Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:50

Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje... Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:50

Nijn schreef:
KiWiKo schreef:

Moet je tegen die vrouw van 102 (ja HONDERDENTWEE!!!) zeggen die ik geen thuiszorg kan leveren omdat er geen indicatie voor afgegeven wordt!!! Die vrouw ligt nu alleen thuis, in haar huisje op bed te wachten tot haar enig levende kind van 75 haar wat te eten komt brengen............

Zou zo een derdewereldlandtoestand kunnen zijn.......... maar deze vrouw betaald ook gewoon haar ziekenfondspremie..........

en dat is Focking maar het topje van de ijsberg wat ik zo tegenkom in mijn dagelijkse baan als directeur van een thuiszorgorganisatie........ dus ga alsjeblieft niet tegen mij zeggen dat de zorg in Nederland goed is......... want echt he Lachen Lachen

Kiwiko ben jij dan ook degene die een medische indicatie schrijft i.o. met een arts?
Want als mevrouw echt alleen thuis zit kun je zeker weten een vergoeding krijgen, al dan niet via de gemeente.

ABSOLUUT NIET de indicatie komt vanuit het zorgkantoor in overleg met het CIZ, ik kan een vergoeding krijgen voor de eerste twee weken, daarna houd het op!

De indicatie wordt aangevraagd door ons of de arts/ziekenhuis....... en het CIZ bepaald samen met het zorgkantoor (de verzekering)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:51

Chiqa schreef:
Als je chronsich ziek bent krijg je rond de 50 euro terug gelukkig Lachen

Nijn schreef:
Oh mocht er iemand zijn die uitleg nodig heeft, ben ik de beroerdste niet

Haha!

Klopt dit en valt een regelmatig bezoek aan de cardioloog hier ook onder? Zit er namelijk heel mijn leven aan vast Vork

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:52

Toen ik de titel van je topic las dacht ik direct, " dat vraag ik me ook wel eens af ".

Vroeger betaalde je 3 tientjes en kon je naar de dokter gaan en je medicijnen halen zonder dat je er nog een mep geld bij moest leggen.
Als je dat vergelijkt met de premie van vandaag plus het eigen risico dat daar bij hoort lijkt het nogal wat.

Oke wij hebben de mogelijkheid om naar een arts te gaan wanneer wij dunken dat nodig is.
Voor ons is dat vanzelfsprekend terwijl dat voor een heleboel andere mensen in de wereld niet is.
Maar toch. Velen kunnen die hoge premies bijna niet betalen.
Mensen gaan niet meer naar de huisarts of tandarts om geld te besparen.
Dat lijkt me toch ook niet bevordelijk voor de zorg.
Waar die mensen misschien geholpen hadden kunnen worden voor 100 euro zijn ze nu misschien wel 1000 euro kwijt.
Zo om maar eens een voorbeeld te noemen.
Aan de andere kant is zorg duur en dat geld moet ook ergens van betaald worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:52

ukkiepuk schreef:
Chiqa schreef:
Als je chronsich ziek bent krijg je rond de 50 euro terug gelukkig Lachen

Nijn schreef:
Oh mocht er iemand zijn die uitleg nodig heeft, ben ik de beroerdste niet

Haha!

Klopt dit en valt een regelmatig bezoek aan de cardioloog hier ook onder? Zit er namelijk heel mijn leven aan vast Vork

Zie ook een andere post van mij Lachen
Je krijgt enkel dit bedrag wanneer je chronisch ziek bent en deze ziekte op de lijst staat waarvoor het in aanmerking komt. (Is overigens een ellenlange lijst, ken 'm helaas niet helemaal uit mn hoofd)
Daarnaast moet je minimaal 180 dagen in het jaar medicijnen gebruiken, en moet dit aantoonbaar zijn door uitgifte van de apotheek.

