Zo wordt je ineens bedreigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Zo wordt je ineens bedreigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:13

Het is inderdaad niet slim geweest de auto uit te stappen! Maar ik moet toegeven, het was wel op het nippertje of die man had met zijn auto in onze flank gezeten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:27

Wat eng zeg..
Poeh..
Tja, ik vind t niet niet slim van je vriend hoor..
'Eigenlijk' zou je iemand gewoon daarop kunnen aanspreken.. toch?

En ja, ik zou ook kwaad worden als een of andere idioot onderhand in mijn uitlaat zit of voor men neus langs schiet..

Spannend zeg..
pfoeh!!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:33

Sence schreef:
Het is inderdaad niet slim geweest de auto uit te stappen! Maar ik moet toegeven, het was wel op het nippertje of die man had met zijn auto in onze flank gezeten.

Moet je bedenken wat er misschien gebeurd was als je vriend niet meer optijd kon remmen..
Wat een mafketel zeg. Had hij soms ook drugs op, omdat het shuim op zijn mond?

Hoe is het nu met je vriend, is niet niks om bedreigt te worden met een pistool, weet er jammer genoeg van..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:13

Dat is wel heel erg schrikken dan!
Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen.. Is ie ondertussen al gepakt trouwens?

En dat je vriend niet uit de auto had moeten stappen... Dit individu mag duidelijk niet vrij rondlopen dus in dat opzicht, goed gedaan, al is het natuurlijk gevaarlijk wat hij heeft gedaan. Maar ach ja, gebeurd is gebeurd. Gedane zaken nemen geen keer. Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:29

En Sence, is er al nieuws??
Ik ben blij dat je niks overkomen is, en je vriend&fam. Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:03

hoe kan die auto ineens bij jullie in de straat staan dan?
ik zou onderduiken Lachen
brr, niet echt prettig, ik hoop dat ze hem pakken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:23

En al wat gehoord?

Ik zou me echt doood schrikken. Iemand met schuimbek en een pistool, wie weet waartoe hij is staat is Verward

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:28

Wow Bloos! Ook gezellige kerel?

Heb je ondertussen al iets gehoord? Geluk dat jouw vriend zich heeft kunnen beheersen zeg, mijn vriend en mijn vader kennende had die gast al lang proberen raken en als het mijn vriend/vader had geweest had er wel een gewonde geweest...

Wel straf dat je hebt moeten wachten tot dat de politie hun pizza ophad zeg!

schuimbek wilt trouwens niet altijd veel zeggen hoor, mijn leerkracht dactylografie begon al vanaf haar eerste woord schuim op de mondhoeken te krijgen Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:36

Jeetje, wat heftig!
Gelukkig heeft je vriend zich kunnen beheersen.
Denk dat die van mij toch wel feller had gereageerd. He bah, moet er niet aan denken!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:37

Jeutje, waar is dit gebeurd? Leeuwarden? (Daar kom je toch vandaan?)

M'n oom, tante en hun dochtertje van toen een paar maand oud hebben een aantal jaren geleden ook zoiets meegemaakt. M'n oom heeft ook aangifte gedaan en later is die man ook nog opgepakt. Weet zo niet meer wat voor 'straf' hij heeft gekregen. Die man had trouwens niet eens een aanleiding om gaan te bedreigen, 't gebeurde gewoon in de parkeergarage.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:21

Sjonge jonge, politie hebben we ook niet veel aan. Ze beloven dingen, maar komen hun beloftes niet na! Ze beloven te bellen, maar nee hoor... We moeten er zelf achteraan. Maandag is mijn vriend er langs geweest en hij moest vandaag maar even er naar toe bellen.

Hij dus vanochtend bellen... Moest ie om half 3 nog maar eens bellen want die vrouw, die was er nog niet. Maar, rond een uurtje of half 11 werd mijn vriend gebelt.

Ze hebben die vent ergens in de stad opgepakt en het bleek om een nep pistool te gaan. Volgens de vrouw die we nu spraken was het GEEN bekende van hun (apart, de vrouw die mijn vriend zijn aangifte had gedaan zei dat het wel een bekende was). Deze jongen heeft wel eens eerder zo'n verkeers incident gehad en is toen in elkaar geslagen, vandaar dat hij als ''bescherming'' een neppistool bij zich had (is alsnog een reden van niets). Deze jongen dacht dat (mn vriend, zn ouders en ik. we zaten in een Ford busje) er allemaal bouwvakkers in het busje zaten en hem in elkaar wouden slaan, net als de vorige keer Scheve mond

Nou echt serieus,... Dat vind ik wel zo lachwekkend Huilen van het lachen Er was van ons ook verder niemand uit de auto gestapt oid

In ieder geval...
Ik moet nog verhoord worden zeg maar, mijn vriend zijn moeder is al verhoord. Als ze mij ook hebben gedaan, hebben ze 2 getuige en dan kunnen ze alles opsturen naar justitie ofzo Clown

