Fatale ongelukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:31

Niet zien gebeuren maar...

Mijn broer heeft een dodelijk ongeluk gehad..

op 1 januari 2001 is hij tegen de boom gereden door gladheid hij was 2 maanden 18 en had twee weken zijn rijbewijs... Verdrietig Verdrietig

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:52

Mijn god, wat erg patjelisa Ach gut

Wat een gebeurtenissen komen hier langs zeg..
Heavy Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:03

geen echt ongeluk, wel iets dat me nog steeds bijblijft. Ik reed 's ochtends vroeg naar mijn werk, begin december. In een klein gehucht zie ik ineens paarden los lopen op een stukje gras waar geen paarden hoorden. Ben dus gestopt, en ik vond een klein stukje verderop de eigenaar, die bij de open ingang van de wei lag, buiten bewustzijn; het leek een hersenbloeding, en dat bleek later ook te kloppen. We hebben (inmiddels ook wat buren erbij) ambulance gebeld en ik heb de paarden maar op stal gezet. Ik heb later nog wel gehoord dat het dus inderdaad een hersenbloeding was en dat het nog niet zo goed ging, maar ik weet niet hoe het nu verder is afgelopen. Ik weet wel dat het huis inmiddels is verkocht, en de paarden zijn er ook al lang weg. Ik ben wel blij dat ik toen ben gestopt, hoe naar het ook was.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:03

Mijn broer heeft laatst zijn auto tegen een boom geparkeerd..
Joto @ [LZP] Dan staat even je leven op zijn kop..Dat ene telefoontje..

Je schetst een beeld van wat je aantreft een deukie, kras e.d... Maar als je dan ziet hoe die auto er aan toe is..Dan schrik je toch wel..En vraag je je in godsnaam af hoe hij dat kon overleven, waarom had hij niet een schrammetje.. niet fataal maar leuk is het niet, hij mocht van geluk spreken dat hij geen passagier mee had, die had het niet kunnen na vertellen.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:06

Als ik zeg 9 mei in De Punt is het wel duidelijk denk ik. Mijn vriend is namelijk brandweerman bij het korps Tynaarlo, waar de brandweermensen van Eelde ook bij horen. Hij kendde de omgekomen jongens wel.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:11

dat is ook heftic CoSa! Een vriend van mij is 5 jaar geleden ook omgekomen, vlak bij Eelde. Hij zat op de vliegeniersschool en ze waren met een groepje ergens heen geweest. Met 3 auto's reden ze uiteindelijk terug naar school. Door de regen en vele afgevallen bladeren vloog die vriend van mij 100 m voor de afslag naar school uit de bocht tegen een boom. Hij en een vriend van hem die ook in de auto zat hebben het niet overleefd. De jongens die in de auto er achter reden hebben het dus ook zien gebeuren en konden in 1 week tijd 2 kisten dragen. Ook heel heftig!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:12

Jochie van 16 voor de trein zien springen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:15

Wat ik me afvraag aan de mensen die iemand voor de trein hebben zien springen (magnum en teziej) wat gaat er op zo'n moment door je heen? Lijkt me echt verschrikkelijk..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:16

3 jaar geleden is een paardenhandelaar overleden door een trap van onze hengst.

M'n vader en broertje waren er bij toen we 4 paarden hebben laten ophalen door jos oskamp en z'n vader. 3 paarden stonden er al in de trailer, alleen die 10jarige hengst moest er nog bij. Hij had verdoving en alles gehad, maar op het moment dat de handelaar het zijschot dicht wilde doen, trapte het paard opzij. daardoor kreeg de handelaar die tegen zich aan en werd zo de trailer uitgetrapt, waarna hij met z'n hoofd op het harde erf terecht kwam. hij ademde nog wel, maar totaal geen reactie meer.
3 ambulances, politie en zelf trauma heli kwamen er aan te pas, maar hij werd nooit meer wakker.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:18

Niet zien gebeuren, maar de moeder van een vriendin van mij is uit de bocht gevlogen tegen een boom aan en was hersendood, haar man reed in de andere auto achter haar aan en heeft het zien gebeuren. Ze was geloof ik 42 en stond echt middenin het leven, schrok er behoorlijk van toen ik het hoorde.

