Jullie manier van leren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Jullie manier van leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:30

eehm nu in 4 havo alleen doorlezen Schijnheilig ben er wel achtergekomen dat er iets moet veranderen.
na de eerste toetsweek heb ik 2 tekorten (onvoldoendes)..
weet alleen nog niet hoe ik het beste kan leren, heb ik nooit moeten doen.
ik lees dus even leuk mee Knipoog

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:33

talen voer ik in op wrts (www.wrts.nl) rest maak ik of samevatting van de tekst (maar bij sommige vakken hebben wij die al) en dan lees ik die een paar keer door

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:36

Het klink heeeeel gek... Maar ik zing het Clown

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:42

Talen leg ik gewoon mijn hand op de woordjes, nadat ik ze een keer heb doorgelezen. Dan ga ik kijken wat ik heb onthouden, dan nog een keer doorlezen, nog een keer hand erop en die die ik dan nog niet ken stamp ik echt door een paar keer achter elkaar te zeggen woord-betekenis-woord betekenis-woord-betekenis. Tong uitsteken Soms voer ik ze in op Teach, vooral bij Latijn/Frans doe ik dat.
Bij natuurkunde en scheikunde leer ik de formules uit mijn hoofd en zorg ik ervoor dat ik het allemaal snap, evt. nog sommen maken. En de tekst lees ik door en de belangrijke dingen (handig boek, die staan vetgedrukt) stamp ik een beetje in mijn hoofd.
Wiskunde leer ik de formules uit mijn hoofd, maak áltijd heel veel opgaven nog een keer, zorg ervoor dat ik het snap, bij de minste twijfel ren ik naar mijn broer toe die het me dan mag uitleggen. Dit omdat ik bij wiskunde altijd het idéé heb dat ik het snap, maar voor het proefwerk heb ik dan toch een 5.5 en gaat het niet lekker...
Bij geschiedenis, economie, aardrijkskunde maak ik altijd een samenvatting. Dan lees ik geschiedenis en economie een paar keer door, totdat ik het weet, en dan punten die je moet weten leer ik uit mijn hoofd. (als er bijvoorbeeld staat: welke nieuwe wetten voerde die en die in) Aardrijkskunde lees ik tot ik erbij neerval, en meestal heb ik dan een 6/7.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:50

Ik zit in 4VWO en ik lees de stof eigenlijk gewoon een keer door.
Soms nog even de belangrijke punten en in mn hoofd zoek ik de samenhang zegmaar.
Woordjes enzo lees ik ook, per blz. leer ik het.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:14

ik maak eigenlijk overal een samenvatting van en leer dat Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:28

Ik maak altijd uitgebreide samenvattingen en lees die de eerste keer door met het boek ernaast. Dan schrijf ik er nog wat dingetjes bij die ik ben vergeten en streep de belangrijke dingen nog een keertje aan. Als ik m dan nog een keertje doorneem weet ik het vaak wel, ik leer erg makkelijk Lachen