het hbo of voor de arbeidsmarkt. Nou, ik kan je zeggen dat ik dat met zeker de helft van de klas echt niet zie zitten.
Moonfish, ik roep dus idd de hele dag... &%*#* dit wist ik in de brugklas al. Verkondig daarnaast nog eens dat mijn brugklasstof (vwo) examenstof is van het vmbo. Absoluut niet aanvallend naar vmbo- of mbo-ers, maar voor mij is het dus erg frustrerend dat ik, voor mijn gevoel, nu aan een 2e brugklasjaar bezig ben.