En een kennis(zoon van een oud-collega van mijn ma), jongen was 18, reed s'ochtends op zijn brommertje richting zijn werk, een motorrijder klapt tegen een elektriciteitsmast(in belgië), die klapt om bovenop hem, op slag dood.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:20

Niet gezien wel dichtbij meegemaakt.

Het verhaal van Yanick Bekink. Ik heb jarenlang met haar op de manege gereden en zaten in dezelfde wedstrijd categorie. Meestal maar met zijn 2en. Zij is door een bejaarde vent aangereden die dacht dat hij groen had maar dat niet duidelijk genoeg kon zien en dus maar doorreed. Zij reed op de fiets en wou oversteken omdat ze groen had. Ze was ter plekke overleden. Ze was op weg naar de manege.
Ondanks dat ik toen al niet meer op dezelfde manege reed heeft het bij mij best een indruk achter gelaten.

De begravenis toen was erg mooi. Ze lag op een open koets met 2 friezen ervoor en zo'n beetje alle manegepaarden in wedstrijdoutfit erachter.

edit: het topic van toen. [LZP] Meisje van manege doodgereden
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 02-10-08 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:21

Owjah en een vriend van mijn vriend is tijdens zijn werk 12 meter naar beneden gevallen door een glazen dak en op een marmeren vloer gevallen, ook op slag dood, hij was 21.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:24

Mloui schreef:
dat is ook heftic CoSa! Een vriend van mij is 5 jaar geleden ook omgekomen, vlak bij Eelde. Hij zat op de vliegeniersschool en ze waren met een groepje ergens heen geweest. Met 3 auto's reden ze uiteindelijk terug naar school. Door de regen en vele afgevallen bladeren vloog die vriend van mij 100 m voor de afslag naar school uit de bocht tegen een boom. Hij en een vriend van hem die ook in de auto zat hebben het niet overleefd. De jongens die in de auto er achter reden hebben het dus ook zien gebeuren en konden in 1 week tijd 2 kisten dragen. Ook heel heftig!

Dit kan ik me nog wel herinneren.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:29

Mijn man en zijn broer hebben een verongelukte collega uit zijn vrachtwagen gehaald.
De ouders van de verongelukte collega hebben vervolgens mijn zwager van moord beschuldigd.
Dat dat impact heeft gehad zal wel duidelijk zijn neem ik aan. Mijn zwager is er nooit echt meer bovenop gekomen.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:41

Ik werkte ooit bij een bedrijf dat op de hoek van een kruispunt stond in een industrieterrein (Lelystad).
Het kruispunt is groot maar niet druk, waardoor er goed hard gereden werd.
Ik was dus gewoon aan het werk aan mijn bureau dat voor het raam stond toen ik piepende remmen hoorde. Het duurde alleen vrij lang en toen ik op keek kon ik nog net zien hoe een man op een fiets geschept werd en naar de andere weghelft werd gelanceerd (en er zat een behoorlijk brede berm tussen). Met een plof en een stuiter (het leek net een pop) kwam hij neer en moest een auto op de andere baan heel hard remmen anders was die er nog overheen gereden.

Mijn eerste woorden tegen mijn collega waren: "die is dood" en in verwarring belde ik............. 911!!!! Tja, iets teveel tv gekeken denk ik.
Maargoed, tijd speelde geen rol meer want de man was op slag dood...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:49

Ik was een jaar of 9 toen we in Oostenrijk de Gross Clockner (of hoe je get ook schrijft) af reden.
Van die leuke haarspeld bochten.
Voor ons reden een aantal motorrijders. 1 kon de bocht niet maken, vloog over de vangrail, en stortte zo'n 20 meter naar beneden.
Hoe dat afgelopen is weet ik eerlijk gezegd niet meer, er staat me iets van bij dat de motorrijder op slag dood was, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:52

