Aangevallen door .... wespen/bijen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aangevallen door .... wespen/bijen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:22

Bijen zijn van nature nooit echt agressief, behalve als je hun terrotorium indringt.
Wepsen zijn wel vals en steken ook zonder reden, ook blijven ze je achtervolgen.

Dit is een wesp;

Afbeelding

En dit een bij;

Afbeelding

Ben benieuwd of je ze herkend, hoop dat je maar snel weer pijnvrij bent!!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:31

Breitling schreef:
hier ben ik dus altijd zo bang voor. Ik ben dus wel allergies ik zwel helemaal op en word dood ziek als ik ben gestoken. Hoe vaker is word gestoken hoe erger ik er allergies voor lijk te worden. Als dat met mij gebeurd kunnen ze me af voeren niet alleen van angs maar zoiets zou ik misschien niet eens overleven...

Weet je dat er een behandeling voor bestaat? Mijn moeder heeft het net afgerond. Duurt een aantal jaren. Ze spuiten je onder bewaking steeds iets meer gif in. Eerst in het ziekenhuis, later in de behandeling bij de huisarts iedere 6 weken. Op die manier word je resistent gemaakt. Misschien ook iets voor jou?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:50

dat is wel een idee ja! Ik zal het eens na vragen.

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:10

Ik heb het een paar weken geleden ook gehad. De jeuk wordt nog erger, na 2 dagen heb ik toch maar een receptje voor antihistamine gevraagd aan mijn overbuurman die arts is. Heeft erg goed geholpen. Ik was 5-6 keer gestoken, mijn arm zag eruit als een olifantspoot.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:46

Wat een verhalen zeg!! Bloos!

Ik ben wel allergisch dus een paar steken in mijn nek zouden voor mij toch anders aflopen gok ik.

Doodeng dit! Ach gut

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:48

ah bah seg wat een verhaal...
gelukkig ben je er nog redelijk goed vanaf gekomen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:24

Hallo allemaal. ik had het vant weekend de druk met werken enz.. om nog te antwoorden.
Maar alles gaat hier goed. De steken zelf jeuken nog maar voor de rest alles ok. De brandweer is het nest vrijdag al komen verdelgen maar we moeten 4 dagen ruim uit de buurt blijven. Wat het juist waren hebben de eigenaars vd wei dus niet gevraagd zullen we niet weten.
Als ik donderdag terug aan de wei ga werken en er liggen dode exemplaren neem ik er een foto van.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:39

Mij is het gelukkig nog nooit overkomen. Ik heb het wel van dicht bij meegemaakt bij me opa, dat was idd ook in een bos, bij hem zaten de wespen ook onder zijn kleren en geloof me das heel raar als je je opa ineens met al zijn kleren uit door het bos ziet rennen! Sinds dien heb ik ook wel een bepaalde angst vvoor wespen en bijen en zowiezo zoemende beestjes Geld, geld!