Hermelijn schreef:Ik zou alleen kopen als je zeker weet dat je voorlopig op die plek gaat blijven.
Ik wil juist altijd op dezelfde plek blijven wonen, zou het juist niet leuk vinden om telkens weer te moeten verhuizen
Letizia schreef:Heb je al eens met een hypotheek adviseur gepraat over hoe hoge hypotheek je kan afsluiten?
En als je niet al eens eerder hebt gekocht en onder een bepaald minimum aan salaris verdient kan je koopsubsidie aanvragen.
Ik zou, mits het financieel mogelijk is, voor kopen kiezen, dat is een spaarpotje voor later

Heb al wat info gevraagd. Het is ook de eerste keer als ik ga kopen. Ja, idd zo zie ik het ook, huis is je spaarboekje
jesito schreef:Dus ook al zou je klein (appartement) moeten beginnen, het is een begin en als je ooit groter wil gaan is dit natuurlijk mooi om al wat op te bouwen.
Ik zou liever een app. kopen als dat gaat dan groter huren.
Als ik alleen zou zijn zou ik dat in ieder geval doen.
Daar heb je wel gelijk aan, bedankt voor je tip
juval schreef:ik zou nog even wachten met kopen... grote kans dat de huizenprijzen gaan zakken de komende tijd. probeer zo veel mogelijk te sparen.
Dat hoop ik alvast, ben intussen nog goed aant sparen
Cathelijne schreef:Ik ga binnenkort samenwonen en de keuze wel huis het zou worden was niet heel moeilijk. Mijn vriend heeft een huurhuisje met 350 m2 tuin wat op 10 lopen van het Ouddorpse strand ligt. Huurprijs: € 185,- per maand. Deze huizen zijn echter niet heel nieuw meer en het is bekend dat ze er eigenlijk vanaf willen. Ze kunnen namelijk makkelijk meer huizen kwijt op dat stuk. Echter hebben de woningbouw en gemeente er het geld niet voor de boel plat te gooien en te herbouwen. Het contract gaat weliswaar per 2 jaar, maar een aantal mensen uit de straat zijn inmiddels ook al aan het 3de of 4de contract toe... Dus voorlopig vinden we 't wel best.
Moest ik in jou plaats zijn zou ik idd net hetzelfde doen.. 185€/mnd is geen geld. Kan je nog goed sparen en lekker goedkoop wonen.