Ik ben benieuwd wat hij zal krijgen, en of hij wel iets zal krijgen. Het mag dan een neppistool zijn, maar blijkbaar was dat niet te zien toen het gebeurde. Het blijft net zo erg...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:25

Wat een onzin,, maar zit ook wel iets in wat ik wel begrijp..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:27

Neppistool is ook illegaal.. en wat een reden... je hebt ook nog een slot op je auto Rolleyes en in een auto kan je wegrijden Nagelbijten / Gniffelen

Miracle_

Hahaha omg. bang om in elkaar geslagen te worden..
Nou sorry hoor.. wat een onzin! Huilen van het lachen

Neskolay

Oeh bah wat een verhaal...
Waar is dit gebeurd? zie dat je ook uit friesland komt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:30

_Nancy schreef:

Ik niet. Wij hebben zijn weg niet geblokkeerd dus hij had de kans om weg te rijden. Als je er zo bang voor bent, rij je toch eerder weg dan dat je de discussie of wat dan ook aan gaat?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:32

Sence schreef:
_Nancy schreef:

Ik niet. Wij hebben zijn weg niet geblokkeerd dus hij had de kans om weg te rijden. Als je er zo bang voor bent, rij je toch eerder weg dan dat je de discussie of wat dan ook aan gaat?

ja klopt,, t is ook belachelijk.
Maar hoe zou jij je voelen als iemand uit de auto komt om ff te vertellen dat ie lomp rijd.
Tegenwoordig heb je meteen een klap te pakken en niet te zuinig Tong uitsteken

ik wil hem niet verdedigen hoor, want dat hij deed is echt achterlijk en belachelijk en t is niet normaal..
Maar er zit iets in,, wat ik wel begrijp.. uit angst..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:35

Ik heb al eens even op Wâldnet gezien, misschien dat het daar op stond.. Maar nee. Lachen

Waar is dit gebeurd? Wel vervelend dat het jullie moest overkomen! Gelukkig dat je vriend zo rustig is gebleven. Lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:00

Als hij zo bang is om in elkaar geslagen te worden, waarom snijd hij mensen dan toch nog af?
Iig succes met het verhoor. Dat duurt meestal toch een uur tot anderhalf..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:34

heb je ergens zwart op wir staan dat het eerst om een bekende ging?
Wat een l*l verhaal zeg van de politie.
De politie is je beste vriend.. tot dat je ze nodig hebt, dan opeens niet meer.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:04

Zonnebloem schreef:
heb je ergens zwart op wir staan dat het eerst om een bekende ging?
Wat een l*l verhaal zeg van de politie.
De politie is je beste vriend.. tot dat je ze nodig hebt, dan opeens niet meer.

JUIST! en zo is het maar net.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:13

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt.
Mijn vriend en ik hadden net ons eerste huis gekocht in een andere plaats als waar we daarvoor woonden en ik reed naar het huis waar mijn vriend was. Ik vergat richting aan te geven waardoor de automobilist die af wilde slaan al had kunnen rijden maar dus iets langer moest wachten.
Vervolgens werd hij zo nijdig dat hij me achterna reed, me inhaalde en vervolgens klem zette. Ik kon geen kant op en ramde het knopje van mijn deur in zodat die op slot zat. Hij ging als een bezetene aan de deur staan rukken en schreeuwde zijn kop eraf! Ik draaide het raampje een paar centimeter open om te zeggen dat we misschien allebei beter door konden rijden. Voor dat ik het wist spuugde hij door de opening vol in mijn gezicht....
Ik zei dat ik aangifte ging doen en hij vertrok.
Knetter overstuur ben ik naar huis gereden en met mijn vriend naar het politiebureau gegaan. Ik had het kenteken onthouden en werd gelukkig wel serieus genomen.
Kenteken werd ingevoerd en het bleek ook een zeer bekende van de politie te zijn. En ook nog eens een paar straten van ons af te wonen. Toen kwam het volgende: de politieagent vroeg aan mij of ik wel zeker aangifte wilde doen?? Het bleek namelijk zo`n gestoord persoon te zijn dat als ik aangifte zou doen, ik geen leven meer zou hebben in ons net aangekochte huis.......
Belachelijk toch dat je zo bedreigd kunt worden en er vervolgens ook nog geen klap aan kunt doen!!!! Boos!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 10:10

Henrike, dat is ook verschrikkelijk! Getsie, wat een mensen lopen er ook op deze aardbol.

Ik heb gister aangifte gedaan. Het duurde een half uur, viel me nog mee. Ik had de agente ook nog gevraagt of het uit maakt dat het een nepwapen was, maar dat maakt voor de straf gelukkig niets uit! (behalve dan dat hij geen straf of boete kan krijgen voor het bezit van een wapen)

2 dagen terug stond ineens die auto schuin tegen over ons huis Nagelbijten / Gniffelen

Mn vriend is voor, buiten op het bankje een sigaret gaan roken in de hoop de eigenaar van de auto te zien, en om te zien of hij het zich toch goed herinnert. En ja, later kwam de eigenaar... Hij zag mijn vriend staan, is naar hem toe gelopen en heeft zijn excusses aan hem aangeboden. Ze hebben er wat over gepraat en gelukkig geen ruzie gemaakt. Die jongen is vrijdag avond in de stad opgepakt door een arrestatieteam.