Kiwiko hier kijk ik echt van op! Bloos!
Ik heb veel mensen aan de telefoon gehad, ook zorgverleners, en allen heb ik kunnen helpen doordat je medische indicatie gewoon niet goed verzorgt was.
Kan mevrouw ook niets krijgen via de gemeente? Die hebben daar nl. ook een pot voor.
Laatst bijgewerkt door Nijn op 01-10-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:53

Miracle_ schreef:
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje... Scheve mond

Da's bij elkaar opgeteld:
2 man personeel á, neem het breed, 35 euro per uur?, ritje van een half uur (want elk dichtsbijzijnde zkhs moet daar liggen)...
Diesel (ja, dat ze die doorberekenen snap ik, bijna alweer verdubbeld in een jaar tijd) 8,50 Lips are sealed
Snelheidsboetes???? € 120...
Uhm, oh ja, wat naaldjes, watjes en slangetjes: €25,-

Ehm... ben ik er al bijna Verward Haha!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:54

ik kreeg begin feb al die nota op de mat

heb in januari mijn medicijnen binnen gekregen (3400 euro) voor 3 maanden
en ach ben er al aangewend
als je ziek bent en werkt wordt je dubbel gepakt
alles moet je zelf betalen
plus het feit dat deze fantastische regering het voor elkaar gekregen heeft dat een baas gestraft wordt al hij iemand in de wao laat komen (wia eigenlijk)
dus ben je chronisch ziek zoals ik dan moet je elk jaar of elke 3 jaar ligt een beetje verschillend per baas weer gaan solliciteren

lang leven nederland
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 01-10-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:55

Nijn schreef:
Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik Lachen

Sorry Nijn, ik was mijn berichtje aan het schrijven en ik heb deze post van jou gemist Haha!

Ik gebruik 365 dagen per jaar medicatie en kan dit ook aantonen. Ik zal eens informeren bij mijn zorgverzekeraar, TNX. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet geheel op de hoogte ben Bloos ER was ik in febr. al kwijt Vork Bezoekje cardio een ECG en een echo Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:56

ukkiepuk schreef:
Nijn schreef:
Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik Lachen

Sorry Nijn, ik was mijn berichtje aan het schrijven en ik heb deze post van jou gemist Haha!

Ik gebruik 365 dagen per jaar medicatie en kan dit ook aantonen. Ik zal eens informeren bij mijn zorgverzekeraar, TNX. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet geheel op de hoogte ben Bloos ER was ik in febr. al kwijt Vork Bezoekje cardio een ECG en een echo Haha!

Je hoeft niet te informeren bij je zorgverzekeraar, je krijgt vanzelf een brief in de bus van de belastingen dienst met daarin het bericht dat je een tegemoetkoming krijgt Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:57

Ambu's mogen een bepaald aantal km's per uur boven de max snelheid rijden als ze een spoed rit hebben (sirene-zwaailicht) dan krijgen ze dus geen prent.
En als het geen spoed is moeten ze ook niet te hard rijden en die bekeuringen aan ons doorrekenen.
Ik reken mijn bekeuringen toch ook niet door Gestoord

Nijn, het zal dat daar ee campagne voor geweest is, maar ik kan me ook prima voorstellen dat er mensen zijn die van die bedragen schrikken, zeker als het niet overhoud qua inkomen..
Ik word ook niet vrolijk van zo'n rekening, ik heb ook een eigen huis en ook dat kost klauwen vol geld, er zijn maanden dat het echt wel een beetje veel word hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:58

Nijn schreef:
Je hoeft niet te informeren bij je zorgverzekeraar, je krijgt vanzelf een brief in de bus van de belastingen dienst met daarin het bericht dat je een tegemoetkoming krijgt

Presies, heb ik inmiddels binnen Ja

Ik snap even niet waarom mensen met bedragen gaan lopen gooien van honderden euro's net of ze dat allemaal zelf moeten betalen, beetje overdreven.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:00

Nijn schreef:
Je hoeft niet te informeren bij je zorgverzekeraar, je krijgt vanzelf een brief in de bus van de belastingen dienst met daarin het bericht dat je een tegemoetkoming krijgt Lachen

Oké! Dank je wel voor de info Haha!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:00

Chiqa schreef:
Presies, heb ik inmiddels binnen Ja

Ik snap even niet waarom mensen met bedragen gaan lopen gooien van honderden euro's net of ze dat allemaal zelf moeten betalen, beetje overdreven.

Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om mensen er bewust van te maken dat zorg nou eenmaal zeer veel kost.
Dan kunnen mensen misschien iets meer begrip opbrengen voor die hoge premies.
En heel misschien word er dan eens een keer duidelijk hoeveel geld er hier en daar aan de strijkstok blijft hangen Knipoog

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:02

Als ik dit lees, dan begin ik stiekem toch wel erg tevreden te zijn over onze ziektenkostenverzekering hier in België...
Moet er wel bij zeggen, dat mijn werkgever hier ook een groot aandeel in heeft... Alle medische kosten (van huisarts tot medicijnen) worden voor een deel terugbetaald door de mutualiteit (ziektekostverzekering). Het deel dat ik zelf zou moeten ophoesten, betaald mijn werkgever voor me. Als ik dit lees vind ik het eens te meer een erg grote luxe!
Zonder werkgever die bij springt, is het nog in de verste verte niet zo duur als bij jullie, om een ziektekostenverzekering aan te gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:02

Nijn schreef:
[Kiwiko hier kijk ik echt van op! Bloos!
Ik heb veel mensen aan de telefoon gehad, ook zorgverleners, en allen heb ik kunnen helpen doordat je medische indicatie gewoon niet goed verzorgt was.
Kan mevrouw ook niets krijgen via de gemeente? Die hebben daar nl. ook een pot voor.

nee Lachen het valt gewoon onder de AWBZ........ huishouding krijgt ze via de WMO 3 uur per week...... maar er schijnt geen noodzaak te zijn haar indicatie uit te breiden met PV en OB........ want ze heeft toch een dochter die langskomt?

Ik ben best mondig en ik spring echt op de bres voor mijn klanten, en ik krijg het altijd wel voor elkaar dat mijn klanten redelijkerwijs krijgen wat ze nodig hebben en anders ben ik altijd wel in staat om creatief met uren en vergoedingen om te gaan zodat klanten toch de nodige zorg krijgen (dan verdien ik maar wat minder!!) Maar bij haar is echt de deur dicht.

maar het is toch te gek voor woorden dat ik als ondernemer op een zorg quite moet gaan draaien zodat de mensen de zorg krijgen die ze nodig hebben? Dat ik moet gaan puzzelen, passen, meten en creatief om moet gaan met de zorgfuncties en de vergoedingen die daarvoor staan, zelf net aan quite speel......... om mensen de zorg te kunnen geven die ze nodig hebben?

Ondertussen verwacht de verzekeraar wel dat ik voor dat kleine beetje geld wat ik krijg voor de zorgen, wel mijn personeel school (ktsing!!!) een kwaliteitsfunctionaris in dienst heb (ktsing!!!) mijn klanten regelmatig bezoek (ktsing!!) en alle papierwerk op orde heb (Ktsing!!) maar een vergoeding geven die dit ook kan waarborgen EN mijn klanten hun zorg geven die ze nodig hebben......... dan zijn ze even niet thuis joh! Lachen

nee............ zorg is niet goed geregeld in nederland........ echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:04

pres schreef:
Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om mensen er bewust van te maken dat zorg nou eenmaal zeer veel kost.

Ben ik het volkomen mee eens, mensen die voor elk snottertje naar de dokter rennen bedenken zich mss nu wel een paar keer, en dat is ook een prima actie.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:06

Mag ik eens wat vragen aan de mensen die vinden dat we niet mogen klagen omdat het elders slechter is?

Stel je hebt (later) een kind, en die komt thuis van school met een rapport met allemaal 5én. Op het moment dat jij je kind wil gaan vertellen dat je daar toch echt niet gelukkig en tevreden mee bent, vertelt je kind je dat er 2 andere waren met alleen maar 4'en. Ben jij vanaf dan tevreden met dat rapport met 5'en? Of toch maar niet omdat je vind dat je EIGEN situatie niet goed genoeg is, ook al kan het nog (veel) slechter?

