Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nijn schreef:KiWiKo schreef:
Moet je tegen die vrouw van 102 (ja HONDERDENTWEE!!!) zeggen die ik geen thuiszorg kan leveren omdat er geen indicatie voor afgegeven wordt!!! Die vrouw ligt nu alleen thuis, in haar huisje op bed te wachten tot haar enig levende kind van 75 haar wat te eten komt brengen............
Zou zo een derdewereldlandtoestand kunnen zijn.......... maar deze vrouw betaald ook gewoon haar ziekenfondspremie..........
en dat is Focking maar het topje van de ijsberg wat ik zo tegenkom in mijn dagelijkse baan als directeur van een thuiszorgorganisatie........ dus ga alsjeblieft niet tegen mij zeggen dat de zorg in Nederland goed is......... want echt he![]()
Kiwiko ben jij dan ook degene die een medische indicatie schrijft i.o. met een arts?
Want als mevrouw echt alleen thuis zit kun je zeker weten een vergoeding krijgen, al dan niet via de gemeente.
Chiqa schreef:Als je chronsich ziek bent krijg je rond de 50 euro terug gelukkig
Nijn schreef:Oh mocht er iemand zijn die uitleg nodig heeft, ben ik de beroerdste niet
ukkiepuk schreef:Chiqa schreef:Als je chronsich ziek bent krijg je rond de 50 euro terug gelukkigNijn schreef:Oh mocht er iemand zijn die uitleg nodig heeft, ben ik de beroerdste niet
![]()
Klopt dit en valt een regelmatig bezoek aan de cardioloog hier ook onder? Zit er namelijk heel mijn leven aan vast

Miracle_ schreef:Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje...

Nijn schreef:Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik
ER was ik in febr. al kwijt
Bezoekje cardio een ECG en een echo
ukkiepuk schreef:Nijn schreef:Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik
Sorry Nijn, ik was mijn berichtje aan het schrijven en ik heb deze post van jou gemist![]()
Ik gebruik 365 dagen per jaar medicatie en kan dit ook aantonen. Ik zal eens informeren bij mijn zorgverzekeraar, TNX. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet geheel op de hoogte benER was ik in febr. al kwijt
Bezoekje cardio een ECG en een echo
Nijn schreef:Je hoeft niet te informeren bij je zorgverzekeraar, je krijgt vanzelf een brief in de bus van de belastingen dienst met daarin het bericht dat je een tegemoetkoming krijgt

Nijn schreef:Je hoeft niet te informeren bij je zorgverzekeraar, je krijgt vanzelf een brief in de bus van de belastingen dienst met daarin het bericht dat je een tegemoetkoming krijgt
Chiqa schreef:Presies, heb ik inmiddels binnen
Ik snap even niet waarom mensen met bedragen gaan lopen gooien van honderden euro's net of ze dat allemaal zelf moeten betalen, beetje overdreven.
Nijn schreef:[Kiwiko hier kijk ik echt van op!
Ik heb veel mensen aan de telefoon gehad, ook zorgverleners, en allen heb ik kunnen helpen doordat je medische indicatie gewoon niet goed verzorgt was.
Kan mevrouw ook niets krijgen via de gemeente? Die hebben daar nl. ook een pot voor.
het valt gewoon onder de AWBZ........ huishouding krijgt ze via de WMO 3 uur per week...... maar er schijnt geen noodzaak te zijn haar indicatie uit te breiden met PV en OB........ want ze heeft toch een dochter die langskomt? 
pres schreef:Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om mensen er bewust van te maken dat zorg nou eenmaal zeer veel kost.
Chiqa schreef:pres schreef:Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om mensen er bewust van te maken dat zorg nou eenmaal zeer veel kost.
Ben ik het volkomen mee eens, mensen die voor elk snottertje naar de dokter rennen bedenken zich mss nu wel een paar keer, en dat is ook een prima actie.
Miracle_ schreef:Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik kan dat echt niet begrijpen 

pres schreef:Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om mensen er bewust van te maken dat zorg nou eenmaal zeer veel kost.
Dan kunnen mensen misschien iets meer begrip opbrengen voor die hoge premies.
En heel misschien word er dan eens een keer duidelijk hoeveel geld er hier en daar aan de strijkstok blijft hangen

corine1981 schreef:Miracle_ schreef:Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Da's bij elkaar opgeteld:
2 man personeel á, neem het breed, 35 euro per uur?, ritje van een half uur (want elk dichtsbijzijnde zkhs moet daar liggen)...
Diesel (ja, dat ze die doorberekenen snap ik, bijna alweer verdubbeld in een jaar tijd) 8,50
Snelheidsboetes???? € 120...
Uhm, oh ja, wat naaldjes, watjes en slangetjes: €25,-
Ehm... ben ik er al bijna![]()