Ik vind het mooi dat ze ''normaal'' hebben kunnen praten, maar wel eng dat die jongen nu weet dat mijn vriend hij woont/verblijft.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:34

Sence schreef:
(Ik wist niet echt een goede titel, sorry voor de onduidelijke titel)

Zo reden wij (vriend achter het stuur, zijn moeder er naast, vader en ik achterin) vanmiddag vrolijk terug naar huis, tot ineens een auto van links de weg op vloog. Het had niet veel gescheelt of we hadden een aanrijding gehad. Vriend ging keihard op de rem en gaf een flinke druk op de toeter.
Flink geschrokken wij allemaal natuurlijk! Maar mijn vriend werd er een beetje geirriteerd en ging uit de auto, naar de automobilist in de andere auto.
Dit werkte al bij ons op de zenuwen, omdat mijn vriend best snel gekookt kan zijn.
Maar...

Hij sprak de andere automobilist aan op zijn rijgedrag, maar die man kon het niet echt accepteren. Hij ''graaide'' onder zijn stoel, en haalde een pistool te voorschijn. Hij hielt het pistool in de auto, maar intussen wel gericht op mijn vriend. Mijn vriend zat hier niet bepaalt op te wachten en is rustig terug gelopen naar onze auto (intussen kookte hij van woede). Hij bedacht zich dat hij het nummerbord van die man nog even moest lezen, dus deed zijn portier nog even open om het te zien. Intussen was de automobilist uit zijn auto gestapt, pistool in zijn hand met een soort van doek over zijn pistool heen ''kom dan he, kom dan hier!'' zo zat de man te schreeuwen, en intussen er over te schuimen (ja, het schuim stond in zijn mondhoeken)! Mijn vriend is snel in de auto gesprongen, we zijn weg gereden en verderop stil staan en politie bellen.

Thuis gekomen was mijn broer er ook en die zit bij de marechaussee, en die zei dat wij gelijk aangifte moeten doen. Dat word toch iets ´´serieuzer´´ genomen als bellen. Dus, wij na het eten naar het bureau. Daar aangekomen, moesten we maar met een half uurtje terug komen omdat ze even moest eten ROFL (ze hadden net een pizza besteld want de pizzakoerier stond voor de deur toen wij daar aankwamen)

Dus, naar huis en later zijn we weer terug gekomen.

Mijn vriend werd mee genomen, en ze zijn een uur bezig geweest. De dader had een hele opvallende auto dus dat kwam mooi uit. Gelukkig had mijn vriend het kenteken onthouden en wisten ze de auto ook snel te achterhalen.

Uiteindelijk blijkt dat het een bekend persoon is bij de politie, daar zijn we erg blij mee! Nadat wij hadden gebelt, was de politie ook al bij zijn huis langs geweest, maar er was niemand thuis. In de stad werd ook alles in de gaten gehouden, of iemand die auto toevallig zag.

Toen we klaar waren, zijn we naar mijn broer zijn huis gegaan. Toen we daar later weg reden, zagen we daar die auto in de straat staan! Met haast naar het politiebureau gegaan en het gemeld. Er werden direct weer agenten opgezet en als ze nieuws hebben, dan horen we het.

Tot nu toe hebben we nog niets gehoord, maar ik hoop echt dat hij gepakt word.

We zijn allemaal heel erg geschrokken. Ik ben ook zo blij dat mijn vriend nog een beetje zijn zelfbeheersing onder controle kon houden, wie weet wat er anders was gebeurd.

Maar zo zie je maar weer... Je weet maar nooit wat iemand op zak heeft!

(sorry voor het lange verhaal, moest het gewoon even kwijt Bloos )

Ik snap best dat die persoon zich aangevallen voelde als er opeens iemand richting de auto komt stormen.

Hoe zou jij je voelen? Je maakt per ongeluk een stuurfout, stopt en er komt iemand op je af stormen? Wedden dat je doodsbenauwd bent. Als ik dan het klappertjespistool van mijn broertje in de auto had zou ik daar ook mee zwaaien hoor. Cool

Maar excuses zijn gemaakt, dus ik neem aan dat de zaak hiermee af is? Beide partijen zijn niet netjes geweest maar er is niets ernstigs gebeurt en beide partijen hebben hun lesje wel geleerd.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 11:05

Mijn vriend is rustig naar die persoon toe gelopen Lachen

De aanklacht word niet ingetrokken. Excusses of niet... Hoevaak moet zo'n persoon nog iets flikken voordat ie eindelijk straf krijgt? Hij zal hier zeker een boete of straf voor krijgen. Stel dat het niet een echt pistool was geweest...