ik weet het niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: ik weet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:42

Ik zou toch echt gaan praten met je vriend.

Hoe moeilijk dat ook is, maar dit is wel een van de belangrijke dingen in je relatie. Als je niet praat, kan de ander ook niet weten waarom je dit gedrag vertoont. En hoe moeilijk het ook is, praten helpt.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:00

nee dat weet ik en daar hebben we het vaak genoeg over, dat we moeten praten. Maar ik weet niet waarom maar ik kan t echt niet om een of andere stomme reden. Altijd als we willen gaan praten dan ga ik huilen en dan komt er niks meer uit. Alles wat ik wil zeggen dat kan ik niet eens zeggen. En ik heb echt geen idee waarom.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:01

@TS,

Is er soms iets tot stand gekomen in jullie relatie dat waar het betrekking op heeft met dat als jullie willen gaan praten jij begint met huilen ? Dat je gaat huilen komt ook ergens door/vandaan ? Vandaar dat ik even vraag is er tijd(je) terug iets tot stand gekomen in jullie relatie ?

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:05

krijg je mijn PB wel? want ik heb het idee dat hij blijft hangen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:09

evii misschien is het een idee anders het eens op te schrijven. zet je het allemaal in een brief en geef je die aan hem, dan is het spannendste er af en kan je n.a.v. die brief samen eens gaan zitten.

als ik over iets in mijn relatie erg emotioneel ben, doe ik dat ook. dan kan ik even rustig nadenken over mijn woorden en wat ik precies kwijt wil, en later praten we er dan over.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:27

ja daar zat ik ook al aan te denken. om het allemaal in een mail te typen en het te versturen. Maar ik denk dat hij dat echt niet leuk gaat vinden. Hij wil gewoon dat ik normaal ga praten met hem. En als ik alles op ga schrijven waar ik me aan irriteer zegmaar dan krijgen we knallende ruzie want dan vind hij dat ik het op hem af schuif..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:27

misschien ben je wel zwanger ? Tong uitsteken

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:30

haha daar zat ik eerlijk gezecht ook al aan te denken weet je dat! ik voel me de laatste tijd sochtends ook echt super ziek. T is maar een half uurtje ofzo maar dan heb ik echt het idee dat ik moet overgeven. Alleen ik ben nog wel gewoon ongesteld geweest. Er zijn al meer mensen die het gezegd hebben hoor. Maar als ik zeg dat ik een zwangerschapstest wil doen dan zal mijn vriend wel zeggen dat het niet nodig is. jullie zullen wel denken , je moet alles niet zo invullen maar ik ken hem al 3 jaar dus weet nu wel ongeveer hoe hij reageerd;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:34

_evii_ schreef:
ja daar zat ik ook al aan te denken. om het allemaal in een mail te typen en het te versturen. Maar ik denk dat hij dat echt niet leuk gaat vinden. Hij wil gewoon dat ik normaal ga praten met hem. En als ik alles op ga schrijven waar ik me aan irriteer zegmaar dan krijgen we knallende ruzie want dan vind hij dat ik het op hem af schuif..

misschien moet je nu even aan jezelf denken wat voor jou prettig is en niet alleen wat hij wil of niet fijn vindt Lachen
je hoeft het niet te mailen, compromis is het uitprinten, aan hem geven, dan kan hij het lezen en kan je er daarna over praten Lachen
probeer in de brief geen zinnen te zetten als: jij doet nooit het huishouden, maar meer iets als: ik heb het gevoel dat ik thuis alles alleen moet doen en daar wordt ik verdrietig van. ik werk ook 40 uur en ik zou het erg fijn vinden als jij voortaan *die en die taak* op je opneemt zodat het eerlijker verdeeld wordt. dan zal ik me beter gaan voelen en weer vrolijker worden'.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:36

Dat is opzich wel een goed idee maar ik ben doodsbang om het uit te gaan voeren eigenlijk Knipoog

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:07

allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ook voor degene achter de schermen Knipoog

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:11

trouwens @Possie volgens mij lukt dat niet hoor om jouw berichten te sturen Knipoog

Ik voel me nu al wel een stuk beter omdat ik het een beetje kwijt ben allemaal

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:15

Lachen
Verhalen van ons komen heel erg overeen.
Is wel fijn om een keer met iemand te praten die het wél snapt en die in dezelfde situatie zit. Met dezelfde ergenissen Ach gut

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:18

haha ja daar ben ik het mee eens Lachen ik vind het ook heel erg fijn om het een keer allemaal te uiten. Normaal als je dat doet bij iemand gaat diegene flink zitten zeuren dat ik me niet zo druk moet maken maar jij hebt hetzelfde dus dat vast niet gebeuren Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:21

Even aan iedereen die het idee had om een brief of mail te typen: Ik vind het een heel goed idee, ik weet alleen niet zo goed wat ik erin moet zetten, en hoe ik het erin moet zetten. Vind het erg moeilijk!
En ik denk dat ik eerst tegen mijn vriend ga zeggen of hij het goed vind als ik een briefje schrijf / typ waar ik alles in zet. Het is wel een stap vooruit denk ik..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:29

