Ben ik nou de enige schijterd...?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: Ben ik nou de enige schijterd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:41

Adil18 schreef:
Roskur schreef:
En vergeet niet: Iemand die geen angst kent, kan ook niet dapper zijn! Lachen Dapperheid zit 'm in je angsten overwinnen! Ja

Hmmm, vind die stelling niet helemaal kloppen...

Tuurlijk klopt deze stelling wel!
Als je iets niet eng vind, hoef je ook niet 'dapper' te zijn om het wel te doen!

Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang om te duiken, terwijl sommige er panisch voor zijn. Voor hun zou het heel dapper zijn als ze dan toch gaan duiken, terwijl er voor mij niks dappers aan is Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:45

Vergeet niet, IEDER mens heeft angsten. Als het niet zo is, is er iets flink mis.
Het is gezond om bang te zijn, het zorgt ervoor dat de mens grenzen krijgt bij hele gevaarlijke dingen. Maar te bang zijn belemmert het om leuke dingen te doen omdat de angst overheerst om insecten te zien.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:55

Olle schreef:
Tuurlijk klopt deze stelling wel!
Als je iets niet eng vind, hoef je ook niet 'dapper' te zijn om het wel te doen!

Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang om te duiken, terwijl sommige er panisch voor zijn. Voor hun zou het heel dapper zijn als ze dan toch gaan duiken, terwijl er voor mij niks dappers aan is Lachen

Maar je kunt in de ogen van de panische duikers toch dapper zijn!

Net zoals toen ik een tarantula op mijn gezicht zette: ik vind dat niet eng maar mijn moeder wel; dan ben ik in haar ogen dus dapper Lachen

Dapperheid kan dus (hoe raar dit ook mag klinken) zitten in het overwinnen van angsten van andere mensen.

Mensen die bang zijn voor slangen en zien hoe mensen in Fear Factor in een glazen bak vol met slangen kruipen, vinden die mensen die dat doen dapper Ja

Dat bedoelde ik daar mee te zeggen...
Deze vorm van dapperheid geeft misschien niet dezelfde voldoening als de dapperheid wanneer je je over je EIGEN angsten heenzet, maar het is zeker een vorm wel van dapperheid Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:57

MoonChloe schreef:
Vergeet niet, IEDER mens heeft angsten. Als het niet zo is, is er iets flink mis.
Het is gezond om bang te zijn, het zorgt ervoor dat de mens grenzen krijgt bij hele gevaarlijke dingen. Maar te bang zijn belemmert het om leuke dingen te doen omdat de angst overheerst om insecten te zien.

Ja ,aar mensen kunnen bang zijn voor zulke verschillende dingen....

Sommige mensen zijn doodsbang voor spinnen en slangen. Andere mensen kennen hele andere angsten. Een van mijn grote angsten is bijvoorbeeld het volledig afhankelijk zijn van iemand (als je bijvoorbeeld door een ongeluk verlamd raakt). Dat is mijn angst en dat lijkt me vreselijk!

Dan lig ik liever in een bak met 10 boa constrictors Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:58

ik was dus vergeten om voor de woord insecten 'BIJVOORBEELD' te zetten. Dus ik spreek ook voor andere soorten angsten.

Je kan het dan beste bij jezelf gaan vragen WAAROM je bang bent voor zulke dingen en daar mee om gaan.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:15

Je bent wel een beetje een schijterd Tong uitsteken

Ik ben ook best een angsthaas hoor, spinnen vindt ik prima maar ze moeten niet op mij of in mijn kamer gaan zitten.. verder ben ik banger voor wespen Nagelbijten / Gniffelen Zwemmen in een kanaal oid doe ik ook niet graag, maar meer omdat ik het vies vind en niet omdat ik bang ben Knipoog Het probleem van omhoog klimmen niet eng vinden maar naar beneden wel heb ik ook.. maar goed, je zal toch naar beneden moeten Tong uitsteken

De beste manier om er over heen te komen is idd door het gewoon te doen, uiteindelijk is het 9 vd 10 keer helemaal niet zo eng als je had verwacht Knipoog Maar of je er over heen wilt komen moet je natuurlijk zelf bepalen, zolang het je leven maar niet gaat beheersen Knipoog

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:31

steeffie schreef:
Je bent wel een beetje een schijterd Tong uitsteken

Whaha, ik wou net zeggen.
Ik ben ook een held op sokken als het om spinnen gaat, dan kan ik wel krijsen als een klein kind.. Clown
Maar om andere insecten? Nee, daar ben ik niet bang voor.
Maar ik denk dat ik nooit over mijn fobie met spinnen heen kom, denk dat het voor jou met alle insecten zo is..

Daarintegen is iemand anders weer ergens anders bang voor.
Ik heb een vriendin die doodsbang voor achtbanen is, ik kon van alles zeggen maar die ging niet met mij mee.
Was soms niet leuk, maar zij keek mij weer raar aan als ik weer es bang was voor een "spinnetje".
Mijn tip voor jou : blijf lekker jezelf, en let er op dat het niet de overhand neemt.
Niemand is perfect, Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:41

mmm er zijn wel insecten (van die grote) waar ik soort van bang voor ben. Wespen vind ik nog steeds heel spannend,vooral sinds ik weer gestoken ben, maar ik blijf juist heel rustig zitten ipv ze weg te jagen omdat wegjagen vaak linker is dan niks doen

eh ik ben bang voor water, niet in de douche Clown maar ik houd vooral niet van water in me gezicht. zwemmen prima maar ik wil wel kunnen staan. De zee heb ik een gezond ingegroeid respect voor, die kan n.l. echt wel gevaarlijk zijn

verder heb ik nogal verlatingsangst, redelijk schuw voor mannen