Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ik ben 20.. 
Vond haar en die man wel prima samen, maar om er nog een kind in te gooien zeg maar? hmm moet er nog aan wennen
dus echt samen van je pensioen genieten zit er niet in. Inujojo schreef:Mijn ouders schelen 17 jaar, dus blijkbaar kan het wel. Ze zijn na dik 20 jaar in ieder geval nog steeds bij elkaar :p . Je merkt het leeftijdsverschil echter wel flink hoor in de manier waarop ze met elkaar omgaan. M'n vader is nog echt van de tijd van "vader is opperheerser en jij hebt je maar te gedragen" ( dat hij kapitein van beroep is, helpt ook nog wel mee aan dat beeld ^^; ) en mijn moeder stelt zich meer als een gelijke op in zekere zin, wat wel eens tot conflicten binnen het gezin leidt. Een beetje het "wij tegen hem" gevoel, want hij is niet alleen een flink stuk ouder dan wij zijn, hij is ook nog eens de enigste man in huis.Verder gedraagd hij zich ook heel erg betuttelend tegenover mijn moeder, alsof het een klein kind is. Hij kan er dus ook bijvoorbeeld heel slecht tegen dat als wij een discussie hebben en ik heb een heel goed punt dan zal hij dat nooit toegeven, maar er als de ziekte omheen gaan draaien. Gevoelens tonen doet ie ook niet aan, tot ons aller ergernis. Maar dat hoort wel bij de manier waarop hij opgevoed is, wat verschrikkelijk indruist met de manier waarop ik opgevoed wordt ( voornamelijk door mijn moeder, aangezien hij altijd op zee zit ).
Dus ja, uit eigen ervaring zou ik zeggen dat zo'n enorm leeftijdsverschil niet de ideale omstandigheden voor een relatie creëert, maar het is echt wel te doen, als je even over de "generatiekloof" heen kunt kijken.
. Vooral dat 'wij tegen hem' is bij ons heel sterk aanwezig (moeder en twee volwassen dochters, drie tegen één, kan nogal wat discussies geven)Citaat:naarmate je ouder word, maakt het leeftijdsverschil niet zoveel meer uit.
is het minder vreemd dan dat de man kids heeft die bijna even oud zijn als zijn nieuwe aanwinst. (en daar misschien ook nog kids mee krijgt) 
mijn vader puzzelt liever de hele dag...
)
:
Nijn schreef:Afhankelijk van de leeftijd, als iemand 14/15/16 is en gaat met iemand van bijv. 9 jaar ouder vind ik dat een behoorlijk verschil.
Zeker omdat je dan in een totaal andere fase van je leven zit.
Huisje/boompje/beestje/werken vaak tegen over ouders/school/misschien een bijbaantje.
pompom schreef:Mijn ex was 19 jaar ouder,een van de redenen waardoor het stuk liep was dat ik hem vaak niet bij kon houden
herkenbaar
Citaat:Hij had (heeft) zo een druk sociaal leven terwijl ik weleens een weekendje relaxed wilde thuis zijn.

bromfiets schreef:Ik mis het stukje geestelijke diepgang juist bij mijn mannelijke (en vrouwelijke) leeftijdsgenoten.