Misschien een vreemde vraag, maar ben je aan de pil?
Daaraan kan het ook liggen.
Ik heb ook een periode gehad waarin ik heel veel stemmingswisselingen had.
Uiteindelijk bleek dus dat ik niet meer tegen de hormonen in de pil kon.
Daarna niet aan de pil geweest en nergens meer last van gehad. Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:47

ja ik heb ook ergens een idee dat het daardoor komt. Want ik heb ook last van mijn buik natuurlijk. Ga binnenkort ff naar de doktor.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 07:53

even een update: We hadden het uitgepraat dinsdag, en hij zei dat ik gewoon de laatste tijd niet mezelf ben, teminste niet degene waar hij 3 jaar geleden op gevallen is. Dus ik moet eigenlijk weer mezelf worden. Nou ben ik daar hard mee bezig en volgens mij lukt het ook aardig, alleen volgens meneer ben ik zo lang niet mezelf geweest dat hij zich nu niet op zn gemak voelt bij mij. Hij is is elke avond weg, heel de week al ziek. (ik voel me zelf ook niet zo lekker maar dat komt dus door hem) hij doet echt super afstandelijk, heb nog geen knuffel gehad niks. Alleen een kusje als tie weg gaat. En dat gebeurd dan alleen als ik geluk heb zegmaar.. Nou zei hij net tegen mij dat hij eigenlijk nog even wil praten omdat hij zich dus niet op zn gemak voelt bij mij. Als hij bij zijn ma is of bij een vriend van hem dan voelt hij zich wel goed en als hij dan weer thuis is bij mij dan voelt hij zich dus niet op zn gemak. En ook dat hij zich schuldig voelt naar mij toe als hij elke avond weg is. Ik weet zelf niet zo goed wat ik hiertegen kan doen, vind het een beetje moeilijk maar ik ga vanavond nog even proberen te praten met hem. Ik vind het opzich niet erg als hij elke avond weg is, als hij denkt dat dat helpt om onze relatie te redden. Maar het moet niet zo zijn dat hij dit blijft doen...
Naja ik weet t ook niet hoor.. iemand nog tips waar ik vanavond met hem over kan praten? Ben dr namelijk niet zo goed in..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:13

Ik heb even je topic gelezen... ehm maar als ik het goed begrijp doet hij nu afstandelijk naar jou en voelt hij zich niet op zijn gemak bij jou? En waar hebben jullie precies over gepraat? Heb je ook gezegd wat jou dwarszit?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:16

@ TS, van die eerste zin van jou, daar gaan mijn nekharen overeind staan!! Werkelijk waar. Mensen veranderen (gelukkig) en zijn geen dag hetzelfde! Vandaag zijn we niet wie we gisteren waren en morgen zijn we weer anders. En dat maakt een relatie zo waardevol, omdat we vele kanten leren kennen en van alles wat kunnen leren.

Als ik jou verhaal zo lees, heb ik heel erg het gevoel dat jij het je vriend wel heel erg naar het zin wilt maken. Je past je constant aan aan hem. Let wel, ik zeg niet dat het zo is, maar zo komen jouw posts op mij over.
Voorbeeldjes?
- je twijfelt over mogelijke zwangerschap, maar hebt gewoon je menstruatie. Als je dan een zwangerschapstest wilt doen, dan zal je vriend wel zeggen dat je het niet nodig hebt. Dan denk ik persoonlijk, jij werkt, jij hebt geld, jij wilt voor je eigen gevoel een zwangerschapstest, dan ga je er een halen en je doet hem gewoon! Mijn vriend moest van goede huize zijn als hij mij dat wilde "verbieden"...
- je wilt graag een en ander op papier zetten, maar je gaat je vriend vragen of hij dat goed vindt. Dan denk ik, misschien heb jij moeite om bepaalde dingen te zeggen, schrijf het dan netjes op. Kun je er ook geen ongewilde dingen uitflappen. Als jij dat wilt, hoef je toch geen toestemming van je vriend te hebben? Schrijf gewoon op wat je dwars zit, je gevoelens, hou het bij jezelf. Laat het hem lezen, eventueel bezinken en kom er direct of misschien een dag later op terug.
- je vriend vindt jou niet hetzelfde als 3 jaar terug en hij wil dat jij weer dat meisje van 3 jaar terug wordt. Nee, duhhh (sorry!), gelukkig ben je niet hetzelfde meisje, je groeit, je verandert en je leeft, doet ervaringen op en niet alleen jij, je vriend ook. Je hoeft toch niet te veranderen voor je vriend?!