Niet zelf bij geweest maar in mijn vroegere woonplaats zijn eens twee jongens (van een jaar of 12, denk ik) omgekomen op een zandafgraving. Ze hadden een hol gegraven in een 'zandwand' en dat is toen ingestort... Het is me altijd bijgebleven, mede omdat ik ook vaak met een vriendinnetje daar speelde en we dus precies wisten waar het gebeurd moest zijn.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:01

Jaren geleden zag ik dat een oude man overstak zonder uit te kijken. Hij werd geschept door een auto en een stuk meegesleurd. Samen met een buurvrouw die het ook zag gebeuren heb ik hem gereanimeerd tot de ambu kwam. Hij bloedde ontzettend uit mond oren en neus. eerlijk gezegd wist ik toen ik bij hem kwam al dat het afgelopen was. Ik werk als verpleegkundige en je 'voelt' het als het leven uit iemand verdwenen is. Onze reanimatiepoging en die van het ambulancepersoneel mochten niet baten, hij is ter plekke overleden. Ik denk er nog wel eens aan maar ik heb er niet echt last van gehad. In mijn werk kom ik ook geregeld met vervelende situaties in aanraking. Ik kan me er tot op zekere hoogte voor afsluiten. Op het moment zelf is het adrenaline die je laat doen wat je moet doen. Daarna napraten met andere betrokkenen (vaak collega's dus) is voor mij voldoende om het af te kunnen sluiten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:15

LDRD schreef:
Mijn man en zijn broer hebben een verongelukte collega uit zijn vrachtwagen gehaald.
De ouders van de verongelukte collega hebben vervolgens mijn zwager van moord beschuldigd.
Dat dat impact heeft gehad zal wel duidelijk zijn neem ik aan. Mijn zwager is er nooit echt meer bovenop gekomen.

Dat vind ik erg zeg. Ik kan me toch wel voorstellen dat hij daar niet bovenop komt. Beschuldiging van moord is ook niet zomaar wat.
Jemig hier viel mijn mond toch wel van open.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:19

Je wil niet weten hoe hij hierover ondervraagd is op het Paleis van Justitie Verdrietig .
En dat terwijl je slechts een dode collega 'hulp' verleend hebt. Op zich al traumatisch genoeg.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:21

Jeetje zeg, dat is echt vreselijk. Dan help je je collega..
Ik heb er gewoon geen woorden van, hij moet zich vreselijk gevoeld hebben in die tijd en zal je natuurlijk altijd bijblijven. Ach gut

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:29

Ik weet niet of het dodelijke ongelukken zijn maar ik zie ze regelmatig, soms zelfs gebeuren, meestal zeer kort daarna. Ik werk namelijk in een kantoorpand boven de ring a10 in Amsterdam. Probeer er niet teveel over na te denken en let extra goed op wanneer ik er zelf rijd als in van of naar mijn werk ga.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:33

Jeetje ik krijg echt kippenvel van je verhaal Talonius...

Wat een nachtmerrie..

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:33

Dat is wel heel erg als je zoiets overkomt. Kan me voorstellen dat je daar maar heel moeilijk overheen komt.

Ik heb een keer bij de Velsertunnel een auto met ca 120 km/h onder een vrachtwagen zien schuiven. Ik stond er met mijn bus als 2e achter. De auto heeft geen moment geremd. Ze hebben de auto onder de varchtwagen vandaan gehaald en op de binnenplaats van het politiebureau de stoffelijke resten eruit gehaald.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:18

Joto schreef:
Mijn broer heeft laatst zijn auto tegen een boom geparkeerd..
Joto @ [LZP] Dan staat even je leven op zijn kop..Dat ene telefoontje..

Je schetst een beeld van wat je aantreft een deukie, kras e.d... Maar als je dan ziet hoe die auto er aan toe is..Dan schrik je toch wel..En vraag je je in godsnaam af hoe hij dat kon overleven, waarom had hij niet een schrammetje.. niet fataal maar leuk is het niet, hij mocht van geluk spreken dat hij geen passagier mee had, die had het niet kunnen na vertellen.

Bij mijn broer was het andersom zijn stoel was niks meer van over.
en de bijrijders stoel was nog helemaal intact!