@ Kiwiko, vreselijk dat soort situaties en ja ze komen voor in nederland. Meer dan we ons van bewust zijn waarschijnlijk. Helaas kan ik geld geven aan een goed doel voor een derdewereldland, om de armoede aan te pakken met het idee (de illusie?) dat er dan wat aan gedaan wordt. Maar hoe kan ik dat hier in Nederland, met zoveel 'verborgen' armoede?
Soms als ze weer eens collecteren voor een derde wereld land denk ik ook van: Help eerst eens alle mensen HIER die het hard nodig hebben!!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:07

Chiqa schreef:
pres schreef:

Ben ik het volkomen mee eens, mensen die voor elk snottertje naar de dokter rennen bedenken zich mss nu wel een paar keer, en dat is ook een prima actie.

Ja maar hoe zit het dan met de mensen die zelden bij de huisarts komen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:08

Miracle_ schreef:

Volgende keer een limo-service bellen: luxer EN goedkoper Knipoog Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:10

Kiwiko: Verdrietig Ik kan dat echt niet begrijpen
Ik ben blij dat ik dit soort gevallen nog niet ben tegen gekomen, ik zou niet weten hoe ik zou moeten uitleggen dat mevrouw dan geen vergoeding krijgt omdat het gewoon niet goed is geregeld
Normaal gesproken probeer ik altijd wel wat te regelen voor klanten, dwz een extra medische indicatie waardoor meer vergoeding mogelijk is voor extra zorg, maar dit Lips are sealed

pres schreef:
Dan kunnen mensen misschien iets meer begrip opbrengen voor die hoge premies.
En heel misschien word er dan eens een keer duidelijk hoeveel geld er hier en daar aan de strijkstok blijft hangen Knipoog

Huisartsenconsult is 9,- dus kan niet echt zeggen dat je een geweldig voorbeeld neemt Knipoog

Maar de mensen die voor ieder snottertje naar de huisarts gaan betalen gewoon netjes hun premie, ik zie dus niet in waarom zij opeens niet meer moeten gaan. Het is echt niet zo dat de premies daarom omhoog schieten Lachen
Verschil is wel dat mensen om ieder wissewasje naar het ziekenhuis willen gaan, en wanneer de dokter zegt dat iets gekneusd is toch kosten wat het kost een foto willen hebben. Daar gaat het geld in zitten, in het apparatuur en het veelvuldige gebruik hiervan terwijl het vaak niet nodig is Lachen
Laatst bijgewerkt door Nijn op 01-10-08 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Die worden gestrafd, goede moeten toch altijd onder de kwaden bloeden?

Miracle_

corine1981 schreef:
Miracle_ schreef:

Da's bij elkaar opgeteld:
2 man personeel á, neem het breed, 35 euro per uur?, ritje van een half uur (want elk dichtsbijzijnde zkhs moet daar liggen)...
Diesel (ja, dat ze die doorberekenen snap ik, bijna alweer verdubbeld in een jaar tijd) 8,50 Lips are sealed
Snelheidsboetes???? € 120...
Uhm, oh ja, wat naaldjes, watjes en slangetjes: €25,-

Ehm... ben ik er al bijna Verward Haha!

Haha ja das waar.. maar alles wat jij nu opnoemt is bij elkaar € 223,50 haha, waar blijft de rest dan? Clown

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:11

ik krijg ook geen thuishulp meer
had een indicatie van het ciz voor 5 jaar maar doordat de gemeente het ging regelen is mijn indicatie afgepakt
want tja je hebt toch een vent die het huishouden kan doen

hij werkt 40 uur en we hebben 2 kleine kids en ik kan niks
(toedertijd was een waterkoker al te zwaar en kon ik mezelf niet aankleden)

was geen noodzaak moest het zelf maar uitzoeken

vind het belachelijk

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:15

ik betaal €122,25,- p.maand bij mijn verzekering (menzis).
Heb niet te klagen nu ben ik dan naar ziekenhuis en dokter geweest dus de 1e €150,- moet ik zelf betalen (eigen risico) maar daarna niks meer van gehoord:)..
ik betaal liever elke maand 122,25 dan mischien in 1x 3500 bv

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:15

Ik woon in zwitserland en zou graag nog nederlandse zorg prijzen betalen. Ik betaal bijna 200 euro per maand en heb dan ook nog 1000 euro eigen risico......