Dan heb ik het niet over zinvolle veranderingen. Als jullie allebei werken, dan zullen jullie mijns inziens het huishouden moeten verdelen. Mijn vriend en ik werken allebei 40++ uur op hetzelfde bedrijf, wij zijn directe collega's en werken dus soms echt 24/7 samen. Vaak koken we samen, soms is hij moe, soms ik, maar we verdelen het ongevraagd. Als hij heel druk is/was, dan loop ik iets harder en omgekeerd. Uit jouw verhaal krijg ik heel erg het gevoel dat hij zich probeert te drukken. En het anders op zijn nekklachten gooit. Maar waarom kan hij dan wel werken, naar zijn vrienden, naar zijn moeder etc, als hij niet wat met of voor jou kan doen?! Als het werk hem deze klachten geeft, dan moet hij heel snel ander werk zoeken, want hij vernielt zijn lichaam en we hebben er maar eentje bij onze geboorte gekregen en moeten er, als alles goed gaat, nog erg lang mee verder.

Mijn advies aan jou? Probeer wat zekerder te worden en meer vertrouwen in jezelf. Het leven draait niet alleen om je vriend!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:57

@ TS,

Jammer dat het gesprek nog niet genoeg helderheid heeft gebracht bij jullie. Dat je vriend afstandelijk tegen jou doet nu vind ik een wat absurd van je vriend en overdreven, zoals hierboven ook omschreven is. Jij kan jezelf niet terug dringen naar hoe je zoveel jaar terug was, als dat nou zou kunnen denk dat velen mensen dat dan wel zouden willen. Maar je kan de tijd niet stopzetten en jezelf terug dringen naar die tijd dat je vriend verliefd op je werd.

In mijn ogen komt het erop neer dat je vriend niet zoveel moeite ervoor doet want ook het praten heeft niet goed uitgepakt en dat komt dat als hij zijn zegje gedaan heeft het goed is en klaar,amen is. Zo werkt dat niet meid kom voor jezelf op sla je onzekerheid van je af en probeer boven je vriend te staan. En vertel jou gevoel wat jou dwars zit aan hem (of wat ik eerder benoemd had schrijf het op).

Als ik jou nu vraag van ´´Meid ben jij nu heel gelukkig ?´´ wat antwoord je dan ? Zeg je dan dat je gelukkig bent omdat het moet van je vriend doordat ie je anders niet goed genoeg meer vind. Ik vind je vriend overkomen als de ´´boosdoener´´ hij wil dat en wil dat jij dat zo doet dan moet het ook op zijn manier!

Meid misschien is het verstandig dat jullie beiden even een tijdje een soort van ´´time-out´´ inlossen even mekaar niet zien niet spreken etc gewoon beiden je eigen rust tot jezelf komen en dan vooral heel erg goed nadenken over alles.

En meid dat je s´morgens wel eens wakker word met dat je het gevoel hebt over te geven en erg misselijk bent dit probleem heb ik ook heel erg. Maar word/ben ook gewoon nog ongie. En ik ben sinds september 2006 gestopt met de pil. En heb er sinds begin dit jaar hele erge last van, vorig jaar kwam het langzaam in me op die pijn. En ik zou ook niet weten wat het is mijn HA heeft me niet verder kunnen helpen en stond ik binnen 5 min alweer buiten met geen antwoord. Zwanger ben ik helaas (nog) niet we hebben wel de wens!

Wens je alsnog veel sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:11

ik ben het helemaal met rocamor eens.

natuurlijk ben jij niet meer dezelfde van vroeger.
en in plaats van er samen voor te gaan, neemt ie afstand en legt alle verantwoordelijkheden bij jou neer. das lekker makkelijk!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:00

Ik vind dat jullie hier allemaal wel gelijk in hebben eigenlijk. Maar wat ik bedoel is niet dat ik hetzelfde meisje moet worden maar wel weer mezelf. Ik had het zelf namelijk ook al door. Het gaat erom dat ik best wel teruggetrokken ben de laatste tijd en nogal saggo. Terwijl ik dat nooit was! ik wil graag overal structuur in en alles netjes op tijd en dat heb ik ook nooit gehad. Ik had wel structuur in dingen zitten maar niet in alles..
Het lichtje wat ik op dit moment nog zie zegmaar is, dat ik volgende week ergens anders ga werken. Dus dan zien we mekaar alleen nog maar savonds. Ik wil wel eens kijken hoe dat gaat. Misschien gaat het dan al stukken beter, dan werk ik wat minder uurtjes, we zitten niet heel de dag op mekaars lip. en ik kan naar de doktor;)
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:03

verkeerde pil? Ik kreeg woedeaanvallen door dat ding! Tong uitsteken

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:05

hahaha ja ik ga volgende week ff langs de doktor denk ik. En dan ga ik ook meteen een zwangerschapstest doen voor de zekerheid. Hoop eerlijk gezecht niet dat ik zwanger ben want ik ben pas 18 en aangezien we niet eens een stabiele relatie hebben op dit moment en eigenlijk bij andere mensen in huis wonen, lijkt het me geen goed idee om een kind te krijgen. We hebben ook nog niet echt het geld gehad om te kunnen sparen dus mocht ik zwanger zijn dan moet ik echt even goed na gaan denken wat ik dan wil gaan doen...